yamaha r6 2000.a aku probleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Codec83
Postitusi: 12
Liitunud: 27 Juun 2013, 21:55
Tsikkel: Yamaha R6

yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Codec83 »

Tere ! Kellegil on äkki olnud samasugust olukorda . Lugu siis järgmine : Eelmisest sõidust on möödas 3-4 päeva ja rattal peal täiesti uus ja laetud Yuasa aku . Foori taga seistes lihtsalt punast tuld oodates läks äkki displey pimedaks ja sama juhtus sõites suunatuld sisse lülitades . Pärast mõningat sõitu uuesti foori taga seistes , suri ratas lihtsalt välja . Käivitades läks vaevaliselt käima . Koju jõudes jätsin ratta seisma ja proovisin huvi pärast uuesti käivitada , aga enam käima ei läinud . Kostus ainult starteri relee klõbin . Võtsin aku maha ja panin krokodillidega auto akult käima . Käivitus kohe , ei olnud mingit relee klõbinat enam. Kui meenutan siis vahete vahel on ette tulnud kui käivitusnuppu vajutada , siis ei tee ühtgi häält kuigi tuled põlevad ja nagu akus voolu on . Peab korduvalt vajutama ja ootama et järgi võtaks starteri . Rattal lisatulesi , alarmi ega muid lisavidinaid küljes pole mis voolu võiks tarbida . On kellegil aimu kust viga otsida ?


erks
Postitusi: 56
Liitunud: 08 Veebr 2015, 11:57
Tsikkel: suzuki vz800, kawasaki vn 1500
Asukoht: pärnu lähedal

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas erks »

Tundub mõne halva ühenduse viga.

Kasutaja avatar

acar
Postitusi: 166
Liitunud: 17 Apr 2009, 22:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas acar »

Alustuseks kontrolli laadimist :D , kui uus aku sõites ära kooleb.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas puna »

Proovi jah kas üldse laadimine toimub
Ilmselt stator õhtal
Ühendused või miskit veel
Yuasa akud muidugi ka suht risu


Tort
Postitusi: 2034
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 170 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Tort »

Kui laadimine puudub ja aku on nii tühi, et ratas juba välja sureb, siis mismoodi ta hetke pärast täiesti tühja akuga nupust käima suudab minna, nagu teemaalgataja kirjutas? Lõhnab ikka ühenduse järele, nagu erks pakkus.


Loud
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Sept 2012, 11:59
Tsikkel: super duke
Asukoht: ida-, lääne viru
Tänatud: 1 kord

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Loud »

puna kirjutas:

Yuasa akud muidugi ka suht risu

Ehk põhjendad ka?
Mis akusid soovitad?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 222 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas franz125 »

DR.Neeme mu meelest MotorsTV-s kiitis Yuasat.Ise kasutan Varta LF akusi.Kui VTRf-i ostin 5 aastat tagasi oli peal ja on siiani ja aku ei olnud uus.Teisele rattale ostsin ka,ei kahetse.Ükski mind tabanud elektrikaladest pole olnud aku süü,vaid juhtmed ja nende ühendused.See minu 2 kopikat.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas puna »

Loud kirjutas:
puna kirjutas:

Yuasa akud muidugi ka suht risu

Ehk põhjendad ka?
Mis akusid soovitad?

Viimaselajal mitukümmend akut ümberringi maha surnud ja kõik sama kaubamärki kandvad.
omal isiklikult 2 yuasat mis eelmine aasta ostetut millega pole seeaasta muud teha kui kaalukaubaks.
miski 5 aastat tagasi olid need veel väga head ja kvaliteetsed seetõttu sai omalegi need uuesti valitud, aga nüüd kaldun midagi muud vaatama.
ei põhine arvamus mingil uuringul vaid väga isiklik arvamus see siiski

Kasutaja avatar

ragnar
Postitusi: 130
Liitunud: 27 Mai 2007, 16:34
Asukoht: Rakvere

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas ragnar »

Enda rattal oli sarnane probleem. Uus aku peal, sõitma. Bensukas jäin seisma ja peale tankimist enam starterist ei käivitunud, üks plõks ja kõik. Endal vana ratas, lükkasin käima ja sain u paar kilti sõita ja suri välja, korra käivitus, käis jube imelikult ja ebaühtlaselt, kõiksugu seierid käisid üles alla nagu ise tahtid. Käru peale ja remonti. Seal pandi uus aku peale ja käib siiani. Kahjuks aku marki öelda ei oska. Remondimees ütles, et aku oli läinud lühisesse, mida iganes see ka ei tähenda, ise olen igasuguses elektriasjanduses võhik. Pingereguaator on mul ka üles öelnud, kuid siis lihtsalt akut ei laadinud, kuid lükates läks käima ja sõitis väga edukalt koju ära.
Ise paneks ka panuse aku peale.
Ehk oli abi :bsmile:


