K: tunnilugeja 2t vs 4t

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
timukas
Postitusi: 22
Liitunud: 10 Mär 2014, 19:11
Tsikkel: crf 450, cr125

K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas timukas »

Tervitus.
Sai selleaasta numbrisees soetatud omale crf 450. Koheselt tellisin ebay'st selle elementaarse tunnilugeja, mis sobib bensujoodikust mootoritele.
Ringi tõristades tunde peaaegu et ei tule. Harrastaja kohta, olenevalt rajast jne, aga keskmiselt 0.8tunniga sõidan ennast laibaks.

Ahnusel ei olnud piire ja ca poolteist kuud hiljem sai julma remonti vajav sääreväristaja soetatud, milleks cr125. Sai ka sellele jäejekordselt tunnilugeja tellitud jne. Nüüd, aga kärutades tuleb tunde mehemoodi.
Põõrdeid ju poolerohkem, lisaks iga mats käib pauk ja tunnilugeja arvestab seda.
Nüüd aga küsimus, et kuidas peaks TEGELIKULT arvestama tunde, sest tunnilugejal ei ole õeldud, kas sobib 4t, või 2t
Matemaatiliselt peaks tunnilugeja poolt registreeritud sädemeimpulsi vahe olema 2-4 korda.

Või olen loll ja millesti väga valesti aru saanud?

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas fotek »

Ma usun, et tunnilugejad mõõdavad ikka aega, mitte ei loe pauke kokku.

Äkki oli nelaril kaabel kehvasti piibu ümber keritud või vales kohas.

Siim
#609

madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas madjs »

Kui ta aega loeb, mitte pauke siis miks üldse seda juhet ümber piibujuhtme vaja on?

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas wicked »

ok, läheneme asjale loogiliselt.
kui tunnilugeja loeks igat juhtmest läbi käivat impulssi, siis kas suurematel pööretel läheb aeg kiiremini? ei usu.
ilmselt tegemist impulsside alguse ja lõppemise vahemiku mõõtmisega.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

madjs kirjutas:

Kui ta aega loeb, mitte pauke siis miks üldse seda juhet ümber piibujuhtme vaja on?

Kust mujalt sa krossikal võtaksid impulsi selle kohta, et mootor käib?


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas madjs »

Nojh seda küll, sellisel moel siis lase rattal tühikäigul tiksuda või hoia piirajas tehtud tööd arvestatakse samaväärseks. Ei tundu just parim lahendus mootori tehtud töö arvestamiseks.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas piloot »

Näiteks SEM-ga LC4 andis iga vända pöördega sädet...., ülejäänud ratastel pole sellele tähelepanu pööranud.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas wicked »

madjs kirjutas:

Nojh seda küll, sellisel moel siis lase rattal tühikäigul tiksuda või hoia piirajas tehtud tööd arvestatakse samaväärseks. Ei tundu just parim lahendus mootori tehtud töö arvestamiseks.

just nii see kahjuks ongi.

Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Kunagi kaatri, kahetaktiline V6 mootori puhul täheldasin küll seda, et kui ikka mehesti hagu andsid olid ka tunnilugejate näidud pärast suuremad. Rahulikult lastes tiksus sama ajaga vähem juurde. Tegemis ei olnud nende hiina lugejatega ka, võib-olla oli nende tööloogika teistsugune. Juhe oli ümber küünlajuhtme.

SERTÃO

Teema algataja
timukas
Postitusi: 22
Liitunud: 10 Mär 2014, 19:11
Tsikkel: crf 450, cr125

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas timukas »

Minul on need juhtmed eeskujulikult paigaldatud. Soojalt ümber küünlajuhtme keritud, ots termokahanevaga kinni.
Kindlasti arvestab see seade sädeme impulssi.
Seade ise on täpselt see kõige lihtsam ühe juhtmega hiinlane, mida siinmaal müüakse 10-30€ per tk.
Lugejal ei ole ei pakendi, ega erinevate müüjate kodulehtedel rohkem infot, kui fits for all gasoline/petrol engine.

