Õnnetused mootorratastega [2014]
Moderaator: Moded
Re: Õnnetused mootorratastega
villy kirjutas:[quote="simp"
Segeri kiirususe tõestamisel võeti aluseks kinni kiilunud spidiomeetrinäit avariihetkel. Kui ma nüüd ei eksi.
Ei võetud, põhjalik füüsikaline ekspertiis võeti aluseks.
Re: Õnnetused mootorratastega
Morrow, see paistab hullem kui tegelikult on. Valus pauk kahtlemata aga nagu ka seal mõned kommentaarid ütlevad siis poiss on 100% korras ja sõidab taas. Tkib muidugi küsimus, et kas sellel tagumisel vanal, kes autoga selga lendas pidurid täielikult puudusid või mida fakkinhekki? sest näha on, et mingi erilise hädapidurdamisega seal tegu polnud ja tagantsuruja lendas sisse üldse alles siis kui tsiklivend juba seisis
-
- Postitusi: 1782
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
villy kirjutas:simp kirjutas:Kuidas seda raske tõestada on? vana hea mv(ruut)/2
Mass on teada, avarii toimumise hetkel olnud kiirus arvutatakse vastavalt kahjustustele ja pidurdusjälje pikkuse järgi on näha millal pidurdama hakati ja kaua seda tehti.
Sellest infost piisab, et teada saada kiirus mis oli enne pidurdamise alustamist.Andestust kriitika eest aga avarii puhul ei ole tegemist laborikatsega. Autokerede deformeerumine löögi tagajärjel ei ole kindlasti üks ühele tõlgendatav mõne kindla aine kokkusurumisega teatud jõu rakendumisel. Või mõni tootja annab välja oma autokeredele spetsifikatsiooni, et lambi nurga alt y sentimeetreid kokkupressitud autokere teise autokere poolt võrdub x jõuga? See ei ole võimalik arvestades juba nurkasid ja autokerede ehituse keerukust. Avarii puhul ei sõideta kindla nurga alt vastu betoonseina kui tahad nüüd crash testidega võrdlema hakata.
Pidurdujälje pikkus sõltub haardetegurist mis sõltub omakorda rehvide seisukorrast, tee seisukorrast, vedrustuse tööst ja teab millest. Millal pidurdama hakati sõltub täpselt sellest kui kiiresti juht suvatses reageerida.
Loomulikult saad sa kogu avariist tuleneva info põhjal teha suht lambi üldistuse aga selle põhjal kellegi täpset kiirust tõestama hakata on utoopia. Võid tõestada, et sõitis aegalselt, kiirelt või väga kiirelt.
Segeri kiirususe tõestamisel võeti aluseks kinni kiilunud spidiomeetrinäit avariihetkel. Kui ma nüüd ei eksi.
Õigus, täpset kiirust välja ei arvutata. Aga sellel tehakse küll vahet kas tegu oli 50km/h või 100km/h liikumisega. (ehk siis aeglaselt/kiirelt/väga kiirelt)
Re: Õnnetused mootorratastega
will111 kirjutas:Tkib muidugi küsimus, et kas sellel tagumisel vanal, kes autoga selga lendas pidurid täielikult puudusid või mida fakkinhekki? sest näha on, et mingi erilise hädapidurdamisega seal tegu polnud ja tagantsuruja lendas sisse üldse alles siis kui tsiklivend juba seisis
Rattur kuulis seljataga rehvivilinat...nii et pidurdati küll, aga vääääga hilja.
-
- Mode
- Postitusi: 576
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: LadyInRed
- Asukoht: EU
- Tänanud: 188 korda
- Tänatud: 140 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Ratturina kummivilina seljataga kuulmine on väääga hirmutav... Õnneks pole tagant sisse tuldud tol korral.
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
Re: Õnnetused mootorratastega
õige jah, kumm vist vilistas tõesti. sellisel juhul julgeks pakkuda, et tegu oli tahtliku selgasõiduga
aga tegelikult hakkasin mõtlema, et huvitav kuidas see tüüp üldse niimoodi sealt lendas. kui mõelda füüsika peale siis auto tuli tegelikult otsa ju eeldatavasti siiski rattale, mees ratta seljas aga ei ole otseselt ratta külge aheldatud. loogiliselt võttes peaks olukord olema pigem vastupidine, et autolt hetkeliselt suure kiirenduse saanud ratas lendab piraki vastu eesseisvat masinat pilbasteks aga mees pigem jääb istuma taganttulnud auto kapotile, katusele vms. siin juskui jääb ratas aga taganttulnud auto "külge kinni" ja mees lendab ilge vilega ettepoole....nagu oleks paugu selga saanud hoopis sõitja, mitte tsikkel tema all.