Syn
Postitusi: 186
Liitunud: 28 Juun 2011, 20:55
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Syn »

Mul läks üks septembris peale pandud Dynavolt (aku peal selline kiri, täpset nimetust ei tea) täiesti mahakandmisele. Veidi ajab närvi mustaks. Ootaks ka mingit asjalikku aku soovitust, et ei peaks iga aasta uut akut ostma minema.
On sõelal ainult see eelmainutud Varta LF või on kellegil veel minegid soovitusi? :bsmile:

Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas poison »

Kui vähegi võimalik, kasutage täiesti tavalisi happeakusi, mitte mingeid geel-, huieel-, hooldevaba-, ajuvaba ja veel miskiseid...happeakus on ikka elektrolüüti ka sees...minu oma on kinnitatud jäigalt hardtaili külge, sõidan kolmandat hooaega, talvel unustasin kuuks ajaks keldrisse absaari laadija külge, pool vett oli lännu, lisasin desti ja voila...noh laadimine peab korras olema. Aga vblla on mul lihtsalt vedanud.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tort kirjutas:

Kui laadimine puudub ja aku on nii tühi, et ratas juba välja sureb, siis mismoodi ta hetke pärast täiesti tühja akuga nupust käima suudab minna, nagu teemaalgataja kirjutas? Lõhnab ikka ühenduse järele, nagu erks pakkus.

Selline asi juhtub,kui laadimine justkui on olemas,aga laadimis pinge on liiga madal ehk siis näiteks 14.3-14.5V asemel mingi 12,5 V.Sellega kohe päris ära ei koole,aga hakkab igasugu anomaaliaid tekitama.See võib tekkida mõne kehva ühenduse tulemusel.Endal oli paar aastat tagasi konkreetselt pingeka pistikus kehv ühendus ja laadis kord 12,5V või samas kohe 17-18V.Pealt näha midagi viga seal pistikus polnud.Pingutasin nenede emaste otste klemme pingumale ja lasin kontakt spreiga üle(seda tegin kogu ratta pistikutega tegelikult).Peale seda on sama pingekas töötanud tõrgeteta.Seda laadimis pinget annab tuvastatda tavalise testriga aku klemmidelt kontrollides,mis peab olema ka tühikäigul ja tuledega ikka vähemalt 14+V.Akut ennast saab ka tänapäeval väga kergelt ja kiirelt(alla 10min) testida.Igas suuremas varuosapoes või töökojas see seade ilmselt olemas.Eelduseks ,et kontrolli tulemus ka õige on, peab aku enne seda olema laadija taga vähemalt 12tundi.Muidu näitab igasugu umbluud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

franz125 kirjutas:

DR.Neeme mu meelest MotorsTV-s kiitis Yuasat.Ise kasutan Varta LF akusi.Kui VTRf-i ostin 5 aastat tagasi oli peal ja on siiani ja aku ei olnud uus.Teisele rattale ostsin ka,ei kahetse.Ükski mind tabanud elektrikaladest pole olnud aku süü,vaid juhtmed ja nende ühendused.See minu 2 kopikat.

Minul on ka kõigil liikuritel ainult Varta kasutusel.Veokatest tsiklini.Tsiklile panin eelmine eelmine kevadel uue VARTA LF aku ja talvel seisis külmas garaazis.Maha ei viitsinud võtta,sest see TDM-il see väga keeruline.Laadisin sügisel ära ja vahepeal talvel ka korra, peale neid suuremaid külmasid,mis korra olid.Kevadel läks käima poolest pöördest.Eelmine aku oli UNIBAT,mis toimis ka pikalt ja hästi.Itaalia toode oli.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Codec83
Postitusi: 12
Liitunud: 27 Juun 2013, 21:55
Tsikkel: Yamaha R6

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Codec83 »

Uurisin natuke lähemalt 1998-2002 R6 kohta ja selgus , et see on peaaegu tüüpviga . Pingeregulaator põleb läbi tänu kehvale juhtmestikule . Ostan multimeetri ja proovin siis mõõta aku laadimist ( kuigi 5000 pöörde juures töötab ilusti , ei puterda ega viska displeyd pimedaks ) . Ilmselt tuleb ka siis juhtmestik üle käia ja pingeregulaator maha võtta , et näha kas on mingeid põlemis või tahma jälgi .


