Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
mismõttes loeb? läbisõit mõjuab kulusid...aga ta mõjuab neid kulusid nii uue auto kui vana masina puhul. hilisema müügi korral muidugi on vist pigem sedasi, suure läbisõiduga "enamvähem uut" autot müüa on keerulisem (mingit nö. turu kesmist hinda saada) kui suure läbisõiduga "mitte enam nii uut" autot.
tsikli puhul näiteks, kui ma ostaks suhteliselt suure raha eest suhteliselt värske väljalaskeaastaga aparaati siis läbisõit mängiks päris suurt rolli. kui aga vaatan väikse raha eest mingi vähe vanemat masinat siis pole küll kuigi oluline, kas ta on sõitnud a'la 40 või 50k.
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
will111 kirjutas:kuskil 6 aasta jooksul on kulutused auto peale olnud kaks õlivahetust ja filtrid.
Sõidad päevas umbes 5 km kokku
SA oled vist üks nendest tegelastest, kes pole kuulnudki, et kui õlivahetus tehakse 1 kord aastas. Eriti veel vanema masina puhul, mille läbisõit on üle 100 000km.
Kui sa kolm aastat lased ühe ja sama õliga, siis ei taha ma teadagi, missugune tõkat sealt õlivahetuse ajal välja voolab.
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Ise liigun gs500e, millel ei kõige eeskujulikuma välimusega kuid liigub hästi.
Minu meelest suurim probleem on see kui natuke krõbinat juurde tekib ja tahaks uut paremat, siis on raske vanat maha müüa.
-
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 193 korda
- Tänatud: 119 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Njah. Minu loogika on selline, et ratas võiks olla vähemalt selline, mis ei lagune pidevalt. Aga teinekord see ei sõltu aastast vaid kasutatud isendi seisukorrast.2004 GSX-i ostes sain mõnes mõttes küll sugeda.. noh siis esimene aasta kõrvaldasin vigu ja nüüd 4-s hooaeg muretu. Teine ratas sai naisele 2000a Hornet usaldusväärselt inimeselt ja sellel ei ole nagu midagi häda ja ma ei usu, et lähiajal temaga midagi juhtub ka.
Ühesõnaga minu arust on mõistlik sõita keskmise vanusega tsikliga, mis ei nõua peale tavahoolduse palju suuremaid kulutusi ja mille soetamishinna ja müügihinna vahe peale nt 4 aastast kasutamist oleks minimaalne.
Auto koha pealt võiks ikkagi valida auto millel hooldust sa jõuad tasuda. Inimesed kes ostavad 10 aastat vanad A8-d ja S klassi mersud ja kui korrektselt hooldada on vaja siis perse majas. Tahaks näha mõnda kohalikku ossi kes oma s klassi mesale(V8 ja +) uue kat. komplekti nt on soetanud? Isegi A8 rihma vahetades ei suudeta rullikuid sinna juurde osta.
Enda jaoks näen mõistlikuna 5 aastatast autot ja sõita sellega järgmised 5 aastat ja siis maha müüja ja järgmine 5 aastane. Olen ka salongist uue autoga välja sõitnud ja võrreldes korraliku 5 aastasega,. ütlen ausalt.. vahet ei ole. Lihtsalt maksab ropult rohkem. Vb kui suhtuda autosse kirglikult siis on teine asi. Minu jaoks on hetkel auto ikkagi logistiline vahend.
Auto võiks olla vähemalt sellises korras, et kui vaja minna kohe ja praegu siis läheb. Kuidas mõni mees 10+a vana volkrail mitte midagi 6 aastat ei remontinud kõlab müstikana. Mul oli ka kunagi 10 aasta vanune volkar. No krt kogu aeg midagi kulus ja lagunes.(1,9tdi 66kw vento) Jupid olid jah odavad aga krt neid kulus ka nagu muda. Ja see aeg ja närvikulu.
Aga kui nüüd rääkida hobist kui kirest ja mõistlikkus kõrvale heita, siis hiljuti sai ka uusi KTM-e proovimas käidud ja esimest korda tundsin, et sõidan oluliselt paremate ja lõbusamate ratastega kui mul seni on olnud au proovida. Lasua kurb oli oma ratta seljas koju sõita.
Välja osta ei jõua.. no pool jõuaks sisse maksta ja teise poole vb võtaks firmasse liisingusse. Kas see oleks siis otstarbekas? Elaksin üle võimete? Mõistlik see poleks ja dilemma täiesti olemas.