Siinkohal lihtsalt ongi, et mis siis õige on.
Lihtnäide:
4t- 30 ringi/km= 10h
2t- 30 ringi/km= 40h

ja nt. kolvivahetus välp on mõlemal 40h pealt. siis embkumb võiks ju sõita 4x rohkem või vähem.
Samamoodi, et mul pidas kett ainult 100h, kuidas sina 400h sõita said? Kuigi nad sõitsid ühepika maa maha.

Need näited muidugi võrdsetel tingimustel, aga reaalelus võrdseid tingimusi ei ole, seega ainuke asi ongi tunnilugeja, mis midagi näitab aga ikkagi mida ja mida?

Huvipärast, kui terveks saan, ajan mõlemad kärud vihasek, sõidan Ainja rajapeal mõlema hondaga 6 ringi, siis saaks selle % erinevuse teada.


Teema algataja
timukas
Postitusi: 22
Liitunud: 10 Mär 2014, 19:11
Tsikkel: crf 450, cr125

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas timukas »

wicked kirjutas:

ok, läheneme asjale loogiliselt.
kui tunnilugeja loeks igat juhtmest läbi käivat impulssi, siis kas suurematel pööretel läheb aeg kiiremini? ei usu.
ilmselt tegemist impulsside alguse ja lõppemise vahemiku mõõtmisega.

Jah, aga seda esimeses ja nüüd eelviimases postis lahata üritangi, et see tunniligeja ei loe tunde, vaid (VIST) mototunde ja mototund ei sõltu aja arvamise tunnist. St tiksuv mootor 1h jooksul kogub 0.1h ja piirajas olev mootor 0.8h. Et mototunnis reaalselt arvestatakse koormust mootorile. Kahjuks ei ole selle tunnimajanduses nii pädev, aga teadjamad võiks komenteerida.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui on tavaline tunnilugeja, siis loeb lihtsalt aega, mil küünlale särtsu on antud ja see on ka kõik. Odav hiina kräpp ei arvesta mootori pööretega.
Samas on olemas täpselt samasuguse korpuse ja LCD-ga RPM näitav tunnilugeja ning see on juba 4T ja 2T masinale eraldi.

Seega pole mingi ime, kui ühe korpuse sisse mingi teine soft sattunud on.

Küll võib olla odaval hiinlasel hoopis elektromagnetiline müra probleemiks, mis ehk ühe masina peal ei sega, kuid teise peal jätab osa lugemata või loeb rohkem.
Ebays näiteks korpused:

http://www.ebay.com/itm/Digital-Engine- ... c7&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Digital-LCD-Hou ... 4d15ddeb2b

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas mx77 »

timukas kirjutas:

Tervitus.
Sai selleaasta numbrisees soetatud omale crf 450. Koheselt tellisin ebay'st selle elementaarse tunnilugeja, mis sobib bensujoodikust mootoritele.
Ringi tõristades tunde peaaegu et ei tule. Harrastaja kohta, olenevalt rajast jne, aga keskmiselt 0.8tunniga sõidan ennast laibaks.

Ahnusel ei olnud piire ja ca poolteist kuud hiljem sai julma remonti vajav sääreväristaja soetatud, milleks cr125. Sai ka sellele jäejekordselt tunnilugeja tellitud jne. Nüüd, aga kärutades tuleb tunde mehemoodi.
Põõrdeid ju poolerohkem, lisaks iga mats käib pauk ja tunnilugeja arvestab seda.
Nüüd aga küsimus, et kuidas peaks TEGELIKULT arvestama tunde, sest tunnilugejal ei ole õeldud, kas sobib 4t, või 2t
Matemaatiliselt peaks tunnilugeja poolt registreeritud sädemeimpulsi vahe olema 2-4 korda.

