ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 6
- Liitunud: 05 Juul 2014, 20:32
- Tsikkel: KTM 450 exc factory
- Asukoht: tartu
ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Tere.
Siduriõli oli väga must ja sidur ei lahutanud vahetevahel (sureb metsavahel kärnatades täitsa lampi välja ,kuigi sidur on alla vajutatud )
Keerasin siduriõli paagi kaane maha ja alt nipli ka ning pumpasin vana õli välja .Puhastasin paagi ilusti puhtaks ja valasin uue õli sisse ja nüüd on õhk vahel ja ei võta õli sisse mõitsus täitsa otsas mida edasi teha. Olen proovinud alt nipplist õli sisse süstida voolikuga aga hakkab ikka vahelt välja pressima õli ,olen pannud nippliotsa vooliku ja teiseotsa õlipudelisse ja ülevalt pumppanud ja alt siis niplit lahtikeeratse ohutanud ,kuid mitte midagi.Olen 2 päeva pumpand ja jändanud ,kuid ikka ei võta sidurit taha.Kas tõesti mõnda kergemat moodust pole õhutamiseks?Tean ,et tegin väga lolli vea ,kui õli täiesti välja pumpasin.oleksin pidanud uut õli koguaeg ülevalt peale valama ,et õhku vahele ei tõmbaks .
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
ELL kirjutas:Tere.
Siduriõli oli väga must ja sidur ei lahutanud vahetevahel (sureb metsavahel kärnatades täitsa lampi välja ,kuigi sidur on alla vajutatud )
Keerasin siduriõli paagi kaane maha ja alt nipli ka ning pumpasin vana õli välja .Puhastasin paagi ilusti puhtaks ja valasin uue õli sisse ja nüüd on õhk vahel ja ei võta õli sisse mõitsus täitsa otsas mida edasi teha. Olen proovinud alt nipplist õli sisse süstida voolikuga aga hakkab ikka vahelt välja pressima õli ,olen pannud nippliotsa vooliku ja teiseotsa õlipudelisse ja ülevalt pumppanud ja alt siis niplit lahtikeeratse ohutanud ,kuid mitte midagi.Olen 2 päeva pumpand ja jändanud ,kuid ikka ei võta sidurit taha.Kas tõesti mõnda kergemat moodust pole õhutamiseks?Tean ,et tegin väga lolli vea ,kui õli täiesti välja pumpasin.oleksin pidanud uut õli koguaeg ülevalt peale valama ,et õhku vahele ei tõmbaks .
Õige on alt üles suruda, peab saama. Äkki ei keeranud niplit piisavalt lahti? Ülevalt pumbates jäädki pumpama.
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Alt pumbates see tegevus käib,kontrolli,et nipli kanalid ka ilusti puhtad oleks.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
ELL kirjutas:Tere.
Siduriõli oli väga must ja sidur ei lahutanud vahetevahel (sureb metsavahel kärnatades täitsa lampi välja ,kuigi sidur on alla vajutatud )
Ma arvan, et tähtis info on selles lauses. Voolik võib lihtlabaselt umbes olla. Kui sul juba süsteem tühi siis lammuta lõpuni laiali ja puhu ka voolik läbi. Ehk on midagi kõvemat sisse jäänud.
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
keera siduri peasilindri küljest vooliku polt välja ja anna sidurit,siis võtab õli sisse.
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Ma võtaks kogu ürituse seibideks. Puhuks kõik voolikud/niplid/kanalid suruõhuga läbi. Kontrolliks pumba mansette, kuna need võivad vigased olla, või lihtsalt sodi vahel.
Kui täitma hakkad, siis alati alt ülesse. Võtad suurema süstla ja surud õhutus niplist õli sisse. Süstla õli kogus võiks olla 2 korda suurem, kui vajaminev kogus. Kui õli mahuti saab täis, siis teise süstlaga tõmbad sealt ära.