Kas siis koguda raha veel mõni aasta ja vaataks kuidas need aastad kaovad ja siis saaks seda feelingut tunda?.
Ma ei usu, et ma seda summat suudaksin koguda täielikult hobi jaoks ette. Enne vast kulub see millelegi mõistlikumale ära parasjagu. Inflatsioon veel pealekauba. Aga siiski miski sees takistab mootorratast liisinguga osta. :/
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Minuarvates on tuleb sõita sellega, mis meeldib. Sissetulek ja ratta hind ei oma siin mingit tähtsust kui oma pilli hooldada suudad.
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Kõige mõttekam on sõita ...................... mootorrattaga. Lünga võib igaüks ise täita. Minu isiklik arvamus on, et igaüks sõidab täpselt sellise rattaga nagu ta endale lubada saab/tahab ja see pole teiste asi arutada.
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
rasmus23 kirjutas:will111 kirjutas:kuskil 6 aasta jooksul on kulutused auto peale olnud kaks õlivahetust ja filtrid.
Sõidad päevas umbes 5 km kokku
![]()
SA oled vist üks nendest tegelastest, kes pole kuulnudki, et kui õlivahetus tehakse 1 kord aastas. Eriti veel vanema masina puhul, mille läbisõit on üle 100 000km.
Kui sa kolm aastat lased ühe ja sama õliga, siis ei taha ma teadagi, missugune tõkat sealt õlivahetuse ajal välja voolab.
Ma ei vahetagi oma autol õli ja filtrit, valan peale ja kui laiali läheb siis viin vanarauda ja ostan järgmise samaväärse...
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
tegelikult on nii, et ega minagi arva, et hobi ja sellega tegelemine ALATI ja IGALJUHUL peab 100% mõistlik, loogiline ja läbi arvutatud olema. aga kuivõrd teema pealkiri juba selline on, et millise tsikliga on nö. kõige mõtekam sõita ja jutt käib selles kontekstis ikkagi majanduslikust mõtekusest sisuliselt siis eks see ongi see koht, kus saab teha neid arvutusi ja leida seda "kuldset keskteed". paljud siin teemas kommenteerijad lihtsalt ajavad selles mõttes kaks erinevat asja natuke segamini
loomulikult ei saa hobi kui selline iseenesest ju peaaegu mitte kunagi olla majanduslikult kuigi kasulik tegevus...kui sa just ei ole kuidagi väga kaval ja seda enda jaoks teenima ei pane.
seega täitsa nõus, et oma nö. lünga täidab igaüks ise, aga kui kellelgi tsikli hoidistamine selle liigkõrge väärtuse tõttu liiga palju peavalu hakkab tekitama siis eks see mõjub omakorda jälle lõpuks selle hobiga tegelemisele kehvasti. nii need asjad omavahel seotud minumeelest on...
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
jah, 100 eurot maksis. suvi otsa sai tööle-koju käidud kunagi ja siis varastati ära...kinnisest maja trepikojast! täiesti pohhui oli, paar karmimat sõna vist ütlesin ja see käis ka rohkem tööriistade pärast, mis kuskile sadula alla jäid bang for pakk väga tasemel, ei mingit kindlustust ei mingit ülevaatust, ei mingit hooldust ega kulu, okei küttekulu ikka minimaalne oli. selle kompenseeris närvikulu kokkuhoid ummikutest mööda tuhistades
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
See teema on nii loll, et....
Kui teemaalgataja üritab asja vaagida läbi majandusliku mõttekuse, siis pakun välja, et sulle oleks majanduslikult kõige kasulikum üldse tsiklit mitte omada. No offence, aga vahetada autol õli 6a jooksul 2x , näitab kas idiootsust või majandusliku võimekuse puudumist.
Kui aga laiemalt mõelda, siis nagu mõni eeskõneleja juba on öelnud, siis ühest õiget vastust pole. Igaüks teeb oma otsuse lähtuvalt oma võimalustest ja oma põhimõtteid jälgides. Ühe teeb õnnelikuks uus ratas, teise selline mis käivitub ja kuidagi liigub. Ei saa üheselt võrrelda ja öelda kumb neist õigem on. Mõlemad variandid võivad anda konkreetsele isikule võrdse emotsiooni kuid vahetades omavahel paarilised võib tulemuseks olla võrdne rahulolematus või olukord kus 1 neist on endiselt õnnelik, aga teine mitte. Isiksused ja nende vajadused on erinevad, ka võimalused.
