ABS mootorrattal

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Black kirjutas:

ABS annab ka üsna momentaalselt järele, see ta point ongi.

Ei saa enam (kordan "ENAM") üldistada. ABS-il ja ABS-il on suur vahe. Tsiklite esimesed vanakooli ABS-id tõesti lasid hetkega järgi kui tundsid blokeerumist. Tulemuseks võib olla väga tõsine ehmatus lenksu taga, sest kui see juhtub kurvis, järsemal pööramisel või kaldes olles, siis muutub trajektoor kardinaalselt. Ei kujutagi ette, mida kartlikud või algajad selle peale teevad - äkki panevad põõsasse ja ABS pigem saatanast kui abimeheks. Aga tänapäevased uute tsiklite ABS-id on pigem juba sõidu assistendid ja sujuvad pidurdusjõu muutjad, kus ABS-i töö on sisuliselt identne juhipolse õrna pidurdusjõu vähendamisega piduriheeblil.

Teen igapäevaselt proovisõite peaaegu iga teenindusest väljuva tsikliga ja seetõttu on võrdlusmomenti kuhjaga. Minu parimad emotsioonid ABS-i vallast pärinevad sõitudest uute BMW-de ja KTM-idega. Ma testin peale rehvivahetusi näiteks rehvide pidavust blokeerumiseni ja on harjumus heeblid lõpuni tõmmata, et saaks nii esimese kui tagumisega väikse loha. Siis uuemate tsiklitega, kus ABS kenasti peal ja eeldaksin ABS-i poolt järsku tegevust bloki hetkel on värskematel tsiklite selle asemel tulemuseks tõesti efektiivne blokeerumise piiril värina- ja võbinavaba aeglustus kuni seismajäämiseni. Ja ei ole ka eelkõneleja poolt mainitud tükilist pidurdamist. Vot see on tase, milleni ilmselt kõik tootjad oma ABS-idega püüdlevad. Loomulikult on veel sealt edasiarendus, milline on blokeerumise piir erinevate sõidureziimide jaoks.

PS! ja kui nüüd hakkab jutt, et teoreetiliselt ei ole võimalik mittetükiline ABS-i toime, siis küsimus on tõesti selle kontrolltsükli sageduses. Ka kineskoopteleka ekreenipilt ei ole meie silma jaoks tükiline, vaid sujuv, mis siis et tegelikult kuvatakse üksikuid seisvaid pilte teatud kaadrisagedusega ja meie tajume seda ühtlase liikuva pildina. Kui anda pidurdusjõudu järele sagedusega 100x sekundis ja seda väikese protsendiga, siis teoreetiliselt on see tükiline toime, kuid praktikas tänu inertsile tajub sõitja seda sujuva ABS-i sekkumisena.

Viimati muutis StreetMoto, 17 Sept 2015, 17:50, muudetud 1 kord kokku.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”