Õnnetused mootorratastega [2014]

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1991 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Täna pole seal enam isegi foori mille tagant peeneks lasta.Ratas sai tulla ainult paarsada meetrit enne seda pauku parem pöördega Kalamaja poolt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Noo saja paarisaja meetri peale saab päris huvitava kiiruse arendada ) 600 spordiga, teemast kõrvale hiilides, aga eks mida seal arutada oli mis oli, tähtis,et see kes eksis, teeks järeldused ja saaks aru mis valesti läks, et enam nii ei juhtuks.

Troll sooritas manöövri. Paber aga ütleb, et manöövrit tuleb sooritada siis kui oled veendunud täielikult selle ohutuses. Peateel liikuja ei pea muutma manöövri sooritaja pärast oma sõidu trajektori või kiirust. Kindlasti on agasid :)

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas pühak »

ardilla de terra kirjutas:

Noo saja paarisaja meetri peale saab päris huvitava kiiruse arendada ) 600 spordiga, teemast kõrvale hiilides, aga eks mida seal arutada oli mis oli, tähtis,et see kes eksis, teeks järeldused ja saaks aru mis valesti läks, et enam nii ei juhtuks.

Troll sooritas manöövri. Paber aga ütleb, et manöövrit tuleb sooritada siis kui oled veendunud täielikult selle ohutuses. Peateel liikuja ei pea muutma manöövri sooritaja pärast oma sõidu trajektori või kiirust. Kindlasti on agasid :)

Üks "aga," millega politsei näiteks arvestab, on võimalik kiiruseületamine, eriti veel oluline kiiruseületamine. Näiteks Segeri saaga puhul jäi tema ikka täiesti süüdi, kuigi teoreetiliselt sõitis teine auto talle kõrvalteelt ette. Võtmeks sai see, et kõrvalteelt tulijal puudus tee profiili järgi tehtud arvutuste järgi isegi seesama teoreetiline võimalus peateed mööda kahesajaga tuleva madallenduriga arvestada.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas tfr »

Segeri puhul oli "boonus" veel ka see, et ta sõitis pimedal ajal ilma tuledeta.

TransAlp '02

AfricanPolarBear
Postitusi: 44
Liitunud: 25 Jaan 2014, 20:24
Tsikkel: Honda Shadow 1100cm3

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AfricanPolarBear »

Kas Seger mitte ka purjus ei olnud? LE kohaselt purjuspeaga avariisse sattudes(ka siis, kui ise seda ei põhjusta), oled ju automaatselt süüdi? Või ma eksin?

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1044
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

AfricanPolarBear kirjutas:

Kas Seger mitte ka purjus ei olnud? LE kohaselt purjuspeaga avariisse sattudes(ka siis, kui ise seda ei põhjusta), oled ju automaatselt süüdi? Või ma eksin?

Ei jää joobes sõitmisega avariis automaatselt süüdi. Süüdi jääb ikka avaii põhjustaja.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas pühak »

AfricanPolarBear kirjutas:

Kas Seger mitte ka purjus ei olnud? LE kohaselt purjuspeaga avariisse sattudes(ka siis, kui ise seda ei põhjusta), oled ju automaatselt süüdi? Või ma eksin?

Oli purjus küll, aga see vaid üks asjaolu. Automaatselt see süüdi nüüd küll ei tee. Olen isegi sattund lugema liiklusuudiseid, kus muidu kõik õigesti teinud kannatanu osutus jommis olema. Aga sellepärast veel süüdlast temast ei saanud. Vene ajal võidi teinekord isegi nii teha, aga siis toimus minu ja sõprade kogemuse ning kuuldu põhjal igatsugu pulli.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 676
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Raki »

AfricanPolarBear kirjutas:

Kas Seger mitte ka purjus ei olnud? LE kohaselt purjuspeaga avariisse sattudes(ka siis, kui ise seda ei põhjusta), oled ju automaatselt süüdi? Või ma eksin?

