Lenksu asendi muutmine
-
- Postitusi: 335
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Lenksu asendi muutmine
Ei solvu, pisiasi, aga käte väsimise, sõiduasendi ja klaasi suhtes jään oma juurde.
Nii SV650 kui GSX-R'ga on sõiduasend tugevalt ette kaldus, GSX-R'ga ilmselt tunduvalt rohkem kui SV'ga, viimast olen korra proovida saanud. Ma usun, et kõik teavad järgnevat ega saa ausalt öelda aru mille üle me õieti piike murrame Ette kaldus asendist tekkivat käte väsimist kompenseerib tuul kui keha nurk on tuule tugevuse (sisuliselt kiiruse) suhtes n.ö. õige. Kui tuul e. kiirus ja kõik muu jääb samaks, siis mida püstisemaks muutub isteasend seda suuremaks muutub tuule poolt pakutav tugi mis kompenseerib ülakeha survet kätele. Teatud hetkest ületab tuule pakutav tugi kätele langeva surve ja asi muutub vastupidiseks: nüüd üritab tuul sõitjat n.ö. maha puhuda ja selle vältimiseks hoiad lenksust kätega kinni. Käed väsivad mõlemal juhul, olgu siis ülakeha raskuse tõttu kätele langeva surve või tuule tõttu tekkiva tõmbe tõttu. Kuldne kesktee on õige lühike. Muuseas, tuuleklaasi veel pildis pole, kui see lisategurina sisse tuua läheb pilt palju kirjumaks. Selles mõttes on "küüniuks" hea, et see kõrvaldab suure hulga omavahel seotud (tuulega seotud) tegureid ning jääb vaid leida endale sobiv püstine-poolpüstine isteasend (s.h. lenksu asend) mis käsi ja selga ei väsita. Tuulega ei ole vaja "küüniukse" taga võidelda. Teisalt on suur tuuleklaas üks müra allikaid ja soojas kliimas väga ebameeldiv IMO. Vihmaga samuti, klaasi taga tuulekotis pole tuuleõhkugi, et piisad visiirilt minema lennutada, töötle visiiri mistahes super-hyper-nano vahendiga.
Kokkuvõttes: jah kumbki variant ei ole hea, ei üks ega teine äärmus pole hea. Kogenud sõitjana väsivad su käed püstisemas asendis vähem ilmselt seepärast, et su keha asend on kas teadlikult või alateadlikult sobitatud sõidukiiruse ja sellest tekkiva tuulega. Ma tean, et ise otsin nakediga sõites pidevalt alateadlikult seda "magusat" punkti kui kõik on balansis ja surve kätele minimaalne.
Juhitavuse kadumine on reaalne oht, oled sa tähele pannud kuidas möödasõidule minnes kummardud tugevalt ettepoole, et vähendada kiirenduse ja tuule surve mõju kehale? Suure tuuleklaasiga on seda vaja teha vaid kiirenduse mõju tasandamiseks.
--
Vallo
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.