Küljekotid - kuidas osta?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 150
- Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
- Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
- Asukoht: Kose & Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 4 korda
Küljekotid - kuidas osta?
Tere
Plaan on hankida nahast (võib-olla ka tekstiilist) küljekotid matkamise jaoks.
Kas keegi palun seletaks lühidalt küljekottide teemal:
- mis variandid on kottide kinnitamiseks tsikli külge? Rihm sadula alt/pealt? Eraldi raamid/kinnitused? Veel mingi võimalus? Mida eelistada?
- kas kõik kotid on mõeldud ka tsikli küljest kiiresti eemaldamiseks - näiteks kui lähed ööseks hotelli – või pigem võetakse koti sisu eraldi välja (kui on nt veekindlas kotis omakorda).
- kas nahast küljekotid peavad vihma ka mingil määral või juhtub nendega midagi kui märjaks saavad?
- millised on nahast küljekottide lukustusvõimalused ja turvalisus (näiteks kui lähed kuskile vaatamisväärsusega tutvuma tunnikeseks)?
- millist poodi/firmat eelsitada? Kas tasub ka Biltemast vms "säästukast" osta?
Tänud igasuguse infi eest.
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Kohvreid on niipalju erinevaid, et enesele õige leiad ainult ise. Kui siin hakata vaidlema, milline on õge, siis tekivad seisukohad nagu alati - kellele ema ja kellele tütar.
Mul on olnud tekstiilkotid, rihmaga üle sadula. On olnud nahad, kinnitatud raamidele. On tehase poolt külge ehitatud plastikud. Igal on omad head ja vead. Valikud tuleb teha selle järgi, milleks ja mis tingimustes kasutad pluss oma ilumeel.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Mul üks väike soovitus - kohvrid, mis avanevad küljele, on veits ebamugavad, kui neid avada tsikli küljes, sest siis kipub ikka kogu sisu välja pudenema. Samas, on neist asju parem leida, kui pealt avanevatest kohvritest, kuid siis ikka maha võetud lamavas asendis. Pealt avaneva kohvri põhjast mingi asja kätte saamiseks peab alati kogu sisu pahempidi pöörama. Nahast paunu pole kasutanud ise, aga sõpradel, kellel need kasutuses on suht rahul, sest teatud stiilis tsiklitele plastist või alumiiniumist kastid on nagu võõrkehad. Tõsine pikamaa matkaja muidugi vaatab rohkem asja praktilist külge ja volujoonelisuse arvelt peab mahu kasuks ikka veidi lõivu maksma. Lukustada nahast kotte ikka keerulisem, kui jäika kohvrit, aga tegelikult pole nagu kuskil keegi kurtnud ka, et koti sisu tühjaks tehtud.
Vihmasajus plastik ja alu kohver hea vett pidama ja pole vaja naha hooldusvahendiga peale kuivamist töödelda. Samas pole sõbral nahast kotis ka midagi läbi vettinud. Naha hooldus on muidugi, nagu naha hooldus ikka, nagu jopelgi.
-
Teema algataja - Postitusi: 150
- Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
- Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
- Asukoht: Kose & Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Ma ei otsigi seda, mis on kõige õigem, pigem teiste kogemusi. Võib ka muidugi veekindla koti koormarihmaga sadula külge tõmmata ja probleem lahendatud aga 2-3x päevas seda mässida suht tüütu.
Vaja siis ikka sammud poodi seada ja käega katsuda/oma silmaga vaadata.
-
- Postitusi: 348
- Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
- Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 60 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Vulcan500 kirjutas:
- mis variandid on kottide kinnitamiseks tsikli külge? Rihm sadula alt/pealt? Eraldi raamid/kinnitused? Veel mingi võimalus? Mida eelistada?
Mitte ainult rihm, tekstiilkottidel on tavaliselt üks tekstiilpaneel, mida võib kogu matka ajaks tsikli külge rihmadega fikseerida, kotid kinnituvad selle külge (ja siis veel omad rihmad kindluse mõttes). Raam on iseenesest parem, aga küsimus selles, palju sa ikka ühel hooajal matkad, ja kas on mõtet mitusada eurot raami ja kohvride peale kulutada, või elad üle seda natukest ebamugavust rihmadega.
- kas kõik kotid on mõeldud ka tsikli küljest kiiresti eemaldamiseks - näiteks kui lähed ööseks hotelli – või pigem võetakse koti sisu eraldi välja (kui on nt veekindlas kotis omakorda).
Mul on tekstiilkotid, need võtan ära ööseks ikka. Kui oled üks kord need peale pannud ja maha võtnud, siis edasi on kogu värk viie minuti küsimus. Kohvritele tehakse sisekotte jah, see on kindlasti mugavam.
- kas nahast küljekotid peavad vihma ka mingil määral või juhtub nendega midagi kui märjaks saavad?
Nahast kotte pole kasutanud, tekstiilid peavad kergemat vihma adekvaatselt. Paduvihmaga läheb sisemus märjaks, aga ntx läpakas oli eraldi kotis tekstiilkoti sees, ja jäi ilusti ellu. NB! Kilest vihmakatted tekstiilkottidele on rohkem kui kasutud - vihmavesi satub ikka sisse ja muutub loiguks.
- millised on nahast küljekottide lukustusvõimalused ja turvalisus (näiteks kui lähed kuskile vaatamisväärsusega tutvuma tunnikeseks)?
