Yamaha XS650 Special '79 kohvik
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Kuna ma täna alustasin juhtmete väga üldise paika vedamise ja sobitamisega, mõtlesin, et teen siia väikese kokkuvõtte enda tsikkli elektripoolest, võib-olla ka et enda jaoks. Elektrisüsteemis jääb originaaliks generaator, starter koos releega, ning ka mootoritööks vajalikud komponendid, milleks on süütepoolid, kondensaatorid, ning süütekatkestid. Mootorielekter jääb vana 'points' süsteem nii kaua, kuniks ta toimib, ning uurimise/puurimise ja mõõdistamise järel võib arvata, et see töölepingut nii pea veel lõpetama ei hakka. Kui aga juhtub, et midagi läheb peeti või katkesti osa liiga palju armastust ja tähelepanu nõuab, siis kindlasti kaalun elektroonilise süütesüsteemi paigaldamist.
Peategelaseks elektrisüsteemis on kohe kindlasti Motogadget M-Unit V.2. Mul pole aimugi, kui paljud siin foorumis selle nimega kursis on, kuid ma tean, et Eesti tsikliehitajad on seda varem kasutanud oma projektides, üks nendest on kohe kindlasti Renard Speedshop. Motogadget-i M-Unit on elektrooniline (solid state) juhtplokk, mis opereerib enamust elektriseadmeid, ning asendab ka kõik mehhaanilised releed, kui ka nö tradistsioonilise kaitsmeteploki. Ja seda kõike suitsupaki suuruses korpuses. Lisaks sellele on M-Unit veel kaldeanduriga alarm. Kui M-Unit-it annab juhtida ka originaal nuppudega lenksudelt, iga signaal mööda oma juhet, siis minu puhul jäi see variant esimese asjana ära, ning ma soetasin endale juurde Motogadget-i nupud, ning sellise vidina nagu M-Button. M-Button on selline väike silinder, mis paigaldatakse lenksuraua sisse, ning kui temaga on ühendatud lenksu sees kõik nupud eraldi juhtmetega, olgu selleks siis parem suund, või esituli, siis M-Buttonist edasi - lenksust M-Unit-ini - läheb ainult üks juhe, mida mööda liigub juba digitaalne signaal, vastavalt siis millist nuppu vajutati lenksul. Jäävad need rõvedad juhtmekimbud ära. Sarnane stoori on ka tagatulega. Tagumise tule gabariidi ja stopp tule funktsiooni jaoks on vaja ainult ühte juhet. Kui stopp tuli rakendub täis toitel, siis gabariidi jaoks saadetakse mööda juhet pulseeriv toide. Sarnane effekt on ilmselt paljudele tuttav, kes on sõitnud mõne uuema LED tagatuledega auto taga, ning on märganud neid värelevaid tagatulesid.
Laadimissüsteemis vahetan välja vanad eraldiseisvad komponendid, alaldi ja mehaanilise pingeregulaatori. Asendama hakkab neid kahte ühte korpusesse pandud solid state ekvivalent.
Juhtmestiku valmimisest ma teen kindlasti pilte tulevikus, ehk on kellelegi abi neist.
Minu enda koostatud elektriskeem. Puudu on süüteluku osa, tagatuled, käepidemete soojendused, ning komponentide viited. Ei viitsinud lõpuni teha . Layout peaks olema kui vaadata tsikklit ülevalt või küljelt, kui esiosa on paremal. Suurendamiseks vajutada pildil.
Spidomeetriks valisin välja sakslaste 48 mm läbimõõduga digitaalse MMB Target-i, millele hakkab kiirust ette söötma sama firma hall sensor.
Nupud
M-Button
M-Unit-i uus pesa, vana tööriistakomplekti laegas
Alaldi ja pingeregulaator
Lucas style Battery isolator
Juhtmetel kasutan põimitud juhtmerüüd
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.