Silumiini keevitus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas prohor »

Keevitajate foorumites on see väidetavalt võimalik,on kellegil kogemusi või teab kedagi kes tegeleb.


tarmoel
Postitusi: 308
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 9 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas tarmoel »

Kas tavaline alu keevitus ei sobi? Silumiin on lihtsalt räni sisaldusega alumiinium. Nõuka ajal oli üks levinumaid tähiseid AL5, millest olid tehtud väiksemate el. mootorite otsakaaned, pumbakorpused jm. tehnilised metalljurakad. Alu keevitajad oskavad kindlasti lahenduse leida.
Päikest!


fooniks
Postitusi: 12
Liitunud: 26 Mär 2014, 18:34

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas fooniks »

Lasin enda masinal ühte jubinat keevitada, mis väidetavalt oli samast materjalist, tehti kõige tavalisema alumiiniumi keevitusega ning asi sai täiesti OK.

Kasutaja avatar

Teema algataja
prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas prohor »

Alumiiniumi spetsialist proovis ja ütles et ei saa.Tegemist BMW K1200LT tagakohvri lukuga,see nende viga et murrab nurga ära.Aga soovitage mõnda kohta kus saab teha.

Kasutaja avatar

Jan
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Okt 2009, 18:00
Tsikkel: Honda CBR 600 F
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas Jan »

http://www.usaraud.ee/?id=4_65_27_5947
http://www.weldest.ee/pealekeevitus-ja-taastamine/

Lisaks pakuks kohalikud mehed ka välja https://plus.google.com/111727494746595 ... l=ee&hl=et - peaksid ka kõige keevitamisega hakkama saama!

Ehk leiad abi! :bsmile:

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Tig keevitusega on silumiini keeruline keevitada, aga vastavad elektroodid on saadaval ja need kes alumiini keevitavad, saavad sellega hästi hakkama, lihtsalt osta paar elektroodi rohkem keevitajale proovimiseks. Samas võib olla tegemist magneesiumi ja alumiini sulamiga, sel juhul on asi keerulisem.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas tazavi »

miks mitte durafixi pulkadega kokku joota? siingi foorumis palju kiidetud neid, ise küll olen vaid alumiiniumi peal proovinud, aga väidetavalt peaks nakkuma (ja hiljem jääb asi kõvem, kui alumiinium või silumiinium)


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas will111 »

selle kõvem jäämisega asi nüüd küll minumeelest päris nii roosiline ei ole. need pulgad ikka rohkem selline superliimiga möksimisega võrreldav värk

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Tegelikult on tazavi jutus iva, keevise kõrvalt kahelt poolt jääb alumiin palju vedelamaks kui enne keevitamist, kui oled kunagi alumiini litsentsi teinud ja murdnud neid palasi siis need painduvad alati keevisest 10-12 mm eemalt, metalli struktuur saab kuumaga kahjustada. Alumiin on nagu must metallgi karastatud ehk termotöödeldud, kui natuke asja uurid, ja võimalusi on, siis on seda võimalik ise teha. Kui mälu ei peta siis oli alumiini karastamine vastupidine rauale, ehk siis kui tahad jäigemat struktuuri, siis pead väga aeglaselt maha jahutama. Võin ka eksida , eks kohalikud metallurgid ja sepad parandavad mind. ;)

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda nii täpselt kommenteerida ei oska, kuid sellesama durafixiga olen katsetanud küll ning murdus ta nagu naksti. kui mälu ei peta siis sellesama koha pealt kus see niiöelda liitekoht oli.

ei oska küll öelda, mis täpne sulam seal all oli, vene kardi velje kronstein ehk flants mis ratta ja võlli vahel käib.

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

See võib olla tingitud sellest ,et ei puhastanud korralikult, roostevaba harjaga üle ja siis veel punase piiritusega ja kohe kokku, alumiin oksüdeerub poole tunni jooksul piisavalt, et enam kokku ei hakka.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Silumiini keevitus

Lugemata postitus Postitas will111 »

puhastatud sai korralikult ja need tegevuse põhitõed on ka kõik kenasti teada. tegelikult asja tegi ära ka suht kogenud ja õppinud keevitaja selle konkreetse jupi puhul. ise olen proovinud ainult mingeid kaane prao lappimise ja selliseid asju.
tegelikult kõik nagu toimis ja tuli täpselt nii nagu kirjas oli, ainult et jah, detaili tugevus lõppkokkuvõttes ikkagi võrreldav ei olnud originaaliga. võibolla siis ikkagi oli ebasobiv sulam põhjaks.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”