ühesõnaga, kui paned lauapeale tikutopsi, sinna otsa legomehikese istuma törtsu kerge pabeliliimiga ja virutad näpulöögiga tikutopsi pihta siis tegelikult lendab ju minema tops ja mehike jääb maha
Re: Õnnetused mootorratastega
Rattur pidi ikka autolt ka hea obaduse saama, muidu ta ilmselt oleks tõesti tolle masina juhi süles lõpetanud.
Re: Õnnetused mootorratastega
Nii ühene ka pole. Eeldame, et a kas liikus veel või oli just seisma jäänud, kui vilinat kuulis ja alateadlikult ennast kössi tõmbas ratta küljes, siis lendab koos rattaga minema. Kui foori taga seista, jalg maas ja mingi klemm selga kühveldab, siis on kokkupuude rattaga väiksem ja siis ehk toimib see tikutopsiteema. Ja eks loeb ka tabamiskoht - pidurdamise peal on sabaots kõrgemal ja ehk andis sadul hoobi omakorda ratturile.
Tagantjärele tarkus on ju ikka tore täppisteadus aretada
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Pakun välja, et tagumise auto esiots oli nii madal, et kaevas ennast tsikli saba alla ja mootorrattur lendas nagu katapuldist ees seisva auto katusele.
Re: Õnnetused mootorratastega
see tundub tõesti kõige reaalsem selgitus asjale, kuigi ratta "kleepumine" tagant tulnud auto stange külge jääb ikkagi kuidagi arusaamatuks. pauk käib muidugi kiirelt ja võibolla lihtsalt ei taba seda osa hästi ära, et tegelikult sõideti ratas kahe masina vahele hoopis lössi, ja esimene masin veeres vaikselt edasi + hakkas kohe sinna tee kõrvale tõmbama peale pauku.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Hoi!
Mida Teile see " analüüs" annab
Kui kuulete tulevikus enda taga kummiloha häält, hüppate kõrgele õhku, et mitte 2'e masina vahele jääda või mida
Suht pointless on kogu see arutlus.
Kui Te midagi pealt nägite või teate konkreetsest avariist, siis vajadusel informeerige Politseid(ikka otsitakse pealtnägijaid) ag siin mingeid füüsikaseadusi lahata ja spekuleerida....
edu ja ilma
Re: Õnnetused mootorratastega
Unustasid jälle ära, et sõna "foorum" tulebki ühest vanaaegsest terminist? Et siin ongi koht arutlemiseks? Noh, (tsikli)meeste mokalaat või nii? Inimesed, kes peavad passima arvuti taga, on tegelikult üpris rõõmsad, et keegigi viitsib arutelu aretada..
http://www.eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=foorum&F=M
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Õige!
Arutelu peaks millegini viima, muidu on ta lihtne pläma.
Milleni see arutelu viib?
Keelame õnnetused mootorratastega ära!
Hurraa
Re: Õnnetused mootorratastega
jah just selline plaan oligi, hüpata õhku ja teha ninjat. päris nutikas vana oled
aga yeekim, kui sulle see tõepoolest nii hirmsasti valu teeb, et keegi kuskil midagi arutab...mis sulle kuidagi kasu ei too, siis minupärast keela arutamine ära. edu!
Re: Õnnetused mootorratastega
Arutelu ei pea kuhugi viima. Kasu on juba sellestki, et rahvas saab kogunenud mõtteid välja öelda. Igaüks loeb ise endale kasuliku välja, kui seda muidugi leidub.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 167
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, guzzi
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Vast oleks pääsenud kui kummivilina peale oleks ise gaasi andnud, kui käik muidugi sees oli, selle asemel et taha vaadata. Pikivahe oli tsiklil ju korralik ja taga toimuvat tuleks ikka peeglist vaadata, mitte üle õla passida.
Re: Õnnetused mootorratastega
vilina ja ltri vahele jäi mingi kõva pool sekundit, are you serious right now? see teooria kuulub küll pigem ulmevaldkonda. termin nimega reageerimisaeg ei ole siiski päris niisama jutu jätkuks kasutusele võetud
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Mina pakuks ikkagi õhkuhüppamist ,sest me kõik peame ju tagamaadest õppima- muidu ju seda 3 lk jura ei kirjutataks
Füüsikaseadused, ekspertiisid, trollide ettearvamatu liikumine
Oleks, võiks, peaks, saaks, hakkaks.....
edu, vist
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
See oleks päris koomiline kui fooride taga seisvad siklid iga kummivilina peale käike hakkavad sisse raiduma ja varjuma sööstaksid. Teine stsenaarium täpselt sama põnev, foori taga rattad, kummivilin, kõik ratturid hüppavad 2 meetri kõrgusele maapinnast. Lõppu sooritavad veel telemarki ja teevad kraapsu?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 167
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, guzzi
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Ega muud, kui tuleb peeglist enda taga toimuvat jälgida, eriti seisma jäädes, ja siis vastavalt eelistusele gaasi anda, hüpata, jooksu panna vms.
