mootorratta läbisõit
Moderaator: Moded
mootorratta läbisõit
Tekkis küsimus kui vastupidavad on tänapäeva mootorratad, just läbisõidu koha pealt. Mõtlen siis nagu kolvid jms kuluvosad, eeldusel muidugi et need asjad ei kulu 10k km tagant. Ehk siis kui ma ostan 60k läbisõiduga tsikli, kui suur on tõenäosus et mootor tahab varsti kapremonti?
Ei leidnud nagu kuskilt sellist teemat
Re: mootorratta läbisõit
tänapäevase all mõtlesingi kuskil 2000 kanti olevat ratast.
tänud vastuse eest
Re: mootorratta läbisõit
Eks see sõltub ikka rohkem rattast. Mõni 2T poris püherdamise masin ei pruugi ka parema tahtmise juures 10k läbisõitu näha. Suure kubatuuriga ja aeglase pöördega matkaratta jaoks on ajahammas ilmselt suurem probleem kui 200k km. No ja eks paigilised jäävad enamasti kuhugi nende kahe vahele.
Re: mootorratta läbisõit
Nii ongi- mida aeglasemad pöörded, seda aeglasemalt kulub - baigilisel nt. 100km/h sõites pöörded 2-3 korda kõrgemad, kui suurel V2-l. Rahulikul tänavasõidul peab iga vähemalt 500ccm mootor 100-150k läbisõitu ilma remondita vastu - järgi proovitud.
Pean silmas just kolvigruppi. Sidur on kuluosa ja kui gene staator läbi läheb, siis seda ei saa läbitud kilomeetrite süüks ajada. Pooleteise- kaheliitrine tsiklimootor peaks sama kaua vastu pidama, kui automootor.
Päikest!
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: mootorratta läbisõit
Oleneb rattast(mootorist), mõni tänapäevane ja ka eilane ei olegi võimeline sõitma 60k ilma, et mootor täitsa kohviks ei oleks sõidetud(natuke liialdatult öelduna), 125 kuulub ka mootorratta alla selle definitsiooni alusel. Samas julgeks väita, et 600 ja üles kubatuuriga masinad sõidavad kõik probleemideta 60k ära ja ehk teise ka veel peale kui vähegi inimlikult on masinaga ümber käidud. Tüüpvigasid ja kuluosi muidugi ei saa siin sisse arvata.
Iseasi mis on vastupidavus ? ...kui sõidab, sidurdab ja pidurdab siis nagu on vastu pidanud, teisalt kui koliseb, viliseb ja väriseb nende tegevuste juures . . .
Ohverdan bensiini !
Re: mootorratta läbisõit
Kena näha, et linnalegendid ei sure. Mõni teist omab töökoda ka, et oma juttu kinnitada? Legendile muidugi annab tõepõhja veits alla fakt, et ratta ostmiseks on kõigil raha, kuid hoolduseks pole pm kellelgi. Autod on ka kõik ära hooratud. Vaja kõvatada poe parklates (sõites kulub kütsi ju) ja siis nuttes kodus kiirnuudleid õgida.
Siit on läbi käinud video kus 1 usakas ostis bike uuena. on sellega läbi sõitnud juba üle 200k miili ja ei mingit probleemi. Lausa düno järgi ei mingit jõu kadumist. Niiet vasjad, hooldada ei jõua siis sõitke trolliga.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: mootorratta läbisõit
Väga sõltub omanikust ja ka rattast.
Lühikesed sõidud ja kohe piirajasse külma mootoriga võid arvestada kolvigruppe jms. ikka hulgi. Rahulikult soojaks ja siis lõbutsema ... teine tubakas.
Mul hetkel kuskil 40k 600cc R4-l ja küll ei tundu, et peaks lähima 40 jooksul mingile kolvigrupile tähelepanu pöörama.
Siukse rattaga viitsid üle 10 kilo aastas vuristada, no siis edu ka muidugi
Vaata seisukorda mitte läbisõitu, naguinii on muist keritud. Raudreeglina ca 3 kilo sõidetakse aastas ikka.
See 10k ja 8 aastat vana ratas on üldjuhul paras nali.
Re: mootorratta läbisõit
AzA ära aja jama selle aastas 3000km jutuga ma oma 2 takti võrr bikega sain juuni alguseks sel aastal 5000km täis.miski pole ära lagunenud,mootoris ikka 50cm3 kolb ja piiraja maas,sõites kiirust tavaliselt 75-80 vahel ka 100.suvaliste 2 takti õlidega teen lõket,mopeedile valan castrolit.enne kolvi vahetust peaks nordkappi läbi sõitma
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: mootorratta läbisõit
Said ikka mu jutu mõttest aru või niisama klähvid kohvipaksu pealt?
Lugegem sipsik läbi, siis jõuavad keerukamad laused ka kohale.
Tõlkima väga ei viitsi hakata, aga raudreeglina sõidetakse 3000 kilti aastas ikka, seega 10 aastat vana 15000 sõitnud ratas peaks muigama võtma.
Sina oma võrriga oled ehe näide.
Capiche?
