1982 Jupiter 4 taastamine
Moderaator: Moded
1982 Jupiter 4 taastamine
Tervist,
Otsustasin postitada selle teema eelkõige sellepärast, et saada hüva nõu ning tagasisidet teie kogemustest. Sai siis tehtud äsja A-kat load ning kuna riiulisse neid seisma ei teinud, siis tundus loomulik, et peaks soetama ka sobiva sõiduriista. Isa soovitusel, hakkasin järjest rohkem mõtlema, sellele, et taastada kunagine sõoduriist, mis viimased 13 aastat kuuriall seisnud maal: Jupiter 4 K(külgkorviga). Esimese aasta rattaks usun, et võiks sobida küll, maitse asi. Usun, et kui kerge retrohõng on küljes, siis on sõidurõõmu küll
Pikalt mõelda ei saanudki, kui juba augusti lõpupäevadel sai ratas kuurialt välja lükatud ning puhastus tehtud (karbuss, paak, õhufilter, uus õli sisse), sees oli hea tunne, et saab nagu asjast asja ka. Kuna ma elektriga väga sinapeal ei ole, siis tuli hea sõber teisel päeval appi ning aitas kontaktide vahele sädeme leida, sealt edasi paari viperusega saime ratta kenasti käima. "Kenasti" all pean silmas seda, et käis küll, aga ilmselgelt oli karbussiga ja teab mis millega veel probleeme, aga fakt oli see, et mootor käis ja sellest piisas, et asjaga initsiatiivikamalt edasi tegeleda.
Plaanis on võtta ratas osadeks ning kõik,mis vajab asendamist asendada, jupid, aga mis saab taastada ja omal jõul korda teha, teeks pigem ise. Sest asja mõte on soodsalt aga nii korralikult kui võimalik.
Hetkeseisukorrast: võetud juppideks, st mootor maha, ülejäänud raam, rattad, iste jne osadeks. Detailid, mis vajasid liivapritsi on viidud pritsi ning krunti + pulbervärvimisse. Liivapritsi + krunti +pulbervärvimisse läksid: raam, seisuhark, kiige, paak, porilauad, veljed, küljekarbid. Põhivärvina läikiv must ning detailid sinakad. Esilagu oli plaanis kasutada oranžikat värvitooni, kuid tuli välja, et see konkreetne toon on keelatud juba paar aastat kuna mürgine ning keegi enam seda kokku ei sega. Nii, et jäi sinakas, heledama poolne läikega.
Detailide ettevalmistamisel oli kõige keerukam protsess vanade mutrite ja poltide lahtivõtmine, sest tihtipeale oli rooste teinud oma töö ning ka WD-40 ei olnud abiks. Siinkohal sai lõhutud nii mõnegi tööriista. Kõik mis vajas sirgeks koputamist (1 küljekrp ja esiamordi plekist ülemine ümbris kuhu tuli kinnitub) sai tehtud nii hästi kui oskasin, eks ole näha, kuidas tulemus jääb. Saladuskatte all võin öelda, et sain krunditud detaile näha ning tundusid super, aga kui läikiv värv peale saab, siis võib hoopis teine lugu olla, nii et eks me näeme juba reedel.
Erilise tähelepanu pööraks ka kodarate eemaldamisele, veljed tundusid ise suht sirged ning ilma suuremate deformatsioonideta, samas ei leidnud sellist päris korralikku kodaravõtit, teab mis hullult ei otsinud ka. Igatahes kasutasin 7 suurusega lehtvõtit ning roostesurma, mis tegi oma töö väga edukalt. kodarad ise vajaksid kindlasti mingi vahendiga puhastamist ning seejärel äkki ülevärvimist. Ise arvan, et kui teha puhastus ning pärast jätta niisama, siis kipub rooste minema? Kodarate seisukord oli väga hea ning kui väga vaja, siis on olemas ka külgkorvi all olev velg. PS külgkorvi taastada esialgu ei planeeri, võibolla tulevikus uue projektina.
Raam ise küllaltki heas seiukorras, natukene pindmist roostet esines, mingit erilist lisatööd ei vajanud, läks liivapritsi+krunt+pulbervärv. Raami puhul sõber täheldas, et üks külg on 1-1,5 cm madalamal kui teine, aga see vist vene rataste puhul okei, et nii kokku keevitatud??
Asju, millest kirjutada on palju palju ning proovin jagada järgemööda, mis kuidas teinud olen ning, kui keegi oskab soovitada kuidas oleks parem, siis ootan väga väga hea meelega infot.