Või olen loll ja millesti väga valesti aru saanud?

nelaril käib ka tegelikult iga mats pauk, aga pole lihtsalt segu mida süüdata.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas Loff »

Kui see tunnilugeja loeb matsud ära siis tulebki vahe 2 korda. Eeldusel, et 4T ja 2T kõrgepingejuhtmes on impulss igal pöördel. Vahe tuleb sisse kasutatavates pööretes. Kui 4T käib Sul rajal edasi 4000 rpm siis 2T poole suuremate pööretega, 8000 rpm.
Tunnilugejatest, rtaktoritel tunnilugeja arvestab pöördeid ehk siis, kui traktor tiksub tühikäigul siis kerib 1h edas hea mitme astronoomilise tunni pärast ja kui on koormus taga, must suits korstnast väljas ja 2000 rpm kellal siis 20-30 minutiga 1 töötund edasi saada ei ole probleem.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas mella »

On ikka nii?
See, et 4T masinal on töötakt iga 2 pöörde kohta, ei muuda ju pöörete arvu poole väiksemaks. eeldusel, et mõlemas mootoris on kõrgepingepulss igal pöördel.
Nagu ei tohiks vahet olla, kas on 2T või 4T lugeja.

Loff kirjutas:

Kui see tunnilugeja loeb matsud ära siis tulebki vahe 2 korda. Eeldusel, et 4T ja 2T kõrgepingejuhtmes on impulss igal pöördel. Vahe tuleb sisse kasutatavates pööretes. Kui 4T käib Sul rajal edasi 4000 rpm siis 2T poole suuremate pööretega, 8000 rpm.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Loff kirjutas:

Kui see tunnilugeja loeb matsud ära siis tulebki vahe 2 korda. Eeldusel, et 4T ja 2T kõrgepingejuhtmes on impulss igal pöördel. Vahe tuleb sisse kasutatavates pööretes. Kui 4T käib Sul rajal edasi 4000 rpm siis 2T poole suuremate pööretega, 8000 rpm.
Tunnilugejatest, rtaktoritel tunnilugeja arvestab pöördeid ehk siis, kui traktor tiksub tühikäigul siis kerib 1h edas hea mitme astronoomilise tunni pärast ja kui on koormus taga, must suits korstnast väljas ja 2000 rpm kellal siis 20-30 minutiga 1 töötund edasi saada ei ole probleem.

Huvitav, misk arvatakse, et 2-takti käib suuremate pööretega?
8000 rpm on 2-takti krossika jaoks jaoks maks pöörded. 4-taktilisel 250F-il on piirajani siis veel vähemalt 4000 pööret ruumi. Ja harrastajal käib see 250F 4-takti ka ikka piirajas.


Teema algataja
timukas
Postitusi: 22
Liitunud: 10 Mär 2014, 19:11
Tsikkel: crf 450, cr125

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas timukas »

mella kirjutas:

Kui on tavaline tunnilugeja, siis loeb lihtsalt aega, mil küünlale särtsu on antud ja see on ka kõik. Odav hiina kräpp ei arvesta mootori pööretega.
Samas on olemas täpselt samasuguse korpuse ja LCD-ga RPM näitav tunnilugeja ning see on juba 4T ja 2T masinale eraldi.

Seega pole mingi ime, kui ühe korpuse sisse mingi teine soft sattunud on.

Küll võib olla odaval hiinlasel hoopis elektromagnetiline müra probleemiks, mis ehk ühe masina peal ei sega, kuid teise peal jätab osa lugemata või loeb rohkem.
Ebays näiteks korpused:

http://www.ebay.com/itm/Digital-Engine- ... c7&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Digital-LCD-Hou ... 4d15ddeb2b

Korpustel vahe see jah nagu näha. Mul see, kus seda kasti ei ole ja ei ole ka kirjas, et 2t

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas Loff »

Kui mootor (4T) teeb 4000 pööret minutis ja impulss kõrgepingejuhtmes on igal pöördel siis ma saan kokku 4000 impulssi minutis.
Kui mootor (2T) teeb 8000 pööret minutis ja impulss kõrgepingejuhtmes on igal pöördel siis ma saan kokku 8000 impulssi minutis.

