Yamaha R6 2001 probleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Nuhtlus
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Juun 2014, 22:52
Tsikkel: EXC-F
Asukoht: Järvamaa, Aravete

Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas Nuhtlus »

Ahhoi motohullud,

Olen värske tsiklist ja Yamaha jättis mind teepeale. Uurisin netist, kuid ega eriti targemaks ei saanud. Ühesõnaga lugu selline. Hakkasin sõitma minema, masin käima ei läinud (no ma ei ole eriti pädev veel külmalt käivitamisel), no mis seal ikka, panime auto akult juhtmed külge, laadisime veidi, käivitasin, ja nagu naks, masin käib. No selge, arvasin et ehk on aku tiba väsinud, vaatab talvel uue. Niisiis panin ajama, sõitsin ca 15 km, järsku avastasin, et spidomeeter ei näita ja tahhokas käitub ebastabiilselt (tudiseb). Võtsin hoo maha, korraks näitas, siis jälle mitte. Jäin teeäärde seisma, keerasin võtmest masina välja, enam käima ei saa, aku täiesti tühi. Nonii, vedasin masina käruga koju, laadisin aku täis jälle. Käivitasin, läks kenasti käima (küllap oli moto veel piisavalt soe). Panin testri peale, aku laadis kenasti. Mõtlesin et no teen ühe testi ringi, sõitsin ca 10km ja hakkas jälle jama pihta. Kihutasin tuled kustus kiirelt koju, et akut säästa. Panin testri peale, ja enam ei laadinud. Nii ma ta hetkel seisma jätsin. Vasaku jala juurest tuli ka muidugi too päev imelikku häält. Seal ju asub ka staator ja toimub aku laadimine. Kui staator õhtale läheb, kuidas ta siis käitub? Kas ta hakkab veidi nagu kõrisema? Kui ta õhtale läheb, kas on kohe OFF või võib ta ka tujutseda? Näiteks kui moto töötemp on kõrgem, siis nöögib, külmema motoga ei nöögi. Kuna ma sealt staatori juurest imelikku häält kuulsin, siis kõigi eelduste kohaselt võiks ju viga seal olla?!?! Hea, et hooaja lõpus juhtus, saab tasapisi nokitsema hakata.

Teine asi. Kuidas saada aru et sidur on õhtal? Enne eelmist äpardust, paar kuud tagasi avastasin, et kui ma masina umbes 10k rpm lasen, ja käiku vahetan ning peale seda kohe gaasi annan, siis käik ei läinud sisse, nagu oleks korraks N peal, pöörded lakke, lasen gaasi maha, ja siis vahetab pöörete langedes ise käigu nii nagu tahtsin, ja sõit jätkub. Pärast sellist olukorda ei olegi julenud pöördesse lasta masinat korralikult.

Igasugune abi ja erinevad mõtted oleks teretulnud. Ehk saate aru, mida ma siin seletada üritan.

Parimat,
Mikk

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7433
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 2004 korda
Tänatud: 596 korda

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ilmselt sul laadimine puudub või on kohati ainult.Seal võib olla nii genekas kui pingekas või veel midagi.Kui ise pädev pole vii töökotta,muidu kärsatad veel midagi maha.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Nuhtlus
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Juun 2014, 22:52
Tsikkel: EXC-F
Asukoht: Järvamaa, Aravete

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas Nuhtlus »

Ma mõistan, et laadimine puudub. Enne sõidu alustamist, panin testri otsad akule peale, laadis. Peale seda 10km ringi koju tagasi tulles, panin otsad peale, laadimist ei toimunud. Sama jama oli ka enne, kui eismest korda seisma jäin. Ei laadinud, aku oli kottis, viisin autoga ratta koju, laadisin aku täis, panin testri otsad peale, kõik toimis. Pärast tiiru jälle ei toiminud. :/

Töökotta masin tõepoolest läheb, kuid aru tahaks ikka ise ka saada, milles teema. Enda jaoks mingit jalgratast ma leiutama ei hakka, kuid mõista võiks, millega tegu.

Mikk

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Millest järeldad, et laadimine on OK? Testri näit millistel pööretel ja millise koormusega on milline? Aku enda pinge milline? Kas aku on laadimise mõõtmise ajal ise täis?

