A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Saarts
Postitusi: 101
Liitunud: 20 Apr 2012, 16:48

A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas Saarts »

Ega A2 kategoorial ei ole kubatuuri piirangut? Olgu ta siin 600, 750 või 900ccm, niikaua kui ta on 35 kw või 70 kw piiramatult? Näiteks, kui see http://www.auto24.ee/used/1733990 piirata 35kw peale, siis võib a2'ga sõita?

Kasutaja avatar

TankSlapper
Postitusi: 159
Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas TankSlapper »

A2-el pole kubatuur piiratud. Aga võimsus on piiratud (algselt ei tohi ületada 70 kW).
Lingil oleva tsikkliga tohib sõita küll, siis kui piiratud 35 kW peale. :bsmile:

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Selle ratta võib isegi nö. rohkema peale piirata, et vastaks A2-e normidele. Tema tühimass peaks olema kuskil 190kg.
Uuri täpselt järgi ja meibi saab ca 40kw-ga paugutada.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2653
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 191 korda
Tänatud: 395 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

AzA kirjutas:

Selle ratta võib isegi nö. rohkema peale piirata, et vastaks A2-e normidele. Tema tühimass peaks olema kuskil 190kg.
Uuri täpselt järgi ja meibi saab ca 40kw-ga paugutada.

Ära aja jama! Seaduses on selgelt kirjas et mitte rohkem kui 35kW!

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Raiku
Postitusi: 29
Liitunud: 10 Mai 2009, 14:32
Tänanud: 4 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas Raiku »

Maaks kirjutas:
AzA kirjutas:

Selle ratta võib isegi nö. rohkema peale piirata, et vastaks A2-e normidele. Tema tühimass peaks olema kuskil 190kg.
Uuri täpselt järgi ja meibi saab ca 40kw-ga paugutada.

Ära aja jama! Seaduses on selgelt kirjas et mitte rohkem kui 35kW!

Liiklusseadus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti VÕI mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

Ehk siis... raskemad kui 175 kilogrammi võivad olla ka võimsamad kui 35 kilovatti kui kehtib arvutus võimsus (kw) : kaal (kg) = 0,2 (või vähem)

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2653
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 191 korda
Tänatud: 395 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Raiku kirjutas:
Maaks kirjutas:
AzA kirjutas:

Selle ratta võib isegi nö. rohkema peale piirata, et vastaks A2-e normidele. Tema tühimass peaks olema kuskil 190kg.
Uuri täpselt järgi ja meibi saab ca 40kw-ga paugutada.

Ära aja jama! Seaduses on selgelt kirjas et mitte rohkem kui 35kW!

Liiklusseadus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti VÕI mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

Ehk siis... raskemad kui 175 kilogrammi võivad olla ka võimsamad kui 35 kilovatti kui kehtib arvutus võimsus (kw) : kaal (kg) = 0,2 (või vähem)

Saada see küsimus Maanteeametisse ja postita vastus siia :D
A2 katogooria loodi eesti seadusandluse ja EU kategooriate ühtlusatamiseks ja 35Kw on kindlasti piiriks.
Ei ole keegi teine (kui need 101 tölli seal Toompeal) süüdi, et meil seadused nii kummaliselt kirjutatud on. Ja "VÕI" tähendab eesti keeles ka seda kollakat tahket ollust, mida piimast tehakse! Kas nüüd peab iga A2 lubadega sõitja seda kaasas kandma :lol:
Ingliskeelne A2 infoks (ilma võita muide):
Sub-category A2 (standard motorcycle)
Sub-category A2 motorcycles used for tests must:
##be a solo motorcycle
##be at least 395cc
##be between 20kW and 35kW engine power
##have a power to weight ratio no more than 0.2kW/kg
If the engine power of the motorcycle has been restricted to fit sub-category A2, the normal unrestricted power can’t be more than double its new restricted power.
If you have an A2 restricted motorcycle, you must bring proof of the restriction to your test, or it will be cancelled. It must be on headed notepaper from a main dealer, official importer or recognised specialist, and must show the motorcycle’s registration number.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Ohjah.
http://www.mnt.ee/public/Mootorsoiduki_ ... _tabel.pdf

Või on konkreetselt erinev inglismannide seaduses olevast ja-st (and).
Seega ei koti :)

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

MotoGabriel
Postitusi: 299
Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
Tsikkel: VS800
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas MotoGabriel »

Persse. Just helistasin Maanteeametisse, see VÕI seal vahepeal ei toimi ikkagi nii. Kui sa oled kahest kasvõi ühe kriteeriumiga lõhki siis on lõhki.
Kui KW on üle 35 siis ei loe et erivõimsus alla 0.2. Nii mulle öeldi praegu. Pean ikkagi piiraja otsima.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Pole kunagi probleemi olnud. 2x peatatud.
Või on kankreetselt või. Parandagu oma seadus ära, niikaua ei huvita.
Trahvivad, siis vaidlustan ja kogu moos.

