Õhufiltritest
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Õhufiltritest
Milline nn aftermarket filter on siiski kõige õigem valik? Mõni mees väidab, et KN koonused on täiesti ülehinnatud ja suvaline hiina metallkoonus teeb õlitatuna täpselt sama töö. Mina ei tahaks seda eriti uskuda, samas pole ma KN enne kasutanud ja arvestades nende kalist hinda ja kuulujutte, seda hetkel teha ka ei julge. Igastahes hiinajunn on minu silmis küll täielik pask, õlita palju tahad, märja ilmaga sõita ikka ei saa ja karpasid pead paari nädala tagant puhastama.
Ühesõnaga mis on peale originaalfiltri kõige parem/kindlam lahendus?(minu puhul on originaal suuruse poolest välistatud- ei mahu raami vahele). On mõni "töötav" koonus või on ainus variant teha ise korpus ja kasutada mõnda paneelfiltrit? Kui teha sisselaske kollektor, kas selle puhul on ka oluline, et kõik nelja karpa torud ühe pikad oleks?
-
- Mode
- Postitusi: 1004
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Õhufiltritest
kui sa lihtsalt paned originaali asemel koonuse, siis segud muutuvad drastiliselt ja nutad, et tsikkel ei tööta...vabalthingav filter nõuab düüside seadmist karpades, väljalaske pead ka vabamaks tegema, sellega jällegi kaasnevad akustika-probleemid...
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Õhufiltritest
Originaalfilter puhastab normaalselt. k&n, igasugu racing filtrid ja hiina koonused mitte nii hästi. K&n jutt, et nende paneelfiltriga segusid muutma ei pea, on suht ebatõene ja samuti oleks ühe hooldusega 50000 läbi sõita vägagi totter.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Õhufiltritest
poison kirjutas:kui sa lihtsalt paned originaali asemel koonuse, siis segud muutuvad drastiliselt ja nutad, et tsikkel ei tööta...vabalthingav filter nõuab düüside seadmist karpades, väljalaske pead ka vabamaks tegema, sellega jällegi kaasnevad akustika-probleemid...
Segude kohta - minul käib ühepütane ka shvammist koonuse ja väga vaba väljalaskega samade düüsidega üsna normaalselt. Teiseks, väljalaset ei pea ju näppima. Antud juhul ei ole ju küsimus lisavõimsuse otsimises, vaid filtri mõõtmetes. Tõenäoline siiski on, et kui mõlemad modifikatsioonid ära teha või teinekord ka üks neist, siis peaks düüsid ka ümber viskama.
kurikristjan kirjutas:Originaalfilter puhastab normaalselt. k&n, igasugu racing filtrid ja hiina koonused mitte nii hästi. K&n jutt, et nende paneelfiltriga segusid muutma ei pea, on suht ebatõene ja samuti oleks ühe hooldusega 50000 läbi sõita vägagi totter.
Hiina metallkoonust ei maksa nüüd shvammist filtriga võrrelda. Ka krossikad sõidavad ju õlitatud shvammiga ja seda liivas. Hooldusega on nii, et hooldama peab tihedamini, aga hooldusega ei pea uut ostma vaid pestakse vana.
Teemaalgatajale - milleks neid hiina metallfiltreid õlitada, sellest mina aru ei saa. Oma rattale ei julgeks elusees panna neid karpa otsa. Shvammiga aga sõidan isegi, pakkujaid on ka mitmeid - KN, Pipercross, Green, JR (millest ma midagi ei tea küll aga Streetmotos oli mingi aeg müügil). Eks vali ise, millise eBayst kõige odavamalt saad.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Õhufiltritest
PiperCrossi filtrid on huvitavad, aftermarket küll, kuid nagu mingi mitmekihiline svamm.
