Mootorratta avariijärgne taastamine
Moderaator: Moded
Mootorratta avariijärgne taastamine
Tere
Vahepeal juhtub ka nii, et talvega vähe rooste läinud ning esimeste kevadiste ilmade ja üledoseeritud adrenaliiniga juhtub avarii. Nimelt suutsin enda rattaga teelt välja kraavi sõita. Kolm aastat mõeldud, et minuga ei juhtu, aga juhtus. Sain keresse polte juurde ning taastumisega läheb mõned nädalad aega. Üldiselt ei soovita kellegil kraavi sõita, pole just ülemäära meeldiv kogemus, aga vigadest tuleb õppida. Ennem kui seda teha saab on aga vaja ratas taas sõidukorda seada.
Lisan mingi hetk ka pildid, kuid kraavi sõites tekkisid järgmised vigastused:
- Kõver amort või amordid (päris täpselt aru ei saa kas üks või mõlemad. Alguses ei pannud seda tähelegi, kuid lähemal uurimisel selgus, et miski pole ikka päris õige)
- Kriimustatud/osaliselt katki plastikud. Kokku kolm plastikutükki, millest kahel ka praod sisse tekkinud. Vajaksid kerget parandamist, pahteldamist/lihvimist ja värvimist
- Puuduolevad pisidetailid (peegel, suunatuli)ning mõned väändunud pisikesed metalldetailid, mis oleks vaja tagasi sirgeks väänata
Seega küsimus suurele ringile oleks, et kas keegi teab mõnda väärt ettevõtet või meistrit Tartu kandis, kes varem selliste asjadega tegelenud ning jõuaks enamvähem kvaliteetse tulemuseni. Ehk ideid kust küsida hinnapakkumist ?
Loomulikult on ka võimalus mul võtta ise ratta küljest plastikud ning amrodid ning otsida neile eraldi tegija. Seega kui kellegil on Tartu kandis kogemusi amortide sirgendamisega või plastikdetailide renoveerimise ja värvimisega, siis võib neid lahkelt jagada. Huvipakkuvaks valdkonnaks on ka hind. Ei soovi midagi tuunida või disainida vaid lihtsalt ühte tooni värvida (nii nagu nad originaalis olid) Rattaks Suzuki SV650S, seega pole väga palju plastikut tglt. Enamjaolt ikkagi naked.
Iseenesest lammutamist ülemäära palju ei ole ning see ei tohiks ka väga palju töötunde võtta. Seepärast kaalungi ka terve ratta taastamisse andmist, juhul kui hind on vastuvõetav.
Re: Mootorratta avariijärgne taastamine
Kirjutan siia väikese jutu seni toimunud muutustest ja lisan ka mõned pildid. Seda eelkõige põhjusel, et kui kellegil peaks kunagi sarnane asi juhtuma leiab äkki kasulikke vihjeid.
https://www.dropbox.com/sh/jdonij16aln4 ... 2lN_a?dl=0
Amortide mitteparalleelsus on selgesti ka pildi pealt näha. Vastavalt soovitustele sai amordid viidud Tartusse vahi külas asuvasse motodepoosse (moto-man), kes need lahkelt 60 euro eest sirgeks väänas. (30 eurot toru).
Kahjuks esisilla sirgeksajamine sellega ei piirdunud. Juba sirgeid amorte ratta alla pannes sai kiiresti selgeks, et paraleelsus oli muutunud veelgi halvemaks. Väänatud olid ka T kujuline detail, mille sisse amordid käivad (inglise keeles steering stem). Ebayst on võimalik selliseid detaile soetada küllalt soodsa raha eest ca 50 dollarit, kuid koos transpordi maksumusega kujuneks hinnaks ikkagi üle 100 dollari.
Käisin kõverat detaili näitamas ka motodepoos, kus mehed ütlesid, et spetsiaalseid vahendeid neil selle sirgeks väänamiseks pole, kuid võivad proovida seda teha ratta all amordi endaga. Amordiga painutamise idee mulle ei meeldinud, kuna tundus liialt ohtlik (vaatamata meeste kinnitusele, et amort uuesti kõveraks ei lähe). Kuna ka ratta transportimine oleks lahtivõetuna suhteliselt tülikas, siis sai tehtud otsus üritada detail ise sirgeks väänata. Ennem seda sai ka käidud motohoovis, kus väideti, et nemad sellise "ohtliku" tegevusega ei tegele, kuid mõned julged mehed pidavat tegelema. Pakuti vaid müügiks uut detaili hinnaga ca 400 eurot.