Aga mulle meeldib.

Sander12345
Postitusi: 45
Liitunud: 04 Sept 2012, 22:00
Tsikkel: 2005 ZX6R

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas Sander12345 »

Helistasin ka Ark-i ja ei osatud vastata sellisele küsimusele, et kui on piiratud enne 2013a (ükskõik kui võimas ratas) ja passais 25kw, kas siis võib sõita A2 lubadega. Olen kuulnud, et päris paljud sõidavad ja pole mingit probleemi. Tuleb lihtsalt osta sellised tsiklid, mis on juba enne 2013 piiratud ja siis olgu või hayabusa, millel 25kw passis. Kui kinni peavad ja mingi vaidlus on, siis võib ju öelda, et ma isegi ei teadnud, et sellel rattal 100kw rohkem peaks olema, sest passis pole selle kohta viidet. Kui pole paberite järgi väärtegu, siis ei saa ka süüdi mõista ega karistust määrata ja vaevalt, et keegi hakkab dynos su ratta tegelikku võimsust mõõtma.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Sander12345 kirjutas:

Helistasin ka Ark-i ja ei osatud vastata sellisele küsimusele, et kui on piiratud enne 2013a (ükskõik kui võimas ratas) ja passais 25kw, kas siis võib sõita A2 lubadega. Olen kuulnud, et päris paljud sõidavad ja pole mingit probleemi. Tuleb lihtsalt osta sellised tsiklid, mis on juba enne 2013 piiratud ja siis olgu või hayabusa, millel 25kw passis. Kui kinni peavad ja mingi vaidlus on, siis võib ju öelda, et ma isegi ei teadnud, et sellel rattal 100kw rohkem peaks olema, sest passis pole selle kohta viidet. Kui pole paberite järgi väärtegu, siis ei saa ka süüdi mõista ega karistust määrata ja vaevalt, et keegi hakkab dynos su ratta tegelikku võimsust mõõtma.

Seaduses näpuga järge ajades ei tohiks sõita. A105-ga tohiks.
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti VÕI mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

Ja Maaksil on muidugi õigus, see uus süsteem tehti ühtlustamiseks, aga ilmselt tibid viskasid vanasse A105-te uued numbrid ja uraaa. Meid aga see ju ei raputa eks? :bsmile:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Bullet1222
Postitusi: 157
Liitunud: 20 Apr 2007, 12:45
Tsikkel: Jawa 350, Hayabusa, Diavel
Asukoht: Tallinn

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas Bullet1222 »

Seadus on ka politseile täitmiseks, seega ei tohi ka nemad seda või-d teisiti tõlgendada. Seega kui saate trahvi, kuna sõidate võimsama kui 35 kw rattaga, mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti... , siis võite vabalt trahvi otsusega kohtusse pöörduda, kuna seadust lugedes on teie õigust rikutud. :ner:

Viimati muutis Bullet1222, 28 Mai 2014, 22:02, muudetud 1 kord kokku.

Riga 13 > Riga Delta > Jawa 360/350 (1972) > Honda VTR1000F Firestorm (1998) > Suzuki GSX1300R Hayabusa (2010) > Ducati Diavel (2017)

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6745
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 443 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

A2 Esimene tingimus:

mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti

VÕI

Teine tingimus:

Mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

Ärge hakake seda teist tingimust pooleks tegema, selleks on seal sõna NING

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas mella »

Selles suhtes on täiesti õigus, et punkt on EU määrusest võetud ning tõlkes on AND muutunud VÕI-ks.
Kunagi tundsin ka selle vastu huvi ja kemplesin maanteeametiga ning nende nägemuses tähendab VÕI seda, et MÕLEMAD tingimused peavad olema täidetud (mida küll eesti keeles peaks JA tähistama).
Minule kui itiloogika alusel mõtlevale inimesele igatahes selline loogika pähe ei mahu.

Ma ei kujuta ette, kuidas juristid seda tõlgendavad.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Jurist ütles mulle nii - emb kumb tõene, siis on A2, või on või, seal pole midagi tõlgendadagi.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

jasest
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juun 2014, 20:56
Tsikkel: Yamaha FZ6-n

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas jasest »

Niisiis kui sõita 250 kilose rattaga, millel oli algselt 100 kw ning piirata masin 50 kw, siis praeguse seaduse järgi sõidan A2 katiga legaalselt ? Võimsus ei ületa 0,2 kw kilogrammi kohta, ning ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: A2 kategoorial kubatuuri piirangud?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Seadust lugedes on nii jah, kuigi ilmselgelt taheti teisiti teha. Inglismannide seaduses on seal AND, meil on VÕI.
Seda peaks küsima näiteks Indrek Sirk'ilt vms. Minu ihujurist ütles, et tema läheb minuga kohtusse, kui trahvi peaksin saama. Aga teda usaldan mina ja maksan mina, arukas oleks, kui teie mitte :)

Aga mulle meeldib.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”