Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

sigaelmar
Postitusi: 288
Liitunud: 27 Juul 2006, 12:17
Asukoht: Saaremaa

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas sigaelmar »

KIBU kirjutas:
sigaelmar kirjutas:

Rattaks Honda SLR650. Kas on võimalik, et sidur hakkab libisema alles pärast pikemat sõitu? Mul on paar hetke olnud, kus pärast pikemat sõitu maanteel ja metsas vaheldumisi, võtab neljanda käiguga kõrgematel pööretel enne viienda peale panemist hetkeks pöörded üles nagu sidur libiseks. Olen proovinud külmalt sidurit libisema saada aga ei ole libisenud, olen proovinud maanteel madalamate pööretega järsemini gaasi anda aga pole libisenud. Samas ma ei ole julenud väga palju kõrgetel pööretel piinata ka sest äkki lõpetab siduri täitsa ära ja seda ka tee peal ei tahaks. Ta on mul teinud seda kolme viimase sõidu peale kokku kaks korda. Mootoriõli vahetasin igaks juhuks ära, võibolla läks paremaks ka, sõitsin enne seda ainult korra kuni aru sain, et nagu võtaks libisema.

kui on tunne et libiseb siis ilmselt libisebki. lase ratas küllili ja sidurikambri kaas maha. mõõdad vedrud ja ketta paksused üle saad täpselt teada mis seis on mis siin mõistatada. kui on kulunud tuleb uued tellida. niikauaks kuni tellitud kaup eestipoole venib ja sõita on vaja võid kettad puhtaks pesta pidurikliineriga ja liivapaberiga üle karestada. 80 -ne tavaline liivakas ja tõmbad kergelt jälje peale. ja vedrudele paned seibid alla et eelpinget tõsta. vahekettad käid üle karukeele ja kliineriga või peene liivakaga. liivakat tuleb tihti vahetada. musta liivakaga pole mõtet nühkida. nii kui tunned et enam ei lõika võtad uue tüki. enne kokku ladumist leotad kettaid õlis. kui aega pole leotamiseks siis määrid kettad pintsliga korralikult mõlemalt poolt õliga kokku. kui kulumine normis siis toimetad ikkagi samamoodi nagu kirjeldasin.

Tänud, proovin :)

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Sidur libiseb. Alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Pan kirjutas:

Ise kogesin sama olukorda sel kevadel, kui ratas oli 8 kuud seisnud. Esimesed käivitused olid kõik samade sümptomitega. Kohapeal, seisva mootoriga ei õnnestunudki sidurit ära lahutada. Õli oli täiesti värske, (umbes kuu aega varem, remondi tõttu vahetatud Motul 7100). Kui ilmad juba nii heaks läksid et paar korda nädalas sõita kannatas, kadus ka probleem. Hiljem on samuti olnud paarinädalasi sõidupause aga probleem ei ole enam kordunud.
Mingil veidral põhjusel tundub et põhjus võib olla selles, kui ratas värske õliga pikemaks ajaks seisma jätta? :roll:
Värske õli tundub isegi näpu vahel kuidagi kleepuv. Olen sama õli kasutanud vist viimastel 5-6 õlivahetusel ja enamasti kusagil keset hooaega. Siis ei ole seda probleemi olnud.

sidurikettad paakuvad (kuivavad) kinni seistes. see ei tulene uuest õlist vaid pigem siduri ehitusest ja seisukorrast. samas õli mängib rolli kindlasti seeläbi et osad õlid pesevad mootorit paremini kui teised. sõites sidur liigub, õli paiskub ketaste vahele, loksutab, väänutab jne ja hakkab tööle jälle. olen kohanud ka valesti paigaldatud kettaid. osadel siduritel on ketaste välimises servas poolkera kujulised lohud mis peaks õlitust parandama ja nende lohkude järgi ketaste asetus peab olema õige. enamasti spiraalis nihkuv. tihti pannakse remondi käigus kettad sisse nii et need lohud ühel joonel või täitsa suvaliselt. selliste hädadega rattaid tuleks lihtsalt talvel vahest käivitada ja sidurit liigutada ma arvan.

5248653
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

sigaelmar kirjutas:
KIBU kirjutas:
sigaelmar kirjutas:

Rattaks Honda SLR650. Kas on võimalik, et sidur hakkab libisema alles pärast pikemat sõitu? Mul on paar hetke olnud, kus pärast pikemat sõitu maanteel ja metsas vaheldumisi, võtab neljanda käiguga kõrgematel pööretel enne viienda peale panemist hetkeks pöörded üles nagu sidur libiseks. Olen proovinud külmalt sidurit libisema saada aga ei ole libisenud, olen proovinud maanteel madalamate pööretega järsemini gaasi anda aga pole libisenud. Samas ma ei ole julenud väga palju kõrgetel pööretel piinata ka sest äkki lõpetab siduri täitsa ära ja seda ka tee peal ei tahaks. Ta on mul teinud seda kolme viimase sõidu peale kokku kaks korda. Mootoriõli vahetasin igaks juhuks ära, võibolla läks paremaks ka, sõitsin enne seda ainult korra kuni aru sain, et nagu võtaks libisema.