Kõige tähtsam on, et kasutaksid õiget õli näiteks Motorex Brake Fluid DOT 5.1, vastasel juhul on mansetid kiiresti tsauuuu.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Kas 09-l oli Magura või Brembo süsteem?
Kui on Magura, siis ei tohi DOT-i talle üldse kaugelt ka näidata.
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Justnimelt - ÕIGET õli. Ehk siis sellele masinale ette nähtud õli.
Osad KTM-d käivad mineraaliga (Magura blood, LHM+, Citroen hüdraulika), osad jällegi DOT4 või 5.1-ga. Reservuaari kaanel peaks olema kirjas. Kuigi ühel juhul on olnud ka kaas vahetatud piduripumba kaane vastu seega oli kiri vale.
Vale õli paisutab mansetid ja o-ringid üles ning tekitab süsteemi mingi imeliku tati. Ja siis hakkab ka sidur kinni jääma ning raskemalt käima. Ja kord juba paistetanud mansette enam isegi õige õliga kasutada ei saa.
Tegelikult võib kõikide süsteemidega kasutada ka DOT5 (silikoonil baseeruv), aga seda tuleb ulmetihedalt vahetada, kuna seob kiirelt niiskust.
riksx kirjutas:Kõige tähtsam on, et kasutaksid õiget õli näiteks Motorex Brake Fluid DOT 5.1, vastasel juhul on mansetid kiiresti tsauuuu.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
mella, minu teada Magura süsteemis ei tohi peale mineraalõli midagi muud kasutada. Ei mingit DOT-i.
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Ametlikult muidugi ei tohi. Aga dot5 on ohutu ja saab kasutada süsteemides, kus on nii mineraali kui dot4/5.1 mansette. Ainus probleem on hügroskoopsus.
Segada teistega ei tohi.
mx77 kirjutas:mella, minu teada Magura süsteemis ei tohi peale mineraalõli midagi muud kasutada. Ei mingit DOT-i.
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
2009 450sx-f on Brembo ja manual keelab 5.0 õli kasutamist.
Enda 300exc KTM'il on sidur sama mis pidur ehk siis igale poole DOT 4/5.1
Aga siin võib väike konks sees olla ja vaatan, et 125/200cc sama aasta mudelile ütleb hoopis Motorex Hydraulic Fluid 75. Sama värki ütleb manual ka 2009 450 sx-f kohta. No vott olekski ämbrisse astunud
Ma mäletan et enda husabergil sain piduri mansetidest kiiresti lahti kui lisasin DOT4/5.1 asemel Hydraulic Fluid 75 juurde.
mella kirjutas:Ametlikult muidugi ei tohi. Aga dot5 on ohutu ja saab kasutada süsteemides, kus on nii mineraali kui dot4/5.1 mansette. Ainus probleem on hügroskoopsus.
Segada teistega ei tohi.mx77 kirjutas:mella, minu teada Magura süsteemis ei tohi peale mineraalõli midagi muud kasutada. Ei mingit DOT-i.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Päris huvitav, see Motorex HF 75 peaks sama olema kui Magura Blood
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Sul on õigus ongi Magura sidur.
mx77 kirjutas:Päris huvitav, see Motorex HF 75 peaks sama olema kui Magura Blood
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Mul oli üksvahe sidur, kus ülemine ots mineraalne ning alumine DOT4/5.1. Ja selle käitamiseks oli ainus sobiv õli DOT5 Silicon. Töötas kenasti.
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
tere
minu vana Husa ei võta siduri süsteemi (Magura) õli sisse muidu kui tõmban pumba kolvi veits välja. ei ole siiamaani anomaaliat läbi hammustanud. a õli alt üles ei lähe igaljuhul pressi ükskõik kui suure survega. enne läheb kana mesitarru.