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
M.T. kirjutas:See teema on nii loll, et....
Kui teemaalgataja üritab asja vaagida läbi majandusliku mõttekuse, siis pakun välja, et sulle oleks majanduslikult kõige kasulikum üldse tsiklit mitte omada. No offence, aga vahetada autol õli 6a jooksul 2x, näitab kas idiootsust või majandusliku võimekuse puudumist.
Kui aga laiemalt mõelda, siis nagu mõni eeskõneleja juba on öelnud, siis ühest õiget vastust pole. Igaüks teeb oma otsuse lähtuvalt oma võimalustest ja oma põhimõtteid jälgides. Ühe teeb õnnelikuks uus ratas, teise selline mis käivitub ja kuidagi liigub. Ei saa üheselt võrrelda ja öelda kumb neist õigem on. Mõlemad variandid võivad anda konkreetsele isikule võrdse emotsiooni kuid vahetades omavahel paarilised võib tulemuseks olla võrdne rahulolematus või olukord kus 1 neist on endiselt õnnelik, aga teine mitte. Isiksused ja nende vajadused on erinevad, ka võimalused.
nõusutn 100%
aga vb see teema ongi lihtsalt vaidlemiseks-arutlemiseks tehtud või lihtsalt vajab teemaalgataja oma otsusele õigustust juhul kui miskit kripeldama jäi ja oma otsusega veidi rahulolematu.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
M.T. kirjutas:No offence, aga vahetada autol õli 6a jooksul 2x
, näitab kas idiootsust või majandusliku võimekuse puudumist.
A mis selle õliga siis ikkagi nii hirmsasti juhtub seal mootoris seistes? Võib olla mul on autol longlife välp 30k km ja sõidan aastas 10k km? Mis on muide ka mu viimase 12 kuu läbisõit. Puid alla!
Aga üldiselt on see teema sündinud ühe revolutsiooni käigus võimule saanud modentaatori keniaalse poolitamise tulemusena, kus suvalisest lausejupist tehakse vabsee uus teema.
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
endal kusjuures päris huvitav jälgida seda minu poolikust lausejupist vägivaldselt tekitatud teemat. nii palju on neid, kes muudkui seletavad kui loll ja kui mõttetu, aga ometi on kõigil vaja seda ikkagi tulla ja ära öelda...ja siis noh nagu muuseas natuke juurde kah
ühesõnaga - edaspidiseks paremaks mõistmiseks, et "teemaalgatajat" kui sellist tegelikult ei eksisteerigi! JAH, teema mõte tõepoolest ongi puhtalt vaidlemiseks-arutlemiseks, küll aga pole siin mingit pistmist minu otsuste või nende õigustamisega. päris raske oleks minna kuskile ja hakata kellegile õigustama, et miks mul peab just 4 mootorratast olema...vabalt olen valmis tunnistama, et vähemalt pool sellest on täitsa emotsionaalne värk, hobi ja huvi.
majanduslikust mõttekusest rääkides, äkki härra M.T räägib lähemalt miks mulle oleks kõige kasulikum üldse mitte tsiklit omada? kas see on ka kuidagi seotud faktiga, et ma olen autol 6a jooksul 2x õli vahetanud...sel juhul tahaks vastavat selgitust kohe eriti kuulda
muide, rääkides veel sellest konkreetsest autost siis õli vahetati tal umbes 2+ aasta tagant ka enne mind (in real life käib see loomulikult ikka läbisõidu, mitte kellegi osava müügimehe välja mõeldud muinasjutu järgi) ja ennäe ilget imet, auto sõidab ja töötab ilma üheainsagi probleemita oma 12ndat hooaega. ilmselt 3-4 hooaega veel kasutust ja siis võib juba vaikselt maha kanda, kuna igasuguseid muid pisivigasid peale mootori töötamise tekib nii vanal autol selleks ajaks üsna tempokalt. aga kuna siin on osad tõesti vist suured mootoritohtrid ja spetsialistid siis tahaks ikkagi teada, millised surmahädad minu auto mootorit nüüd need viimased hooajad enne maha kandmist veel kimbutama hakkavad tänu minu majandusliku võimekuse puudumisele?
