Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2487
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 163 korda
Tänatud: 355 korda

Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Will, huvitav on vaadata kuidas vägisi üritad väänata kõik plussid tsikkel+auto kasuks, aga sellega kaasnevad miinused jätad arvestamata. Ja mul on lihtsalt põnev vastu vaielda, kuigi on juba ammu selge, et sinu seisukohta ei muuda miski. Aga mõtlemiseks lisan mõne punkti:
Ajalist võitu ma siin majanduliku võidu või kaotusena üldse ei arvestaks, eriti juhul kui rattaga sõites kasutad sa selle eelised ära, aga autoga sõites istud rahulikult ummikus. Pealegi neid 25 mintsaseid ummikuid esineb kui tihti? Täna küll, sest terve Tallinna liiklus olevat vist pees. Aga igapäevaselt sel marsuudil küll mitte. Seda kinnitab kolleeg kes on 10 aastat käinud mööda Pirita teed tööle ja koju. Ajalisest võidust tekkiva majanduslikku kasu saaks arvestada juhul kui see tööle- ja kodusõidul võidetud aeg aitaks sul juurde luua rahalist kasu. Seega peaksid sa võidetud ajal suutma näiteks midagi toota ning selle eest lisatasu saama. Samas peaks me arvestama sel juhul ka seda, et see aeg mis sa tsikliga lihtsalt hobikorras sõidad, kärbib seda, sest sa jätad selle "tootmisaja" kasutamata. Arvestades et sul on 3 või 4 (andmed erinevad su enda jutus) ratast, siis seda fun-aega peaks piisavalt kuluma ja siit võib hoopis minus tekkida.
Kuidas arvestada 6-7 kuu kulusid mil rattaga sõidad ja sellega väidetavalt kokku hoiad, ka see on küsitav. Sinu enda postis on kirjas, et autoga seonduvad kulud on sul ainult bensiin, ülevaatus ja remont mõningal määral. Mingit juttu pole kindlustusest, mille sa paar posti hiljem suurenenud kuluks kirjutad. Seetõttu ma võtangi oma väite tõestamisel aluseks, et omades tsiklit pead sa arvestama lisakuluna tsikli ostuga kaasnenud registreerimist (no jääb jällegi variant, et müüja maksis selle :mrgreen: ), kindlustust, ülevaatust. Autol läheb arvesse suurem kütusekulu ja parkimine. Parkimiseks pakud 15EUR/kuu ja kui arvestada sinu poolt öeldut, et ratta müügi korral sa hävid eeldatavalt 300EUR ehk siis hooaja kohta 100EUR, siis parkimise võime kuluna 0-ks lugeda.
Mis puudutab nüüd aga kütusekulu, siis.... Ma ei tea palju on sinu praktiliste ja fun sõitude osakaal, aga arvestades et sul on 3-4 ratast, siis on neid fun sõite ikka vast piisavalt. Palju nendeks kütust kulub? Pole tsikleid, pole neid sõite. Simple? Liidame siia juurde ka teiste rataste kindlustused, õlivahetused ja kõik muu kaasneva. Ja ärme unusta tsikliga kaasnevat lisvarustust mis tuli ka kunagi soetada - kiiver, kindad, saapad jne. Vaevalt sa plätudega sõidad või kõik varustuse tasuta oled saanud.
Ja nüüd jääbki küsimus kas 3 hooaja jooksul oleks raha kulunud rohkem olukorras kus sa oleks kasutanud ainult olemasolevat autot või praeguses olukorras? Loomulikult võib väänata ja öelda, et rattad mud kallimalt kui soetasid, varustuse said 100EUR eest, kasutad neid 50 aastat ja müüd antiigi pähe kallimalt maha ja mis kõik veel. Kuid kas kõik on ikka nii? Arvuta ausalt kokku kõik kulud mis ratta või sinu puhul rataste soetamise ja omamisega kaasnevad või kõrvuta neid selle olukorrag kui sul neid pole.
Aga nagu ma ütlesin, siis olen veendunud et sinu seisukohta ei muuda nagunii miski. Seega las olla. Ma lähen nüüd hoopis tsiklit pesema ja teinekord võime hoopis koos mõne sõidu teha ja omi seisukohti kohvipausi ajal teineteisele selgitada. Muidu tehakse siia veel mõni uus teema lisaks :mrgreen:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”