Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tere.
Panen igavusest mõned pildid üles rattast, mille peale ma oma aega kulutan jooksval talvel. Hiljem kirjutan veits pikemalt.
läinud suvi
Vahepeal natuke fotopoodlemist
Ning täna on seis selline
(iste on ajutine televiisori kasti penoplastist välja lõigatud, õige iste tuleb pisut kõrgem, sama nagu fotopoetud pildil)
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Otsustasin, et jätan veljed ikka läikivad esialgu, et ei värvi mustaks. Järgmine nädalavahetus hakkan õiget istet valmistama.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Ilus puhas joon. Paak saab mingi värvi ka või läheb niisama laki alla? Või on juba? Veljed näevad kroomiga tõesti paremad välja.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Black kirjutas:Ilus puhas joon. Paak saab mingi värvi ka või läheb niisama laki alla? Või on juba?
Tänud. Pildil on paak juba lakitud. Lähenesin võimalikult ettevaatlikult. Värvi eemaldamisel ei mingit keemiat, eemaldasin kõik mehhaaniliselt, reguleeritud temperatuuri ja õhuniiskusega garaažis, et vältida igasuguse jama sattumist laki ja paagi vahele, mis hiljem võiksid lakki üles ajama hakata. Enne laki pealekandmist silikoonpesuga nii puhtaks, et valgele paberile ei jäänud mingit jälge enam . Loodan, et jääb pidama, kuna nendes tingimustes enam paremini ei oleks saanud teha. Õnneks kuna ratas on pisikese läbiõiduga, ning kuskil toatingimustes hoiustatud, siis on ka paak nii seest kui väljast täiesti roostevaba.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Jääb loota, et kõik on kena. Igal juhul saab pikapeale näha olema, kuidas rooste kuskile tekkima hakkab. Tavaliselt varjab värv selle ära ja olukord selgub alles siis, kui asi juba kobrutama hakkab.
Kunagi teismelisena sai jalgrattal raamitoru disaini mõttes osaliselt haljaks lükatud ja metallile mõeldud õlilakiga üle võõbatud. Eks ta veneaegsete vahenditega ja poisikese oskustega tehtud sai, seega kindlasti mitte nii hästi, kui Sinu tsikli paak. Rattaga sõitsin aasta ringi ja seisis ta mul teab kus, tihti isegi räästa all. Teostuse kvaliteedist ja kasutustingimustest tulenevalt oli kenasti näha, kuidas laki alla hakkas vaikselt rooste tekkima, esialgu mingid kõverad kriipsukesed, mis tasapisi arenesid väikeste ämblikuvõrkude moodi lärakateks.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tõeliselt ilus. Vaatasin veidi ja geniaalselt lihtne ehitada ka. Mis esipidurist sai/saab?
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
mosfet kirjutas:Õnneks kuna ratas on pisikese läbiõiduga, ning kuskil toatingimustes hoiustatud
Jäi silma jah, et väga hästi säilinud vanake. Kust pärit? Pikemat aega siin olnud või äsja kuskilt lõuna poolt toodud?
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tort kirjutas:Mis esipidurist sai/saab?
Heh, väike brain fart lihtsalt, paigaldan piduri enne selle aastast esimest testsõitu.
Black kirjutas:Kust pärit? Pikemat aega siin olnud või äsja kuskilt lõuna poolt toodud?
Ma nüüd täit stoorit ei tea, kuid Saksamaalt ta pärit on, ning Eestis esimene omanik oli Andres Uibomäe. Teine omanik minu vend, ning alates eelmisest suvest on see Yamaha minu käes. 2015 saab ta üle pikkade seistud aastate jälle teele. Btw, see on ka minu esimene tsikkel, tahtsin tegelikult vanat pemmi osta, kuid see Yamaha põhimõtteliselt lihtsalt kukkus sülle mulle, mis ma ikka teha sain.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Väga viis, kuid ma võtaksin kibe kiirelt selle "YATAHA" sildi paagilt. Mai tea see silt ei lähe mitte.... aga nohh tee nii nagu sulle meeldib.
mosfet kirjutas:Otsustasin, et jätan veljed ikka läikivad esialgu, et ei värvi mustaks. Järgmine nädalavahetus hakkan õiget istet valmistama.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
riksx kirjutas:Väga viis, kuid ma võtaksin kibe kiirelt selle "YATAHA" sildi paagilt. Mai tea see silt ei lähe mitte.... aga nohh tee nii nagu sulle meeldib.
