Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Re: Jawa 360 + Velorex külgkorv 1967 (Taastamine)
Tjah, natuke hilja tegid selle teema ... vanade juppide kroomimise kallidus on Aasia riikidest pärit uustoodangu kehva kvaliteedi kõrval suhteline. Suures plaanis tuleb arvestada, et 1:1 sobivad külge ja on OK kvaliteediga ainult ehtsad Tšehhis tehtud kroomjupid. Türgi, India, Taiwani jne kroom, kõik plekkdetailid jms on enamjaolt saast, tõsi, müüakse neid tihti Tšehhi originaalide pähe. Vanade juppide kroomimise traagika pole tegelikult hind, vaid eeltöö kvaliteet (tuleb ise selgeks õppida, pole miski raketiteadus). Kõrvalmärkusena, mõne kasuliku uue kroomtüki (mutritega sumpad, veljed) oleksid ehk saanud ka nt minu käest.
Nn lennuk (tulekorpuse pealmine plekk) tasub kindlasti hankida originaal, mille tunneb ära selle järgi, et plekiserv on eest- ja tagantpoolt pikendustele ülemineku kohtades kumer, mitte terav.
Tsikkel ise on viimase otsa muldvalukarteriga masin (1967a tuli peale mootorit #076557 kokillvalu) ja seetõttu haruldasem, ühtlasi ka raskem taastada. Originaalsus on rattal tegelikult suht hea: olemas vanemat tüüpi kuldtriipudega veljed koos vanemate tüüpi rummudega (kroomkodarad!), vanemat tüüpi käivitusvänt (ei sobi täpselt uuemat tüüpi võlli nuutidele!), mootor, mida pole enne lahti kistud (lausa kulla hinnaga), terved vanemat tüüpi silindripead (raske hankida), valge plastkattega süütelukk jne. Kui suuremad valed osad (esiporikas jne) ja külge monteeritud mant kõrvale jätta, siis on valed tulelüli (nõuka toodang), gaasirutska (634), süütepoolid (peavad olema musta plastkattega). Lihtsalt teadmiseks.
Originaalsuse osas saad šnitti võtta siit: http://photo.qip.ru/users/mamontov/200640885/all/
Tegu on küll kahepoolesega, aga erinevused on enamjaolt ainult mootor, küljeplekid, gaasirutska, tagareflektori tugiplekk jms.
Hobitsiklil on elektrisüsteemi osas elektroonikale üleminek iseenesest küsitava väärtusega. Korralikult toimiva originaalsüsteemi lõplik puudus on mehaaniline relee, mille kontaktid ei pea püsivalt tuledega sõidu režiimil kõrgendatud koormusele vastu - tänapäeval on saadaval elektrooniline relee, mis selle jama kõrvaldab. Kinnitatakse originaal-relee asemele ja säilib alati tagasi asendamise võimalus. Piisava täpsusega süütehetk säilib kontaktide puhul u 3500 km, seega pühapäevamasina puhul terve hooaja. Vähemalt minul on Jawa süütehetke seadmine igakevadine rituaal, millest ei tahaks loobuda.
Muldvalukarteril on ülevoolukanalitest algavad õlikanalid halvasti töödeldud, need tasub 12mm läbimõõduga korralikult faasida. Muidu kipub eriti just väntvõlli keskmine laager kiiresti otsi andma ... kui väntvõll on keskelt pooleks, siis kindlasti ka õlikanali üleminekud labürinttihendite juures üle vaadata. Sama teema on välimiste vändalaagritega, simmer ei tohi õlikanali otsa kinni katta - vastasel juhul tuleb simmerile väljalõige teha. Eks kasulikke modifikatsioone ole hulgi, aga eelnimetatud olulisimad.
Võib suht julgelt väita, et 100% korrektselt taastatud vanema otsa 360 Eestis ei eksisteeri. Seega oleks võimalus esimene olla.
Odavate asenduslahenduste otsimine on algajate taastajate tüüpviga, millest tasub võimalikult kiiresti üle saada. Kulutatud summad ununevad hiljem sõidust mõnu tundes kiiresti, mil porno nagu pulbervärv, Aasia jupid või tegemata/üle lastud tööd jäävad alatiseks hinge kriipima. Rääkimata minusugustest kretiinidest, kes tikuvad kõige ebasobivamal hetkel ligi ja kukuvad ilkuma, et see ja too jupp pole originaal. Aga jah, naisi Jawaga ei saa, ainult vanamehi juttudega "mul oli ka kunagi selline". Edu!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.