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Mul oli sama jama, kui vale õli oli sisse pandud. Ülemine mansett läks nii palju jämedaks, et ei liikunud enam pealevooluaugu eest tagasi. Õige õli ei aidanud enne, kui mansett vahetatud.
Võta stopper eest ja proovi ülemine kolb veidi välja tõmmata. Kas siis hakkab õli liikuma?
KIBU kirjutas:tere
minu vana Husa ei võta siduri süsteemi (Magura) õli sisse muidu kui tõmban pumba kolvi veits välja. ei ole siiamaani anomaaliat läbi hammustanud. a õli alt üles ei lähe igaljuhul pressi ükskõik kui suure survega. enne läheb kana mesitarru.
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
See osa mella muidu asjalikest soovitustest on täielik jama:
Tegelikult võib kõikide süsteemidega kasutada ka DOT5 (silikoonil baseeruv), aga seda tuleb ulmetihedalt vahetada, kuna seob kiirelt niiskust.
Silicon baasil (DOT5) vedelik ei seo absoluutselt niiskust (erinevalt teistest DOT vedelikest mida just seepärast peabki regulaarselt vahetama) ja võib rikkuda tihendid süsteemides, mis pole DOT5 kasutamiseks ette nähtud!
Siin ka natuke juttu sellest:http://www.tbmbrakes.com/silicone_brake ... rake_fluid
Ärge ikka igasugu keemiat ka kokku segage, on muretum!
Parimat!
Re: ktm450 sx-f 09 siduriõli vahetus ja õhutamine
Tegelikult oli jama ainult niiskusega seonduv osa. Jah DOT5 ei seo niiskust, seetõttu tuleb vedelikku tihedalt vahetada.
Fakt on see, et vedelikku tuleb tihedalt vahetada vähemalt nendes süsteemides, mis on varem muud vedelikku kasutanud, sest süsteemis eralduv vesi hakkab kiirelt korrodeerima.
Tuletan meelde, et jutt on süsteemist, kuhu DOT5 pole ette nähtud, mitte originaalsest DOT5 süsteemist.
DOT5 tavaliselt ei tee DOt3/4 süsteemi tihenditele midagi, kui eelnevalt on korralikult vanast õlist süsteem puhastatud.
Vihje sellele näiteks siin: http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5
Läbipesuks kasutada DOT5 või isopropüülalkoholi.
Et mineraali asemel on DOT5 kasutatav, saad lugeda siit:
http://www.trialscentral.com/forums/top ... -upgrades/
ja siit:
http://www.knowmotorcycles.com/view/499 ... ixed-.html
Üks tootja astus siduri peasilindri tootmisel ämbrisse. Originaalsüsteem kasutab mineraalõli ning veavaba remontkomplekt DOT4. Seega ainus lahendus on DOT5, kuna ülemine ja alumine ots on erineva õli jaoks.
Ma tegin enne kasutamist katsed erinevate õlide mansettidega erinevates õlides ning tõesti - DOT5 sees ei paisunud oluliselt ei mineraali ega DOT4 tihendid. Igasugu muud ristamised andsid kuni 2x tihendi paksuse suurenemist. Kuni selleni väljam et isegi DOT4 tihend paisus veidi DOT5.1 sees.
Rattal kirjutas:See osa mella muidu asjalikest soovitustest on täielik jama:
Tegelikult võib kõikide süsteemidega kasutada ka DOT5 (silikoonil baseeruv), aga seda tuleb ulmetihedalt vahetada, kuna seob kiirelt niiskust.Silicon baasil (DOT5) vedelik ei seo absoluutselt niiskust (erinevalt teistest DOT vedelikest mida just seepärast peabki regulaarselt vahetama) ja võib rikkuda tihendid süsteemides, mis pole DOT5 kasutamiseks ette nähtud!
Siin ka natuke juttu sellest:http://www.tbmbrakes.com/silicone_brake ... rake_fluid
Ärge ikka igasugu keemiat ka kokku segage, on muretum!Parimat!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.