Kuna amordiga väänamise idee mulle ei meeldinud sai külastatud KANE metalli ning ostetud täisrauast ümarmaterjali ühe meetri jagu hinnaga 12 eurot. Amordi läbimõõt on 41mm ning materjal 40mm, seega natuke modifitseerides sai ümarmaterjali tihedalt kõverasse auku kinni kruvitud. Algselt üritasime kahekesi meetrise jõuõlaga detaili sirgeks väänata (üks hoidis ratast kinni teine surus täie jõuga lati teisele otsale), kuid see ei õnnestunud. Lihtsalt polnud piisavalt tugevat jõudu. Lõpuks sai proovitud kolmekesi, kus kolmas mees tõmmas latile peale tugeva pinge ning teine mees siis lükkas täie jõuga. Sellisel tehnikal oli tulemust ning kolm neli korda korrates andis detail järele ning paindus tagasi sirgeks. Minu üllatuseks oli steering stem-i tegemiseks kasutatud alumiiniumi sulam ülimalt suure tugevusega.
Katkise plastiku viisin parandada ettevõttesse nimega Tarbest OÜ, Tartus Vasara tänaval. Parandatud detaile on näga ka galeriis piltidel. Minule kui plastiku parandamisega eelnevalt mitte kokku puutunud inimesele tundub, et tegemist on kvaliteetse tööga. Lisaks mõradele said taastatud ka katki läinud kinnitused. Kogu töö hind 55 eurot. Tööd tehti tunnihinna alusel (20 eurot tund)
Hetkel pean plaani, kuidas saaks detailid pahtli, värvi ja laki alla. Olen küsinud mõningatest kohtadest hinnapakkumist, kuid selle töö eest tahetakse saada 200-300 eurot, mis on minu arvates liiga kallis. Selle raha eest oleks võinud juba hakata katkisemaid detaile tellima OEM variandis õiges toonis (üks sabaplastiku tükk näiteks 120 eurot). Pahtli, krundi ning värvi enda hind on suhteliselt olematu. Tööd ja nokitsemist on aga üksjagu. Hetkel siis plaan tegeleda esmalt tasuta uurimisega ning seejärel üritada vastavad tööd ise teostada. Kui kellegil on kogemusi pahteldamise ja värvimisega võib neid lahkelt jagada. Kui töö tehtud võin lisada pildigalerii ka pahteldamisest ja värvimisest.
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Mootorratta avariijärgne taastamine
tee ise ära. Pahtel peale, lihvid ära, matistad ära kogu detaili, krunt, värv ja lakk peale. Suht lihtne tegelt. Alusta kõige väiksemast detailist ja tee ta algusest lõpuni ära. Siis saad aru mis ja kuidas. Esimene kord läheb pekki anyway kui varem teinud pole. Googelda, väga palju teemasi, kuidas plastdetaile värvida ja lakkida - see kõige keerulisem osa tegelt. Materjalid ei maksa midagi praktiliselt. 200-300 maksta selle eest, et ise õhtuti nokitseda on raiskamine.
Aga lase korralikult kuivada krundi ja värvimiste ja lakkimiste vahel. Ma ise keerasin liigse kiirustamisega pekki korralikult ühe detaili. Las kuivab vähemalt ööpäeva.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Mootorratta avariijärgne taastamine
Nende osade värvimise eest 200+ ei ole justkui palju,seal on tööd ka rohkem kui pooleks tunniks.Mina laseks üldse kõik osad(kui neid on veel),mis seda värvi, ära värvida,sest muidu jäävad erinevad.
Kui ise enne värvinud pole,siis vaevalt,et sa ideaalset tulemust,kuskil koduses garaazis saad.Aga kunagi on ikka esimene kord ja kui sitasti,siis uuesti.Tehnoloogiat ,kuidas pahteldada ja värvida, siin just kahe lausega lahti ei kirjuta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Mootorratta avariijärgne taastamine
Prillide sirgeksväänamiseks kasutasid sa küll veidi huvitavat tehnoloogiat. Ma väänasin ühed kõverad prillid sirgeks lihtsalt kruustangide vahel tavalise raudkangiga ja aeg-ajalt rihtplaadil tulemust kontrollides. Pisut sai ka fööniga sooja antud.
Re: Mootorratta avariijärgne taastamine
Ma just nädal tagasi läbisin raja "ise värvin " . Ja saan Täitsa aru miks nii kallis . Võid vaadata mu projekti foorumis. Seal kirjutasin, et kuidas toimetasin. Yldiselt nii, et pinna prep on a ja o. Kui see hea siis lõpptulem parem. Ps. Puhast plastikut ennem kruntimist lihvi max 320 paberiga. Plastik ei ole poorne.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.