Mootorratturite reisikirjad → Re: Reisikirjad

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Väike kokkuvõte meie äsja lõppenud reisist mootorrattaga.

Minek:
https://www.google.ee/maps/dir/Bia%C5%8 ... m1!2b1!3e0

Motoreis läbi Baltikumi ,Poola,Tšehhi,Austria,Itaalia,Lõuna-Prantsusmaale ja tagasi Prantsusmaa,Itaalia,Šveits,Austria,Tšehhi,Poola,Baltikum.

Kolmel mootorrattal viis mootorrattaurit ja seljakotti.Urmas-Lea Yamaha TDM,Rain-Age Honda X11,Jaanus Yamaha Midnight Star
Läbisõit minul 6288km.Rahaline kulu Urmas-Lea umbes 1600€.

Päev 1.
9.aug laupäev.
Tallinn-Bialystok

Start umbes 7.10.Pärnu kandis sajab kerget vihma , aga edasi lubatakse kuivemat, vihmakaid ei kasuta. Revit Tormado voodrid peavad väga hästi ja jõuame kuivalt Häädemeestele,kus kohtume Jaanusega. Rain ootab meid juba Iklas ja sealt jätkame kolme ratta ja viie inimesega . Mina ja Lea Yamaha TDM ,Rain ja Age Honda X11 ning Jaanus Yamaha Midnight Star.Enne Riiat hakkab sadama, Jaanus paneb vihmakad selga ja Rain ainult püksid,sest sõidab teksadega. Kuna eespool lubatakse kuiva,siis meie jätkame ilma vihmakateta. Rainil ja Agel on just ostetud Heldi coretex mototagid ja need peavad vihma ideaalselt. Veel enne Bauskat sadu lõppebki ja Kaunases on juba nii soe,et mina koorin voodrid alt ära. Edasi jätkame juba päikeses ja soojas. Temperatuur tõuseb kiirelt 30 lähedale. Jõuame Bialystokki umbes 7 paiku ja seljataga 738km. Hotell Villa Tanona on väga korralik, hind 40€ kahele koos väga korraliku hommikusöögiga.

Päev 2.
Bialystok-Ostrava(tšehhi)

Alustame hommikul varakult. Söök 7.30 ja siis kohe teele. Ärkamise teeb lihtsamaks ajavahe,sest meil on nö tund varus ja ärkamine selle võrra kergem.Päev algab Rainile kehvasti,kes võetakse üsna varsti peale Bialystokki ,rajalt maha, eravärvides politsei poolt.Mina läksin ees ja sõitsin sellest Passatist mööda ületades kindlasti kiirust,aga Rain tegi seda üle pideva joone ja see ei meeldinud neile.Tulemus umbes 50€ kergem rahakott.Valisime stardi päevaks just nimelt laupäeva,et nädalavahetusel poolat läbida.See oli õige ostus ja sõit sujub väga lasusalt.Peale Varssavit(mille läbime sisuliselt paari foori taga seismisega)hakkab temperatuur natuke kimbutama,sest tõuseb kohati üle 30-ne.Jätkame mööda poola kiir- või tavateid,aga ikkagi neljarealisi ja oleme Ostravas umbes 6-7 paiku õhtul.Läbitud umbes 640km.Hotell on selline lihtne 40€ koos söögiga,aga puhas ja hotelli all on õllebaar,mis on väga oluline asi.Õlu maksab 0,8€ pool liitrit.Süüa sai tellida kuskilt mujalt ja see oli ka väga soodne ning portsud olid suured.

Selline oli "keskmine"(võrdle suurust tooliga) pizza,kanatiivad ja veel mingi lihatoit,mis kokku alla 20€ maksid
Pilt

rattad sai panna sisehoovi kohe pubi laudade kõrvale
Pilt

Päev 3.
Ostrava-Freistadt

Plaan sõita läbi tšehhi õhtuks Austriasse Freistadti,kokku umbes 380km.Sõidame väljaspool kiirteid ja jõume peale lõunat Brno linna,kus külastame Spilberki kindlust.Sealt liigume edasi Austria poole.Ilm hakkab väga äkki halvenema,tõuseb meeletu tuul ja tekivad rajud saju hood.Freistadtis oli plaan ööbida kämpas,aga kuna sajab,siis hakkame ostima hotelli.See ei ole sellel aastajal, isegi olenematta kehvast ilmast lihtne,sest kõik kohad on täis.Lõpuks leian booking.com abiga umbes 50km kauguselt öömaja.Peame sõitma natuke nö tagasi oma marsruudist,aga valikuid pole.Ilmselt niiskusega on minu GPS lolliks läinud ja ei tunnist enam laadijat.Saan Jaanuse käest USB laadija ,mis käib sigareti süütajasse ja sinna vahele juhtme,mida GPS tunnistab.Hotelli jõudes on maja pime kuigi kirjas oli et on avatud kuni 00.00.Lähemal vaatlusel leiame ukse kõrvalt nupu,kust meid ühendatakse ilmselt omaniku telefonile.Natuke selgitusi ja härra lubab 10min pärast kohal olla.Tegelikult ootame vist 20min.Õnneks on vihm lõppenud.Hotell osutub igati korralikuks ja pääseme magama.Avame Leaga oma toas ühe pudeli veini ja naudime seda juustuga.

