A2-kategooria juhtimisõigus
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
See seadus on nii lolli sõnastusega, et tõesti võib politsei ära rääkida
Arki foorumist tarmo.terreping: http://www.mnt.ee/foorum/index.php/foru ... kategooria
Mõne sõnaga A/A2-kategooria tõlgendusest
Liiklusseaduse sõnastus:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur.
Tõlgendus:
Kui esimene suurus/suurused on ületatud, liigitatakse mootorratas juhtimisõiguse järgi koheselt kõrgemasse kategooriasse. Erivõimsus ei tohi olla suurem etteantud võimsuse (35 kW) korral.
Mõned näited:
- Kui mootorratta võimsus on 35 kW kuid tühimass on 165 kg, saame erivõimsuseks 0,21 kilovatti kilogrammi kohta – see mootorratas ei liigitu juhtimisõiguse järgi enam A2-kategooriasse vaid kuulub A-kategooriasse, kuna erivõimsus on üle 0,2.
- Samuti liigitub A-kategooriasse (mitte A2-kategooriasse) mootorratas, mille võimsus on 29 kW, kuid tühimass 135 kg – erivõimsus on sellisel juhul 0,214 ning ületab 0,2-te.
- Mootorratas võimsusega 37 kW, tühimassiga 240 kg liigitub juhtimisõiguse järgi A-kategooriasse, sest ületab 35 kW, olgugi, et erivõimsus on,154 kilovatti kilogrammi kohta.
Kui teisiti tõlgendada, tekiks olukord, kus näiteks mootorratas Kawasaki VN1700 Classic Tourer, mille võimsus on 54 kW, kubatuur 1700 ccm ning tühimass 382 kg liigituks A2 kategooriasse sest vaadates erivõimsust, on see tühine 0,141
Seega, kui kW on üle, on kõrgem kategooria.
Sama põhimõte kehtib ka teistes Euroopa riikides.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.