Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
argo_1974 kirjutas:Mõlgutasin ka XS rephase'i mõtteid - kunagine Vincenti insener Phil Irving on seda teemat teoreeriliselt lahanud, artikkel peaks olema ka netist PDFi kujul leitav. Irvingi teooria järgi peaks olema optimaalne 270-kraadine rephase, millest XS650 puhul 277 kraadi valik? Tehniliselt lihtsam? Ainuke loogiline põhjus, mis mulle pähe tuli, et keskmise väntvõllitapi nuutide arv peab olema paaritu arv.
Argo, ideaalne oleks jah 270 kraadi, väidetavalt, aga selline väntvõll läheb rahaliselt liiga kulukaks, kuna õige nurga all kokku sobitamiseks on vaja mingid ime crank pin-id valmistada. Lihtsam on vänt keskelt lahti võtta, ning kui ma õigesti mäletan, kolm nuuti nihkesse tõsta, mis teeb ligilähedase 277 rephase-i.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
RD400 (180-kraadine twin) puhul, mida sai kunagi omatud, oli keskmine väntvõllitapp 12 nuudiga, st iga 30 kraadi tagant. XS-i väntvõll on kahetaktilise omadele suht sarnane, seega võib järeldada, et nuutide arv on paaritu ja algarv - arvutuslikult 13 - st "sirgete" numbritega rephase pole nuute nihkesse tõstes võimalik.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
mosfet kirjutas:Mhmh, hetkel jääb originaal summuti ja õhupuhasti. Tulevikus tahaks ühe mootori juurde osta ja ning sellel lasta väntvõlli ning nukkvõlli keskelt pooleks võtta, ning nihkes kokku tagasi panna, ehk teha 277° rephase mootori. Siis vahetaks juba summuti ja õhupuhasti ka välja. Midagi sellist:
Loll küsimus aga kus sellise sidur on
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 20 Jaan 2015, 11:08
- Tsikkel: GSF600 ´97 & R35 ´47
- Asukoht: tln
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
OldHorseNewTricks kirjutas:Loll küsimus aga kus sellise sidur on
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Üleeile lõpuks sain aega, et mootorratas ARK-i vedada. Hetkel sain sealt tulema ainult Registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli aktiga, kuna neil on vaja ennem registreerimist kontrollida, ega keegi Saksamaal seda ratast taga ei igatse. Ise loodan, et saan järgmine nädal registreerimisnumbri kätte.
Aga Eesti on ikka nii pisike, et nii kaua kui motikas mind ARK-i maja kõrval ootas, oli mingi vana juba uudistamas seal, küsides, et kas see on see sama ratas, mis Biker-i foorumis üleval on. Aitäh veelkord, et said aidata tsikkli bussi tagasi lükata
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: 24 Okt 2005, 01:38
- Tsikkel: Kawasaki VN900 Custom
- Asukoht: Kiili, Harjumaa
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Pole tänu väärt! Aga ole hea, värskenda mu mälu- mis sait see oli, kust omale suunatuled tellisid?
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Sinine vilkur kirjutas:Pole tänu väärt!
Aga ole hea, värskenda mu mälu- mis sait see oli, kust omale suunatuled tellisid?
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tere,
Ehk keegi oskab nõu anda. Nimelt, tänaseks kuupäevaks 39 päeva tagasi käisin oma mootorrattaga Saue ARKis registreerimiseelsel ülevaatusel. Mootorratas vastas kõikidele nõuetele, ning minu rattale väljastati Registreerimiseelse tehnonõuetele vastavuse kontrolli akt, mille lõpus on kirjas Dokumentatsiooni/päringu otsus: PÄRING.
ARKi vana veel luges ette, et nüüd tehakse päring Saksamaale, ning kui saabub vastus, võetakse teiega ühendust telefonitsi ja siis saab registreerima tulla. Samas ta mainis ära, et päringule vastuse saamine võib võtta kuni 30 päeva. Ega ma väga ei süvenenud tema juttu, kuna tundus selline kõrvaline pisiasi, mis saab paari päevaga aetud. Kui päris aus olla, siis ega ma ei teagi mis kuradi päring see üldse on. Peale 30dat päeva ARKi muti telefonis ütles, et ei vastust pole ikka veel, ning kõige parem oleks, kui ma üldse ise selle päringu teeksin Saksamaale
On kellelgi kogemusi sellise asjaga? Kuidas edasi käituda? Tahaks sõita juba .
