Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 506
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 79 korda
Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Alumine "triple clamp" on ilmselt kunagi juba katki läinud ja on keevitatud. Nüüd märkasin, et keevitusel on mõrad sees ja kaalun, kas proovida veel üle keevitada või pole mõtet?
Uue tellimine ka paras jebimine ja ratas niigi vana + suurt koormust ei saa.
On pildil nähtavat kohta kuskil võimalik ehk natuke üle lihvida ja korralikult täis keevitada?
Või sõita, kuni mõrad edasi lähevad ja proovida terve varuosa leida?
Kui keegi Tartu kandis sellist teenust pakub või tegijat oskab soovitada, siis PS või vastus siia.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6637
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 659 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Mina hakkaks kiiremas korras uusi "prille" vaatama!
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Selle okse võib maha lihvida ja lasta korralikult peale keevitada. Kui tegemist pole sportrattaga, siis kestab korralik keevitus seal küll.
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Korralikult keevitades ja taastades on detail nagu uus, seda mis pildilt paistab nimetatkse lörtsimiseks Kahjuks Trt kontakte pole, on Tln üks asjalik keevitaja kelle juures ise käin regulaarselt. Eks otsi googlist alu keevitust, küll häid tegijaid kiidetakse ning kindlasti leiad kedagi. Kui muidu ei saa siis saada Tln, võin keevitajale viia.
-
Teema algataja - Postitusi: 506
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Kahjuks ei paku ta enam seda teenust, nüüd otsingi kedagi teist.
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Ma ostsin kõige odavama telwin inverter elektrood keevituse poest ja lasin kodus vajalikud alumiinium osad kokku
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
See seal pildil on samuti tehtud, sellepärast see nii kole ja nõrk ongi.
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
mul jäi õmblus selline nagu pulgaga sulatatud
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
elektroodiga jääb keevis poorne
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
rumal jutt,et elektroodiga jääb alumiiniumi õmblus poorne
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Kui enda tervisest vähegi hoolid, siis tulevaks hooajaks ostad uue traaversi. Alu keevitades on temperatuurid päris kõrged seega keevitatud kohta ümbritsev materjal muudab omadusi. Eriti veel kui tegu alumise traaversiga, siis tasuks tõsise pilguga vaadata palju "uus" maksab ja teha kalkulatsioon halvimast tsenaariumist, mis juhtuda võib kui see keevitatud koht järgi annab.
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Tere
Jutt õige, ma enam laiatarbeliselt keevitust ei tee. Asi selles, et see pole mu põhitöö ja lihtsalt ei jõua asjaga tegeleda. Talupoja keeles öeldes luges proua lihtsalt sõnad peale, et mis ma siin tiksun edasi tagasi klubi vahet, ole kodus ja tegele lastega. THE END! Mis mul muud üle, kui lõin kulpi ja ütlesin "Yes My Füürer!"
Kui rääkida antud teemast, siis keevitada saab. Kuid suure tõenäosusega sellises kohas mingise aja möödudes võib uus mõra tulla ja seda keevise kõrvalt. Igal juhul on targem kuskilt kasutatud uus osta.
Tuleb arusaada, et täitevarda ja keevitava materjali omavaheline sobivus on tähtis. Reeglina ehk 98% juhtudest pole õrna aimu, mis sulamiga on tegemist ja kasutatakse endale mugavaid või nii öelda "universaalseid" vardaid. Ühesõnaga tuleb vahet teha tehase ja "kodu kootud" keevitamise vahel.
Riho
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Tartust 10 km Jõgeva poole, on Lähtel üks treial. Vanem meesterahvas. Teevad ka alumiiniumi töid. Keevitada ei ole küll lasknud seal, kuid treitööga saadi väga ilusti hakkama. Soovitan. +372 520 4569 Aare
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Prao puhul on metalli sisse jäänud kas defektid, või siis pole korralikult pingeid välja võetud.
OK sellise välimusega keevituse puhul väga vahet pole ka, kaugelt näha, et amatööri tehtud.
Kuna prillid on reeglina tehtud kõvadest alumiinumisulamitest, on järeltöötlus väga oluline.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2542
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 356 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Keevituse remontimise kohta keegi kusagil ütles, et "kui ta tervest peast on katki läinud ega ta siis keevitatult kesta".
Terasega teine lugu, aga alumiinium on suht nõme materjal keevitamiseks. Selles mõttes, et tükke saab omavahel küll liita, aga metalli struktuur keevisõmblus vs muu materjal on erinev (ja jääbki erinema).
Ja alumiiniumil on komme keevitusprotsessi puhul üle kuumeneda, selle vältimiseks võiks keevituse ajaks sinna amordi avasse pista mingi suurema soojusmahtuvusega metalli (paksuseinaline terastoru vms.).
EDIT: Alumiiniumisulamite (2xxx, 6000, 7xxx) järeltöötluse kohta leidsin sellise juhendi:
NB Enne sellejärgi tegemist tuleks välja selgitada millest need prillid tehtud on!
- Pane 10min 535°C (1000°F) eelkuukuumutatud ahju
- Võta ahjust ja pane toasooja vette. Jäta sinna paariks päevaks kuni nädalaks.
- Pane uuesti 3-ks tunniks ahju 205°C (400°F). Kui välja võtta peaks laskma niisama maha jahtuda.
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Võib-olla panen puusse, aga keevituse puhul oleneb ka millist sulamit (traati/pulka) kasutatakse. Leivinum on Al-Mg sulam. Hästi keevitatav, õmblus tuleb sile ja ühtlane aga ühendus on pehme ja pragu kiire tulema. Näit Audi kasutab oma alumiinimkerede valudetailide keevitamiseks Al-Si sulamit. Ilusa õmbluse saab peale harjutmist, keevitamise ajal plärtsub ja "pritsib tatti" aga liide kestab ja on vajaliku struktuuriga.
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Aitab isegi kui jätta ööseks praeahju 200 kraadi peale.
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 03 Juun 2014, 11:55
- Tsikkel: Bensiinilõhnaga
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Aga kas kogu see jebi ja n**s on seda väärt ?
Saan aru, et see jupp maksab tõesti raha, kuid sa ammu ilma sõidaks ja ei peaks pead vaevama kas ta kestab ja kas on ohtlik sulle.
Lihtsam on osta uus jupp või lasta cnc pingis uus prill teha. Keevis seal pidama ei jää!
-
Teema algataja - Postitusi: 506
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
No hetke sai lahendus selline, et leidus üks mõnus motomees, kes asja ette võttis. Mis välja tuleb, ei tea, aga ega sealt uut juppi ei ootagi s.t. eks ta üks ajutine lahendus on.
Ja plaanis on ka kohe-kohe korralik jupp ära tellida, aga neid väga saada ei ole, tuleb kaugel mikimaalt vist tellida.
PS: keevitatud jupp käes, näeb välja väga tugev ja ilusasti tehtud. Eks paistab, kuidas kestab, aga hetkel meel hea ja saab juba homme tsikli kokku tagasi laduda.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Eks anna teada kuidas pidama jäi, oleks endalgi huvitav teada. Eelnev keevis ei mätsind hästi, oli nagu külma võid leivale määritud poore täis
-
- Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Näita uut pilti siis ka juba asjast. Äkki vaja kunagi ise ka sellelt motomehelt abi paluda...
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Kas mõranenud keevitust on mõtet üle keevitada?
Keevitamine on omaette kunst. Ma oskan ka keevitada aga mulle üle mingi aiakäru käepideme ei maksa kätte anda. Loomulikult jääb see prill pidama, kui korralikult tehtud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.