Üherattaline haagis mootorrattale? → Re: Üherattaline haagis?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Üherattaline haagis?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

pühak kirjutas:

Oleneb haagise konstruktsioonist. Kui ratas tagaotsas, siis vedrutab haagise esiotsa tsikli tagavedrustus. Seega kiige külge pandud haakeseadme puhul on haagise esiotsa ainsaks "vedruks" tsikli tagarehv. Tegelikult ulatub haagise enda vedrustuse mõju pea kogu haagisele, kuid seda geomeetrilise kiire põhimõttel ehk mida ettepoole, seda vähem vedrustatud. Siiski võib see tekitada petliku olukorra, kus vaatad, et tsikli saba kenasti kikkis, aga pärast 100km imestad, miks küll rehv purunes.

Kui tahta haagist ühtlaselt vedrustada ja vältida tsikli tagavedrustuse olulist koormamist sellega, siis tuleb ratas paigaldada haagise tasakaalupunktist vaid natuke tahapoole. Ehk siis haagise kaubaruum jagada kaheks, üks osa ratta ees, teine taga. Kui haagise ratas on piisavalt väike, siis kaubaruum üle ratta. Sellised lahendused muudavad aga haagise vähem stabiilseks, nii, et igal asjal omad head ja vead.

Ma pidasin kiige külge ühendamisel silmas seda,et kas see vedrustamatta mass ei hakka pikapeale kiiget lõhkuma.Seda just meie teedel liikudes.Lääne euroopas see ilmselt suur mure pole,aga paljudes maades idapool küll.Sabaraam oleks sellisel juhul ikka tunduvalt stabiilsem.Kaalujaotuse kohapealt on see haake ratta paigutus tõesti nii ja naa.Pigem vist ikka tahpoole,sest kaalud ei tohiks väga seda mõjutada eeldusel,et kohvreid on rattaküljes vähem,sest milleks seda haaget muidu üldse vaja.
Haake oma kaal võib olla max pool tsikli tühikaalust ehk siis umbes kuni 130kg(varadero või gessu puhul).Seda on tegelikult juba suht palju.Reaalselt kaaluks ta ilmselt kõvasti vähem,pigem sinna max 25-30 kg kanti ja 60-70kg siis staffi sisse-peale,mida on ka üsna palju.Sellisena oleks ilmselt koormus tsikli saba peale siis mingi max50kg,mis on tegelikult palju vähem ,kui mul kolme kohvriga+raam tagakohvri peal viimastel reisidel olnud.Ise eelistaks seda kookoni tüüpi ,sest voolujoonelisus võiks ka olemas olla+ kinnine asi on ka kehva ilmaga kiirelt avatav ja suletav.
Praeguse ratta puhul endale ei kavatse soetada,aga tulevikus täitsa mõeldav teema.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”