Suurem töö on veel ees ning proovin siin kirja panna nii palju kui võimalk + pildimaterjal.
R.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kas tahad originaali või lihtsalt retropilli? Viimase puhul on väärt lugemine kasutaja riksx teema: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=56&t=62924 Kuna teema on nii Planetast kui Jupiterist siis otsi sealt ise üles, kus jutt rohkem Jupiteri peale läheb.
Isegi, kui originaali tahad, siis leiad sealt omajagu know-how'd.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Olen kasutaja riksx teemat lugenud ka jah, paar korda ja väga lahe projekt. Pigem kaldun sinna retropilli kanti ma arvan, suuri muudatusi mootoriga ja raamis ei tee, st kergemaks ja midagi vähemaks ei ole kavas võtta. Esimese hammaka tahaks panna 21 hammast, hetkel oli vist 18 all ja tagumise väiksema. Kuna praegune seadistus veab vabalt külgkorvi ja kolme inimest, siis panustaks väheke kiiruse peale, mootoril resurssi on. Kollektori valud plaanis samuti ära lihvida, karpaga peaks ka midagi ette võtma, vbla mõne lääne oma peale aretama? See originaal tundub natuke uimane mulle.
Üldjoontes panustaks sellele, et ei tee jõkraid muudatusi, aga näeks tänavapildis hea välja ning sõidurõõmu oleks ka.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Oleks Jupiter 4 kiige kohta üks küsimus või noh, tõenäoliselt puudutab see kõiki vene rattaid. Kiige sees oleval metallpuksil on selline kerge loks sees, kui see kiige polt sealt läbi lükata ja jõuga loksutada. Kloostrimetsa poes olev härra ütles, et ära selle pärast põe, et see on "tavaline" ning ei ole mõtet vahetada. Kui keegi oskab selle kohta kommenteerid oleksin tänulik.
Ja vabandan ette ära, kui tuleb selliseid imelikke küsimusi, olen tehnikaga kokku puutunud, aga spets ei ole sellel alal.
Nagu eelnevast postitusest on aru saada, siis mootori kallale ei ole veel saanud minna ning teema on peamiselt raami ja kere kohta. Mootori loodan ette võtta paari nädala jooksul, praegu keskenduks sellele, et saaks raami poole korda.
Parimat,
R.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Siin ka mõned pildid milline välja nägi enne lahti võtmist, et saask pärast võrrelda. http://live.hot.ee/gallery/slideshow?id ... interval=6
Loodan, et link toimib.
R.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Väike update.
Kahjuks reedel ei õnnestunud raami, paaki, porikad, küljekarpe jne kätte saada värvimisest, aga ei ole hullu, kiire ei ole, aga tahaks juba lõpptulemust näha
Käisin täna taas garaashis ja tegelesin siis tagumise hammasratta ümber oleva alumiiniumist korpuse lahti võtmisega. Maadlesin tegelikult sellega viimased kaks-kolm päeva järgemööda, probleem oli selles, et poldid olid nii kõvasti kinni jäänud, et pidin korralikult roostesurmaga leotama päevi ning peaaegu mõlemad õlad paigast keerama muud vahendit ei osanud sinna vahele panna, vahepeal sai ka kerge koputamisega kaasa aidatud. Igaljuhul lahti ma ta sain ja enamvähem ka puhtaks tegin seest ja väljast. Väljast läheb tõenäoliselt klaaskuulpritsi (nagu ka mootor ja muud detailid mis liivapritsi ei kannata ja on pehmed) usun, et tulemus võiks olla mõnevõrra kenam, kui lihtsalt värvides. Hammasratas ise tundus selline, et vajab vahetust ning tõenäoliselt ei ole mõtet vana kasutada.
Lisaks olen proovinud ka tagumisi amorte lahti võtta, kuid siiani pole nagu aru saanud, kuidas täpselt saaks. Mõtlesin ka need ära korrastada, kui saaks, nagu eelnevalt olen maininud, siis tahaks teha ise nii palju kui võimalik ja kui ei ole võimalik, siis alles osta uued. Kui keegi oskab siin õpetussõnu jagada, siis oleks super.
