K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kuidas oleks õige õlitaset kontrollida, kas (kesk)hargil seisval või ratastel oleval rattal?
Ja (rajult)kiirendades lööb (FZS600) vahel hetkeks õlitule põlema (rohkem nagu vilksatus), see vist viitab madalale tasemele?

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

voyager
Postitusi: 114
Liitunud: 23 Mär 2010, 00:56
Tsikkel: ZX-6R
Asukoht: Läänemaa

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas voyager »

Ratastel oleks ilmselt kõige peenem mõõtmine.
Samas õlitaseme aken või õlivarras on reeglina külje peal ning keskhark ei tõsta ehk tagaratast nii palju maast lahti, et see väga oluliselt mõjutaks.
Kontrolli tase nii ära, et mõlemad rattad maas ja kui see kahe normi vahel on, võib kahtlustada ka õlipumpa või on tegemist liiga vedela õliga (ainult spekuleerin).


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Kontrolli ratastel seistes. Tsiklitel on enamasti tasemeandur ja näiteks V-Maxil on see karteri ees otsas, samal ajal kui õlivõtja on tagumises otsas. Rajumalt rebides hakkab ka vahel vilkuma. Uuri, kas sinu rattal võib äkki sarnane omapära olla.


Vadi
Postitusi: 205
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas Vadi »

Kuskilt tekkinud arusaam, et õli taset kontrollitakse vastavalt tootja juhistele.
(on erinevaid nõudeid - a'la keskhargil, 10 minutit pärast seisma jätmist, või ka 30 sek tühikäigul töötamist ja ratastel seistes jne ...)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Vadi kirjutas:

Kuskilt tekkinud arusaam, et õli taset kontrollitakse vastavalt tootja juhistele.
(on erinevaid nõudeid - a'la keskhargil, 10 minutit pärast seisma jätmist, või ka 30 sek tühikäigul töötamist ja ratastel seistes jne ...)

Otsisin tootja juhise kah välja. Seal öeldud et ratas peaks paiknema tasasel pinnal ja pärast tühikäigul tiksumist ja mootori seiskamist peaks ootama "few minutes". Aga eks ma teen loomkatse ja võrdlen palju tase üldse muutub hargil vs ratastel. Äkki mõtlen üle :)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Loogiliselt mõeldes peaks see ratas ikka ise kuidagi püsti püsima.
Ei usu et tehas planeerib õlitaseme kontrolli sedasi, et alati pead palkama kellegi teise ratast püsti hoidma.


tarmoel
Postitusi: 307
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Ratastel, millel ainult külgjalg, soovitab manuaal kasutada just nimelt ratta püsti hoidmiseks teise tegelase abi. Keskhargiga ratastel kästakse õlitaseme mõõtmiseks panna ratas keskhargile. Mõõtmistulemusel ilmselt märgatavat vahet ei ole.

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 855
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas cossie »

Hoia ratast lenksuotsast püsti (loodis) ja kükitades vaata aknasse. Ma olen juba aastaid üksi hakkama saanud

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Kasutaja avatar

Teema algataja
Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Loomkatsed läbi viidud ja tulemuseks - mitte mingit vahet pole aru saada, kas mõõta hargil või ratastel. OK mõõtevahenditeks olid silm ja taskulamp, võib olla pliiatsiga klaasile jooni tõmmates oleks tulemus erinev olnud (erinevus minu rattal mitte rohkem kui mm), aga mul sellist täpsust vaja ei olnud.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas Romka »

Mainiks, et õlitaseme kontroll masinatel, millel on õlivarras keermega õlipunni küljes, käib mitte punni uuesti sisse keerates, vaid puhastatud varras korraks augu servale pistes.

Pilt

K-175>Voshod>Pannonia>Jawa-350/360>IZ Planeta-5>Jawa-250>K-750>Dnerp-650>Ural-650>Honda CX500>Suzuki LS650>IZ Jupiter-1>Honda CN250> Honda CH250>Suzuki Burgman 400>Royal Enfielt-500>Suzuki VX800>Yamaha FZS-1000>Honda ANF-125>Honda Hornet-900>Yamaha MT09 gen2>Yamaha Mt-09 gen4
Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: K: Õlitaseme kontroll, kas hargil või ratastel

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

Romka: kirjutas:

Mainiks, et õlitaseme kontroll masinatel, millel on õlivarras keermega õlipunni küljes, käib mitte punni uuesti sisse keerates, vaid puhastatud varras korraks augu servale pistes.

Pilt

Eri ratastel erinevalt.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”