2x scrambler Domikat (nx650)

Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 239
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 62 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu »

oldmoped kirjutas:

Kodara kaldenurk muutub pöia läbimõõdu muutumisel samuti... :twisted:

Lihtsam ja kindlam on vajalikud andmed - rummu läbimõõt ja laius ning tsentreering, ERD, kodarate arv ja skeem vastavasse programmi sisestada.
Kasuta kasvõi mõnda jalgrattamehaanikule mõeldud programmi, milliste online lihtversioone kogu nett erinevaid täis on:

http://bit.ly/YLyZfF

Lahe, et keegi viitsib kaasa ka mõelda ja mõtteid ning soovitusi kirja panna. Saab jälle pisut targemaks, aga siinkohal on Tort minu arvates siiski õigel teel, et laias plaanis toimib eelnenud liht-loogika küll, sest üldjuhul absoluutset tõde välja selgitada läheks asi kole keeruliseks. Seetõttu on laias plaanis lihtloogiliselt asjale lähenemine siiski tulemuslikum, kui lasta tekkida kartusel, et midagi võib valesti minna kui neid keerulisi valemeid ei tea või spetsprogrammidele ligipääs või oskus nende kasutamiseks puudub, sest siis jääksid asjad üldse tegemata ning ette võtmata. Usun, et veelgi rohkem kehtib lihtloogika antud juhul, kus rumm jääb samaks ning me räägime sama arvu kodaratega velgedest/pöidadest, millel ka profiil on suht sarnane. Vaid pöia laiuste erinevus on olemas, 2,5 ja 1,85 tolli ning sellest tulenevalt ka võimalik hälve mida see lihtloogika ei arvesta.
Tordi sõnade tõestuseks aga tegin siiski ka väikese arvutuse, aru saamaks, et kui suur see arvestamata hälve siis olla võiks ja kas oleks siiski tähtis tarvitusele võtta spetsprogrammid või keerulised valemid.

Võtsin meelevaldselt, ilma pöidasid/rummusid/kodaraid mõõtmata, aga siiski ligilähedaste suurustega näite, kus esialgselt on velje pöia diameetriks 21 tolli ehk 533,4mm, rummu diameetriks võtsin suvalised 40mm ning 17tolli ehk 431,8mm uue pöia diameetriks. Arvestades neid numbreid oleks esialgseks kodara pikkuseks 246,7mm ning lihtloogika tulemusena võtaksime siis uue kodara, millel pikkust täpselt 2 tolli ehk 50,8 mm vähem, mis teeb siis uue lihtloogilise kodara pikkuseks 195,9mm. See 195,9mm oleks siis aluseks hindamaks võimaliku hälbe suurust velje pöia laiuste erinevusest lähtudes millest tulenevalt võib juhtuda, et kodara nurk pisut muutub. See põhjustaks omakorda aga kodara pikkuse muutuse.
Teadmata kui palju täpselt pöidade laiusest tulenevalt nipli kinnitamiseks nihe võib olla, võtsin arvutuses meelevaldselt 10mm. Usun, et pöidade laiuse erinevusest tulenevalt on seda rohekemgi kui tegelikult.

195,9mm pikkune kodar, kaldudes ühes otsas kõrvale 10mm, muudab oma nurka jämedalt 3 kraadi, mis teeb pikkusele lisaks, taas jämedalt, vaid 0,3mm. Seda muidugi eeldusel, et pöia profiil 10mm kaugusel oleks sama kõrge.

Praegu kindlasti asjas sees olev inimene võib naerda kogu selle loogika peale ennast ribadeks aga mulle sellest kindlasti piisab, sest eesmärk on kasvõi mitmekordse katse-eksitus meetodiga siiski lõpptulemuseni jõuda, mis on ju peamine.

Antud loogika põhjal julgeksin Inglismannidele tellimuse kodarate valmistamiseks sisse anda küll aga minu valik oli siiski puht rahalistel kaalutlustel siiski teine. Nagu varasemalt olin hinnavõrdluse välja toonud siis Teletorni motopoest saab kodarad odavamalt kätte.
Siinkohal võib kellelgi tekkida küsimus, et kas Teletorni motopoest kodaraid tellides siis lähtusin samast lihtloogilisest metoodikast. Vastus: EI. Põhjus aga selles, et sealsel tegijal on kasutada kodarad, mis tehasest tulnud keermega ühes otsas ja teise otsa meisterdab spetsiaalsete tööristadega ise. Annab sellele vajaliku nurga ja tekitab "pea". Selle jaoks, et kodarad õige pikkuse ja kujuga saaksid, soovis ta aga pöida ja rummu. Sellise meetodiga nagu tema seal toimetab, peaks saama aga igale pöiale ning rummule sobivad kodarad, sõltumata pöia profiilist, tangensiaalist, radiaalist või jumal teab millest.

Krt., see kella taha keeramine vist ei mõjunud hästi :D
TLR-i projekt meenus. Esivelje flantside paksust arvutades panin ikka puusse. Ja hull asi siis. Seib läks pidurisadulatele lõpuks vahele.
Tegelikult tahtsin selle kõigega öelda - EI hirmule, kartuses, et äkki miskit läheb valesti. Seda ei saa seda enne teada kui miskit ära tehtud. Ja kindlasti ei ole vaja esimesel korral koha viimase peal head või täpset tulemust teha.

Talvised garaažiõhtud on mõnusad. Andke aga oma mõtetel minna. Haapsalus saab loodetavasti jälle mõõtu võtta.
Ja kellel garaažis midagi teha ei ole, see võib mu matemaatilise tehte igaksjuhuks üle kontrollida.

Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”