R.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Tere,
guugelda enne kui pusima hakkad... http://dombike.narod.ru/eng/manuals/izh ... html#5.3.4
iz tüüpi rattaid on nii bikeris, motokuuris, chopperis kui ka automoto vastavates foorumi osades käsitletud, seda siis eesti keelses keskkonnas. Vene keeles on infot veel enam.
edu
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Sain täna jupid värvimisest kätte. Kellel huvi võib vaadata. Ise olen tulemusega väga rahul. Küljekarbi kaaned ning paak, mida kartsin enam vigu esile tulevat, jäid täitsa mõnusad. Pilte sai nüüd palju ja kvaliteedis pole kindel, kuna tavalise mobiiliga pildistatud hämaras.
-
- Postitusi: 746
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Musta raami ,siniseid kerekatmike ja valget sooja kriiskajat on alati hea koos vaadata
Edu kokkuladumisel!
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Pulber jah, kambris värvitud. Ekspert ei ole, aga minu silmale tundus hea
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Tänud, edu läheb vaja kindlasti, eriti, kui ükskord käed mootori külge saab
Samas kohas oli jah prits+krunt+värv, nad selliste väikeste töödega tavaliselt ei tegele, aga õnnestus läbi sõbra sinna asjad saada. Kohanime ei tea, aga pm tegelevad busside ja veokite keretöödega Kalmistu teel.
R.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Algus on hea, jätka samas vaimus.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Mode
- Postitusi: 1004
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Lihtsalt infoks: see pulbervärv on kuradima paks kiht, vähegi mõõdus aukude või muude asjade puhul vaja üle hõõritseda...mul kogemus juba on, isegi kui alguses tundub, et polt või mis iganes läheb, siis pärast tulemuseks see, et värviosakesed keerme vahel ja mutter enam otsa ei lähe või halvemal rikutet keere. Ja massi leidmiseks tuleb ka hõõritseda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
See on tõsi, et kõik keermestatud osad peavad olema kaetud, kas siis pole sees või muttrid/teip küljes, muidu võib tõesti keermega tsauuu olla.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Keermed, mis leidsin katsin ära või keerasin poldi sisse, nii et loodan selle poole pealt kõik korras olevat Massi leidmisega tõenäoliselt tuleb natuke vaeva näha... Hetkel olen ka parasjagu plastikseibide otsingul, mõtlesin, et asendan/panen juurde, et kaitsta värvi kui hakkan kokku laduma. Kui keegi oskab soovitada, kust kohast tasuks osta siis võib soovitada. Siiani olen suuremad ehituspoed läbi käinud ja seal väga pole keegi kuulnud sellistest seibidest.
Järgmisena plaanis kodarad puhtaks saada, ratta trumlid (alumiinium) klaaskluulpritsist läbi lasta ning siis velgesid hakata kokku laduma. See saab kindlasti põnev olema, rihtimine jne, kui enda mõistuse jõust ja oskustest jääb puudu, siis üks kamraad pidi ka täitsa oskama (tegeleb tavaliste jalgrataste velgede rihtimisega)
Nv tahaks ka mootorit uurida ning siis tuleb tõenäoliselt riksx soovitusel Põlvas ära käia ning asendamist vajavad jupid soetada (sinna saab kindlasti paar korda sõita veel)
R.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kui rahast kahju ei ole ja ka edaspidi on head tööriista vaja siis müüakse selliseid auguraua komplekte millega saad ise lüüa välja täpselt sellise seibi, nagu vaja.
Ehk siis kombineerid ise välis ja sisemõõdu vastavalt vajadusele.
http://www.ksportal.de/en/hammer-/-chis ... ?info=1107
Hind on sinna 229.- raha, veidi saaks hinda ka painutada. Motoralis olemas ka kohe kui tarvis.
Kauri.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
rasidpu kirjutas:Hetkel olen ka parasjagu plastikseibide otsingul, mõtlesin, et asendan/panen juurde, et kaitsta värvi kui hakkan kokku laduma. Kui keegi oskab soovitada, kust kohast tasuks osta siis võib soovitada.
Kui Tartusse satud, võid Lasitast vaadata plastseibe. Neil mingi valik oli neid mööblifurnituuri letis näha. Seega võid ilmselt mööblifurnituuripoodidest ka küsida.
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Seibitorne saab ka ühekaupa. Mina olen omale löönud seibid vanast õhukummist. Saab ka kääridega lõigata vägagi ümmarguse. Kummiseibideks kõlbavad ka tihendid torupoodidest. Plastikut ei oska kahjuks soovitada. Seibiraua komplekt tundub küll täiesti üle mõistuse kallis tavanokitsejale. Neid seibe saab selle raha eest eluaeg osta.