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Kahjuks ei saa seda statitstikat väga mõistlikult siia üles panna, aga link on abiks
Võtsin aluseks ühe suhteliselt levinud klassikalise. Kawasaki ER6-n hinna statistika.
Ostmise mõttes on suhteliselt kasulik selline tabel. Selle põhjal ostaks mina omale ca 5a vana ratta. Kaotad rahaliselt kõige vähem.
MIngil seletamatul põhjusel on klassikalised tsiklid (600cm³) aastast 2000 - 2004 hinnavahemikus 1700€-3150€ . Võta siis kinni mis mõistlik on ...
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Ok, my mistake. See kuidas teema on tekkinud ja et tegelik autor on mõni üliagar mode, see on mul märkamata jäänud.
Will, pidasin silmas seda, et sinu kirjutistest kumab üheselt läbi põhimõte - kasutatud on ainuõige ja ainult loll ostab uue. See siis lihtsustatult kokkuvõtlik. Selle taustal ongi majanduslikult kasulikum ratast üldse mitte omada, siis pole üldse kulusid. Ka jääb su õlivahetuse kirjutisest mulje, et selline otsus on tehtud kokkuhoiu nimel, mitte arvestusega et mootori eest parimal viisil hoolitseda. Ah ei viitsi sel teemal pikemalt jahuda. Küsiks vaid, et kui tihti sa tsiklil õli vahetad?
Mis puutub long-life õlisse, siis endal üheks autoks VAG grupi sõiduk kus samuti long-life sees. Hoolduste osas on selgelt kirjas, esimene vahetus 30tuh või 2 aasta järel ja edaspidi 30tuh või iga aasta järel. Vastavalt sellele kumb enne täitub, mitte kumb hiljem täitub. Loomulikult võiks ennast tehaseinseneridest targemaks pidada ning vahetada 30tuh tagant. Aga sel juhul oleks garantiiga nägemist ja kuna mu läbisõidud on kasutajate Will ja Davidson... omadest kordades suuremad, siis ei riski sellega. Ausalt öeldes on minu arust ka 30tuh palju oludes kus suvel on üle +30 ja talvel -30 ligi. Ja väga suur vahe on mitu käivitustsüklit selle 30tuh sisse jääb. Kas käivitad korra ja siis sõidad 200km jutti, või koosnevad su sõidud 5km otsadest mille ´jooksul motor ei saavuta talvel normaalset töötemperatuurigi.
Ah, blablaa pikk jut on s..t jutt. Eks te ise tea mis oma liikuritega teete. Hea oleks kui te müügi korral ostjat ka oma hoolduspõhimõtetest valgustaks. Ja eelnevast võitegi välja lugeda 1 põhjuse miks ma uut asja eelistan.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 367 korda
- Kontakt:
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Ei aja siin midagi modede kaela süü on 50/50. Ühes teises teemas öeldu sai lihtsalt ümber tõstetud, kuna ei käinud päris teemasse. aga nagu näha on, juttu jätkub.
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Minu meelest on ka see nui neljaks korra aastas õli vahetamine mõttetu ja seda justnimelt majanduslikus mõttes. Peaaegu sama hästi võiks selle raha kohe põlema panna. Kui ikka auto sõidab 3 kkm aastas, siis pole mingit põhjust sellel iga aasta õli vahetada ja 2x 6 aasta jooksul on täiesti pädev välp õlivahetuseks. Kasvõi juba sel põhjusel, et see auto roostetab ammu enne seda läbi, kui mingisugunegi efekt sellest 3 aasta tagant õli vahetamisest võiks mootorile tekkida, arvestades asjaolu, et näiteks 100 kkm läbimiseks kuluks tühised 33 aastat...
Mis puutub Longlife ja 30 kkm välpadesse, siis selles osas olen küll samal nõul, et see on liig isegi juhul, kui selle 30 kkm ühe aastaga maha kärutad. Aga sellise kasutusintensiivsusega on mootori ressursi ammendumise ja kere maha mädanemise tõenäosused ka hoopis teise proportsiooniga.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
M.T. kirjutas:Ok, my mistake. See kuidas teema on tekkinud ja et tegelik autor on mõni üliagar mode, see on mul märkamata jäänud.
Kas see omab mingit tähtsust, et kasutaja järjekordselt ei vaevunud vaatama, kuhu täpselt ta oma teemast mööda jutu postitas? Endiselt jääb ta autoriks. See ongi modede ülesanne valvata, et foorumis oleks rohkem teemasid, kui ainult "Rumalad küsimused".