Brno Spilberki kindlus
Pilt
Pilt

Pilt

Meie seltskond lõunasöögil enne Brnod.
Pilt

Päev 4.
Freistadt-Innsbruck(Sistrans)

Hommikul ärgates tuvastame,et sajab ja kohe üsna tugevalt.Kiire hommikusöök ja vihmariietes sadulasse.Päeva plaan oli minna läbi Linzi ja Salzburgi õhtuks Innsbrucki külje alla,aga sellise sajuga võtame suuna otse öömaja kohta.Esimene pool päevast liigume kõrvalisi teid mööda tugevas sajus.Veel õnnestus tungida minu vasakusse saapasse,sest ma ei teipinud püksisääri kinni nagu tegi Jaanus.Rainil läheb katki vihma pükste lukk ja tema alakeha saab vihma kahjustusi.Salzburg võtab meid vastu mega ummikuga,sest seal on nagu Tallinnas tänavaid üles kaevatud ja üks sild remondis.Trügime seal läbi ummiku ühte bensukasse,kus veedame tunnikese,mille jooksul ilm hakkab paranema.Edasi jätkame Innsbrucki poole ja veidi aja pärast tuleb ka päike välja.Käime söömas mingis alpimajas ja koorime vihmakad maha.Öömaja koht on meil õnneks ette bookitud ja võtame suuna Sistransi.Jaanus ,aga leidis endale teiselpool mäge natuke odavama onni ja keerab enne meid ära.Kokkulepe on järgmisel päeval külastada Innsbrucki.Tee Gasthofi on mõnus kurviline ja naudime seda kohe täiega. Kuna koht väike ja välja pole kuskile minna,siis korraldame meie toas koos Raini ja Agega ühise veini õhtu.

Tirooli söögimaja enne Innsbrucki,pilt veidi kehv ,sest kaamera oli taskus niiskeks käinud ilmselt
Pilt

Pilt

Selline pisike praeke.Suitsu võis seal rahulikult teha siseruumides ja seda tegi ka baaridaam leti taga nõusid pestes.:)
Pilt

Pilt

Päev 5.
Innsbruck-Piacenza

Ärgates pilk aknast välja ja tuvastan,et jälle sajab.Sadu on üle keskmise tugev.Otsustame,et tutvumine linnaga lükkub tulevikku,sest sadu lubatakse järgmise päevani.Võtame suuna Itaaliasse Trento-Piacenza peale.Plaan sõita mööda Garda järve lääne kallast.Kohtume Jaanusega Brenneris Austria-Itaalia piiril.Sõit on toimunud pidevas räiges sajus.Brenneris kiletame saapad prügikotti ja teibime kinni.Jätkame sõitu Trento poole väljaspool kiirteid,sest sellise vihmaga on seal rekkade vahel veel hullem.Mööda teed SS508 läheme üles mäkke ja ületame koha kõrgusega 2211m(GPS näitas 2217m).Tee on vägev ja kui oleks ilus ilm,oleks see üli hea moto tee.Võrratud vaated ka läbi vihma.Teeme ka ühe peatuse,et paar pilti teha.Üles mäkke oli vist umbes 15km ja raju pidev tõusmine ühest kurvist teise,sest GPS-l kõrguse numbrid lausa jooksid.Allatulek on umbes 35km lahjemaid kurve.Üleval peatusime vaid hetkeks,sest tundus,et kohe hakkab lund sadama.Lihtsalt nii külm oli ja tuul oli meeletu.Jõudes Bolzanosse satume jälle üleskaevatud linnatänavatele ja kuna sadu on vähenenud,otsustame minna kiirteele,et sellest saju alast kiiremini välja jõuda.Norra ilmateate järgi eespool ei peaks sadama,mis peab ka paika.Kahjuks jääb sellega ära Garda järve läänekallas.Laseme peaaegu Veronani mööda kiirteed ja saamegi vihmast välja sooja.Natuke kihutamist kiirteel pole just odav.Keerame järve äärde ja satume kuuma ummikusse,mis on seal kandis tavapärane,sest turiste on nende väikelinnade jaoks lihtsalt liiga palju.Koorime linnavahel ühe kohviku trepil voodrid alt ära.Käime poes,ostame odavat veini ja suundume Piacenzasse.Teed on suht sirged ja igavad põlluvaheteed ja üsna pea oleme kohal.Peatume Vip Hoteli nimelises asutuses.Hotelli jõudes ehmatab meid ,see et ilmselt üle poole hotelli on aafriklasi(ilmselt pagulased) täis,aga kartused on asjatud ja saab öö ära oldud.Rattad saab parkida maja alla parklasse.Jaanus,Rain ja Age lähevad õhtul pubisse meie Leaga tsillime hotellis ja naudime head veini, juustu ning itaalia vorstidega.
Vihm oli juba selleks korraks unustatud,aga kui tagantjärele mõelda,siis ei olnud meist keegi enne nii tugevas vihmas, nii pikalt(üle 6 tunni) sõitnud.Viskasime nalja,et kui me omast arust olime kõik enne ka vihmas sõitnud,siis see oli selle alpides kogetuga võrreldes kerge sabin ainult.Raini ja Age uued Heldi coretex riided olid väga tasemel,sest pidasid ilma vihmakateta sellele eeskujulikult vastu.Head olid nad ka kuumas,sest õhutus avad olid igati asjalikud.