http://www.pipercross.net/
[youtube][/youtube]
Ma tegelikult oma eelmisel rattal kasutasingi seda, praegu tuli ratas juba koos K&N-ga, kuid kui K&N-i lähedalt vaadata, siis minuarust ta 100% sodi küll kinni ei püüa, tundub liiga õhuke.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Õhufiltritest
Ei tundu valid ongi liiga hõre, asfalt rattal ehk kõlbab, kuid matka enduuro rattal kui tuleb tihti grupis sõitu kruusal ei sobi kohe mitte. Ma enne reisi tegin hooldust filtritele siis vaatasin, et mõnuga oli valget tolmu sees, paberfiltriga sedasi polnud. Tõmbasin ends KN ile immutatud svammi kantossi ümber, kuna filtrid silindri kujused. Eks kevadel vaatab kas said parem?
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Õhufiltritest
KTMil oli õlitatav shvamm sadula all ja ainult liivas sõitiski ja praegune tänavaratta Pipercross on ka õlitatav, aga otse karpa küljes niiöelda lageda taeva all. Ei põe küll, et hõre oleks. See õli on ikka korralik kleepekas.
-
- Mode
- Postitusi: 888
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 39 korda
- Kontakt:
Re: Õhufiltritest
eerikkarts kirjutas:Ei tundu valid ongi liiga hõre, asfalt rattal ehk kõlbab, kuid matka enduuro rattal kui tuleb tihti grupis sõitu kruusal ei sobi kohe mitte. Ma enne reisi tegin hooldust filtritele siis vaatasin, et mõnuga oli valget tolmu sees, paberfiltriga sedasi polnud. Tõmbasin ends KN ile immutatud svammi kantossi ümber, kuna filtrid silindri kujused. Eks kevadel vaatab kas said parem?
Üritan oma 2 senti ka siia lisada.
1) võimsuse kasv jms jutt.
testid erinevate rataste ja dünode peal on näidanud vaid vaevu mõnedel üksikutel masinatel seda, et õhufiltri vahetus annab võimu juurde või üldse parandab voolavust. Üldiselt tuleb see sellest, et originaal on hästi läbimõeldud ja teostatud ja katsetatud lahendus (kuju ja vorm ja tuuletunnelid ja lamellide arv jne. Kui on custom lahendust vaja, siis tegelikult on vaja arvutada filtri pindala - teema selles, et kui näiteks 4 silindrit ja igale imetilluke koonus otsa, sisi sealt ei käi piisavalt õhku läbi ja samuti ei puhastata seda piisavalt, sest imetakse räige jõuga seda.
2) Filterdavus.
Ainus asi, mis su mootori sisu rämpsu ja liigse kulumise eest kaitseb on see õhufilter. Cotton (õhukesed lamellidega näiteks KN filtrid puuvilla materjaliga) ei tööta ilma spetsiaalse õlituseta üldse filtrina. Tavaliselt on puhastusvõime väga muutuv ja aja jooksul vähenev - vastupidiselt OEM paberlahendustele.
3) Reisimine ja offroad.
Täiesti erinevad nõudmised kehtivad õhufiltritele ja nende ühendussüsteemidele tänava kasutuses ja offroad (paneme sinna alla kruusa ja hard enduro ka).
Tänavarattal paber õhufilter ja putukakaitsevõrk on OK vähemalt 10tuh km ka ebaharilikes oludes sõites või meie kergelt tolmustel teedel. Siis võtad kõik lahti, puhastad ära, viskad vana filtri minema (võib olla vihmas ja porise ilmaga sõites ka vettinud jms) asendad uuega ja sõidad jälle muretult pikka teed.
Reisirattad ja offroad.
Kruusal on väga paljudel ratastel soovituslik kasutada "PREFILTER" elemente. phmt on see väike svamm või siis selle laadne moodustis, mis ei tekita väga takistust sisselaske otsale aga hoiab ära putukad ja suurema tolmu ja poritükkide lendamise filtrisse. Väga levinud ka reisiratastel "peafiltri" säästmiseks, kui vaja väga pikki otsi sõita. Vähendab kiiret ummistumise ohtu ja kaitseb võimalike räigete feil-ide eest. (näiteks juhus, kus filter tõmmatakse umbe ja mootori vaakumiga puruks ja siis kogu pori mootorisse.)