kui on tunne et libiseb siis ilmselt libisebki. lase ratas küllili ja sidurikambri kaas maha. mõõdad vedrud ja ketta paksused üle saad täpselt teada mis seis on mis siin mõistatada. kui on kulunud tuleb uued tellida. niikauaks kuni tellitud kaup eestipoole venib ja sõita on vaja võid kettad puhtaks pesta pidurikliineriga ja liivapaberiga üle karestada. 80 -ne tavaline liivakas ja tõmbad kergelt jälje peale. ja vedrudele paned seibid alla et eelpinget tõsta. vahekettad käid üle karukeele ja kliineriga või peene liivakaga. liivakat tuleb tihti vahetada. musta liivakaga pole mõtet nühkida. nii kui tunned et enam ei lõika võtad uue tüki. enne kokku ladumist leotad kettaid õlis. kui aega pole leotamiseks siis määrid kettad pintsliga korralikult mõlemalt poolt õliga kokku. kui kulumine normis siis toimetad ikkagi samamoodi nagu kirjeldasin.

Tänud, proovin :)

igaks juhuks mainin et kettaid leotad või pinseldad uue mitte vana õliga. vanasid kettaid võib peale karestamis/puhastamist vabalt ainult puhta õliga määrida, uued kettad pane likku.

5248653

keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

KIBU kirjutas:

igaks juhuks mainin et kettaid leotad või pinseldad uue mitte vana õliga. vanasid kettaid võib peale karestamis/puhastamist vabalt ainult puhta õliga määrida, uued kettad pane likku.

Mis teema selle leotamisega on. Kõik seda igal pool soovitavad ja igast erinevate kestvustega. Tundub üks sellistest müütidest olevat, mis mootorite ümber pidevalt liikleb. Mis see leotamise pintseldamise reaalne kasu peaks olema?


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ju siis arvatakse, et need kettapinnad "imevad" endasse õli. kuigi jah, ei jõua minulegi väga kohale, mis selle asja täpne point peaks olema

Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Sidur libiseb. Alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas Pan »

KIBU kirjutas:
Pan kirjutas:

...Mingil veidral põhjusel tundub et põhjus võib olla selles, kui ratas värske õliga pikemaks ajaks seisma jätta? :roll:
Värske õli tundub isegi näpu vahel kuidagi kleepuv. Olen sama õli kasutanud vist viimastel 5-6 õlivahetusel ja enamasti kusagil keset hooaega. Siis ei ole seda probleemi olnud.

sidurikettad paakuvad (kuivavad) kinni seistes. see ei tulene uuest õlist vaid pigem siduri ehitusest ja seisukorrast...

Probleem esines just ainult uue õliga. Eelnevatel aastatel on ratas jäänud sügisel seisma nö. sisse töötanud õliga ja siis pole kevadel siduriga mingit muret olnud. Õli mark on seejuures alati sama olnud. Väga kõva häälega ma selle teema üle muidugi ei vaidleks kah :roll:

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Sidur libiseb. Alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Pan kirjutas:
KIBU kirjutas:
Pan kirjutas:

...Mingil veidral põhjusel tundub et põhjus võib olla selles, kui ratas värske õliga pikemaks ajaks seisma jätta? :roll:
Värske õli tundub isegi näpu vahel kuidagi kleepuv. Olen sama õli kasutanud vist viimastel 5-6 õlivahetusel ja enamasti kusagil keset hooaega. Siis ei ole seda probleemi olnud.

sidurikettad paakuvad (kuivavad) kinni seistes. see ei tulene uuest õlist vaid pigem siduri ehitusest ja seisukorrast...

Probleem esines just ainult uue õliga. Eelnevatel aastatel on ratas jäänud sügisel seisma nö. sisse töötanud õliga ja siis pole kevadel siduriga mingit muret olnud. Õli mark on seejuures alati sama olnud. Väga kõva häälega ma selle teema üle muidugi ei vaidleks kah :roll:

kui uue õliga mootor töötas enne seismajätmist siis pakuks et uus õli leotas pasa mootorist lahti ja moodustus ketaid kleepiv kemüüse mis seistes kuivas. iseenesest täitsa põnev juhtum. kas õlifiltri vahetasid koos õliga või jäi vana? mis õli kasutad?

5248653
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

keegimuu kirjutas:
KIBU kirjutas:

igaks juhuks mainin et kettaid leotad või pinseldad uue mitte vana õliga. vanasid kettaid võib peale karestamis/puhastamist vabalt ainult puhta õliga määrida, uued kettad pane likku.

