Kett vs kardaan vs rihm vs variaator?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 403
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Kett vs kardaan vs rihm vs variaator?

Lugemata postitus Postitas TiitX11 »

1) Kett oli on ja jääb peamiseks "veolüliks". Kulumine....nii ketil kui ketiratastel on probleem ja võimsamatel masinatel ka venimine. Siin aitab keti õlitus ja dragsteri kett, viimane lubab vajadusel 2000hj tagarattasse üle kanda aga hind ja veel kord hind :x

2) Kardaan on kõige töökindlam ja hooldusvabam, probleemiks on suurem võimsuse kadu kui ketil ja rihmal... variaatorist rääkimatta :D

3) Rihm on vist viimase 15a. üllitis, hooldusvaba kestab 30-40tuhat aga ei kannata kildu ja kruusa. On omal rihm seetõttu läinud ja tuleb 200-400 jewrikut rahakotti kergendada. Kus aga leiad seliseid teid kus ei ole pindamist? Eestis küll mitte ja EU-s smauti, Ukrainas aga leiab ja pindamist pole ollagi, seal aga sellised augud kuhu veok koos koormaga võib uppuda. Olen seda teede lagunemise aegu oma silmaga näinud kuidas jõgi pool teed kaasa viis ja 1,5m sügavune "auguke" tekkis. Muuseas seal kui ei vea võib ka tankiga koos uppuda :D
4) Variaator on selline asi mis sobib naistele ja neile kes ei oska käike vahetada. Mina sellega ei oska ja ei tahagi sõita. Hondal on üks suuremat sorti "tsikkel" sellega kui mälu ei peta siis 43kw või midagi sellist.

Kas keegi oskab öelda palju tuleb võimsuse lisa kui 100KW tagarattast tsiklil rihm asendada dragsteri ketiga? Muu seal ei kesta kui vääne tuleb mootorist 210-230NM.

Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Võimsuse lisa ei tule.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


p6rguline
Postitusi: 173
Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
Tsikkel: vn 1500
Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas p6rguline »

Seletage lollile ära kuidas metallist varras võimsust kaotab. Kohe üldse ei hakka mõistus peale..

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1044
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Eks ta mingi suurema hõõrdejõuga ole ja kaalult ka raskem asi mootoril ringi ajada.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas kris. »

Korrigeerin mõningaid numbreid HD näitel :-).
Rihmaveo peale läks HD 80-ndate keskel, seega juba 30 aastat tagasi.
Normaalse sõidu korral kestab rihm vabalt 100 000km. Enamus katkemisi enne seda on põhjustatud kivist või mingist muust sodist, mis rihma ja ratta vahele on sattunud.
Veidi ingliskeelset lugemist ka: http://www.chuckhawks.com/motorcycle_drive_systems.htm

terv
Kris.

Riding with a King!
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas Black »

p6rguline kirjutas:

Seletage lollile ära kuidas metallist varras võimsust kaotab. Kohe üldse ei hakka mõistus peale..

Nurkülekandes on alati suurem kadu kui tavalises sirges. Kald- või hüpoidhambumus lisab veel natuke. Hõõrdumine, mis muu.


tarmoel
Postitusi: 307
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Kardaanil jah 2 nurkreduktorit kasutusel, eks sinna need mõned kw kaovad (räägitakse, et kuni 10kw) aga eks nii ketil kui rihmal ka midagi hõõrdumisega kaotsi läheb. Aga kardaanid (ja ka rihmad) kasutusel rahuliku kulgemisega cruiseritel, kus mõne kw kaotamine ei koti kedagi. Kõik kilowatid saad kätte, kui viimase käiguga gaas põhjas sõidad- tavaliikluses üsna harv olukord.

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas Black »

Kellel 2, kellel 1 :) Pikimootori korral on kardaan igati mõistlik variant, kuna muidu oleks keti või rihma jaoks ikka üht nurka vaja.

Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1404
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas tali »

tarmoel kirjutas:

Kardaanil jah 2 nurkreduktorit kasutusel, eks sinna need mõned kw kaovad (räägitakse, et kuni 10kw) aga eks nii ketil kui rihmal ka midagi hõõrdumisega kaotsi läheb. Aga kardaanid (ja ka rihmad) kasutusel rahuliku kulgemisega cruiseritel, kus mõne kw kaotamine ei koti kedagi. Kõik kilowatid saad kätte, kui viimase käiguga gaas põhjas sõidad- tavaliikluses üsna harv olukord.

Esimese hooga meenuvad kohe kaks eriti rahuliku olemisega kruiserit, uus Mäx ja Kawa 1,4 matkabaik (200hp) :mrgreen:

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Mis loomale sul seda ülekannet vaja on? Odava ketiga ei tee sellise pöördemomendi juures nagunii midagi, seega hinna peale sülitada ei maksa.


olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas olli »

TiitX11 kirjutas:

On omal rihm seetõttu läinud ja tuleb 200-400 jewrikut rahakotti kergendada.

Lihtsalt huvi pärast uurin, et miks see rihm nii kallis on? On ta kuidagi eriline võrreldes tööstuslike rihmadega? Imelik mõõt või tugevam vms? Näiteks 8mm sammuga (8M HTD) 30mm lai rihm pikkused 1800, 2000, 2400mm jne kõik seal 30 - 40 euro kanti tükk.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 403
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas TiitX11 »

olli kirjutas:
TiitX11 kirjutas:

On omal rihm seetõttu läinud ja tuleb 200-400 jewrikut rahakotti kergendada.