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Täiesti hea teema ja tänu sellele teemale ei julge enam Eestist kasutatud tsiklit ostagi
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
mootoriõli on asi, mis "elab oma aja ära" seetõttu, et ta teeb mootoris tööd. muidugi võib asja jube keeruliseks ajada ja rääkida veel sellest kuidas toimub õli omaduste halvenemine ka lihtsalt tuimalt mootoris seistes. sel teemal rääkimine kuulub samasse valdkonda kui uute rehvide ära viskamine ja uute vastu vahetamine selle tõttu, et need on kaks aastat garaazis seisnud tsikli all olnud. kui sa lähed nende rehvidega suurte karikate ja auhindade peale kõrgel tasemel võidu sõitma siis võib see olla muidugi argument. kui sa sõidad nädalavahetusel tökatöka maale vanaema juurde siis mis seal salata, oled lihtsalt loll sellist vahetust ette võttes!
minu õlivahetused toimuvad umbes iga 7-10k kiltsa tagant, autol siis. see 6 aasta peale 2 õlivahetust tähendas muide, et 2 korda on vahetatud ja 3's vahetus on kohe varsti tulemas. aastane läbisõit on mul umbes 3-4k. aga mis puudutab õli vahetamist siis olen kokku puutunud ka masinaga, millel oli üks ja sama vedelik sees 8 aastat. auto selle aja jooksul muidugi praktiliselt sõitnud ei olnud. kui jälle pikemaid vahemaid läbima hakkas siis sai õli ära vahetatud. nüüd on sõitnud oma varemalt suurele läbisõidule peale kuskil 60-70k ja üllatuslikul kombel IKKA püsib koos! mootori koguläbisõit muide on kuskil 900k. tehaseinsenerid peaksid nüüd vist küll kõik metsa jooksma.
tsiklil vahetan ma õli kuskil 4-5k tagant. aga selle ma sõidan ühe hooajaga täis ka. kui läheks kauem siis ega iga 2k tagant vahetama ei hakkaks ikka küll. tehas näeb ette muide 6k kui ma õigesti mäletan.
M.T, sellel osas oled sa minu isiklikust arvamusest küll suhteliselt õigesti aru saanud, et MINU jaoks on kasutatud ainuõige valik...ja ma oleksin loll kui ostaksin uue. Et kõik teised, kes seda teevad samuti lollid on, päris seda ma enda teada väitnud ei ole. Kui inimene on nii heal järkel, et tema jaoks on ühe tsikli ostmine väljaminek, mida ei pane kontol tähelegi siis loomulikult on uut asja ostes teatud asjades rohkem kindlust ja vähem riski. noh ja tükk aega ei pea ülevaatusel ka käima
Aga samas paned sa jällegi siin väga karmilt mööda, et ratast üldse mitte omada on majanduslikult kasulikum knua pole üldse kulusid. Kuidas saab sellisele järeldusele jõuda? Kui ma kasutan ratast transpordivahendina siis äkki on hoopis nii, et see on üks soodsaimate kuludega variante punktist a punkti b saamiseks? Kusjuures, kokkuvõtlikult võib öelda, et seda ta on. Üks soodsamaid siis...siin ei konkureeri autod ega "tasuta" ühistransport"
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Mis 30k autol? Minu oopelil on tehase poolt 50k välp üdse. Ma ei tea mitu aastat ma peaks sõitma, et seda km täis saada. Aga ega ma loll ju seda järgi, ikka iga aasta nii 13k takka vahetan. Tsiklil välp 10k aga ikka mingI 7k peal panen uue mahla sisse( eks ma natu sihtotstarbeliselt ka kasutan vahetevahel).
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Kõige mõtekam (e. siiski mõttekam) on sõita mingi oma perse järgi tsikliga.
Vinge teema, polegi nagu midagi juurde lisada..
--
Vallo
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Will, aga miks sa tsiklil vahetad óli tihedamalt kui välp ette näeb? Ega sa 900tuh auto puhul rekkast ei räägi?
Tegelt hakkab see teema juba algpostitusest mööda kiskuma ja moded saavad varsti ühe teema veel teha , seega jätaks ólijutu.