Päev 6.
Piacenza-Nizza

Alustame varakult nagu juba harjumusesks saanud.Plaan jõuda Nizza külje all olevasse kämpasse.Piacenzast võtame suuna Genova peale mööda teed SS45,mis osutub väga mõnusaks kurviliseks teeks üle Apeniinide.Ilmselt ka kohalike tsikli sõitjate üks lemmikuid,sest tsikleid on seal palju liikvel.Naudime täiega seda teed.Mul käib kallutades kaks korda keskhargi ots mööda asfalti ja Jaanuse väitel oli tulejutt taga .Genovast läheme jälle kiirteele ,sest sealt Nizza poole, on mööda tavateid liikumine väga keeruline , 200km linna tänavat üksikute tühjemate juppidega .Kiitree on seal põhimõtteliselt ainult sillad ja tunnelid läbi mägede.Minu jaoks on see üks vastikumaid teid mida tsikliga sõita(olen enne ka seda sõitnud).Pidev tuul ja meeletu autode mass.Lisaks veel palju veokaid.Kokku maksab see paarsada km üle 20€.Jõuame varakult kämpasse ja seame end sisse.Edasised kolm ööd on plaanis seal veeta.Õhtuks teeme omale süüa, ostame kämpa poest veini ja tsillime hilise õhtuni.

Mõned pildid SS45 -el
Pilt

Pilt

Päev 7.
Nizza

Hommikusöök(+kohalikud soojad saiad,mis saabuvad 7.00) ,mille teeme ise priimusel ja siis linnapeale.Paneme selga tavalised riided,jätame külge ainult tagakohvrid ja suundume randa.Esimese poole päevast logeleme rannas ja siis läheme sööma.Kuna kohalikud ei söö eriti lõunat,siis ei jää muud üle kui nn tusristidele mõeldud kohtades seda teha.Ühe hotelli restos saame viiekesi 76€ eest söönuks joonuks.Edasine plaan on külastada Monacot.Jaanus ja Age pole seal enne käinud ja meil teistel oli seal samuti üht teist vaadata.Õhtuks tagasi kämpasse,seal korraldasime endile jälle kes veini,kes õlle õhtu.

Nizza ja Monaco vahel Villefrance
Pilt
meie rattad paremal servas Monte Carlos
Pilt
Ei kummarda neid asju,aga see oli küll väga ilus
Pilt