Offroad - tuleb tihti ette seda, et sõidetakse vees või vihmas või uputatakse rattaid jõkke jms. Paberfilter pärast seda minema visata. Kahel põhjusel - esiteks kuna vettib läbi ja tema omadused märjana on lämmatavad ja kui ka kuivab ära, siis pole ta enam see ja teiseks purunemisoht on suur.
Svammfiltrid (pipercross näide jms) kuivavad ise, või raputad kuivaks ja kui muud käepärast pole, siis teed kokku kergelt mootori õliga ja töötavad sama hästi edasi.
Räiges tolmus sõites. Paberfilter täituks ja phmt ummistuks vahel (olenevalt oludest aga näiteks fesh -fesh sees) minutitega ja mootor kooleb.
Svammid lasevad edasi filterdades õhku läbi ka väga räigelt ummistudes juba. Samuti on neid võimalik väga ilusaks ja puhtaks uuesti saada, käepäraste vahenditega õlitada ja toimivad jälle ilusti.
PS! tolmu sattumine mootorisse (liivatolm ja graniiditolm ja metalliabrasiivid jms tänavalt) hävitavad mootori mõnede tundidega. Mitte tuhandete kilomeetritega.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Re: Õhufiltritest
Nagu juba mainisin, siis mina otsin originaal filtrile alternatiivi ainult suuruse pärast.
Düüside ei ole ka probleemi- neid on juba mitu komplekti valmis ostetud!
Re: Õhufiltritest
Tee ise korpus ja pane mõni sobilik paberist paneel. Meie oludes ei ole väga valikut, kui mootorit tahad säästa.
Re: Õhufiltritest
madone kirjutas:Tee ise korpus ja pane mõni sobilik paberist paneel. Meie oludes ei ole väga valikut, kui mootorit tahad säästa.
Tahtsin ka alguses koonused panna aga lugedes ja uurides ei paistnud mõistlik. Seega tuunisin ka enda õhukopsiku originaal korpust veits, et saaks ikka tänu uuele sabaraamile miskit vahele aetud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
Rattal kasutan Pipercross filtrit.See on samuti korduv kasutatav,õlitatav ja pestav,nagu need nn vabalt hingavad filtrid.Siiani olen väga rahul.
Erinevatel autodel,olen kasutanud JR vabalthingavaid(analoogne KN-ga)ja olen nedega ka väga rahul.Kasutanud olen ikka neid originaal arboxi minevaid filtreid,mitte lahtiseid koonuseid,sest need ei ole ikka tavakasutuses mõeldavad.
Seal airboxiga on ju väga hästi näha ,kui midagi peaks olema sealt läbi käinud, filtri all oleks ju kohe mustust märgata.Kasutasin neid ka rekkadel omal ajal,sest nii oli kõvasti soodsam,ning vanematel Volvo FH mudelitel vähendas turbo viivitust pea miinimumini ehk parandas sõidu sujuvust,ning andis mingil määral ka kütuse kokkuhoidu.Kuna uuematel autodel enam viivitust ei ole eriti orig filter norm hinnaga ning küttekulule ei mõju siis täna neid ei kasuta.
Sõidukatel on põhimõtteliselt sama asi,aga mida väiksem mootor,seda vähem on seda efekti tunda.Hetkel on need JR-id peal naise 2,0 bensu Mondeol ja enda Volvo XC90 D5-l.Siin on on ka väike rahaline kokkuhoid,sest filtrit pole enam vaja vahetada olnud.Mida ta annab on see,et Mondeo läheb lihtsat natuke reipamalt pöördesse ja Volvol kadus ka see turbo viivitus midagi muud tegematta peaaegu ära.Airboxid on mõlemil filtri all puhtad olnud.Pesen neid iga teise hooduse järel,aga ka siis pole nad eriti mustad olnud.
