Minsk 125 1985 jaanus33

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Minsk 125 1985 jaanus33

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kahepunkti sisemikromeetriga mõõdad. Kolmepunkti oma ei kõlba sellepärast, et see tsentreerub oma kolme jala tõttu mõõtmise käigus ise ja annab tulemuseks keskmise läbimõõdu, äärmusi see ei näita. Ja mõõdad mitut pidi ehk siis mõõdad ära, pöörad mikromeetrit silindris paarkümmend kraadi ja mõõdad uuesti. Ja seda kõike silindri keskosa piirkonnas paaril-kolmel erineval kõrgusel. Otstest pole mõtet mõõta, sest sealt pole rõngad silindri seinu kulutanud. Suurim mõõt, mida saad, on see, mis jääb edaspidi minimaalseks võimalikuks silindri läbimõõduks. Pluss veel võimalikud sügavamad kriimud silindri seintel, näiteks kui on kunagi olnud kinnikiilumine või rõnga purunemine.

Aga sellisel mõõtmisel on ainult siis mõte olemas, kui on oht, et kulumise või vigastuste tõttu tuleb silinder puurida kohe teise või kolmandasse remontmõõtu. Muidu lased lihtsalt õigesse mõõtu ära puurida ja korras.

Veel, et mis puudutab isetegemist, kas Sa õli ja bensiini teed ka naftast ise valmis? Mulle ka meeldib isetegemine, aga sellega tuleb jääda mõistlikkuse piiridesse. Mõistlikkuse piir on minu arust see, kui osandad mootori, defekteerid, ostad vajalikud jupid juurde ja lased suuremad asjad ära töödelda. Mootoripooli, kui nende tihendipinnad on natuke kannatada saanud, võid ise lihvida ja kokku sobitada. Silindri tööpinnast hakkab Sul edaspidi sõltuma see, kas tsikkel peale käimamineku ka edasi jaksab liikuda.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”