Lenksu asendi muutmine


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Lenksu asendi muutmine

Lugemata postitus Postitas will111 »

esiteks, meil on tegelikult veel mõnes mõttes kaks erinevat ratast selle SV650 nime all. 650 ja 650S. ma nüüd ei tea, kumba neist sina korra proovida oled saanud aga mina rääkisin ja räägin tavalisest, mitte S versioonist. sellel masinal EI OLE sõiduasend tugevalt ette kaldes! pealegi, seal saab seda sõiduasendit veel nii mõnelgi määral väga lihtsalt ise muuta. lenks on nö. tavaline, mitte clip-on ja selle kuju on selline, et toru keerates muutub oluliselt sõiduasend.

"Kui tuul e. kiirus ja kõik muu jääb samaks, siis mida püstisemaks muutub isteasend seda suuremaks muutub tuule poolt pakutav tugi mis kompenseerib ülakeha survet kätele" see väide ei ole päris korrektne, nagu sa peaksid isegi aru saama. sa teed siin ikka way liiga metsikuid üldistusi ja lihtsustusi ja juskui joonistad kriipsujukut paberile ning märgid sinna juurde paari ükteise suhtes täisnurga all olevat jõuvektorit. me ei räägi siin tegelikult mingisugusest toest, vaid lihtsalt erinevate jõudude vektorite summadest, kuid neid vektoreid on päris palju ja nad ei ole üldse mitte nii plain and simple nagu sa tundud väitvat. eeldus, et kui keha on 90 kraadise nurga all püsti maapinna suhtes sõites siis on nö. "tugi" kõige suurem, on vale! või oled sa isiklikult teinud katse ja mõõtnud neid mõjuvaid jõudusid? katsu mõelda näiteks sellele, et puhtalt oma keha asendit maapinna suhtes muutes tsikli seljas istudes (st. nurka keha ja maa vahel), ei muutu nö. "kogupind" liikumissuuna suhtes teatud vahemikus praktiliselt üldse. keha asendit muutes tõstad pead ja muudad ka käte/õlgade asendit. tulemus ongi see, et räägitud "tuule tugi" tegelikkuses muutub sedavõrd väikses osas, et seda mingi tegurina välja tuua oleks mõttetu. muidugi need asjad muutuvad kui kiirused on 90 asemel näiteks 200+, kuid see on siiski juba teine topic.
kusjuures, rääkides katsetest siis mina olen seda isiklikult katsetanud. tegin omale primitiivse cruise controli ja sõitsin tuulevaikse ilmaga sirgel tühjal maanteel sajaga. minu üllatuseks oli suurim sõidukiiruse muutus 1km/h, hetkeliselt 2kmh. jutt käib siis erinevatest sõiduasenditest ja see erinevus oli ikka päris suur ehk üsna vastu paaki lösutamisest kuni peaaegu täitsa püstise ja sirge seljani välja. pole keeruline teha siit järeldust, et tuuletakistuse erinevus kuigi suur olla ei saa, vastasel juhul see ilmselgelt kajastuks sõidukiiruses.

päris imelik on jällegi lugeda ka seda maha puhumise juttu. ma nüüd ei saagi hästi aru, et kas sa lihtsalt teoretiseerid või on see sul tõepoolest oma kogemus??? kui see nii oleks siis mismoodi mina, täitsa püstises asendist sõites oma sv'ga saan maanteel rahulikult sõita üks käsi lenksult üldse maas? ja seda üsna pikalt, ilma et teine käsi väsiks. päris nii need asjad ikka ei käi, et inimese ülekeha on nagu mingi superlaagri otsas tuules lehviv puri sadulast alates ja käed on ainukesed ühenduslülid rattaga ning viimane püstihoidev jõud. ses suhtes ei saa ka mina siin aru, et mismoodi sellise asja üle üldse piike murda saab...üsna loogiline ju :)

tuuleklaas on pildis minul gsxr puhul. seal on tunda suurtel kiirustel, rõhutan SUURTEL kiirustel, tõepoolest olulist vahet selles kas oled nö. "sees" või "väljas". samas olen tähele pannud, et käte väsimist see ikkagi eriti ei mõjuta, sõidan ma siis paagi peal või püstisemalt.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”