Kett vs kardaan vs rihm vs variaator?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Kett vs kardaan vs rihm vs variaator?
1) Kett oli on ja jääb peamiseks "veolüliks". Kulumine....nii ketil kui ketiratastel on probleem ja võimsamatel masinatel ka venimine. Siin aitab keti õlitus ja dragsteri kett, viimane lubab vajadusel 2000hj tagarattasse üle kanda aga hind ja veel kord hind
2) Kardaan on kõige töökindlam ja hooldusvabam, probleemiks on suurem võimsuse kadu kui ketil ja rihmal... variaatorist rääkimatta
3) Rihm on vist viimase 15a. üllitis, hooldusvaba kestab 30-40tuhat aga ei kannata kildu ja kruusa. On omal rihm seetõttu läinud ja tuleb 200-400 jewrikut rahakotti kergendada. Kus aga leiad seliseid teid kus ei ole pindamist? Eestis küll mitte ja EU-s smauti, Ukrainas aga leiab ja pindamist pole ollagi, seal aga sellised augud kuhu veok koos koormaga võib uppuda. Olen seda teede lagunemise aegu oma silmaga näinud kuidas jõgi pool teed kaasa viis ja 1,5m sügavune "auguke" tekkis. Muuseas seal kui ei vea võib ka tankiga koos uppuda
4) Variaator on selline asi mis sobib naistele ja neile kes ei oska käike vahetada. Mina sellega ei oska ja ei tahagi sõita. Hondal on üks suuremat sorti "tsikkel" sellega kui mälu ei peta siis 43kw või midagi sellist.
Kas keegi oskab öelda palju tuleb võimsuse lisa kui 100KW tagarattast tsiklil rihm asendada dragsteri ketiga? Muu seal ei kesta kui vääne tuleb mootorist 210-230NM.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Võimsuse lisa ei tule.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Seletage lollile ära kuidas metallist varras võimsust kaotab. Kohe üldse ei hakka mõistus peale..
-
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Eks ta mingi suurema hõõrdejõuga ole ja kaalult ka raskem asi mootoril ringi ajada.
-
- Postitusi: 2409
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Korrigeerin mõningaid numbreid HD näitel .
Rihmaveo peale läks HD 80-ndate keskel, seega juba 30 aastat tagasi.
Normaalse sõidu korral kestab rihm vabalt 100 000km. Enamus katkemisi enne seda on põhjustatud kivist või mingist muust sodist, mis rihma ja ratta vahele on sattunud.
Veidi ingliskeelset lugemist ka: http://www.chuckhawks.com/motorcycle_drive_systems.htm
terv
Kris.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
p6rguline kirjutas:Seletage lollile ära kuidas metallist varras võimsust kaotab. Kohe üldse ei hakka mõistus peale..
Nurkülekandes on alati suurem kadu kui tavalises sirges. Kald- või hüpoidhambumus lisab veel natuke. Hõõrdumine, mis muu.
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Kardaanil jah 2 nurkreduktorit kasutusel, eks sinna need mõned kw kaovad (räägitakse, et kuni 10kw) aga eks nii ketil kui rihmal ka midagi hõõrdumisega kaotsi läheb. Aga kardaanid (ja ka rihmad) kasutusel rahuliku kulgemisega cruiseritel, kus mõne kw kaotamine ei koti kedagi. Kõik kilowatid saad kätte, kui viimase käiguga gaas põhjas sõidad- tavaliikluses üsna harv olukord.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Kellel 2, kellel 1 Pikimootori korral on kardaan igati mõistlik variant, kuna muidu oleks keti või rihma jaoks ikka üht nurka vaja.
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
tarmoel kirjutas:Kardaanil jah 2 nurkreduktorit kasutusel, eks sinna need mõned kw kaovad (räägitakse, et kuni 10kw) aga eks nii ketil kui rihmal ka midagi hõõrdumisega kaotsi läheb. Aga kardaanid (ja ka rihmad) kasutusel rahuliku kulgemisega cruiseritel, kus mõne kw kaotamine ei koti kedagi. Kõik kilowatid saad kätte, kui viimase käiguga gaas põhjas sõidad- tavaliikluses üsna harv olukord.
Esimese hooga meenuvad kohe kaks eriti rahuliku olemisega kruiserit, uus Mäx ja Kawa 1,4 matkabaik (200hp)

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Mis loomale sul seda ülekannet vaja on? Odava ketiga ei tee sellise pöördemomendi juures nagunii midagi, seega hinna peale sülitada ei maksa.
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
TiitX11 kirjutas:On omal rihm seetõttu läinud ja tuleb 200-400 jewrikut rahakotti kergendada.
Lihtsalt huvi pärast uurin, et miks see rihm nii kallis on? On ta kuidagi eriline võrreldes tööstuslike rihmadega? Imelik mõõt või tugevam vms? Näiteks 8mm sammuga (8M HTD) 30mm lai rihm pikkused 1800, 2000, 2400mm jne kõik seal 30 - 40 euro kanti tükk.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
olli kirjutas:TiitX11 kirjutas:On omal rihm seetõttu läinud ja tuleb 200-400 jewrikut rahakotti kergendada.