Kõiki rikkumisi menetletakse eraldi. Purjutaja saab joobes sõidu eest, õnnetuse põhjustaja ettevaatamatuse eest ja kui juhtub et pagasnikus on laip, siis keegi mõrva eest ka.

https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AzA »

Rakil õigus, aga Seger poiss sõitis üle 200 kilomeetri tunnis. Kas sel juhul ei ole mingi õigustatud ootus, et krm kurvi tagant 90 alas nagu ei tohiks nii juhtuda?
Sarnane situatsioon.
Teed peateele parempööret. Pea tee sõidusuunad on eraldatud topelt pideva joonega mõlemas suunas 10 kilomeetrit. Peateel teeb siiski mingi vant möödasõidu ja paned laubaka.
Ma nüüd ei tahaks küll kuidagi süüdi jääda pöörde tegijana.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1044
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

AzA kirjutas:

Rakil õigus, aga Seger poiss sõitis üle 200 kilomeetri tunnis. Kas sel juhul ei ole mingi õigustatud ootus, et krm kurvi tagant 90 alas nagu ei tohiks nii juhtuda?
Sarnane situatsioon.
Teed peateele parempööret. Pea tee sõidusuunad on eraldatud topelt pideva joonega mõlemas suunas 10 kilomeetrit. Peateel teeb siiski mingi vant möödasõidu ja paned laubaka.
Ma nüüd ei tahaks küll kuidagi süüdi jääda pöörde tegijana.

Seljuhul saab minuteada siiski trahvi see, kes üle pideva joone möödasõitu tegi, aga õnnetuses jääd sina süüdi, sest kohustus on sul anda teed kõigile, kes peateel liiguvad. Sama on ühesuunalise teega olnud, et mingi jobsik kihutab ühesuunalisel teel valele poole ja kõrvalteelt ei oska oodata, et sealt poolt keegi tulla võiks. sõidab sisse ja jääb süüdi.

EDIT: Kiirusega peaks teisiti olema. Kui tõestatakse ära ikka, et sõitis nii kiirelt ja sellisel kiirusel sõidukiga lihtsalt ei ole võimalik arvestada, siis lükatakse kihutajale ära ikka.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas puna »

Nii ja naa ei ole võimalik alati ära ikkagi surada lõpuks on võimalik asi vaidlustada veel ka kohtus.
Ja seda kiiruse ületamist on väga raske tõestada kui sõitja seda omaks ei võta.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AzA »

Ühesuunalise ja pideva joone puhul on anna teed teema, vahet siis pole kummalt poolt, misasi tuleb. Kiiruse puhul asi siis ilmselt samamoodi, aga noh kamoon :mrgreen:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas ONiils »

sinilind123 kirjutas:

Seljuhul saab minuteada siiski trahvi see, kes üle pideva joone möödasõitu tegi, aga õnnetuses jääd sina süüdi, sest kohustus on sul anda teed kõigile, kes peateel liiguvad. Sama on ühesuunalise teega olnud, et mingi jobsik kihutab ühesuunalisel teel valele poole ja kõrvalteelt ei oska oodata, et sealt poolt keegi tulla võiks. sõidab sisse ja jääb süüdi.

Kas ma sain õigesti aru:
Lähenen ristuvale ühesuunalisele teele, mingi jorss sõidab ühesuunalisel vales suunas, mina sõidan talle ette, kuna vaatan ühesuunalise ristumisel ainult ühele poole ja mina jään süüdi?

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AzA »

Jah, sina jääd süüdi õnnetuse põhjustamises. Sa ei andnud peateel liiklejale teed. Tema saab ilmselt trahvi sissesõidu keelu märgi eiramise eest.
Riigikohtu lahend ka olemas ilusti.
http://www.riigikohus.ee/?id=11&tekst=RK/3-2-1-26-05

Mis sealt edasi sai ma ei tea.