Põhiline,mida tuleb nende õlitatavate filtrite puhul jälgida,on see et liigapalju õli ei peneks.Eriti oluline on see õhulugejaga mootorite puhul.Näiteks Nissan Almera ja ka Patroli õhulugeja kipub vähimagi üle õlitamise korral lõplikult otsi andma.Sama võib olla ka mõnede pritsungiga tsilkite puhul.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Õhufiltritest
Kaalusin ka korpuse tegemist, aga kuna mul on seal ikka jube vähe ruumi( karpadest raamini ca 70mm) ja ka korraliku boksi ei suutnud valja mõelda, jäi see katki. Nüüd tellisin aga ühe kaasfoorumlase soovitusel ramairi svammid. Hind oli hea ja tutvustus ka palji lubab- hetkel tundub minu puhul see ainu õige lahendusena.
-
- Postitusi: 77
- Liitunud: 16 Mär 2011, 19:49
- Tsikkel: Suzuki vx 800
- Asukoht: Haapsalu
Re: Õhufiltritest
Kuidas kõik need custom/cafe/jne masinate inimesed hakkama saavad, kellel kõikidel need fancyid lahtised koonusfiltirid peal on? Saan aru et vb nad siis tõesti timmivad oma karpad nii täpselt ära ning vb nad tõesti leiavad endale nii head koonusfiltrit, mis tolmu eest korralikult kaitsevad aga vihma sajab ju sisse. Ehk kuidas nad selle niiskuse eest mootorit kaitsevad?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
motorcyclist kirjutas:Kuidas kõik need custom/cafe/jne masinate inimesed hakkama saavad, kellel kõikidel need fancyid lahtised koonusfiltirid peal on? Saan aru et vb nad siis tõesti timmivad oma karpad nii täpselt ära ning vb nad tõesti leiavad endale nii head koonusfiltrit, mis tolmu eest korralikult kaitsevad aga vihma sajab ju sisse. Ehk kuidas nad selle niiskuse eest mootorit kaitsevad?
Kuna see filter on õline,siis sealt mõned piisad läbi ei lähe,aga kui ikka suuremasse loiku lendad,siis võib ikka minna küll.Põhimõtteliselt on need koonused ikkagi välja mõeldud kuivas ja puhtas, pigem võistlus olukorras kasutamiseks.Võta ükskõik milline vabalthingav filter ja vaata vastu valgust,siis saad ise ka aru ,kui palju ta võiks vett pidada.Kui käepärast pole,siis võta marlist haavaside ja vaata läbi selle.Umbes sama tihe on see filtri riie ka.Originaal airboxis kasutatav sama asi on vihma ja märja eest kaitstud,omab üldjuhul suuremat pinda ning sellega ei ole neid ohtusid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Õhufiltritest
Panen ka oma loomkatse tulemused kirja.
Tegu on K&N filtriga, mida olen kasutanud ATVl alates ostust saadik.
Praegu on 10700km kella peal, Hooldanud filtrit iga 1000km järel (tehase manuaal).
Sõidu tingimused on olnud rohkem kui hullud - tolmused teed, mudane, metsane jne..
Mul on kõrval võrdluseks samasugune masin, mis on 8000km sõitnud originaal filtrit vahetades.
Vaadates sisselaske siibrit, siis K&N filtriga on see praktiliselt puhas. Originaal filtriga ka midagi hullu ei ole, kuid kõntsa kiht on silmnähtavalt suurem.
KN filter on kõva struktuuriga, mitte nagu Pipecross ja teised svammid. Kasutanud olen Castrol spray õli ning lasknud hanguda enne õhufiltri kopsikusse sisestamist.