Sidur annab libisemisega märku kõigepealt kõrgemate käikudega kiirendades. 5-6 käik sisse ja gaas põhja. Kui pöörded suurenevad aga kiirus mitte, siis libiseb läbi.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
Nuhtlus
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Juun 2014, 22:52
Tsikkel: EXC-F
Asukoht: Järvamaa, Aravete

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas Nuhtlus »

Eeldasin, et laadimine toimub, kui enne sõitu minnes tühipöördel oli ca 13,8 V (mitte täpselt, aga sinna auku), pöörete kasvades nautkene pinge tõusis, mitte palju, kuid a-la 13,85 V. Peale sõitu, kui kamm taas välja lõi ja otsad peale panin, oli ca 12,8 V. Võin eksida 0,1 - 0,2 V, aga suurusjärk sinna näidud jäid. Koormuse all ( sõites ) laadida ei proovinud. Proovisin ainult kohapeal tühikäigul pöördeid muutes. Ja nagu ma ütlesin, mingi ebatavaline krõbin oli vasaku jala juures. Pöörete kasvades krõbin ka ''kiirenes''.

Siduri kohta, see, mis juhus mul oli, ei olnud nagu libisemine. Lihtsalt käik ei läinud sisse, peale käiguvahetust andsin kohe gaasi - läksid pöörded lakke korraks, ehmatasin, lasin gaasi maha, ja umbes 7-9k rpm juures läks käik ise sisse - plõks. Edasi sõitis normaalselt. Annan gaasi - kiirus tõuseb. No igatahes on aru saada, et mingi kamm on ka siduriga.

Mikk

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6792
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 698 korda
Tänatud: 458 korda

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas yeekim »

R6 ja 2'e käigu jama on vist tüüpviga! Otsi selle järgi infot- lahti katkumata ei pääse.
Laadimine: staator vigane või midagi lahti, kui juba kaane alt valet häält kostab. Oma silm on kuningas.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Teema algataja
Nuhtlus
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Juun 2014, 22:52
Tsikkel: EXC-F
Asukoht: Järvamaa, Aravete

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas Nuhtlus »

Chiirs. No härra spetsialisti poole peab enivei pöörduma. Talvel vaja nukakett ära vahetada. Lootsin et see jääb ka selle talve üsna ainukeseks suuremaks väljaminekuks. Aga no etskae, lõpus tuleb ikka rohkem probleeme välja. Hakkasin juba tegelikult seda staatori kaant maha keerama, õli hakkas immitsema, ehmatasin ära, panin paugust kinni tagasi. Esimese raksuga arvasin et vaatan, mis karul kõhus on. Mis seal ikka, viin pädeva juurde, talv aega tegutseda.

Siduriteemasse, kui ma õigesti mäletan on see olukord 5-6 käigu vahel.

Mikk


Artzik
Postitusi: 3
Liitunud: 17 Juun 2012, 20:20
Tsikkel: r6

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas Artzik »

Tere.

Suure tõenäosusega julgen väita,et sul probleem pingeregulaatoris. Olen enda R6 puhul sellega jõudnud juba 2X kokku puutuda. Mõlemad korrad on abiks olnud Hr. Neeme pood(Streetmoto)
Googeldades leiad kuidas testida,et staator korras ja kui masin käib siis julgen väita,et pingeregulaator läheb tuliseks.
Käigu vahetuse kohapealt soovitan käiguhoob vastavalt enda jalale reguleerida siis läheb olukord paremaks.

Tervitades Artzik

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Yamaha R6 2001 probleem

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ühel korral on olnud ka juhus, et rootori polt oli pooleks ja rootor pöörles täpselt nii kiirelt kui ise tahtis parasjagu. Ka see põhjustas heli vasaku küljekaane tagant. Laadimise osas tasub mõõta tõesti nii garaazist võetud "külma" tsiklit kui ka kuumaks aetud mootori ja pingekaga tsiklit. On olnud juhuseid, kus laadimine kaob pingeka soojenedes.

Staatorit eenast saab kontrollida vahelduvpinge otsi mõõtes kuni 100V vaheldupinge piirkonnas (pingekas võtas selleks ajaks pistikust lahti) ja kindlasti koormuse all. Meil teeninduses tavaline 300W halogeenpirn koormuseks kasutusel. Kui see kenasti põlema hakkab ja pöörete kasvades heledaks läheb iga kolme faasi vahelt eraldi, siis staatori-rootori komplektiga kõik OK.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”