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Ilmselt on see mingisugune tüübikinnituse päring. Mulle öeldi ka eelmine aasta, et tähtaeg on 30 päeva aga peaks saama nädalaga tehtud. Tegelikult läks 31-32 päeva.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Pead ikka ilmselt välja selgitama,mis päring ja kuhu tehtud.Ise saad äkki seda lihtsalt kiirendada,otsides üles otsekontakti ja selgitades näiteks telefoni teel asjad ära.Minul on ükskord olnud saksa võimudega suhtlemisel abiks üks tuttav ,kes valdab vabalt keelt.Peale seda hakkasid asjad liikuma ja sai ka inglis keelega, kirja teel asjad aetud.Tegemist oli saksast ostetud veokaga,aga eks asjad käivad ikka samamoodi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Hooaja lõpu update.
Registreerimisnumber on juba mõnda aega käes, kokku ootasin vist 60 päeva. Lõpuks tuli välja, kui ma mingile võllile helistasin ark-i, et tema ei näe küll mingit probleemi arvele võtmisega, et ta paneb märke juurde ja ma mingu võtku rahulikult arvele tsikkel Aga no mis sa teed, kui nii siis nii, vihastada sellise asja peale ka midagi ei anna tegelikult.
Praeguseks olen juba palju kohalikke Raplamaa kilomeetreid läbinud, pikim tripp mis ma ette võtsin oli Märjamaa-Rapla-Märjamaa, kokku umbes 50 km. Pikemat trippi ei ole saanud teha, kuna elektrivoolu jagub täpselt nii paljuks . Nimelt vanake generaator ei jõua enam voolu toota. Kodus täis laetud akuga ning sõiduajal liikluse puududes esituld kustutades, saab sellised paarikümne kilomeetriseid poodi-õlle-järele trippe ette võtta. Teine lugu on, et mootor viskab tagant sinist välja, samuti on õlikulu reaalselt märgatav. Sidur libiseb kõrgematel pööretel. Terve amordiring tahaks üle käimist. Hoolimata kõikidest tagasilöökidest, on mul hea meel, et mul garaažis selline vanake seisab
.
Siit siis väike tööde list talveks
- mootor maha ning kulumisastmele vastav remont
- uus kasutatud osadest püsimagnet generaator
- aku minema, asemele kondensaator
- elektroonikale, kondensaatorile ja pingeregulaatorile uus alumiinium karp istme alla
- koonusfiltrid, ning lühikesed summutid, karburaatori rejet
- veljed pulkadeks, must värv selga ja kokku tagasi
- uued madalamad tagaamordid, esiamortide kapitaalremont
Vähemalt kaks esimest punkti peab tehtud saama üle talve, kui ülejäänut ei jõua, ei ole ka lugu.
Üks mõne kuu vanune pilt kevadest, fotopoetud mustade velgedega ka lõpetuseks
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Ilus!
Ühe punkti jätaks nimekirjast ära: koonusfiltrid.
Vahet pole, kas on üüberkallis K&N või Hiina junn, sitad on nad mõlemad.
Vaata parem mingi väiksem švammfilter vmt ag nendest metallvõrk/riideriba'dest hoia eemale!!!!!!!
edu
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Ja nii kroomveljed kui sumpsid koos leegikatega on hetkel paremad kui projektis ette nähtud. Täna õnne, et sulle nii korras kroomiga toorik on kätte sattunud. Paljud näevad kroomi taastamisega kurja vaeva. Ära siis vähemalt karesta ja kasuta plastidip'i vms, kui tõesti mustaga eksperimenteerida soovid, et saaks pärast taastada. Mida see lühemate sumpside pilt üldse kirjeldama peaks? Pooleks lõigatud ja mustaks värvitud leegikad? Kaua sa sellistega küll ei sõida. Endale muutub suht kiirelt tüütuks, kui keegi enne kinni ei püüa. Been there, done that (vaid leegikatega Dnepr).
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Kui palju Firestone rehv maksma läks? Kas tellisid ebayst või kickstarterist (Caferacerwebshopis vist pole pikka aega neid müügil olnud)?
Mootorratas näeb muidu tõeliselt hea välja!
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
yeekim kirjutas:Ühe punkti jätaks nimekirjast ära: koonusfiltrid.
Vahet pole, kas on üüberkallis K&N või Hiina junn, sitad on nad mõlemad.
Vaata parem mingi väiksem švammfilter vmt ag nendest metallvõrk/riideriba'dest hoia eemale!!!!!!!