Sõltub riigist, aga jah, paneb närvitsema nats küll. Lahenduseks on seljakott (näiteks väikeseks istmealuseks pakiks volditav), millega võtad väärtuslikud asjad kaasa. Kes sul ikka mustaid sokke kotist varastab.
- millist poodi/firmat eelsitada? Kas tasub ka Biltemast vms "säästukast" osta?
Olen kaks Norra matka Motodetaili säästukatega ära teinud, ajavad asja ära küll.
SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Vanal klassikul kasutasin tekstiilkotte, mis olid omavahel ühendatud sadula alt ning lisarihmadega raami külge. Ostsin Louis.de-st ja bränd oli mu mäletamist mööda Vanucci. Kotid olid suhteliselt mahukad (lisalukuga laiendatavad), aga täiesti pehmed ning neid oli kaunikesti tüütu kinnitada. Hinda arvestades korralik kvaliteet.
***Praegusele matkarattale ostsin SW-Motechi Blaze'i http://shop.sw-motech.com/en/by+product ... ex,s50.htm kotid. Neil on selline patenteeritud süsteem, et saad kaasa lisapulga, mis käib klõpsuga raami külge (kõik kinnitused on margipõhised). See pole ainult seepärast mugav, et saab kiiresti kotid peale-maha, vaid ta aitab neid sõidu ajal kenasti fikseerituna parlanksis hoida. Blaze'i tekstiilkottidel on ka üks külg kõva, nii et poolenisti nagu kohvrid. Juhul kui ei taha sportlikumale tsiklile statsionaarset raami peale panna, on see üks paremaid variante, mida olen näinud. Kaasas on ka veekindlad sisekotid. (Tõsi, teema algatajal on vist custom-tsikkel, aga ta palus kogemusi kirjeldada. Äkki teema kellelegi veel abiks.)
***Mingite päris suvaliste kottidega võib olla näiteks selline probleem, et tootja on soodsama hinna saavutamiseks ostnud odavad lukud. Ja kui need pekki lähevad, siis parandamine on suhteliselt lootusetu ettevõtmine.
-
Teema algataja - Postitusi: 150
- Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
- Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
- Asukoht: Kose & Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Tasapisi hakkab pilt kujunema juba. Jutu ja soovituste järgi tundub tekstiilist kott praegu kõige mõistlikum valik. Plast- või alumiinumkohvrit customi külge eriti kaunis istutada pole.
Nahast kotid oleks muidugi välimuselt kõige ägedamad.
Oskab keegi öelda, kas selline kinnituskronstein nagu järgneval pildil on mingi konkreetset tüüpi koti/kohvri jaoks?
Sellised on juba olemas ja saaks ehk kuidagi ära kasutada.
Asub siis tagumise porilaua allservas.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Sinna läheb raami üks ots!
Kui Sa hoolega ringi vaatad, siis plastikkohvreid on kroomil küll ja veel. Isegi Harleikin kasutab oma ratastel neid.
Bikepointis on (äkki on veel) KAPPA kohvrite ale ja soovitaks kroomile neid:
K21N - Kahe 21 liitrise küljekohvri paar.
Vihmakindel
Kohver avaneb pealt
Mugav käepide
Sobib ka Givi raami külge
Nii kohvri kaas lukustatav kui ka kohver ise lukustatav mootorratta külge
Standardis mattmusta värvi
Kõrgus 42,5 x laius 34,8 x sügavus 19,6 cm
Tavahind: 99.- Tutvumishind: 69,30
Muidugi juhul kui mingi huippu matkavend ei ole kes tervet elamist kaasa tassib...
edu
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Nahk ei pea vett. Kui nahk või tekstiil, siis peab kindlasti ikka ka mingi alusraam olema ja kinnitus hoolega tehtud - mul sõi samasuguse väikese Vulcani amort ühe nahkkoti põhja kena augu pikapeale.
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Minul juhtus selline asi tekstiilkottidega, et ühelt poolt käis vastu sumpsi ja sulas auk sisse, teiselt poolt suutis kuidagi moodi rehvis paar korda käia ja ka auk sees.
Niiet mingi raam on kasulik igaljuhul.
-
Teema algataja - Postitusi: 150
- Liitunud: 15 Aug 2011, 16:57
- Tsikkel: Kawasaki Vulcan EN500
- Asukoht: Kose & Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Tänud kõigile, pilt selgem kohe.
Kui kellegil on ülearuseid nahast või tekstiilist küljekotte, mis võiks Vulcanile sobida, siis võib PM kaudu pakkuda.
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Vulcan500 kirjutas:Tere, Plaan on hankida küljekotid matkamise jaoks.
VN jaoks ikka nahast. Kui sul on võimalust natkuke luksepatööd teha, siis kinnita kohvrid tsikli küljele autonoomselt. Võta ehituspoest naeletusplaat ja needi see kohvi küljele, siis on see jäik ja ei vaju kotti märjaga. Poldiga saad mõlemad pooled kas kinntada või eraldada vastavalt vajadusele. Edu!
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Küljekotid - kuidas osta?
Mul sellised kohvrid pakkuda, nagu ...
Edit: Juba läksid kaubaks, ainult, et Vulcan500 on endiselt ilma kohvriteta...
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.