Tort
Postitusi: 2034
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 170 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Tort »

Eks laadimist on ju kõige lihtsam mõõta ja seda maksab ka teha, aga kui laadimine pingeka mahapõlemise tõttu kaob, siis sureb tsikkel lõpuks välja ja enam käima nupust ei lähe. Kohe üldse ei vea ringi, poolt pööret ka mitte. Oma akul mõõtsin peale pingeka surma ja tühjaks sõitmist mingi 8 volti äkki. Seepärast pakungi ühenduse kala. Aku klemmid ja massi võiks üle käia.

Edit: Seda enam, et teinekord pole algul starterit taha võtnud, aga jama on vahelduva eduga mõnda aega esinenud. Ei ole nii, et ilma laadimiseta sõidad pool aastat.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 222 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas franz125 »

poison kirjutas:

Kui vähegi võimalik, kasutage täiesti tavalisi happeakusi, mitte mingeid geel-, huieel-, hooldevaba-, ajuvaba ja veel miskiseid...happeakus on ikka elektrolüüti ka sees...minu oma on kinnitatud jäigalt hardtaili külge, sõidan kolmandat hooaega, talvel unustasin kuuks ajaks keldrisse absaari laadija külge, pool vett oli lännu, lisasin desti ja voila...noh laadimine peab korras olema. Aga vblla on mul lihtsalt vedanud.

LF ongi tavaline happeaku selle vahega et pohlad mis pidi sa ta kuhugi riputad plaadid jäävad alati märjaks.Võid vabalt lahtiste korkidega tagurpidi keerata midagi välja ei voola.Kannatab hästi ka vibratsiooni.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Greger
Postitusi: 116
Liitunud: 14 Apr 2014, 18:29
Tsikkel: Suzuki GSF 1200 Bandit Custom

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Greger »

Vaata jah aku üle. Ise endal oli akuga jama ka siin. Panin juhtmetega käima. Nii kui akult võtsin käivitus aku juhtmed maha suri masin välja. Imelik on see, et kui tuled tööle panin siis töötas edasi, lülitasin tuled välja suri ka mootor välja. Väike 2 tunnine laadimine ka muret ei lahendanud ning väike sõit ka mitte.
Tegin kõik klemmid puhtsks, laadisin aku korralikult täis kuskil 12 tundi oli järgi ja peale seda asi korras. Käivitub ilusti mootor töötab ühtlaselt, tuled ei vilgu ja tühjaks ka ei jookse.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

franz125 kirjutas:
poison kirjutas:

Kui vähegi võimalik, kasutage täiesti tavalisi happeakusi, mitte mingeid geel-, huieel-, hooldevaba-, ajuvaba ja veel miskiseid...happeakus on ikka elektrolüüti ka sees...minu oma on kinnitatud jäigalt hardtaili külge, sõidan kolmandat hooaega, talvel unustasin kuuks ajaks keldrisse absaari laadija külge, pool vett oli lännu, lisasin desti ja voila...noh laadimine peab korras olema. Aga vblla on mul lihtsalt vedanud.

LF ongi tavaline happeaku selle vahega et pohlad mis pidi sa ta kuhugi riputad plaadid jäävad alati märjaks.Võid vabalt lahtiste korkidega tagurpidi keerata midagi välja ei voola.Kannatab hästi ka vibratsiooni.

Kui ma müügimehe juttu täpselt mäletan,siis Varta LF akul,see sisse valatav hape, muutub mingil määral geeljaks ning see hoiabki plaadid kaetuna.Võin eksida,aga mingi jutt on sellisest asjast mällu talletunud.AGM aku on juba nö geelaku,millel on plaatide vahel klaaskiu ja happe segu,mis on vibra kindel ja võib kallutada mis pidi tahes.LF aku vist ikka teatud nurgani ja seda lühiajaliselt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Greger
Postitusi: 116
Liitunud: 14 Apr 2014, 18:29
Tsikkel: Suzuki GSF 1200 Bandit Custom

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Greger »

urmas66 kirjutas:
franz125 kirjutas:
poison kirjutas:

Kui vähegi võimalik, kasutage täiesti tavalisi happeakusi, mitte mingeid geel-, huieel-, hooldevaba-, ajuvaba ja veel miskiseid...happeakus on ikka elektrolüüti ka sees...minu oma on kinnitatud jäigalt hardtaili külge, sõidan kolmandat hooaega, talvel unustasin kuuks ajaks keldrisse absaari laadija külge, pool vett oli lännu, lisasin desti ja voila...noh laadimine peab korras olema. Aga vblla on mul lihtsalt vedanud.