No tänu hoiatamast, seal on veel valikuruumi. Et istmealune puhtaks saada, tulid koonusfiltrid esimeste asjadena pähe. Originaal sisselaske setup jääb samuti riiulisse seisma, juhuks, kui tuuning filter ikka ei anna oodatud tulemust.
Black kirjutas:Ära siis vähemalt karesta ja kasuta plastidip'i vms, kui tõesti mustaga eksperimenteerida soovid, et saaks pärast taastada. Mida see lühemate sumpside pilt üldse kirjeldama peaks? Pooleks lõigatud ja mustaks värvitud leegikad?
Ei, veljed lähevad kindlasti pulkadeks ja siis kõik eraldi võimalikult karedaks, et krunt hästi nakkuks. Ma olen neid motika küljes värvitud velgi näinud küll lähedalt - kergelt öeldes iiveldama ajab selline tulemus . Summutipildil on toode, mida müüakse, see siis läheb originaalsummutite asemele, ning originaalid jäävad riiulisse paremaid aegu ootama.
Firestone kirjutas:Kui palju Firestone rehv maksma läks? Kas tellisid ebayst või kickstarterist (Caferacerwebshopis vist pole pikka aega neid müügil olnud)?
Kickstarterist tellisin koos esirehvi ja muu pudiga, ei mäleta enam palju maksis. Nende lehel on hinnad väljas.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Megafon summid on koffikul parimad imo. Ära tõesti üle tõmba nende jupatsitega- ei ole kaugeltki nii stiilsed ja ajastutruud, pealegi lõhuvad su trumminahad ära ja hakkad üsna pea sellist ajupurustavat lärmi vihkama. Ja kui sound on omaette eesmärk, annab ju klassikaliste trompetitega ka seespidiselt imesid teha.
Lõbusaid kohvikilomeetreid!
PS! Yeekimi jutt õhufiltrite kohta on puhas kuld. Pestavad svammid on tõhusa puhastusvõimega ja lihtsad hooldada.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Heatdemonitele alternatiivi otsides (hind võttis maigutama) sattusin 70mnendate tehnoloogia peale, millised sain poole odavamalt koju kätte.
Pole eriline hi-tech, aga esialgne katse näitas, et täitsa talutavad.
Äkki soojahuvilistele abiks:
http://www.pollyheaters.com/ph400.htm
http://www.canyonchasers.net/shop/gener ... -grips.php
Edit: Üks vahvamaid projekte siin. Kummardused.
Eriti vinge on kolmandal pildil (photoshop?) olev ducati dragsteri stiilis tagumine nö. porilaud.
Lihtsalt äge.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Enne mootori maha tõstmist mõõtsin silindrite surved ära, vasak 6,5 ja parem 10 baari. Täitsa huvitav mis sealt välja tuleb, uurimine saab alata
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tähelepanelikule lugejale tundub, et foto, vasak silinder ja sisselaskeklapp ei anna loogilist kooskõla. Kui foto on vasakust põlemiskambrist, siis peaks olema põlenud väljalaskeklapp.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Sisselaskeklapp on tavaliselt suurem ka kui väljalaskeklapp. 5V tehnoloogia korral näiteks on 3 sisse, 2 välja.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Niisama infoks, et klappe on 2 eri versiooni, 256 koodiga ja 341 koodiga. Klapikiilud on neil erinevad ja seega klapikiilude fikseerimissoone kuju klapisääres. 341 klapp on uuem variant ja kumera soonega.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tänan Argo, sinu teadmised on siin teemas alati teretulnud.
Siin on paar pilti minu veidralt kulunud kolvist, ning silindrihülsist. Mõlemad silindrid on täpselt samasuguste kulumisjälgedega, 4 jälge per silinder.
Mingi vanakooli mahle kolvi-kulumis-kataloog pakkus välja sellise kulumise põhjustajaks puuduliku kolvisõrme õlituse (ja sellega ka jahutuse).
Minu kolbidel on kõik õlituskanalid ilma ummistusteta, st tuleb otsima hakata õlitusprobleemi mootori alaosast, mis on hetkel veel lahti võtmata. Krt seda teab, ehk on probleemiks üldse ilma õlita sõitmine, kuna õlikulu per kilomeeter oli märkimisväärne, siis kes teab kes ja kus ja kuidas selle rattaga ennem minu kätte jõudmist üldse sõitis.
Klapipead on nõgusad.