Re: Õnnetused mootorratastega
Mulle on foori taga korra sisse sõidetud - seda tegi ees seisev auto, kes raius lihtsalt ühel hetkel tagurpidikäigu sisse ja andis gaasi. Kuidas sellises olukorras spetsialist käituma peaks?
See foori taga silmad peeglis seismine tuletas esimese reaktsioonina meelde selle, et kunagi 10 aastat tagasi üks oinas tassis midagi oma kingade sees lennukisse ja kõik need 10 aastat oleme me pidanud lennujaama turvakontrollis ennast sokkide väele kiskuma.
Õnnetusi on eluaeg juhtunud ja jääb juhtuma. Ma isiklikult arvan, et sellise taktikaga, et me paranoiliselt ja paaniliselt kõiki kellegagi kunagi kusagil juhtunud asju vältida püüdma hakkame, siis selle närvipuntrana lõppkokkuvõttes suureneb meie tõenäosus (hoopis teistlaadi) õnnetusse sattuda märgatavalt.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Täna õnne, et oled valge mees, mul üks tuttav süürlane käib aastas paar korda usa-s pulmades ja muudel üritustel, piuksuga peeru pole ammu enam kuulnud...
Re: Õnnetused mootorratastega
tfr kirjutas:Mulle on foori taga korra sisse sõidetud - seda tegi ees seisev auto, kes raius lihtsalt ühel hetkel tagurpidikäigu sisse ja andis gaasi. Kuidas sellises olukorras spetsialist käituma peaks?
Minul on autoga sõites niiviisi kaks korda sisse kärutatud, esimesel korral arvas härra, et ta peab kõrvalteelt peateele väljasõitu oodates peateelt kõrvalteele sõitvale Transitile ruumi tegema, lappas tagurpidikäigu sisse ja tuli kärukonksuga mu sõidukile piki numbrimärki, minu taga seisis veel üks auto, teha polnudki nagu midagi. Härra üritas pärast kogu süüd hoopis Transitivenna kaela ajada, et miks tema keerab peateelt kõrvalteele??? Lõppeks suutis keegi korravalvuritest talle ikkagi telefoni teel selgeks teha, et tema peab oma manöövrite ohutuses veenduma. Väljas oli oma 15 pügalat külma, hoolimata sellest sundisin härrat sealsamas külma käes kindlustuspabereid täitma.
Teisel korral kärutas miski tipsi pirukakäruga Mustamäe paneelikate vahel tagurpidi sisse. Sõitis, sõitis, jäi korraks seisma, mina tema taga jäin ka seisma ja juba nägingi tagurpiditulesid enda poole liikumas, jõudsin ainult mõtelda, et "päriselt mõtled või?" ja pauk tuli jälle ära. Seekord jõudsin küll signaali peal elada, aga kasu ei miskit- numbrimärgituuning jälle. Ei pannud suure kella külge, arvan, et peale "südamlikku vestlust" ei unune pisarsilmsel tipsil enam kunagi tahavaatepeeglisse vaatamine.
Edit: Motaga sõites üritan jääda seisma nii, et eesolev juht mind igal juhul näeks ja otsin peeglitest ka silmsidekontakti.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Kusjuures ma olen võrdlemisi uue VAG grupi autoga kaks korda foori tagant tagurpidi ära minema hakanud. Mõlemad juhused on olnud küll täielikult oma süü, kui vähe tugevama liigutusega käigukangi esimese käigu kohale lükkad ja... tagurpidikäigu saad Õnnetust sellest juhtunud ei ole, kuid hoolsamaks õpetab kindlasti.
Üldse, kes kurat tagurpidikäigu sellisesse kohta paneb
Re: Õnnetused mootorratastega
kas see vag mitte volksuvagun pole? sõidan ka isegi sellisega juba pikki aastaid, siiamaani pole veel õnnestunud. kas uuematel pole enam seda "nõks alla" või misiganes trikki seal tagurpidi käigu jaoks?
igatahes päris huvitav lugeda, et nii paljudele sisse on tagurdatud, eriti just sellistes olukordades. paneb mõtlema, et mida inimesed seal liikluses ikkagi enda arvates teevad ja kas silmi enda ümber ringi vaatamiseks üldse kasutada ei osata
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
volks-audi-škoda ja muud sõbrad jah. Nõks alla on küll, aga kuna kang ise liigub uuel autol ikka üsna kergelt, siis ei taju alati ära seda piiripunkti, liiatigi kui kiirustades käiku sisse laod veel.
Re: Õnnetused mootorratastega
Reede kella 18 ajal Tallinnas Ristiku-Saue ristis oli mingi vanem Kawa baik puu najal ja kollane takso diagonaalis keset teed.
Takso oli Ristikust vasakpöördeks Saue tänavale.
Mulle tundus, et tsikkel üritas vasakpööret tegevast taksost mööduda, kuid oli ka muid variante.
Re: Õnnetused mootorratastega
Praegu üks ratas pikali ja politsei kohal pronksi-gonsiori ristmikul.