LF ongi tavaline happeaku selle vahega et pohlad mis pidi sa ta kuhugi riputad plaadid jäävad alati märjaks.Võid vabalt lahtiste korkidega tagurpidi keerata midagi välja ei voola.Kannatab hästi ka vibratsiooni.

Kui ma müügimehe juttu täpselt mäletan,siis Varta LF akul,see sisse valatav hape, muutub mingil määral geeljaks ning see hoiabki plaadid kaetuna.Võin eksida,aga mingi jutt on sellisest asjast mällu talletunud.AGM aku on juba nö geelaku,millel on plaatide vahel klaaskiu ja happe segu,mis on vibra kindel ja võib kallutada mis pidi tahes.LF aku vist ikka teatud nurgani ja seda lühiajaliselt.

Ostsin ka selle yausa aku millese tuli ise valada see vedelik. Ja öeldi, et pane mis pidi tahad. Motardist ta ostsin. Mul endal on vaja aku panna peaaegu peaalaspidi ümberehituse tõttu. Eks ole näha 6 kuud on garantii :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Codec83
Postitusi: 12
Liitunud: 27 Juun 2013, 21:55
Tsikkel: Yamaha R6

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas Codec83 »

Nii , ilmselt nüüd viga käes . Tegin akult mõõtmistulemused enne rattale panekut : 12,5V , siis panin aku rattale ja keerasin süüte peale näitas 12.8V . Panin tööle ja näiduks sain kohe 14.2V . Seejärel keerasin pöörded 5 tuhande peale , aga näit jäi täspselt samaks nagu tühikäigulgi 14.2V . Lülitasin tuled peale , koheselt kukkus näit 12.8V peale . Uuesti pöörded 5 tuhande peale ja seda hoides minuti jagu , sain tulemuseks 13.6V maks . Järgmiseks võtsin ette pingeregulaatori . Tõmbasin kontakti lahti ja oli selgelt näha kuidas üks pesa oli selgelt tahma ja sulamismärkidega . Kui kellegi R6 -el sarnane jama on , siis esimese asjana oleks mõistlik pingeregulaatorit vaadata . Mul on nüüd 3 akut tänu sellele jamale :D . Kel soovi siis oleks 2 üleliigset soodsalt ära anda . (Exide 12V 8AH YT9B-BS ja Landport 12V 8 AH sama koodiga , mõlemad on geelakud ) . Täis laetud ja hoiavad voolu sees küll .

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: yamaha r6 2000.a aku probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Codec83 kirjutas:

Nii , ilmselt nüüd viga käes . Tegin akult mõõtmistulemused enne rattale panekut : 12,5V , siis panin aku rattale ja keerasin süüte peale näitas 12.8V . Panin tööle ja näiduks sain kohe 14.2V . Seejärel keerasin pöörded 5 tuhande peale , aga näit jäi täspselt samaks nagu tühikäigulgi 14.2V . Lülitasin tuled peale , koheselt kukkus näit 12.8V peale . Uuesti pöörded 5 tuhande peale ja seda hoides minuti jagu , sain tulemuseks 13.6V maks . Järgmiseks võtsin ette pingeregulaatori . Tõmbasin kontakti lahti ja oli selgelt näha kuidas üks pesa oli selgelt tahma ja sulamismärkidega . Kui kellegi R6 -el sarnane jama on , siis esimese asjana oleks mõistlik pingeregulaatorit vaadata . Mul on nüüd 3 akut tänu sellele jamale :D . Kel soovi siis oleks 2 üleliigset soodsalt ära anda . (Exide 12V 8AH YT9B-BS ja Landport 12V 8 AH sama koodiga , mõlemad on geelakud ) . Täis laetud ja hoiavad voolu sees küll .

Mul oli sama asi,aga pääsesin lihtsalt kontakti puhastamise ja konakt sprayga üle laskimsega.Pingekas ise siiani korras ja kasutuses ka.Ma avastasin selle lihtsalt kontrolli käigus.On komme aegajalt selliseid asju kontrollida millel pole ratta või auto küljes kella ,kust vaadata.Minu rattal siis õlisurve ja pinge.Hea on sõita ,kui tead,et kõik ikka 100% toimib.Peale selle tegin ka kõik paagialused ja muud pistikud üle.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”