Lihtsalt huvi pärast uurin, et miks see rihm nii kallis on? On ta kuidagi eriline võrreldes tööstuslike rihmadega? Imelik mõõt või tugevam vms? Näiteks 8mm sammuga (8M HTD) 30mm lai rihm pikkused 1800, 2000, 2400mm jne kõik seal 30 - 40 euro kanti tükk.
mõnel mudelil küsitakse ka 500EUR, lihtsalt selle tõttu,et annab küsida! Fixus-es armatuuri lüliti 4EUR, MB spriteril 40EUR ja arvan, et Sklassil veel kallim
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
kurikristjan kirjutas:Mis loomale sul seda ülekannet vaja on? Odava ketiga ei tee sellise pöördemomendi juures nagunii midagi, seega hinna peale sülitada ei maksa.
Lähen homme vaatama ühte cruiserit millele on Motospeedis kit mis muudab hullemaks kui V-max. Loomulikult ükski tava kett ei kannata ka kõige tugevam teisend mitte. Kui aga ketti juba vaadata siis dragsterite maailmast, seal on sellised elukad alamõõdulised poisikesed.
Keti eelis on ülekande valik (kui ketirattaid erinevas mõõdus saada on, krossis argipäeva probleem) rihm on ühe ülekande arvuga. Uute rihmarataste tegemine on võimalik aga ainult teoreetiliselt.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Tood ehk konkreetsema näite kallist dragrace ketist. Sina tahad kruiseriga miljon miili sõita ühe ketiga. Kiirendusratas sõidab korraga ainult veerand miili ja kogu hooaja kilometraaz on umbes sama, mis mõne mehe neljapäevaõhtune poetiir. Tõenäoliselt on tegu tihenditeta ketiga, mille tänavalt üles korjatud praht sul õige pea ära sööb ja siis on häda käes, et näe, kett venis välja.
Uuri, äkki Motospeed on sinna juba looma ülekanded peale pannud.
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Mis eesmärgil seda ratast kasutama hakatakse? Esimeses postituses juttu 100 kw-st. Tänavasõiduks sobib sinna nii tavaline kett, kui ka rihm.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
tarmoel kirjutas:Mis eesmärgil seda ratast kasutama hakatakse? Esimeses postituses juttu 100 kw-st. Tänavasõiduks sobib sinna nii tavaline kett, kui ka rihm.
Cruiserist on jutt. Tuleb vist rihm jätta, küsimus on ülekandes. Kui 100KW tagarattasse tuleb mootori pööretel alla 5000p/min on vaja natuke kiiremat ülekannet, ideaalne oleks kui leiaks kiire rihmaratta.
Tava kett seda ei pea vastu, see on hullem kui turbo "busa", ma mõtlen momenti, kett venib kui kummipael.
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
TiitX11 kirjutas:Kui 100KW tagarattasse tuleb mootori pööretel alla 5000p/min on vaja natuke kiiremat ülekannet
Kui alla 5000rpm tagarattase läheb, siis tuleb sõitma hakata
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Plaanin ehitada 40 kilovatise kohvimasina ja 1 sajandikuga tekkinud auru omale ninna tõmmata igal hommikul. Kui suur kaitse peab olema kilbis?
Samuti aretan tulevikus VÕIB-OLLA PÄRIS KINDLASTI lehmale Ben Johnssoni jalad ja saadan 100m tõkkeid jooskma EM-le. Palju lennuki pilet maksab? Päris tavalise pingi tõmbab see lehm kindlasti ribadeks.
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Üks lihtne tõde- mootorratta kett ei veni, kett kulub. Ja kui seda väändemomentti (kw ei loe, see on pöörete värk) nii palju sinna tagarattasse läheb, siis hakkab ratas kohapeal ringi käima, mitte ei katke kett või rihm.
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
On kett välja veninud ja on kett ka pooleks läinud suure jõu juures.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
Teema algataja - Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Tort kirjutas:Plaanin ehitada 40 kilovatise kohvimasina ja 1 sajandikuga tekkinud auru omale ninna tõmmata igal hommikul. Kui suur kaitse peab olema kilbis?
Samuti aretan tulevikus VÕIB-OLLA PÄRIS KINDLASTI lehmale Ben Johnssoni jalad ja saadan 100m tõkkeid jooskma EM-le. Palju lennuki pilet maksab? Päris tavalise pingi tõmbab see lehm kindlasti ribadeks.
Siin on hea näide keti ohtlikkusest: dragsterite võistlustel (vahel ka mujal) on kett katkenud ja rahva hulka lennanud
Siin aga on üks kodanik saanud kahjuks ketiga otse pähe. Oleks võinud kiivrit kanda poleks ajud kahjustunud
-
- Postitusi: 251
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Kas kett & kardaan & rihm & variaator?
Nu see on andeksantavam juhtum selmet alles 57 aastane mees ajab seosetut seniilset mudru suust välja...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.