Õnnetused mootorratastega [2014] → Re: Õnnetused mootorratastega
-
- Postitusi: 1782
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
villy kirjutas:simp kirjutas:Kuidas seda raske tõestada on? vana hea mv(ruut)/2
Mass on teada, avarii toimumise hetkel olnud kiirus arvutatakse vastavalt kahjustustele ja pidurdusjälje pikkuse järgi on näha millal pidurdama hakati ja kaua seda tehti.
Sellest infost piisab, et teada saada kiirus mis oli enne pidurdamise alustamist.Andestust kriitika eest aga avarii puhul ei ole tegemist laborikatsega. Autokerede deformeerumine löögi tagajärjel ei ole kindlasti üks ühele tõlgendatav mõne kindla aine kokkusurumisega teatud jõu rakendumisel. Või mõni tootja annab välja oma autokeredele spetsifikatsiooni, et lambi nurga alt y sentimeetreid kokkupressitud autokere teise autokere poolt võrdub x jõuga? See ei ole võimalik arvestades juba nurkasid ja autokerede ehituse keerukust. Avarii puhul ei sõideta kindla nurga alt vastu betoonseina kui tahad nüüd crash testidega võrdlema hakata.
Pidurdujälje pikkus sõltub haardetegurist mis sõltub omakorda rehvide seisukorrast, tee seisukorrast, vedrustuse tööst ja teab millest. Millal pidurdama hakati sõltub täpselt sellest kui kiiresti juht suvatses reageerida.
Loomulikult saad sa kogu avariist tuleneva info põhjal teha suht lambi üldistuse aga selle põhjal kellegi täpset kiirust tõestama hakata on utoopia. Võid tõestada, et sõitis aegalselt, kiirelt või väga kiirelt.
Segeri kiirususe tõestamisel võeti aluseks kinni kiilunud spidiomeetrinäit avariihetkel. Kui ma nüüd ei eksi.
Õigus, täpset kiirust välja ei arvutata. Aga sellel tehakse küll vahet kas tegu oli 50km/h või 100km/h liikumisega. (ehk siis aeglaselt/kiirelt/väga kiirelt)