Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Vastupööramine ja põikamine. Kuidas?

Lugemata postitus Postitas grahv »

yamaha r6 kirjutas:

vabandan ette aga ma ei saa pihta sellele vastupööramisele :wack: Kas baigil tuleb paremale keerates paremat lenksu endast eemale lükata või tuleb maha suruda :(

Nagu Mella ütles, unusta ära sõna PÖÖRAMINE. On 2 erinevat asja:

  1. Lihtsalt kurvivõtmine bikelaadse rattaga: Tulenevalt bikelaadse ratta raamigeomeetriast tundub sulle kurvi minnes ja kallutades, et ratas ise tahab pöörata kurvi sisse rohkem kui vaja (tahab võtta järsemat kurvi), ja siis selle takistamiseks pead sina nö vastu hoidma... Nt. juba paremale kaldes ratas tahab vägisi sõita paremkurvi sisse, aga sina ei lase ja hoiad vastu. See kurvi sissekukkumise omadus on hea kui sõidad kurvilisel teel - ratas teeb sinu eest ise ära selle raske maha/sisse kallutamise töö. Teatud piirini muidugi... Aga nt. enduroratad on teistsuguse eesmärgiga ja raamigeomeetriaga ning need niimoodi kurvi ei kuku.

  2. Takistusest möödapõige vastupööramisega: Lihtne tasakaalu säilitamise küsimus... Kui lüüa sul jalad alt paremale, siis püstiseismise tasakaalu säilitamiseks pöörad sa vägagi kiiresti vasakule. Sama tsikliga... järsk nõks rooliga paremale kallutab sind tegelikult koos tsikliga vasakule (ümber takistuse). Tavalise (tigu)põikega võrreldes on vahe see, et ratas põikab juba enne seda, kui sina oma keha kallutamisega jõuaks üldse ratta suunda mõjutama hakata.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”