Päev 8.
Nizza

Kohustuslikud soojad saiakesed, hommikusöök ja Jaanuse poolt kokkupandud plaan, minna mägedesse sõitma.Plaan oli sõita kuni Castillane järveni ja teist tee mööda tagasi.Alustasime Vencest mööda teed D6085 Castillane.Väga mõnus kurviline tee ja võrratud vaated teel läbi looduspargi.Castellane linna piiril oli 3km ummikut,sest paik oli ilmselt väga menukas,nii tsikli rahva kui ka kohalike seas.Meid see muidugi ei seganud,sest nagu seal kandis kombeks, kaherattalised sõidavad ummikutest mööda.Linn oli sõna otseses mõttes tsikleid täis.Rahvast oli nii saksast Inglismaalt kui kõikjalt lähemalt .Eestlasi ei kohanud.Järve ääres tegime väikese ranna peatuse ,käisime ujumas.Tegime priimuse peal mägedes lõunat ja nautisime kogu seda ilu ja kurvilisi teid.Tagasi tee oli üle Vedruni HEJ tammi, üles mägedesse.Teed olid seal natuke laiemad kui Austria mägiteed ja sellega seoses oli ka tundmatul teel liikumine nauditavam.Teid oli seal igale maitsele, lihtsalt samas tasapinnas kulgevad kurvilised mägiteed ,serpentiinid ja põldude vahelised sirgemad lõigud..Tagasi tulime mööda teid N202-D6202-M6102.Päev möödus lenneldes ja kämpasse tagasi, jõudsime alles õhtuks.

Verdoni paisjärv
Pilt
Pilt

Lea ja meie ratas Verduni HEJ paisul
Pilt

See jõeke on paisu abil järveks tehtud 1923 aastal
Pilt

Sama järv kõrgemalt pildistatuna,
Pilt
Pilt

Selline serpade ja muidu kurvidega varustatud tee oli tolle päeva nö tava tee õhtuni välja.
Pilt

Tagasi teekond:
https://www.google.ee/maps/dir/Breil-su ... m1!2b1!3e0
Päev 9.
Nizza-Lenno

Kiire hommikusöök ja start kodu poole.Alustame kohe Nizzast mägedega, mööda teed D2204.Läbi sellise mägilinnakese nagu Breil-sur.Roya ja sealt Itaaliasse Borgo San Dalmazzo-Cuneo-Fossano-Alba-Asti-Como-Lenno.Kuni Borgo San Dalmazzo linnakeseni oli see super tsikli sõidu tee ja tsikleid oli palju,kohati isegi väga palju.Itaalia pool oli see tee E74.Kõige vägevam elamus oli kohas ,kus läbi ühe tunneli juhiti fooridega liiklust kord ühes ja siis teises suunas.Foori taha oli kogunenud autode rivi umbes 2-3km ja loomulikult olid kõik kaherattalised sinna ette otse foori taha sõitnud.Meiega koos ootas seal starti hinnanguliselt 30-40 ratast.Kui siis fooris süttis roheline läks meeletuks sõiduks kogu tee laiuses,sest vastu tulijaid ju ei olnud.Enne tunnelit oli paar kolm võbolla ka neli serpentiini ja üks pikem tõus.Kui kogu see vägi sealt mootorite möirates pääses siis see oli ikka vägev vaatepilt ja sõita selles pundis oli ka vägev.Üks kaamera meil filmis sel hetkel ja kui see ikka välja tuli ,siis peaks natuke sellest ka teistele aimu saama.Samas nagu teada, kaamera tõusude järskust eriti adekvaatselt ei näita.Vaatepilt oli ilmselt vägev ka kohalikele,sest paljud filmisid peale tunnelit tee ääres meie läbisõitu.Minul on see siiani vägevaim motosõidu kogemus kogu elu jooksul.Peale seda jätkus tavaline Põhja-Itaalia lauskmaa oma põldude ja linnakestega.Mingil hetkel peale Fossanot läksime kiirteele ja lasime seda mööda kuni Como linnani.Sealt pikki Como järve läänekallast kuni Lenno linnakeseni,kuhu jäime kämpingusse La Vedo.Kämpa oli küll väga täis,aga leiti nurgake meie kolmele telgile.Kämpas oli ka restoran,kus sai pizzat ja muud söödavat joodavat.Meile oli see väga mugav.Väike omapära oli selles kämpas see,et sooja vett sai ainult žetooniga paarist dušist,mujalt tuli ainult külm vesi ja vetsu paber pidi endal olema.Kämpa kõrval oli ka koht ,kust sai järve ujuma minna.Kogu see järve äärne on väga ilus,aga samas tüütu sõita,sest enamus teed on sisuliselt linn.