Aga mulle meeldib.

aivar424
Postitusi: 69
Liitunud: 31 Mär 2013, 19:16
Tsikkel: r6 2007
Tänanud: 1 kord

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas aivar424 »

Ühesuunalisel teel võib sulle vastu sõita ka alarmsõiduk vilkuritega, see et tänav ühesuunaline on, ei õigusta ainult ühele poole vaatamist.


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Ma pigem ütleksin nii, et sellises olukorras on tegemist jagatud süüga. See tähendab, et erinevate juriidiliste mehhanismide abil selgitatakse välja osapoolte süü suurus. Piltlikult öeldes võib süü jaguneda 50/50 või 75/25 või kasvõi 93/7. Kuidas selleni jõutakse on loengu pikkune jutt ja ma ei hakka seda kirjeldama.
Oluline on põhjusliku seose printsiip. Kaalutakse, kas õnnetus juhtunuks kui üks või teine osapool poleks selliselt käitunud. Ahh, see on kah pikk jutt ...

Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas efendi »

Alarmsõiduki juht jääb süüdi. Tal on õigus eirata liikluseeskirju, kuid kohustus tagada seejuures teiste ohutus. Mitte, et siin oleks oluline jäigalt oma õigust taga ajada, ma olen näinud ka kuidas rong sõidab niimoodi üle raudteeülesõidu, et foorid ja helisignaal tööle ei hakka, seepärast vaatan ikka, kui üle sõidan. Vaatan ka ühesuunalisel teise poole, nii igaks juhuks. Segane jutt, sellesmõttes, et aivar424 räägib õiget juttu tegelikult. Lihtsalt alarmsõidukid ei kihuta ka silmad kinni ja vilkurid peal.

aivar424 kirjutas:

Ühesuunalisel teel võib sulle vastu sõita ka alarmsõiduk vilkuritega, see et tänav ühesuunaline on, ei õigusta ainult ühele poole vaatamist.

i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Kas see pole loogiline, et ükskõik mis ristmikule jõudes vaatad automaatselt kahele poole, enamasti paar korda? Need kes kangekaelselt vaatavad osadel ristmikel ainult ühele poole, langevad minu silmis samale tasemele nendega, kes joovad madala kalorsusega siidrit- kui siider paksuks hakkab tegema, siis pole kehakaal enam su põhimure, krdi parm!

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas ONiils »

Üritan ise ka alati mõlemale poole vaadata. Kõigil, kaasa arvatud ühesuunalisega ristumisel kui ka paremakäe reegli ristmikel. Aga krt, igasuguseid asju juhtub maakera peal ja äkki kunagi juhtub nii, et kogemata unustan vaadata mõlemale poole :roll: ja juhtub nii (crash) . Vot siis tean, mis ees võib oodata.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas AzA »

Ei jää alarmsõidukijuht süüdi, heal juhul mõlemad. Ka peateele väljasõita peab veenduma. Ilmselt Tartsi vastus on kõige lähemal. Oleneb kõvasti situatsioonist. jalgratta koogiks sõidad, siis saad ikka nii, mis nahiseb.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Panete siis päriselt matsu või jäätegi jahuma, kes süüdi jaab (togi)

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

tokintmash
Postitusi: 114
Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
Tänatud: 4 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas tokintmash »

XL1000 kirjutas:

Täna pole seal enam isegi foori mille tagant peeneks lasta.Ratas sai tulla ainult paarsada meetrit enne seda pauku parem pöördega Kalamaja poolt.

Ma nägin seda pauku pealt. Seisin parasjagu Balta ees teisel pool teed parkla nurga juures. Kuulsin, et keegi peenestas normaalselt ja kui paremale vaatasin, nägin trolli pööramas ja tsiklit pidurdamas. Jõudsin öelda: "Oi oi" ja järgmine hetk oli tsikkel lennus.

