Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Miks suured V2 mootorid vähe võimsust välja annavad?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Kui rääkida mootori väändemomendist või võimsusest, ei ole mõtet siia juurde tuua käigukasti. See pole mootori osa.
Samas, kui see siiski juba mängu toodi, siis - vaadake, käigukastil on samuti kasutegur. Ja mida suuremad ülekandearvud, seda rohkem võimsust sinna kasti ära kaob. Seega, kui panete vormelimootori veoauto aiste vahele, ei tarvitse seda võimsust, mis lõpuks ratasteni jõuab, sugugi nii palju järele jäädagi.
Lisaks (ja tegelikult peamise asjaoluna), sa ei ühenda sidurit alles siis, kui su vormelimootor juba täispööretel üürgab. Oma vormeliga aga normaalpööretel startides sul veojõudu pole isegi läbi vihase käigukasti, sest sul pole neil pööretel ei momenti ega ka võimsust! Ja sinna sa kärvadki. Ainus variant on lükata gaas põhja ja alles siis sidur vihaselt libistades ühendada. Aga mis sellest sidurist siis järele jääb???
Volvo aga vaid röhatab sisuliselt tühikäigul oma poole väiksema tippvõimsusega ja astub paigast. Sest tühikäigupöörded on kõigil mootoritel samad. Ja kui sul selle juures on suurem moment, on sul just nendel pööretel ka SUUREM VÕIMSUS!!
See on ka see, miks sellel videol see apehangeri vend bikerile ära pani. Bike võimsus ületab suure aeglasepöördelise mootori võimsuse põhimõtteliselt alles seal, kus viimase pööretevahemik lõpeb - bikel on sealt pool alles tulemas.
Ma olen ise istunud 550 cm3 R4 (48 kW) pealt 800 cm3 paralleltwini (35 kW) peale. Ma tunnistan et tunnen veidi puudust sellest nuiahoobist vastu selga, mis saabus, kui pöörded ületasid 7000 (kiirus oli siis igal juhul illegaalne). Samas praegune masin on legaalsetel kiirustel kaugelt mugavam ja kaugelt äkilisema rebimisega. Aga pöörete lõpp on 6400 peal.... Samas mägedes - kahekesi seljas + 40 kg pagasit, ei mingit käikude lappamist. Serpentiinis gaas maha ja siis jälle peale, läheb nagu automaatkastiga. Kiirustel 200+ loeb loomulikult puhas võimsus ja suurem moment aeglastel pööretel ei mängi seal enam mingit rolli. Seal hakkab asi töötama vastupidi, seal vajaks just aeglane mootor kiirendavat ülekannet, mis hakkab siis selle võimsust sööma. Usinasti.
Veel üks näide - on keegi huvi tundnud, miks on muruniiduki mootoril kubatuur, nagu väiksemal mootorrattal, samas võimsust pole ollagi? Mootorsael pole jälle kubatuuri ollagi, võimsust rohkem, kui muruniitjal?
Ehk siis, iga asi on hea vaid siis, kui rakendad seda õiges kohas.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”