Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Melx »

Ma enda omast mäletan, et tagasi sain küll kuid mitte nii hästi kui oleks tahtnud, peale mõningast proovimist avastasin tõsiasja, et hakkasin tagasi liiga hilja pöörama. Tõenäoliselt ei pruugi asi ka nii tehnikas kui lihtsalt ajastuses olla, teise põike alustamise ajaks jääd hiljaks ja kui ratas reageerima hakkab on vajalik nurk liiga järsk juba.
Lihtsalt mõte :).

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 288
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas arendaja »

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa8.pdf
Õppekavas on märgitud, et peab õpetama ka "kiire slaalomi" ehk slaalom pikemate vahedega ja kiirusel 30kmh. Ehk, kui see on esmalt selgeks saadud siis põige on ju ainult üks post ;) Kiiret slaalomit ei ole võimalik ilma vastupööramise omandamiseta sooritada ning seetõttu ongi see põikeharjutuse sooritamiseks niivõrd oluline.

Ning teine ääremärkus: kas on õpetatud äkk- ehk ekstreempidurdamist sooritama või ainult etteantud kohas seisma jääma, mis on eksamil nõutud ;) Mis arvad, kumb on linnaliikluses olulisem.

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700
Kasutaja avatar

mix17
Postitusi: 103
Liitunud: 18 Juul 2010, 14:27
Tsikkel: gsxR600 k2,Gsxr600 srad
Asukoht: maalt

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas mix17 »

Mina üritasin ka kunagi õpetada seda kuidas vastu pööramisega sõita.Vend sõitis 15km nagu ta harjunud oli ja rohkem sõita ei jõudnud käed läksid paiste ja mida kõike veel.Seletasin mis ma üritasin ,aru ei saanud.Lõpuks võtsin kiivri istusin selja taga ja viisin lennuvälja peale.Surusin sellise 90kg tüübi vasta paaki ja võtsin ise lenksast kinni . ja näitasin ette ,et asi toimib.lükkad paremat lenksa ja rattas ise pöörab.Läks 10 mintsa edasi ja hea et ma ise veel kerepeale ei saanud selle eest et ta ise selle peale ei tulnud kui lihtne tegelt on rattaga sõita.Teine kord on lihtsalt vaha väikest ette näitamist. :bsmile:

Kes oskab see teeb,Kes ei oska targutab kõrvalt ja nii loll pole keegi ,et targutada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Alfawing
Postitusi: 6
Liitunud: 21 Veebr 2012, 12:21
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Alfawing »

Lugedes kõike eelpool kirjutatud, siis on lausa rõõm. Lisada nagu ei olegi midagi. Kõik on kirjas, et kui palju, millal ja kuidas.
Õppetundides kui tuleb juba inimene kes on mootorrattaga sõitnud, siis saab vastupööramistunde kiiresti kätte. Algaja aga peab kõigepealt kohaltvõtu, peatamise(et ikka jalad ka tuleb maha panna ja käigu väljavõtmist ei jäeta ripakile :) ), juhtimisasendi ja vaate paika saama. Seejärel tasakaal paika(sammkiirus)jne. Käiguvahetuse õppimine, mis ei suju alguses kuidagi. Seda kõike on algaja jaoks nii palju, et miinimumtundidega ei tule vastupööramise õppimisest midagi välja. Ja kui külili ka veel vajub, siis on hirm naha vahel ja venib asi veel edasi. Igaljuhul on arusaajaid, kes mõistavad, et tuleb õppida ning A-kat. tegemine on kulukam, kui esmalt näis aga enamus on ikka seda meelt, et summa on eraldatud ja tunnistus olgu olla. Ja õpetaja proovigu siis selgeks teha, et ta ei ole mingi raha väljapressija, eesmärk ei peaks olema ainult tunnistus, vaid õiged sõiduvõtted ja tulevikus terved kondid. Tunnistus kaasneb koos õigete sõiduvõtetega.
Lugedes seda foorumit, siis on kindlalt tunne, et asjad liiguvad paremuse poole.


yamaha r6
Postitusi: 5
Liitunud: 18 Aug 2014, 21:31
Tsikkel: yamaha r6

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas yamaha r6 »

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas mella »

unusta ära väljend "keerama".
Sa ei keera, sa põikad.
Pmst, jah, paremalt põigates tõukad paremat lenksuotsa ettepoole. Ehk siis lenks käib vastupidi põike suunale.

yamaha r6 kirjutas:

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kokkuvõtvalt seda lenksu lükkad endast eemale kuhu minna tahad.

Vaata seda.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Eesti keeles on see väga hea lugemine ja ka sellest on seal juttu,
http://www.apollo.ee/mootorrattasoidu-a ... useni.html

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas AzA »

yamaha r6 kirjutas:

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

Eemale lükata.
Idee selles, et ratas liigub selles suunas, kuhu poole ta kaldu on. Kui sa keerad lenksu paremale, siis ratas vajub vasakule - hoo pealt seda tehes on tulemuseks minek vasakule.
Katseta koha peal järgi, garant, et ratas vajub lenksu keeramisele vastas suunas. Nüüd fantaseeri end liikuma.
Edasi mine lihtsalt platsile ja katseta või siis järgmine kord kui kurvi võtad rahulikult, tee teadlikult counter steering.