Yamaha silti ei eemalda paari põhjusega, selle all on sildi jaoks plekist raam, mis näeb väga inetu välja, ning mind see silt ei häiri absoluutselt, pigem isegi meeldib, sest oma kulunud kuldset karva olemisega lisab ta natuke värvi sellele hallile ja mustale
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Eks see ole maitse asi aga need raamid saad sealt maha lasta ning lohud täis keevitada.
mosfet kirjutas:Yamaha silti ei eemalda paari põhjusega, selle all on sildi jaoks plekist raam, mis näeb väga inetu välja, ning mind see silt ei häiri absoluutselt, pigem isegi meeldib, sest oma kulunud kuldset karva olemisega lisab ta natuke värvi sellele hallile ja mustale
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Ei kujuta küll ette, kuidas asi niimoodi täis keevitada, et samalaadne tulemus saada, millele vaid lakk selga lasta. Minu meelest kena paak ja embleem ei häiri.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Roostevaba lihvitakse ja vajadusel poleeritakse nii, et sa ei saa midagi keevisest aru
Tort kirjutas:Ei kujuta küll ette, kuidas asi niimoodi täis keevitada, et samalaadne tulemus saada, millele vaid lakk selga lasta. Minu meelest kena paak ja embleem ei häiri.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Ei raske raha eest kindlasti saab, aga ma oma garaazis küll sellist asja täis ei keevitaks ja pärast taolist suuremat pinda viisakalt poleerida ei suudaks.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Kui garaazis on olemas keevitus, jupp roostevaba plekki ja tahtmist, siis lihvimine on kõige lihtsam osa.
Tort kirjutas:Ei raske raha eest kindlasti saab, aga ma oma garaazis küll sellist asja täis ei keevitaks ja pärast taolist suuremat pinda viisakalt poleerida ei suudaks.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Kui sina oled nii osavate kätega, et pärast jääb peegel, sama kumerusega ja mitte poorne, siis on hästi. Mina ei ole.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Las silt olla. Pole ju Hyosung, et häbenema peaks.
Ma vaatasin ka muide juba varem piltidelt, et huvitav, kas on mingit B&W või Sephia efekti kasutatud, et nii värvivaene välja näeb.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Las sildi teema jääb jah, minujaoks mõttetult palju tööd, küllaltki ebaolulise asja jaoks.
Edasi räägiks käepidemete soojendustest. Kuna ma nii kui nii ehitan selle mootorratta juhtmestiku nullist üles, siis mõtlesin, et praegu on ka hea võimalus lisada käepidemete soojendused. Kui esialgu uurisin interneti sügavustest võimalikke variante, siis midagi sobivat ma küll ei leidnud. Kõik variandid olid küllaltki jubedad paksud jurakad, millest tulevad veel jurakamad kaablid välja, ja mitte ainult, täielik peletis sellejuures oli veel see, et karburaatorit opereeriva käepideme kaablid liikusid edasi-tagasi koos käepidemega. Kuna ma üritan teha visuaalselt võimalikult minimalistlikut mootoratast, siis igasugused tolknevad lisakaablid olid kohe algusest peale nono.