-
- Postitusi: 272
- Liitunud: 01 Mai 2013, 22:20
- Tsikkel: IZ,Jawa,GSXF,R1,XL1000
- Asukoht: Tartu/Stockholm
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 14 korda
Re: mootorratta läbisõit
AzA ära pane tähele:) See 426f on kõigis teemades nii tark, et ise ka ei usu:) Sipsik on liiga filosoofiline teos talle, alustuseks võiks midagi lihtsamat lugeda. Näiteks "Tiiu, Tõnu, Tuks ja tänav"
Re: mootorratta läbisõit
tsiklit normaalselt kasutades tuleb kuus 2000+km.kõvemad mehed sõidavad aastaga 17000km.see teeb 10 aastaga 170000km
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: mootorratta läbisõit
Seda ma ju ütlesingi oma tiraadiga 426f, loe uuesti mu post rahulikult läbi..
Selke Kiilukas, ma oleks pidanud tegelikult ise läbi ampsama, aga nuh tead küll pikk tööpäev ja siis vastassugu jms võtab võhma
irw@ tiiutõnutuksjatänav.
-
- Postitusi: 145
- Liitunud: 06 Mai 2009, 18:45
- Tsikkel: Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Asukoht: Hämeenlinna Viljandi
Re: mootorratta läbisõit
426, kas sina oled see kõige kõvem mees, kes ka veebruari kuus pigistab ikka 2k ära oma 50se võrriga?
Kägu jutt on õige, muidugi eks arvestada tuleb ka seda, et mootorid on erinevad ja nende algne koostekvaliteetki on erinev. Tuntud nimede vahel küll ehk üldiselt mitte niipalju aga eks mingil määral on ikka üks mootor õnnestunum kui mõni teine mudel. Sellest ja hooldusest sõltub otseselt kui kaua asi vuriseb ja millal seibid välja sülitab.
-
- Postitusi: 507
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: mootorratta läbisõit
http://www.fireblades.org/forums/genera ... rider.html
Miski vend väidetavalt pani üle 400 000 miili ühe mootoriga 750se VFRiga.
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Re: mootorratta läbisõit
426f kirjutas:tsiklit normaalselt kasutades tuleb kuus 2000+km.kõvemad mehed sõidavad aastaga 17000km.see teeb 10 aastaga 170000km
Hullult keeruliseks läheb sehukese kuu läbisõidu saavutamine kui tööle on 4 kilsa.Seda enam et pereinimestel on ka muud teha kui niisama mopedisti mängida ja mõtetult ringi paarutada.P.S. Ratta kellal mingine 76k pluss midagi
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: mootorratta läbisõit
Siin hakkab rolli mängima see kuidas on masinat kasutatud ja hooldatud. Olles näinud erinevate aastaarvude ja läbisõitudega mootoreid seest, siis alati ei pea paika, et mida uuem seda rohkem seal ratast "alles" on. Selge see, et mida vanem ratas, seda suurem on tõenäosus, et kusagil on midagi valesti läinud kuna reaalselt on masin kauem kasutuses olnud (näiteks ei saanud korralikult õhupuhasti kopsikut peale ja mootor on natuke "liiva" ära söönud). On ka olnud juhuseid kus ratas on paar aastat vana ja läbisõit 40K piires kuid mootori kulumine nii võrd suur, et ei oskagi esimese hooga kuhugi suunas joosta. Seega soovitan vaadata üldpilti - kui plastikud "narmendavad", amordid jooksevad ja kett ning hammakad on ülemäära kulunud, siis on ka kogu muu osa sest rattast samas seisukorras. Kindlasti tasub kontrollida kuidas sidur lahutab. Kui sidur ei lahuta ühtlaselt, siis viitab see korvi kulumisele ning üldjuhul ainsaks õigeks lahenduseks on terve siduripaki vahetus. Mootori külmalt käivitamine reedab ka natuke silindripeas olevat korda.
Re: mootorratta läbisõit
Tekkis küsimus kui vastupidavad on tänapäeva mootorratad, just läbisõidu koha pealt. Mõtlen siis nagu kolvid jms kuluvosad, eeldusel muidugi et need asjad ei kulu 10k km tagant. Ehk siis kui ma ostan 60k läbisõiduga tsikli, kui suur on tõenäosus et mootor tahab varsti kapremonti?
Ei leidnud nagu kuskilt sellist teemat
Remondi vajalikkus on pigem võrdelises seoses eelmise omaniku sõidustiili ja hooldamisega, kui läbisõiduga. Hästi hoitud 600+ kubatuuriga neljataktiline võib vabalt ka 200 tuhat kellale sõita ilma probleemideta. Räägin siis tuntud tootjate masinatest. Vastupidavuse koha pealt vastust anda ei oska, mis ajastu ratastega sa neid "t'napäevaseid" võrrelda tahad? Vene tehnikaga pole siin võrdlusvõimalustki olemas.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
- Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: mootorratta läbisõit
Minu võrril juba 15k läbi sõit, pole ma mingi kolbe ega rõngaid vahtanud ja kestab veel , läbisõit ei ole ainuke näitaja vaid see ,mismoodi omanik seda taltsutanud on.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
- Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: mootorratta läbisõit
zorten22 kirjutas:Teema on mootorrataste läbisõidust.