Lihtsalt huvi pärast uurin, et miks see rihm nii kallis on? On ta kuidagi eriline võrreldes tööstuslike rihmadega? Imelik mõõt või tugevam vms? Näiteks 8mm sammuga (8M HTD) 30mm lai rihm pikkused 1800, 2000, 2400mm jne kõik seal 30 - 40 euro kanti tükk.

mõnel mudelil küsitakse ka 500EUR, lihtsalt selle tõttu,et annab küsida! Fixus-es armatuuri lüliti 4EUR, MB spriteril 40EUR ja arvan, et Sklassil veel kallim :D

Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 403
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas TiitX11 »

kurikristjan kirjutas:

Mis loomale sul seda ülekannet vaja on? Odava ketiga ei tee sellise pöördemomendi juures nagunii midagi, seega hinna peale sülitada ei maksa.

Lähen homme vaatama ühte cruiserit millele on Motospeedis kit mis muudab hullemaks kui V-max. Loomulikult ükski tava kett ei kannata ka kõige tugevam teisend mitte. Kui aga ketti juba vaadata siis dragsterite maailmast, seal on sellised elukad alamõõdulised poisikesed. :D
Keti eelis on ülekande valik (kui ketirattaid erinevas mõõdus saada on, krossis argipäeva probleem) rihm on ühe ülekande arvuga. Uute rihmarataste tegemine on võimalik aga ainult teoreetiliselt.

Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Tood ehk konkreetsema näite kallist dragrace ketist. Sina tahad kruiseriga miljon miili sõita ühe ketiga. Kiirendusratas sõidab korraga ainult veerand miili ja kogu hooaja kilometraaz on umbes sama, mis mõne mehe neljapäevaõhtune poetiir. Tõenäoliselt on tegu tihenditeta ketiga, mille tänavalt üles korjatud praht sul õige pea ära sööb ja siis on häda käes, et näe, kett venis välja.

Uuri, äkki Motospeed on sinna juba looma ülekanded peale pannud.


tarmoel
Postitusi: 307
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Mis eesmärgil seda ratast kasutama hakatakse? Esimeses postituses juttu 100 kw-st. Tänavasõiduks sobib sinna nii tavaline kett, kui ka rihm.

Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 403
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas TiitX11 »

tarmoel kirjutas:

Mis eesmärgil seda ratast kasutama hakatakse? Esimeses postituses juttu 100 kw-st. Tänavasõiduks sobib sinna nii tavaline kett, kui ka rihm.

Cruiserist on jutt. Tuleb vist rihm jätta, küsimus on ülekandes. Kui 100KW tagarattasse tuleb mootori pööretel alla 5000p/min on vaja natuke kiiremat ülekannet, ideaalne oleks kui leiaks kiire rihmaratta.
Tava kett seda ei pea vastu, see on hullem kui turbo "busa", ma mõtlen momenti, kett venib kui kummipael. :D

Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

mart211

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

TiitX11 kirjutas:

Kui 100KW tagarattasse tuleb mootori pööretel alla 5000p/min on vaja natuke kiiremat ülekannet

Pilt
Kui alla 5000rpm tagarattase läheb, siis tuleb sõitma hakata :mrgreen:


Tort
Postitusi: 2040
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Plaanin ehitada 40 kilovatise kohvimasina ja 1 sajandikuga tekkinud auru omale ninna tõmmata igal hommikul. Kui suur kaitse peab olema kilbis?

Samuti aretan tulevikus VÕIB-OLLA PÄRIS KINDLASTI lehmale Ben Johnssoni jalad ja saadan 100m tõkkeid jooskma EM-le. Palju lennuki pilet maksab? Päris tavalise pingi tõmbab see lehm kindlasti ribadeks.


tarmoel
Postitusi: 307
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Üks lihtne tõde- mootorratta kett ei veni, kett kulub. Ja kui seda väändemomentti (kw ei loe, see on pöörete värk) nii palju sinna tagarattasse läheb, siis hakkab ratas kohapeal ringi käima, mitte ei katke kett või rihm.

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

On kett välja veninud ja on kett ka pooleks läinud suure jõu juures.

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 403
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas TiitX11 »

Tort kirjutas:

Plaanin ehitada 40 kilovatise kohvimasina ja 1 sajandikuga tekkinud auru omale ninna tõmmata igal hommikul. Kui suur kaitse peab olema kilbis?

Samuti aretan tulevikus VÕIB-OLLA PÄRIS KINDLASTI lehmale Ben Johnssoni jalad ja saadan 100m tõkkeid jooskma EM-le. Palju lennuki pilet maksab? Päris tavalise pingi tõmbab see lehm kindlasti ribadeks.

Siin on hea näide keti ohtlikkusest: dragsterite võistlustel (vahel ka mujal) on kett katkenud ja rahva hulka lennanud :D
Siin aga on üks kodanik saanud kahjuks ketiga otse pähe. Oleks võinud kiivrit kanda poleks ajud kahjustunud :D

Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

madmax
Postitusi: 251
Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?

Lugemata postitus Postitas madmax »

Nu see on andeksantavam juhtum selmet alles 57 aastane mees ajab seosetut seniilset mudru suust välja...

allways mad!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”