Olles juba vaikselt arvestanud asjaoluga, et soojendused ilmselt jäävadki lisamata, sattusin ma juhuslikult ühele kodulehele, mis pakkus võimalikku lahendust - lenksusisene soojendus. Keda huvitab, siis heatdemon.com. Kit näeb välja selline:
Ma alguses olin kahevahel kas osta või mitte, kuna ma hakkasin kahtlema, kas see soojus ikka jõuab korralikult läbi metall leksu, rutska plastiku, ning veel ka kummist käepideme minu käeni, või paneb kohe mööda metall lenksu minema. Ega see hind oli ka päris krõbe kogu süsteemi eest, selleks et lihtsalt eksperimenteerida. Peale natukest mõtlemist ja otsimist leidsin, et samale kit-ile pakutakse ka varuosi, so to speak. Paljad kütteelemendid olid juba täitsa mõistliku hinnaga, ning kuna elektroonika ei ole võõras mulle, siis tegin otsuse ära, et ostan kütteelemendid, ning ehitan reguleeritava toite ise. Saabudes:
Soojenduste elektritoitest, ning sellega kaasnevast probleemist ning lahendusest ma räägin kunagi hiljem.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Tere jälle. Vahepeal on nii palju toimunud, et viisin ratta Tallinnasse Skymotosse Neeme juurde karburaatorite reguleerimisse. Peale värske kütuse sisse valamist käib nagu Antsu viiul .
Nüüd aga küsimus inimestele. Kus oleks võimalik Tallinnas leida meistimeest, kes teeb kickstarteri vända ringi, kuna probleem on järgmine:
Kas seda on võimalik nii modifitseerida, et lõigata vänt alumisest "kurvist" pooleks ja tuua teda välja poole nii hea mitu cm, ning siis tühimikku midagi vahele keevitada?
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Kas lihtsam ei oleks võlli pikendada kus käimalöömis vänt on või jääb kole?
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Käivitusvända ringitegemisest pole mingit kasu, sest sissepööratud asendis ei mahuks vänt enam mootorikaane sidurikumeruse taha ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Sedasi ei soovi, kuna ma tahan peale käima löömist vända kokku klappida vastu mootorratast.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
argo_1974 kirjutas:Käivitusvända ringitegemisest pole mingit kasu, sest sissepööratud asendis ei mahuks vänt enam mootorikaane sidurikumeruse taha ära.
Aga ma saan kokku klapitud vända jätta natukene tahapoole kaldu, et nurk mootori kumerusest mööda tuleks, ei? Raami küljes on vanast varususest üks hea metall aas, kuhu külge ma saan kokku klapitud vända siduda mingi viisaka rihmaga. Ma tean, et ei see ei ole mugav lahendus, aga see ei olegi mingi mugav tibi mootorratas.
Või peab vänt olema ilmtingimata oma neutraalasendis mootoritöötamise ajal?
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Eh kiire meelemuutus siis ka vahepeal, otsustasin, et lükkan selle probleemi tulevikku, ning kevadel sõidan originaal jalaraudadega. Tsikkli valmis saamiseks on veel nii palju töid teha ennem hooaja alustamist, et ma lihtsalt ei viitsi/pole aega selle kickstarteri vändaga jamada praegu.
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
Nii kuuepoolesel kui seitsmepoolesel (TX750) on käivitusmehhanism ja vänt samad. Käivitusvända võll peab saama vedru toimel täielikult lähteasendisse tagasi liikuda, muidu jääb käivitusvända võllil olev käivitushammasratas mootori töötamisel kaasa jooksma. Üks lahendus oleks ringitehtud käivitusvänta nuutidel niipalju ringi tõsta, et ta ära mahuks, aga käivitusmehhanismil on alguses küllaltki suur tühikäik, mistõttu kaldun arvama, et pärast ei jää käimalöömiseks enam piisavalt töökäiku alles.
Lisaks peaksid mõtlema käivitusvända käigu piiramisele alumises lõppasendis. Näiteks seitsmepoolesel on piirajaks jalaraud, mis ei lase käivitusvänta käimalöömisel nii kaugele alla/ette, et vända nuuditud kinnitusdetail (kick crank boss) EI puutuks vastu sidurikaant.
-
Teema algataja - Postitusi: 77
- Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
- Tsikkel: Yamaha XS650, Triumph Str Trpl
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik
argo_1974 kirjutas:...
Tänu info eest Argo, see nuudi võrra edasi tõstmine on hea mõte.
OldHorseNewTricks kirjutas:Mis rehve oled kasutanud nii ees kui taga?
Hetkel on all Avon Speedmaster MkII ja Firestone Champion Deluxe.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.