Miks ma arvan, et sul pole majanduslikult móttekas ratast omada? Kui vaadata su aasta läbisóite mis 2 sóiduki peale on alla 10tuh, siis 2 sóiduki omamine on majanduslikult ebaotstarbekas. Ok, ehk hoopis auto omamine mille keskmine on 10km per päev. Sellise läbisóidu juures ei saa majanduslikult otstarbekaks pidada 2 sóiduki pidamist. Muidugi v.a. juhul kui elad kohas kus puudub üldse muu transpordi vóimalus vói vóimalus sóita jalgrattaga.
Aga tulles tagasi algteema juurde, siis ei nóustu ma endiselt et uue ratta vóiks osta vaid kodanik kel sellise summa kadumine kontolt pole märgatav ja et liisinguga ostmine on vale.
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Vähe teemast mööda aga kas garantiiremondis olevale tsiklile saab asendustsikli? Autode puhul ju saab. Kui saab siis on uus ju kindlalt parem, saad ikka terve suve sõita.
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Tuono kirjutas:Vähe teemast mööda aga kas garantiiremondis olevale tsiklile saab asendustsikli? Autode puhul ju saab. Kui saab siis on uus ju kindlalt parem, saad ikka terve suve sõita.
mIS sul tsikkel jalle küpse we? Tuono auto pole ju tsikkel
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
ssxs kirjutas:Tuono kirjutas:Vähe teemast mööda aga kas garantiiremondis olevale tsiklile saab asendustsikli? Autode puhul ju saab. Kui saab siis on uus ju kindlalt parem, saad ikka terve suve sõita.
mIS sul tsikkel jalle küpse we? Tuono auto pole ju tsikkel
![]()
Vasta küsimusele, mitte ära lahmi umbes, tahaks osta tutika tsikli aga need kuramused ju ei kesta tervet suve ära, somm ostis bmw ja 1000 km. pärast oli juba garantiiremondis aga ta sai küll asendustsikli, ma ei küsinud mis tingimustel sai.
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Tuono kirjutas:ssxs kirjutas:Tuono kirjutas:Vähe teemast mööda aga kas garantiiremondis olevale tsiklile saab asendustsikli? Autode puhul ju saab. Kui saab siis on uus ju kindlalt parem, saad ikka terve suve sõita.
mIS sul tsikkel jalle küpse we? Tuono auto pole ju tsikkel
![]()
Vasta küsimusele, mitte ära lahmi umbes, tahaks osta tutika tsikli aga need kuramused ju ei kesta tervet suve ära, somm ostis bmw ja 1000 km. pärast oli juba garantiiremondis aga ta sai küll asendustsikli, ma ei küsinud mis tingimustel sai.
Uus bmw-hmm,rikkurite värk,iga mats jaagu ikka omade liistude juurde, siis pole probleeme
nagu aru saan siis siin teemas käibki sellest jutt
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
M.K aga miks ma ei või seda teha? majanduslik seis lubab
eks seal ole omad põhjused ka, vahetan tunde järgi. nö. vana õliga ühel hetkel tunned, et käiguvahetus on juba selline funky, paned uue ja parema õli sisse on kohe hoopis teine nõks! pealegi võtab mul masin selle 5k peale ikka natuke õli kah. langeb sinna miinimummärgi juurde. aga milleks hakata ostma siis liitrist potsikut peale valamiseks kui võib osta 3 liitrist potsikut ja teha juba terve vahetuse ära. seda enam, et õlivahetus tsiklil on ju eriti peace of cake. põmst veerand tundi ja tehtud. eks näis, seekord selle eriti uhke täissündiga võibolla lasen ka 6000 täis ja siis vahetan, nii kuidas kõhutunne ütleb. aga jah, õlijutu võib minupoolest ära lõpetada küll
Autoga on nii, et seda autot ma isiklikult ostnud ei ole ja teisalt mina ei ole ka hetkel selle ainuke kasutaja, seega on siin väga raske rääkida otstarbekusest konkreetselt minu jaoks. Minu jaoks on ta otstarbekas selles mõttes, et ma maksan täpselt niipalju kui ma temaga sõidan + ülevaatus ja väga minimaalne remont ja hooldus, mis aegajalt vaja teha. Ja kuna eestis siiski aasta läbi kahjuks tsikliga ei sõida + aegajalt on ikkagi mõistlik mitme inimese ning erineva "kraamiga" sõites autot kasutada siis täpselt nii ongi...ehk see auto on vajalik, kuid temast ei ole minu jaoks mitte mingisugust lisakulu siis kui ma teda parasjagu ei kasuta. Sisuliselt sama, mis rongipileti ostmine. Ostad ja maksad siis kui vaja sõita ja nii palju kui kaugele sõidad.