Kokkuvõtteks julgen soovitada küll, kuid mitte svammi vaid kõva struktuuriga filtreid koos spetsiaalse õliga (kindasti spray õli!!).
ATVl on filter kaitstud otsese vihma eest, kuid minu hinnangul toimib see filter niiskemates oludes paremini kui paberfilter, mis imab niiskust ning seeläbi kaotab filtri voolavust.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Õhufiltritest
XL1000 kirjutas:Kui käepärast pole,siis võta marlist haavaside ja vaata läbi selle.Umbes sama tihe on see filtri riie ka.
Ole nüüd normaalne eks. Ei maksa kommenteerida, kui pole käes hoidnud. Kui oled, siis ei maksa lolli juttu ajada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
Tort kirjutas:XL1000 kirjutas:Kui käepärast pole,siis võta marlist haavaside ja vaata läbi selle.Umbes sama tihe on see filtri riie ka.
Ole nüüd normaalne eks. Ei maksa kommenteerida, kui pole käes hoidnud. Kui oled, siis ei maksa lolli juttu ajada.
Mul on üks JR riiulis ja kohe ekstra võtsin apteegi kapist ka marli tüki.Olulist vahet pole.Marli side on natuke tihedam.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
Kui koonust vaadata siis sealt ei paista valgus läbi,aga kui võtta see sama asi,aga plaadikujul,siis on hästi näha,kui vastu valgust vaadata.Tavaliselt peale pesemist ikka vaatan,et kas sai ikka puhtaks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Õhufiltritest
Võta üks korralik shvamm, näiteks Pipercross. Vaata, kui marli see sulle tundub. Mitte eriti, võin ette öelda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
Tort kirjutas:Võta üks korralik shvamm, näiteks Pipercross. Vaata, kui marli see sulle tundub. Mitte eriti, võin ette öelda.
Sa vist ise vähe puuse pand,jutt käib koonusest ja seda tüüpi filtritest näiteks KN,JR ning veel teised seda tehnoloogiat kasutavad tootjad.Pipercross on hoopis teise tehnoloogiaga tehtud asi erinevad nagu siga ja kägu.Eespool pildil on need mida silmas pidasin ehk nn vabalthingavad filtrid,nii koonus kui paneel(käib tavaliselt originaal airboxi).Nende metallist raamile on tõmmatud ühekordne riie(tekstuurilt sarnane marliga),mida siis õlitatakse.Ma olen neid kasutanud juba üle kümne aasta kõigil oma liikuritel peale tsikli.Tsiklil on Pipercross.
Sellel pildidl on natuke näha ,kui oskad vaadata,et metallist sisu paistab läbi kanga.Täpselt nii tihe see kangas ongi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Õhufiltritest
Igasuguste õlitatavate filtrite miinus ongi tegelikult see, et nende filtreerimisvõime on juba stardis kehvem ning kahaneb kiiresti.
Siit võib huviline ise ka uurida svamm vs muud filtrid teemat (amsoil kindlasti svamm, teised uurib huviline ise järele): http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html
Sellel teemal, mis paistab läbi ja mis mitte, ei ole üldse mõtet vaielda, kuna silmaga võib vaid ja ainult m**n* pikkust mõõta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
kurikristjan kirjutas:Igasuguste õlitatavate filtrite miinus ongi tegelikult see, et nende filtreerimisvõime on juba stardis kehvem ning kahaneb kiiresti.
Siit võib huviline ise ka uurida svamm vs muud filtrid teemat (amsoil kindlasti svamm, teised uurib huviline ise järele): http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.htmlSellel teemal, mis paistab läbi ja mis mitte, ei ole üldse mõtet vaielda, kuna silmaga võib vaid ja ainult m**** pikkust mõõta.
ilmselt saad ka selle pikkust läbi sellise filtri vaadates mõõta,paistab niipalju läbi küll
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
Kuna tegelesin äsja auto õhufiltri hooldusega ,siis paneks mõned pildid,et saada aru,kui hästi-halvasti need filtrid puhastavad.Tegemist JR filtriga(KN on täpselt sama ja ka koonused on sama tehnoloogiaga).Oli kasutuses 40000km ehk kaks välpa Volvo XC 90 2,4 D5-l.Ehk siis eelmisest kevadest.
