Karpade sünkimine

Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Karpade sünkimine

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

Kõik oleneb rattast, igal rattal on nö põhikarpa, see on see kuhu on kinnitatud trossid ja muu jantra, sellel keerad trossidest siibri paika, peale seda sätid teised karpad samasse asendisse, selleks kellad ja muud imevidinad ongi. Busal on neljas tb põhiline, selle keerad esimesena paika (pöörete kruvist), siis keerad paika kolmanda, peale seda keerad omavahel paika esimese ja teise ja lõpuks keerad 3. ja 2. vahelt mõlemad paarid paika. Ja kõige lõpus kontrollid veel igaks juhuks 3-4 korda üle, et kõik oma vahel ilusti sünkroonis oleks. Vanal gixxeril (91) on mehanism teise ja kolmanda karpa vahel, sama lugu, vaatad alguses järgi milline karpa on otse hoovastikust sõltuv ja peale seda keerad paarid paika. Uuematel ratastel on peale seda veel vaja tps ( throttle position sensor) paika keerata, see on must 1 või 2 poldiga vigur ühe karpa või siis tb küljes. Ei oska teiste rataste kohta rääkida aga busal on sadula all vasakul pool service mode pistik, võib osta kalli raha eest spetsiaalse lüliti aga tegelikkuses on seal ainult 2 klemmi mis võib kirjaklambriga ühendada, siis süüde sisse ja tabloole ilmub -coo , kui see esimene kriips on all või üleval siis keerad tps poldid veidi lahti ja hakkad gramm haaval liigutama, seni kuni kriips on keskel. Siis kirjaklamber välja, ratas kokku ja sõitma. Ahjaa, sünkroniseerimise ajal peavad kõik sensorid ühendatud olema.
Sünkroniseerimise pöörded peaks olema service manuaalis aga mina olen lähtunud sellest, et selline linna vahel vaikselt kruiisimise pöörded paigas oleksid. Mitte süngitud segusiiber on mingi x protsendi paigast ära, see tähendab, et kui kolm siibrit on avatud 5mm siis üks on ntx 6 mm, päris suur erinevus? Aga kui oled maanteel ja keerad gaasi lahti korralikult siis kolm karpat on avatud 24mm ja üks on 25, polegi nii hull enam :)

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”