Kumb ratas osta
Re: Kumb ratas osta
Siin pole sa kirjeldanud, mis on sinu jaoks rattas üldse olulised, mis on sinu ära mainitud sõidustiil, seda enam, et sa alles lubasid teed.
Läheb küll natukene teemast välja, aga kuna ma esimeseks kumbagi ise ei ostaks:
Lühidalt isiklik ja subjektiivne soovitus
[]esimene ratas võimalikult kerge - õpid sõitma kiiremini ja julgem, kuna ratas ei juhi sind vaid vastupidi.
[*]väheses kondlis [Motobot: õige on "gondlis"] - kui kukub ei ole nii kahju, vähem asju mida parandada ja mille kallal tulevikus ostja saaks iniseda.
[]odav - samuti ei ole kahju ning suure tõenäosusega kui sõidad palju nagunii tahad aasta pärast vahetada + odavatele ratastele on alati turgu. Ostin 800€ vahetasin õli, piduriklotsid ja müüsin järgmine aasta sama rahaga järgmisel päeval. Sh LS >80k
[*]Võimalikult lihne - vesijahutus, elektroonika jne tähendab ainult veel asju, mis saaks minna rikki ja teel ei saa parandada. Ennegi maailmarändurit pritse karpaks ümber ehitanud.
[]Soovitan klassiku sarnast - Klassik on hea kesktee, mis annab hea ülevaate kuhu poole oma tagumiku soovid sättida. Arvasin, et tahtsin chopperit; Kroomi soovist sai hoopis suur matkamammut.
[*]Mitte liiga võimas - Esimene oli mul XJ600 47KW. Kuna eelnev sõidukogemus puudus, oli piisavalt hirmus ja oleks piisanud ka 1/3 sellest.
Tegelt ajab ka 250cc ära, aga siin kohe hakkavad mingid isad noku pikkusest rääkima. Kahjuks tänu nokumeestele puudub Eestis väikeste rataste turg. Kuid raskemale kergemat eelistada saab ikka.
[*]Suuremat läbisõitu ei tasu paaniliselt karta. Kui ratas on hooldatud korralikult ei ole tal häda midagi. XJ900 sõidab vabalt ka 200 000 ja rohkem, kui hooldada korralikult.
Need nn nokumeestest Isad, kes omale esimese 100kw ostsid ja räägivad et 1000cc on mahlapakk, mitte tsikkel, üldiselt ei sõida väga palju või käivad sigel teel peenestamas. On ka erandeid kes on õppinud väga hästi sõitma. Sh Sirgel teel ei ole üldse vaja rattale juhti vaid keerad lõõrid lahti ning güro jõud hoiab ise ratast püsti.
Käisin vaatamas vanemat CBF-i mille sõiduasend oli minu jaoks liiga perse upakil.
Deuville on väga hea mugav matkakas, aga leian et esimeseks rattaks natukene suur ja raske.
Ennekõike ära kuula teisi. Võta ratas mis tundub mõnus ja kindlasti tee võimalikult pikk proovisõit. Nagunii keegi iniseb pärast, miks selle ostsid ja ikka BMW on parem kui Honda ja KTM on parem, kui Suzuki-
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.