See ei ole võimalik, et tsikkel kiirust ei ületanud. Ja see on küll Jumala arm, et ratsanikul käed-jalad terved olid. Mulje jäi vähemalt selline, sest ta kõndis mõned sammud pärast pauku. Viskas siis küll kõhuli, aga oli siiski teadvusel. Kui tsikkel poleks kiirust ületanud, oleks troll manöövri vabalt lõpetada jõudnud. Troll alustas manöörvit ilmselt samal hetkel kui tsikkel Kalamaja poolt pööras.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

ONiils kirjutas:

Üritan ise ka alati mõlemale poole vaadata. Kõigil, kaasa arvatud ühesuunalisega ristumisel kui ka paremakäe reegli ristmikel. Aga krt, igasuguseid asju juhtub maakera peal ja äkki kunagi juhtub nii, et kogemata unustan vaadata mõlemale poole :roll: ja juhtub nii (crash) . Vot siis tean, mis ees võib oodata.

Inimene eksib tihemini kui ta ise seda tunnistab, ei ole me midagi kõik nii ideaalsed ja eksimatud, nagu me vastu rinda tagudes ette kujutame. :mrgreen: . Aga üks eksimus ei tähenda veel (crash) , selleks on mitmete tegurite kokkulangemist vaja, nimetage seda ebaõnneks, kui tahate. Mõni teine juht silub vahel meie vea, vahel ei tulegi autot suunast, kuhu unustasid vaadata jne. Õnnetus juhtub siis kui näiteks mõlemad juhid teevad vea ühel ajal ja nende trajektoorid ristuvad. Sekund varem või hiljem ei oleks õnnetust juhtunud.

Aga asi on ikka kahe otsaga, sõber kes Loksa ristis surma sai aastaid tagasi ei jäänud õnnetuses süüdi. Hea kui on võimalus haiglas oma peatee üle järgi mõelda aga paljudel seda võimalust ei ole. Seega kaitslik sõidustiil on ainus mis päästab, kõrvalteel või peateel ei ole tähtsust mootorratturi seisukohalt.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1991 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

tokintmash kirjutas:
XL1000 kirjutas:

Täna pole seal enam isegi foori mille tagant peeneks lasta.Ratas sai tulla ainult paarsada meetrit enne seda pauku parem pöördega Kalamaja poolt.

Ma nägin seda pauku pealt. Seisin parasjagu Balta ees teisel pool teed parkla nurga juures. Kuulsin, et keegi peenestas normaalselt ja kui paremale vaatasin, nägin trolli pööramas ja tsiklit pidurdamas. Jõudsin öelda: "Oi oi" ja järgmine hetk oli tsikkel lennus.

See ei ole võimalik, et tsikkel kiirust ei ületanud. Ja see on küll Jumala arm, et ratsanikul käed-jalad terved olid. Mulje jäi vähemalt selline, sest ta kõndis mõned sammud pärast pauku. Viskas siis küll kõhuli, aga oli siiski teadvusel. Kui tsikkel poleks kiirust ületanud, oleks troll manöövri vabalt lõpetada jõudnud. Troll alustas manöörvit ilmselt samal hetkel kui tsikkel Kalamaja poolt pööras.

Suvereporteris näitas seda ratast ka igast küljest ja see oli ikka täiesti sodi.Kiirus ületamatta ei jäänud,see on selge juba nendest vigastustest. (togi)
Rattur väidetavalt pääses kergete vigastustega tänu heale varustusele.Haiglasse olevat viidud lihtsalt kontrolli.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1782
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas simp »

puna kirjutas:

Nii ja naa ei ole võimalik alati ära ikkagi surada lõpuks on võimalik asi vaidlustada veel ka kohtus.
Ja seda kiiruse ületamist on väga raske tõestada kui sõitja seda omaks ei võta.

Kuidas seda raske tõestada on? vana hea mv(ruut)/2
Mass on teada, avarii toimumise hetkel olnud kiirus arvutatakse vastavalt kahjustustele ja pidurdusjälje pikkuse järgi on näha millal pidurdama hakati ja kaua seda tehti.
Sellest infost piisab, et teada saada kiirus mis oli enne pidurdamise alustamist.

Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas tfr »

aivar424 kirjutas:

Ühesuunalisel teel võib sulle vastu sõita ka alarmsõiduk vilkuritega, see et tänav ühesuunaline on, ei õigusta ainult ühele poole vaatamist.

(offtopic)

Kui keegi mäletab ajaloost sellist tüüpi nagu Juri Ustimenko, siis üks tema esimestest suurtest kuritegudest oli pommiplahvatused Roosikrantsi tänaval. Kohale jõudes leidsid politsei ja demineerijad ka kolmanda pommi, mis lõhkenud polnud. See pidi nimelt olema boobytrap kohalesaabuvatele politseinikele/päästjatele, aga vaene Ustimenko ei osanud arvestada sellega, et vilkuritega politsei võib tulla ka ühesuunalisel tänaval valelt poolt.

(/offtopic)

TransAlp '02
Kasutaja avatar

Luuk
Postitusi: 16
Liitunud: 22 Juun 2010, 20:31
Tsikkel: Honda CB600F Hornet '06
Asukoht: Tallinn

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas Luuk »

Ma sain omal ajal autosõidukooli õpetajalt pragada, et miks ma ühesuunalisega ristumisel mõlemale poole vaatan :? . A, krt, neid või teisi hulle tea, igast suunast võivad lennata.
Ma loodan, et tänapäeva õppeprogrammis sisaldub see, et "vaata igaks juhuks mitu korda igas suunas!".

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas villy »

simp kirjutas:

Kuidas seda raske tõestada on? vana hea mv(ruut)/2
Mass on teada, avarii toimumise hetkel olnud kiirus arvutatakse vastavalt kahjustustele ja pidurdusjälje pikkuse järgi on näha millal pidurdama hakati ja kaua seda tehti.
Sellest infost piisab, et teada saada kiirus mis oli enne pidurdamise alustamist.

Andestust kriitika eest aga avarii puhul ei ole tegemist laborikatsega. Autokerede deformeerumine löögi tagajärjel ei ole kindlasti üks ühele tõlgendatav mõne kindla aine kokkusurumisega teatud jõu rakendumisel. Või mõni tootja annab välja oma autokeredele spetsifikatsiooni, et lambi nurga alt y sentimeetreid kokkupressitud autokere teise autokere poolt võrdub x jõuga? See ei ole võimalik arvestades juba nurkasid ja autokerede ehituse keerukust. Avarii puhul ei sõideta kindla nurga alt vastu betoonseina kui tahad nüüd crash testidega võrdlema hakata.

Pidurdujälje pikkus sõltub haardetegurist mis sõltub omakorda rehvide seisukorrast, tee seisukorrast, vedrustuse tööst ja teab millest. Millal pidurdama hakati sõltub täpselt sellest kui kiiresti juht suvatses reageerida.

Loomulikult saad sa kogu avariist tuleneva info põhjal teha suht lambi üldistuse aga selle põhjal kellegi täpset kiirust tõestama hakata on utoopia. Võid tõestada, et sõitis aegalselt, kiirelt või väga kiirelt.

Segeri kiirususe tõestamisel võeti aluseks kinni kiilunud spidiomeetrinäit avariihetkel. Kui ma nüüd ei eksi.


ovaaP
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Veebr 2014, 18:30
Tsikkel: TDM; Honda NC750X
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas ovaaP »

Ekspertiis ei anna täpset vastust vaid sel on märgitu, et kiirus oli õnnetuse hetkel mitte vähem kui..., spido näit ei ole ametlikult mingi näitaja ja seda ametlikult ei saa arvestada vaid arvestatakse eksperdi arvamust.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1991 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Õnnetused mootorratastega

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Vahet pole ,mis kiirus sellel kollasel ratal oli,aga see on kindel,et juht tegi selleks kõik,et oma ratas ära lõhkuda.Hea,et ise terveks jäi.Trollil võib ka mingi osa olla,aga...

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Suletud

Mine “Vaba teema”