Päev 10.
Lenno-München

Selles päevas on jälle esialgsete plaanide muutused,sest Albupass on kinni teetöödeks kella 7.00-20.00 ja ilm tõotab järgmisel päeval Saksa pool Alpisid tulla vihmane.Hommikul liigume Lennost Sankt-Mortitzi peale ja sealt edasi Landeki suunas.Ilm on ilus,aga mägedes natuke jahe.Liigume vägagi jõudsalt ja oleme peale lõunat juba Saksas Garmisch-Partenkircheni kandis.Otsustame,et läheme hotelli,sest ilm lubab ju hommikuks vihma .Kuna seal kandis kõik hotellid väga kallid(üle 120€ öö),siis laseme kodustel midagi otsida suunaga Müncheni poole.Ise samal ajal edasi liikudes.Leitakse hotell Modern,asukohaga kesklinnas(Booking.com piltidel igati noobel kohta), hinnaga 65€ kahene ja 45€ ühene tuba.Kohale jõudes oli esimene üllatus see,et kogu kvartal oli mingi araablaste-türklaste asutusi täis, pesumajast lõbumajani.Valgenahalisi oli mõni üksik inimene liikvel.Hotelli vastuvõtus öeldi kohe otse välja,et tsiklite tänaval parkimine pole ohutu.Parkida sai ümber nurga parkimismajas ja see pidi maksma hotellitegelase sõnul 19€ öö.Tegelikult me parkisime kolm ratast ühele auto kohale ja maksime ühe auto koha eest, kolme peale 25€.Hotell oli ka täielik peldik.Põrandad oli nii mustad,et isegi toas ei julgenud paljajalu käia.Kardinad olid räpased ja seisid vaevalt ees.Seinad olid sõna otses mõttes paksu tolmukihi all.Dušši kabiinil puudus pool lükanduksest nii meie,kui ka teistes tubades.Ainuke normaalne asi oli puhas pesu ja käterätikud .“Modern“ oli see hotell olnud ilmselt 20-25 aastat tagasi .Koristatud polnud seal ka ilmselt viimased 15 aastat .Aga nagu öeldake,et sita surma pole keegi surnud ja mis ei tapa teeb ainult tugevamaks .Edaspidi teab Münchenis Shiller str. Ja Goethe str kandis asuvaid asutusi vältida ,sest see pole tõesti seltskond ,mida mina ei soovi enda ümber näha.

Võrratud vaated ja võrratud tee Šveitsis
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Päev 11.
München-Jablonec nad Nisou(Libereci lähedal)

Hommikul Münchenist väljudes on teed veel märjad,aga vihm on üle jäänud.Põrutame mööda saksa autobahne Tšehhi pealinna Praha poole.Tee peal läheb ilm ilusamaks,teed kuivaks ja Prahas on juba üsna soe,mingi 25-26 kraadi.Käime ära Karli sillal ja teeme seal kõrval olevas restoranis lõunasöögi,mis ei osutu eriliseks maitse elamuseks.Hinnatase kesklinna kohta on Tallinnaga võrreldes ikka üsna odav.Seal oli küll kallim kui mujal tšehhis,aga kahepeale läks meil ainult 30€.Praha on iseenesest väga ilus ja väärib kindlasti pikemat tutvumist .Meil ,oli aga seekord plaan juba kodupoole minna ja mõnel koju saamisega ka kiire.Enne Libereci asuvas Jablonec nad Nisou linnas otsustame Jaanusel lasta otsida majutust otse asutustega suhekldes,sest ta sai Austrias nii parem hinna,kui mina läbi booking.com-i.Saime ühes Gasthofis kaubale,aga kuna seal ei saanud kaardiga maksta ja tuli võtta automaadist kohalikku raha.Sellega läks asi mõned eurod kallimaks ,kui Booking.com pakkus.Samas maja oli ilus 140 aastat vana villa,pargi servas tiigi või järve ääres .Hommikusöök oli ka korralik.Õhtul sai peremehe käest vaadi õlut,mis oli väga hea,nagu tsehhi õlled üldse.Üldiselt oli,aga kõik see ikkagi väga soodne,sest tuba kahele koos hommikusöögi ja õhtuse õlle(6)nautimisega kahele, läks kokku 50€.

Mõned Praha pildid,
Karli sillal ummik turistidest
Pilt
Pilt

Striptiis Karli silla kohvikus,sest hakkas järsku väga palav.
Pilt

Pilt

Pilt

Päev 12-13
Jablonec nad Nisou-Bialystok-Kernu

Hommikul alustasime enne üheksat ja sellele järgnes pikk päev läbi Poola.Varssavis kerged ummikud,sest sattusime sinna tööpäeva lõpuks,vingerdasime aga sealt suht kergelt läbi.Bialystokki jõudsime pool kümme õhtul .Hommikul läks Jaanus enne meid liikvele ,sest tahtis varemalt koju jõuda.Meie Rainiga alustasime natuke enne üheksat ja mina olin kodus, Kernu kandis kell 21.15.Rain tegi reisi päeva võrra pikemaks ja läks veel läbi Jurmala.
Piltide ja videotega läheb veits aega,sest pole nendega jõudnud veel tegeleda.

Viimati muutis urmas66, 11 Sept 2014, 18:43, muudetud 11 korda kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”