Kui tunnilugeja loeb impulsse mingi ajaühiku kohta siis on ju vahe 2 kordne. Või jääb mingi oluline faktor mul kahe silma vahele.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas Loff »

mx77 kirjutas:
Loff kirjutas:

Kui see tunnilugeja loeb matsud ära siis tulebki vahe 2 korda. Eeldusel, et 4T ja 2T kõrgepingejuhtmes on impulss igal pöördel. Vahe tuleb sisse kasutatavates pööretes. Kui 4T käib Sul rajal edasi 4000 rpm siis 2T poole suuremate pööretega, 8000 rpm.
Tunnilugejatest, rtaktoritel tunnilugeja arvestab pöördeid ehk siis, kui traktor tiksub tühikäigul siis kerib 1h edas hea mitme astronoomilise tunni pärast ja kui on koormus taga, must suits korstnast väljas ja 2000 rpm kellal siis 20-30 minutiga 1 töötund edasi saada ei ole probleem.

Huvitav, misk arvatakse, et 2-takti käib suuremate pööretega?
8000 rpm on 2-takti krossika jaoks jaoks maks pöörded. 4-taktilisel 250F-il on piirajani siis veel vähemalt 4000 pööret ruumi. Ja harrastajal käib see 250F 4-takti ka ikka piirajas.

Kindel see aga ma lähenesin asjale teoreetilisema poole pealt.
Kõige lihtsam on peitu pugeda selle taha, et need tunnilugejad on hiinakad ja loevad tundide asemel lambaid.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Loff kirjutas:

Kui mootor (4T) teeb 4000 pööret minutis ja impulss kõrgepingejuhtmes on igal pöördel siis ma saan kokku 4000 impulssi minutis.
Kui mootor (2T) teeb 8000 pööret minutis ja impulss kõrgepingejuhtmes on igal pöördel siis ma saan kokku 8000 impulssi minutis.

Kui tunnilugeja loeb impulsse mingi ajaühiku kohta siis on ju vahe 2 kordne. Või jääb mingi oluline faktor mul kahe silma vahele.

Vahet ei ole. Harju keskmine normaalne tunnilugeja loeb aega, impulss lihtsalt aktiveerib kella. Uuemad ei vaja seda juhet ümber piibujuhtme ka enam ja aktiveeruvad vibratsioonile.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas mella »

Ei loe impulsse. impulsi olemasolu järgi vaatab, kas vaja aega juurde lugeda või mitte. On impulsid - mootor käib. Pole impulsse - mootor seisab.

Loff kirjutas:

Kui tunnilugeja loeb impulsse mingi ajaühiku kohta siis on ju vahe 2 kordne. Või jääb mingi oluline faktor mul kahe silma vahele.

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas fotek »

Loff kirjutas:

Tunnilugejatest, rtaktoritel tunnilugeja arvestab pöördeid ehk siis, kui traktor tiksub tühikäigul siis kerib 1h edas hea mitme astronoomilise tunni pärast ja kui on koormus taga, must suits korstnast väljas ja 2000 rpm kellal siis 20-30 minutiga 1 töötund edasi saada ei ole probleem.

See traktori lugeja on ilmselt midagi sellist http://en.wikipedia.org/wiki/Tach_Timer

Aga kellel on kahtlusi, siis üks komakoht on 6 minutit. Stopper kätte ja mõõdab ära.

Viimati muutis fotek, 14 Mai 2014, 15:28, muudetud 1 kord kokku.
Siim
#609
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 35 korda

Re: K: tunnilugeja 2t vs 4t

Lugemata postitus Postitas Loff »

Siuke mõttetu tükk siis :wack: aga no abiks seegi.

mella kirjutas:

Ei loe impulsse. impulsi olemasolu järgi vaatab, kas vaja aega juurde lugeda või mitte. On impulsid - mootor käib. Pole impulsse - mootor seisab.

Loff kirjutas:

Kui tunnilugeja loeb impulsse mingi ajaühiku kohta siis on ju vahe 2 kordne. Või jääb mingi oluline faktor mul kahe silma vahele.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”