-
- Postitusi: 492
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
- Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 14 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Mingis suuremas mõõdus plastseibe olen kunagi Balti poldist ostnud. Võib-olla on ka väiksemaid.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kaldun ise ka sinna tihendite poole vaatama, mööblipoe variant tundub ka mõistlik. Kahjuks jah selle augu/seibirauaga läheks seibi hind üsna lakke, arvestades kui palju mul neid vaja on ja tõenäosus, et edaspidi palju kasutan on väga väike.
Tänud, kes viitsisid vastata.
R.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Seibitegemise raudu saab ise ka teha. Teritad 2 sobivas mõõdus torujupil ühe otsa ääre ära ja ongi olemas. Ma teritasin 8mm välismõõduga torujupi nii, et lasin 10mm puuriga otsa siseküljed teravaks, siis ei suru augustatavat materjali laiali. Jämedamale torule, millega seibi lehest välja lööd, keevita poldijupp teise otsa, selle pihta lüües jaguneb haamrilöök ühtlasemalt, kui näiteks pooletollise toru otsa pihta virutades. Kõigepealt märgid joonlaua ja pliiatsiga seibideks mineva materjali lehe ruutudeks, siis peksad iga ruudu keskele augu ja pärast rihid ruudustiku järgi suurema raua õigele kohale, kui seibe lehest välja lööd. Plastleheks sobib väga hästi mingi õlikanister. Kuna tootjad teevad kanistreid tihti oma värvides, saad isegi värvilisi seibe teha. Kui omal kõik tühjad kanistrid prügisse saadetud, siis tuleb "geoloogi" kombel bentsujaamade prügikastides kolada. Kanistri põhi on paksem, seinad õhemad, arvesta seda seibide välja löömisel. Aluseks on kõige parem mingi paks vineeritükk, see ei anna kohe esimese obaduse peale nii kergelt järgi, nagu lauajupp. Seibe saad teha peale plasti ka kummist, nagu eelpool juttu oli või nahast. Ohverdad oma vana püksirihma näiteks või vanade kingade/saabaste pealsed (kui ikka rihm või jalatsid ehtsast nahast on).
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Pole mõtet jalgratast leiutada. Lähed Würthi, küsid fiiberseibe ja laod ratta kokku. M4 pole fiibrit saada, selle asemel on plastik valge seib. Ise olen oma kolm vanakest nii teinud (hetkel käsil) ja värv pole kahjustada saanud.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Sõber ka täna soovitas Würthi ja vajalikud seibid nüüd olemas http://www.wuerth.ee/kataloog/index.html#140/z homme lähen toon ära.
Kusjuures albert52, päris lahe projekt. Kui viitsid siis kirjuta, kus sadula lasid teha, mul ka vana sadul maha kistud, svamm oli all täitsa ok, aga vajab uut katet. Netist leiab päris palju tegijad, aga tahaks, et hind oleks mõistlik. Ise arvan, et 30-50 eeroga peaks vast hakkama saama, kui just mingit erilist mitmevärvilist ei lase teha?
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Ma kasutasin ka plast seibe, et värvi kaitsta ja kolinat ära saada. Balticbolt ja Würth on need kohad.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Sadul on tehtud kingsepa juures, koduleht ja tehtud tööd on tal siin: http://autosisud.com/projektid/?sadulsepatood
Seal näed minu kahte teist tehtud Vjatkat ka. Sadulate hinnad on jäänud 80 euro kanti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
rasidpu kirjutas:Sõber ka täna soovitas Würthi ja vajalikud seibid nüüd olemas http://www.wuerth.ee/kataloog/index.html#140/z homme lähen toon ära.
Kusjuures albert52, päris lahe projekt. Kui viitsid siis kirjuta, kus sadula lasid teha, mul ka vana sadul maha kistud, svamm oli all täitsa ok, aga vajab uut katet. Netist leiab päris palju tegijad, aga tahaks, et hind oleks mõistlik. Ise arvan, et 30-50 eeroga peaks vast hakkama saama, kui just mingit erilist mitmevärvilist ei lase teha?
Materjali(korraliku kvaliteediga) hind ühe sadula puhul on alla 10€(pigem6-7),värvides pole vahet.Ülejäänud on mehe töö.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kasutaja Võll pakkus mõned ajad tagasi sadula nahatamise teemat, võid ka tema käest uurida kui pakkumine veel jõus
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.