Ratas keerab kallutades, küsimus on kuidas ta kaldu saada. Sa võid ju maha ka suruda toore jõuga, aga see võtab asjatult vast energiat.
Kergem on lihtlabaselt vastu keerata lenksu ja masin läheb mühinal sinu soovitud suunas :bsmile:

Mine istu kasvõi jalgratta peale ja katseta, kas saad ta kaldu sellele poole kuhu lenksu keerad ;) Muidugi nii, et ratas vabalt, ära peal istu, ta on liiga kerge.

PS: vastu keeramine on selleks, et ratas kaldu saada enne kurvi läbimist, kurvis juba olles ikka lenks sirgeks tagasi, või täpsemini korrigeerima.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Sa muide keerad alati pisut vastu kurvis,
See väide ei pea paika,kurvis olles keerad juba sisse.Vastu keerad ainult ratta massi tsentrist välja viimiseks milletulemusena ratas läheb kaldesse,uuesti ratta tasakaalu saamiseks keerd sisse ja edasine on juba tsentrifugaaljõu, hõõrde jõu ja igasuguste muude jõudude resultant mis sind seal kaldes aga ikkagi rattad maas hoiab.
EDIT jõudsid ennast JUBA NATUKE PARANDADA :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas grahv »

yamaha r6 kirjutas:

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

Nagu Mella ütles, unusta ära sõna PÖÖRAMINE. On 2 erinevat asja:

  1. Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö. Teatud piirini muidugi... Aga nt. enduroratad on teistsuguse eesmärgiga ja raamigeomeetriaga ning need niimoodi kurvi ei kuku.

  2. Takistusest möödapõige vastupööramisega: Lihtne tasakaalu säilitamise küsimus... Kui lüüa sul jalad alt paremale, siis püstiseismise tasakaalu säilitamiseks pöörad sa vägagi kiiresti vasakule. Sama tsikliga... järsk nõks rooliga paremale kallutab sind tegelikult koos tsikliga vasakule (ümber takistuse). Tavalise (tigu)põikega võrreldes on vahe see, et ratas põikab juba enne seda, kui sina oma keha kallutamisega jõuaks üldse ratta suunda mõjutama hakata.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas AzA »

franz125 kirjutas:

Sa muide keerad alati pisut vastu kurvis,
See väide ei pea paika,kurvis olles keerad juba sisse.Vastu keerad ainult ratta massi tsentrist välja viimiseks milletulemusena ratas läheb kaldesse,uuesti ratta tasakaalu saamiseks keerd sisse ja edasine on juba tsentrifugaaljõu, hõõrde jõu ja igasuguste muude jõudude resultant mis sind seal kaldes aga ikkagi rattad maas hoiab.
EDIT jõudsid ennast JUBA NATUKE PARANDADA :mrgreen:

Jep, enne kurvi. Üle lugedes taolised sõna puudu olemised hakkavad silma. Sellegipoolest iga kaherattalisega sõitnu puusalt kasutab vastukeeramist. Mitte teadlikult, isegi lapsed :)

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 274
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 14 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Raits66 »

grahv kirjutas:
yamaha r6 kirjutas:

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

  1. Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö.

Tegelt ? :mrgreen:


speeddemon
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Nov 2014, 15:22
Tsikkel: zx6r

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas speeddemon »

See vastupööramise asi tehti "selge" autokoolis väga lihtsalt selgeks. Jalgratta esiratas pika teljega oli seal... hoidsid sellest teljest kinni - ratas löödi käima ja siis pidid telje ühte otsa liigutama ettepoole suht järsult ja nägid kuidas ratas ise keeras viltu sul käes. Platsil oli see juba mõistetav ja toimis kah ;)


reimps

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Nii nummi ja julgustav on näha, et ratas on, R6 lausa. Eeldatavasti juhiluba ka, seega autokoolis on käidud. Vastupööramisest seevastu pole aimugi..
Mine nõua oma autokooliraha tagasi, kui sellest seal ei räägitud.


Tuono

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Tuono »

1988a. ei räägitud küll meile sellest midagi, sõitsime ainult kaheksat siis ca 50m. otse ja tagasipööre (pidi kindlalt enne pööramist taha vaatama) ning oligi kõik, ei mingit linnasõitu ega midagi. (crash)


yamaha r6
Postitusi: 5
Liitunud: 18 Aug 2014, 21:31
Tsikkel: yamaha r6

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas yamaha r6 »

Tuono jutt jumala õige......nii ta oli veel isegi 97 aastal!!! Aga Reimps olen sõitnud jah juba oma r6 pool suve ja olen veel täiesti terve ja ratas ka terve! Vastupööramisest on küll aimu ja ega ma seda kasutan kurvis isegi!!! Aga ma tahaks teiste nõuandeid kuulda ja ennast veel harida.

Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 574
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: Intruder 1800 / 500 EXC
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 34 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Kox »

Aastal 2006 polnud Selge autokoolis teemast absoluutselt juttu.
Tuli hiljem juurde õppida ja reaalselt annab sõidule ikka väga palju juurde.

Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20/Suzu VZR 1800 08/KTM 500EXC 24
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 856
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas cossie »

yamaha r6 kirjutas:

Tuono jutt jumala õige......nii ta oli veel isegi 97 aastal!!! Aga Reimps olen sõitnud jah juba oma r6 pool suve ja olen veel täiesti terve ja ratas ka terve! Vastupööramisest on küll aimu ja ega ma seda kasutan kurvis isegi!!! Aga ma tahaks teiste nõuandeid kuulda ja ennast veel harida.

Pane ennast kevadel Moto-survivalile kirja, seal õpetatakse sulle, mis autokoolis puudu jäi

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Ennem võid huvipärast selle läbi lugeda: http://www.apollo.ee/randmevaane-ii.html


reimps

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Tsill, ma lihtsalt vaatasin valitud tsikli, postituste arvu ja liitumiskuupäeva järgi. Reeglina tähendab see mõnd noort uljaspead. Tore, kui ma mõnikord ka eksin :)

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7415
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1095 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Siin on puust ja punaseks: kuidas see täpselt käib.
[youtube][/youtube]

Siin puust ja punaseks: neile, kes ikka veel ei usu.
[youtube][/youtube]

Ja siin uurimist-kuulamist kogu pärastlõunaks:
http://goo.gl/SnWLo7

"Piibel"

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Mulle ei räägitud koolis vastupööramisest 1996 kui oma A1 tegin. 2006 kui uuesti läksin, siis juba mainiti.
2014 kevad seletati trail breakingut.
Koolid arenevad :bsmile:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

[youtube][/youtube]

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Kusjuures mul töötas päris alguses hoopis lenksu enda poole tõmbamine. Seda lenksupoolt, mille ette jäi takistus, tõmbasin enda poole, siis kaldus ratas takistusest eemale, tuli teiselt poolt teine takistus (vastu tulev auto) tuli sealtpoolt lenks ära tõmmata. Nagu aeglastest inimestest mööda kiirustades tõmbad seda õlga pisut tagasi, kus inimene ees on ja kallutad ennast pisut eemale.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

grahv kirjutas:
yamaha r6 kirjutas:

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

Nagu Mella ütles, unusta ära sõna PÖÖRAMINE. On 2 erinevat asja:

  1. Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö.

Päris nii see ikka ei ole.Kui kurvis tahad nö järsemini keerata(olles kaldes)siis vastukeeramine ikka viib ratta rohkem kaldesse ja keerad järsemini,mitte vastupidi.Eriti läheb seda vaja kui läbid pimedat kurvi(näiteks mägedes kui kurvi geomeetria muutub,nii et sa seda ette ei tea ega näe ja sa juba hakkad välja kalduma),siis saad vastu keerates ratast maha kallutada ja kurvi nö järsemini läbida.Kui ratas vajub nö ise küljeli,siis on kiirus lihtsalt liiga väike või midagi muud valesti.Ükski ratas pole ehitatud ise kurvi läbima vaid ikka otse sõitma.Sina viid ratta sellisesse asendisse,et saaks kurvi läbida.Vastupööramine ei ole vist tegelikult kõige pädevam eestikeelne sõna selle tegevuse kirjeldamiseks,mis selle tagajärjel toimub.See on ratta kaldesse viimine lenksu keerates ja kumba poolt nö ette lükkad siis sinna poole kalle tekib.Selle tegevusega peab ennast harjutama,sest liigselt seda tehas ning seejärel kohe sõidusuunas lenksu järsult keerates võid ka üle ratta nö kurvist välja lennata.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

reimps

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Ja nüüdseks on küsimuse esitanud algajal kõik segi nagu Kört-Pärtli särk. Hea töö :mrgreen:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

reimps kirjutas:

Ja nüüdseks on küsimuse esitanud algajal kõik segi nagu Kört-Pärtli särk. Hea töö :mrgreen:

Aga vist mitte ainult temal,siin tundub et segane see asi mõnelgi veel :mrgreen:

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

kristjan128
Postitusi: 455
Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
Tsikkel: American Ironhorse Slammer
Asukoht: Tartu
Tänanud: 54 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas kristjan128 »

Ega ole mõtet asju keeruliseks ajada jah, tahad paremale pöörata, lükka parema käega ja vastupidi vasakule pööramisega, liigu/kalluta kehaga ka ikka pööramise suunas,,,ma ei kujutagi ette, kas on üldse vastukeeramiseta võimalik sõita,,,välja arvatud väga väikesetel kiirusel muidugi.


vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Ilma pole ju mingi väega võimalik vähegi suurema kiirusega üldse kuhugi poole pöörata ega keerata. Minul toimib tõmbamine paremini kui lükkamine ja üldiselt keeran lenksu kahe käega (ühega tõmban, teisega lükkan). Sama suure pingutusega läheb ratas tõmmates kiiremini kaldesse kui lükates, vb minu ratta või käelihaste eripära.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”