Noh, mootori ülemise poole kapitaalremont on garanteeritud, vaatame järgmiseks mis alt välja tuleb Kohvikul on täitsa kohvi mootor
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
- Need 4 sümmeetrilist kulumisjälge võivad olla lihtsalt mootori konstruktsioonilise omapära + ülekuumenemise tagajärg. Ma ei ole küll ühtki XS650 kolbi mõõtnud, aga mõnedel 70-ndate alguse Jaapani õhkjahutusega tsiklitel on need 4 kohta kolbidel juba uuena jämedamad. Üheks näiteks on Kawasaki H2 750. Vespade tuunijad on üritanud H2 kolbe kasutada, aga need kipuvad täpselt sama mustriga kinni jooksma.
- Kui õlitus oleks üldkehtivalt puudulik olnud, siis peaks olema kahjustusi rohkem. Ma kahtlustaks siin pigem lahjat segu (kolbide kahjustus) ja valet klapilõtku (väljalaskeklapi kahjustus). Silindrid saab nakkunud alumiiniumist seebikivilahusega puhtaks, kui muidugi kulumise osas veel ära tasub. Õli võtavad XS650 mootorid peamiselt kulunud ja valesti projekteeritud õlirõngaste tõttu. Valesti tähendab siin kontekstis seda, et mootori tootja teeb õlirõngad meelega nii, et need avaldaksid silindriseintele väga väikest survet - õlirõngaste osakaal on silindri üldises kulutamises võrdlemisi suur - seega kestavad nõrkade õlirõngastega silindrite tööpinnad kauem. Ainuke häda, et sellised mootorid hakkavad võrdlemisi kiiresti - kui õlirõngad on natuke kulunud - õli kulutama.
- Klappide reguleerkruvid on originaalis paras ikaldus, nende asemele soovitan osta kuulpeaga (otsas on vastavas pesas laagrikuul, millele tahk sisse lihvitud) reguleerkruvid. Iseenesest sobivad ka miskid Porsche ja Mersu "lampjalgadega" reguleerkruvid, aga siis tuleks nookurit süvistada ja reguleerkruvisid ülemisest otsast lühemaks teha. Esimeste osas peaks olema mul ühe saksmanni kontakt, kes neid valmistab ja müüb. Minu juures saab eelnevalt näha, millega tegu.
- Klapisääretihendid tasub panna Yamaha originaalid või Vitonid, muu aftermarket on saast. Mul peaks üks kmpl Yamu originaale üle olema kui huvi.
- Kui mootor juba nagunii pulkadega läheb, siis 5 käigu overdrive on üks tore feature, mis tasuks soetada.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Meistrimehe juures silindrite diameetrit mõõtes selgus, et esimest remontmõõtu kolbe (+.25 mm) pole mõtet tellida, kuna läbisõit on oma töö teinud ja silindrid on pisut ovaalseks kulunud. Võtsin järgmises remontmõõdus kolvid (+.50 mm), ning lasin silindrid nende järgi üle puurida.
Mootori alumise poole lammutasin samuti laiali, ning sealt esialgu peale ketitalla juppide, ning paksu tahke õlikihi karteripõhjast silma ei jäänud. Väntvõlli kandvad kuul- ja rulllaagrid tundusid ilma lõtkudeta olevat, kuid täpsemalt selgub, kui ma olen saanud mootoriõli neist välja pesta. Õlitussüsteem tundub kõik korras olema.
Generaatoriga seoses vahepeal otsustasin, et ei viitsi/pole aega sobivat püsimagnet genekat ise kokku panna juppidest, ning tellin ameerikast endale valmis komplekti. Üks õhtu aga hakkasin lugema esialgselt välja valitud Hugh's Handbuilt PMA genekate kohta, et paljud kirjeldavad neid kui eriti ebakvaliteetset hiina pornot, kus mähised omavahel lühisesse kuumusega sulavad. Niiet vist pean ikka ise OEM juppidest midagi kokku laduma, saab näha.
(Argo, ma millalgi kevadepoole tulen järgi nendele klapisääretihenditele)
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Hetkel on mootori alumine osa kokku tagasi saanud, koos uute simmerlingidega, seal põhimõtteliselt peale inspektsiooni ja suurpuhastuse ei olnud vaja midagi muud puutuda. Samuti ülemiseotsa taaskasutatavad jupid said oma pesu, nii korraliku, kui kodustes tingimustes on võimalik teha. Sellele nüüd järgneb uute klappide soveldamine ning kogu mootori komplekteerimine. Loodan mootori raami vahale saada mai kuu alguses, ning siis ka esimese käivituse teha, esialgu küll ilma generaatorita.
Some shiny bits (ei, klapid ei ole kõverad )
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tänase tegusa päeva tulemusega võib rahule jääda
[youtube][/youtube]
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.