Mootorratas aga on asi ilma milleta mina enam elu ette ei kujuta. See on minu peamine transpordivahend ja "source of joy" ühes ja samas kehastuses. Ebaotstarbekas on 3 ülejäänud tsikli omamine seal kõrval, kuid ühest suhteliselt madala küttekuluga kaherattalisest majanduslikult otstarbekamat sõiduriista on tõesti raske leida, nii uskumatu kui see ka ei tundu. Juhul kui ainuke põhjus ja kasutus oleks tõesti 100% puhas transport siis lihtsalt langeks valik ilmselt natuke väiksema kubatuuriga, veel ökonoomsema ja veel pisut odavama sõiduriista kasuks, mootorratas sellegipoolest.
Kui ma oma tsikli näiteks järgmise hooaja lõpus turul realiseeriks siis ma arvan, et häviksin ostu ja müügihinna vahena maksimaalselt 300 euri. See teeks siis 100 euri per aasta tsikli nö. kasutamise hinnaks. Aga kui sa nüüd lähtud teema algsest pealkirjast siis millega mul oleks olnud mõtekam need 3 hooaega sõita? kas auto + tsikli asemel näiteks ainult auto ikka tuleks päris kindlasti odavamalt välja? Arvesta umbes poole suurema keskmise küttekuluga, väga oluliselt suurema ajakuluga (minu aeg muide maksab, see ei ole mingi lõputu tasuta ressurss), parkimise eest maksmisega, suurema kindlustusega jne. Pikalt tegelikult midagi arvestada polegi, juba nimekirja esimene komponent paneb asjad paika.
900tuh auto on sõiduauto, volvo. tavaline bensukas.
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Kui sa panid vórdlusesse auto+tsikkel vs ainult auto, siis ei saa autokindlustus küll olla lisakulu. Tsiklikindlustus, ülevaatus, ostul registreerimine jne on lisakulu. Auto puhul suurem kütusekulu, ka parkimistasu. Nüüd muidugi väidad, et parkida vaja pidevalt vanalinnas ja siit tuleb meeletu vahe
Oluline ajavóit? Mhm, palju sa nüüd sellise kilometraazi juures aega säästad päevas?
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Kõige mõtekam on sõita mingi vana ja väsinud tsikliga
Võrdluses on auto kindlustus näiteks 6-7 kuud vs. tsikli kindlustus sama pikka aega. Tsiklile maksab miski 7 kuud kindlustust igatahes kuskil 25 miskit eurot kui ma nüüd õigesti mäletan
Parkida on vaja erinevates kohtades, aga point on pigem selles, et tallinnas maksad parkimise eest ju suht kenasti igaljuhul...see ei pea vanalinn olema. Seal ma autoga vist kunagi parkimas käinud ei olegi. Teiseks, tsikliga üldiselt pargib ukse, autoga tihtipeale kuskile eemale paratamatult. Noh jah, absoluutselt kõiki asju rahas mõõta ei saa, aga ka mugavus ja ajakokkuhoid on minu jaoks väga olulised asjad siiski. Autoga parkimise peale kulunud summasid täpselt arvestanud ei ole aga eks ta miski 15euri per kuu äkki võib ikka olla.
kui alles hiljuti veel viimsis korter oli siis hommikul sealt järve kanti töölesõit võttis olenevalt mineku kellaajast 45min kuni tund laias laastus, tsikliga võttis 15-20 minutit max. no selline 35-40min erinevus, see korruta siis kahega päevas. eks mingeid muid sõite ole muidugi ka nädala jooksul, mis ilmselgelt samuti tsikliga alati kiiremad. no mis ta teeb, keskmiselt nii 6h puhast ajavõitu nädalas vähemalt. selle 6h võiksin ma siis näiteks samahästi tööd teha ja summa on päris korralik per nädal. närvikulu võit on omaette teema muidugi auto vs. tsikkel, eriti vist minu puhul
üks asi, mida tegelikult aga veel tuleb arvestada, ega see autoga ummikus passimine mingi tasuta tegevus ei ole. kütust kulutad per päev 2h autoga ummikus tiksudes ja jahedat õhku tootes ikka juba vähemalt 3 korda rohkem kui a'la 3 korda lühema ajaga tsikliga ummikust mööda sõites.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.