Mis teema selle leotamisega on. Kõik seda igal pool soovitavad ja igast erinevate kestvustega. Tundub üks sellistest müütidest olevat, mis mootorite ümber pidevalt liikleb. Mis see leotamise pintseldamise reaalne kasu peaks olema?

kettad imevad õli sisse. või pigem õlilisandeid. kui kuivade ketastega kokku lappad siis läheb omajagu aega enne kui töötamise käigus õli kettapinnad korralikult ja ühtlaselt katab. kuivalt töötamiseks pole nad aga mõeldud. ja müüt see ei ole. kunagi kiirendusvõistluseks ratast ette valmistades proovisin kõik variandid mis ketastega ja vedrudega teha saab ükshaaval läbi. panin kuivalt kokku- libises, võtsin uuesti lahti määrisin ära ei libisend. kinnitust sellele et leotama peab olen saanud motospordis tegevailt mehaanikutelt. ka jälgides supermoto mm il tehasetiimide mehhaanikute tööd. kõik võtsid sidurikettad õlivannist. vaevalt et need mehed võistlustel miskit üleliigset teevad või siis ei tea suht täpselt mida ja kuidas. tavakasutuses ei pruugi vead tänu väiksemale koormusele välja tulla ja seepärast arvatakse et töövõtetel ei ole vahet.

5248653
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6765
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Ämm-Ämmidest ja nende mehaanikutest ei tea küll midagi aga kui ise ükskord pestud ja puhastatud siduri kuivalt kokku lappisin, sai ikka usinasti lendstarte harrastatud :D
Sidur oli korralikult koos ja ei mingit lahutamist.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas will111 »

KIBU, sellisel juhul paeks vastav jutt tulema juba tootjalt...asjana mida enne kokku panemist tuleks teha.

ja noh, õlivann on minumeelest liig igaljuhul, võid ju kettad õliga katta ja lasta neil siis niimoodi natuke seista enne kokkupanemist. selles usun effekti olema, muu värk on küll paras nõiateadus juba


sigaelmar
Postitusi: 288
Liitunud: 27 Juul 2006, 12:17
Asukoht: Saaremaa

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas sigaelmar »

will111 kirjutas:

KIBU, sellisel juhul paeks vastav jutt tulema juba tootjalt...asjana mida enne kokku panemist tuleks teha.

Minu Honda manualis oli küll kirjas, et "coat the 7 disks and 6 plates with clean engine oil"

Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Sidur libiseb. Alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas Pan »

kui uue õliga mootor töötas enne seismajätmist siis pakuks et uus õli leotas pasa mootorist lahti ja moodustus ketaid kleepiv kemüüse mis seistes kuivas. iseenesest täitsa põnev juhtum. kas õlifiltri vahetasid koos õliga või jäi vana? mis õli kasutad?

Olukord oli siis järgmine: vahetasin õli+filtri, sõitsin ca 10km, ehk siis "pesin" mootori korralikult läbi. Peale kümmet kilomeetrit sõitu poetasin ratta asfaldile külili nii õnnetult, et genekapoolne mootori küljekaas enam õli ei pidanud. Vahetasin kaane, valasin õli sisse, garaažis panin käima ka aga peale seda jäi ratas seisma kuni kevadeni. Hooaja alguses esimesi käivitusi tehes oli sidur päris mitu korda "kinni kleepunud". Nüüdseks töötab kõik laitmatult.
Õliks on Motul 7100. Õlifiltri vahetan IGA õlivahetusega (manual näeb filtri vahetust vist ette üle ühe õlivahetuse) ja õli vahetan iga 5000km tagant (juhendis on kirjas 6000km aga 5000 kaupa on lihtsam arvet pidada.)

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.

erks22
Postitusi: 9
Liitunud: 11 Veebr 2015, 20:38
Tsikkel: KTM SX450-> KTM EXC250 RFS
Tänanud: 1 kord

Re: Sidur libiseb. Remondi alternatiivid?

Lugemata postitus Postitas erks22 »

Rattaks Ktm exc 450, RFS mootoriga. Vahetasin ära siduri sisemise korvi(mille külge vahekettad käivad) Peale remonti sidur libiseb. Kõik friktsioonkettad ja vahekettad said samas järjekorras tagasipandud, mutrid poldid õige jõuga kinni. Kui sidurit vajutada on tunda, et heebli tühikäik on suurem kui enne remonti. Kas on võimalik, et vahetatud sisemine siduri korv on mingi defektiga ja ei lase surveplaadil lõpuni liikuda? Sellest oleks siis tingitud ka see, et alles poole pealt hakkab sidurit lahutama kui heeblit vajutada. (VIGA TEADA! Lukustusseibi kõrv ei olnud piisavalt tagasi painutatud ja seega takistas surveplaadi vabat liikumist. :wack:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”