Enne pesu
Välimine pool
Sisemine pool
Peale pesu ja õlitamist on mõlemad pooled samasugused.
Ja väike näide selliste filtrite läbipaistvusest ehk selle materjali hõredusest.Käsi paistab vabalt läbi ja ka koer oli täiesti hästi nähtav
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Õhufiltritest
Selline siis hiinaka sisevaade:
Mingit vahet "kvaliteetfiltriga" pole.
edu
Ups, on küll, K&N on 10X kallim ja sinine
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Õhufiltritest
Aga mida siis sellest järeldada? Peab siis hästi või halvasti? Suurem sodi on jäänud sõelale jah, aga peenem tolm? Ega sissepoole midagi filtrile jääda saagi, sest sealt imetakse ju kõik otse kõrisse. Tundub küll väga hõre olema, kui juba koera saab sealt vahtida ...
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Õhufiltritest
Aaaa, nüüd jõudis kohale, kuhu "koer maetud" on! Koera karvad ongi võtmesõna
Esimene käivitus tuleb teha võimalikult karvase koera ligidal! Karvad tekitavad siis filtri pinnale selle õige tolmupüüdmis kihi! Mulle asi selge. Ma ei saa siis sellist filtrit kasutada, kuna pole koera. Tea, kas kassi karvad suudaks asendada...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
koi kirjutas:Aga mida siis sellest järeldada? Peab siis hästi või halvasti? Suurem sodi on jäänud sõelale jah, aga peenem tolm? Ega sissepoole midagi filtrile jääda saagi, sest sealt imetakse ju kõik otse kõrisse. Tundub küll väga hõre olema, kui juba koera saab sealt vahtida ...
Peab väga hästi,paremini kui ükskõik milline paber filter,sest mustus jääb õli abil filtri pinnale kinni ja tekitab veel omakorda nö filtreeriva kihi.
Selle Jeekimi näidatud hiinakaga pole mingit sarnasust ega midagi muud ühist.Metall võrku JR ega ka KN filtris pole.
Täpsustuseks,et KN filtrid ei ole sinised(sinised on JR) vaid rohelised.Selle värvi teeb tegelikult õli,mis on siis vastaval tootjal oma värviga.
Kuna filter on suht hõre,siis ilmselgelt ilma airboxita, otse peale lendavat vett ei saa pidada(oli siin eespool vist juttu).Millest ka see läbipaistvuse pilt,
Sama käib ka koonuste kohta,mis ei sobi selle pärast kõige paremini, nö tavakasutusse.Koonuseid hakati algselt kasutama võidusõidus ja just ilma õlita,et saada vabamat "hingamist".
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Õhufiltritest
See konkreetne filter on originaal papp filtrist odavam ja B osast napilt kallim,aga on mul kasutuses juba 7 aastat ja 320000km.Õli pudelist jätkub selliste filtrite õlitamiseks vist veel 10 aastaks.Ehk siis kõvasti olen rahaliselt võidus.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Õhufiltritest
Urmas, K&N on punane, Greenfilter on roheline.
Õige kasutamise korral on sellised pestavad-õlitatavad filtrid väärt investeering.
Minu kogemuse alusel võtab pesu/õlitamine aega paar päeva. Filter peab peale pesu täiesti ära kuivama, suruõhku ja fööni ei tohi kasutada.
Õlil peab laskma sisse imbuda, "üle õlitada" ei tohi. Kui mootor imeb õli filtrist välja ja see satub õhumassimõõtjasse on sellega kiire lõpp.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.