Ja palju ma sellest teemast mööda panin
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: mootorratta läbisõit
60k on tavamõõdus tänavasõidu ratta mootori jaoks väike läbisõit. Kui õlivahetused on olnud enam-vähem õigeaegsed, siis ei tohiks seal midagi teha vaja olla.
Re: mootorratta läbisõit
Sõltub rattast aga kui korrektselt hooldatud siis ei tohiks 100k küll midagi teha veel. Ühel tüübil on CBR Blackbird mille läbisõit ülle 200 000 km ja ütles, et nüüd vahetas nukkvõlli keti ära profülaktika mõttes. Kuigi kulumismärgiste järgi oleks võind sellega veel edasi sõita. Kõik oleneb ratta peremehest ja sellest mida selle rattaga tehtud on, ühest vastust sellele küsimusele vist ei olegi.
Re: mootorratta läbisõit
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ORT&noec=1
Üle 100k sõitnud pill ja mootorile mõõtmised tehtud, tulemuseks "Mingit kulumist ja võimsusekadu ei esine"
Hooldusraamat, 1 omanik
Samuti on minu kõrvu jõudnud info paljudelt baigilistelt, mis kenasti 70.k kandis tiksuvad.
Eks leidub kõike.
Sülearvutid maaletooja hinnaga! priidik@notebooks.ee Küsi julgelt! Vaata http://www.notebooks.ee
Re: mootorratta läbisõit
ainult mootorile tehtud mõõtmised samas pole ka nüüd puhas tõde ja kuld. tsiklitel on veel üks üsna oluline "komponent" mis vastupidiselt autodest on nö. mootoriga ühes komplektis. seda on raske kõike lahti kiskumata mõõta. käimakoti kulumine võib mingi 100k juures ikka juba üsna arvestatav olla aga noh eks muidugi ka siin oleneb tohutult palju sellest kuidas on asja kasutatud, maanteel ühe käiguga 3k pöristades ta väga ei kulu
Re: mootorratta läbisõit
tänud kõigile vastuste eest, sain täpselt seda mida teada vaja oli.
plaan osta honda hornet 2000+ aasta muidu
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: mootorratta läbisõit
Mul oli XJ600S diveka (reaalne) läbisõit üle 250 tuhande. Veidi õli võttis, muud polnud häda midagi.
See, kas mootor on seest ilus... jutt või asi, detaile tuleks kulumise määramiseks mõõta, mitte vahtida.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: mootorratta läbisõit
Kägu kirjutas:Kena näha, et linnalegendid ei sure. Mõni teist omab töökoda ka, et oma juttu kinnitada? Legendile muidugi annab tõepõhja veits alla fakt, et ratta ostmiseks on kõigil raha, kuid hoolduseks pole pm kellelgi. Autod on ka kõik ära hooratud. Vaja kõvatada poe parklates (sõites kulub kütsi ju) ja siis nuttes kodus kiirnuudleid õgida.
Kas sa ise ka aru saad, mida suust välja ajad? KÕIGIL on raha, et osta aga KELLELGI ei ole raha hooldada? Autod on ka KÕIK ära hooratud? Ma ei tea mis seltskondades sina lävid ja kellega läbi käid aga soovitan uusi suhtluskaaslasi otsida, sest väikese valimi põhjal tehtud järeldused ei anna terviklikku pilti maailmast, isegi mitte ligilähedast.
Läisõidust palju tähtsam on ratta seisukord, sest näiteks UKst toodud ratastel on enamus alumiiniumist osad ussitanud kuni selleni välja, et mootori kaantes on augud sees ja jahutusvedelik tilgub. Selle pärast vaatan ma ratast ostes kõige esimesena alumiiniumosade korrasolekut, sest kui plaste saab lihtsa vaevaga värvida, siis mootori välimuse taastamine on oluliselt kallim töö. Odomeeter on minu jaoks miski, mille järgi tänavarattal õli vahetada ja tankida, mootori seisukorda selle järgi ei hinda.
60k läbisõiduga tänavaratas normaalse hoolduse ja normaalse kasutuse korral ei vaja kapremonti veel niipea.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7219
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1877 korda
- Tänatud: 521 korda
Re: mootorratta läbisõit
Ratastega ,erinevalt autodest,on see asi et väga tihti jääb üsna paljudel ka päris mitu hooaega vahele.Endal pole päris nulli ükski suvi jäänud,aga väimehel on ratas viimase kolme aasta jooksul heal juhul 1000-1500km sõitnud.Enne kui mina selle rattaga sõitsin võis see läbisõit ühe nädalaga tekkida.Samas on ka endal viimasel kahel kolmel aastal peale reiside suht väike läbisõit. Kui,aga võtta meie rattaid nö potensiaalse ostja seisukohalt,siis minu oma on võrreldes väimehe omaga nagu uus,aga tema oma on kaks aastat uuem ja läbisõit hinnanguliselt 30000 suurem.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.