Krossi sõitja kulud
-
- Postitusi: 13
- Liitunud: 26 Aug 2005, 13:16
- Tsikkel: YZ250F
- Asukoht: Tallinn, Otepää, Hiiumaa
- Kontakt:
Re: Krossi sõitja kulud
Juppide hinda võrrelda ei oska, kuna olen ainult Yamaha omanik olnud.
Võin teha väikese ülevaate oma kuludest, kui sellest teemaalgatajale kasu on:
Kulud, mis tuleb alguses teha:
1) Tsikkel - Yamaha YZ250F 2000eur. Tsikkel on 2 aastat tagasi ostetud 2005a mudel. Sõitnud olen kokku 70h kahe hooajaga.
2) Varustus - minul olid pooled asjad olemas. Harrastajale kõlbliku varustuse peaks ca 1000eur eest kokku saama küll.
Sellises hinnaklassis tsikli ost on loomulikult risk, minul on vedanud ja olen 70h sõitmise peale pidanud vaid kuluosi vahetama ja kõik jätkuvalt ok. Kolvivahetus maksis ca 300eur koos nukaketiga, tegin Yamaha keskuses ja kasutati originaalosi. Korra vahetati ka piduriklotse, esimene hammakas ja midagi veel, see arve oli ca 100eur (Streetmoto). Tsikli ostul ei tasu unustada seda, et näiteks talvisel ajal hea hinnaga saadud kasutatud korralik pill võib järgmine aasta heal ajal umbes sama palju maksta.
Jooksvad kulud seoses tsikliga (minu kogemuse põhjal):
1) Õli + filter - iga 5h tagant. Mina kasutan Castrolit. Kulu ca 17eur/kord, koos filtriga.
2) Õhufiltri pesu - olenevalt sõidutingimustest iga kord või üle korra. Filtriõli ja pesuaine hinda täpselt ei mäleta. Ilmselt väiksem kulu kui õlivahetus...
3) Ketiõli - 10eur purk kestis ca pool hooaega.
4) Rehvid - mina olen 70h jooksul ostnud 2 tagarehvi ja 1 esirehvi. Hetkel veel vahetama ei pea. Tk hind al 50eur ja edasi.
5) Gripid - 1 korra vahetanud, kulu koos liimiga 30eur.
Tegelikult on jooksvaid erinevaid jooksvaid hoolduskulusid veel - kett, hammakad, puksid, amortide hooldus jne jne, aga las seda osa kommeteerivad teised.
Harrastamisega seotud kulud:
1) Bensiin - tsikkel võtab vähe ja seda kulu üldiselt pigem ei kipu märkama, kuna rõõmu on nii palju Minul tavaliselt kulub sõitmas käies ca 5-7 liitrit/korra kohta. Suurem kulu on autoga radade/trennikohtade vahet sõitmine. Seda pead küll ise arvutama, et kus käima hakkad jne.
2) Haagis, buss? Seda ei tea, kas sul on olemas või mitte. Jällegi, selle osa saad ise arvutada.
3) Rajatasud - olenevalt radadest võib trenn tasuline olla. Enamasti on hind ca 10eur/päev.
4) Võistluste osavõtutasu / litsentsid - sellega on samuti nii, et oleneb mida ja mis mahus plaanid sõita. Olen ise käinud MMM-il ja mõnel kestvuskrossil. Osavõtutasu olen maksnud skaalal 10eur kuni 70eur (koos litsentsiga) ühe korra kohta. Hooajalitsentsi kasutades oleks muidugi soodsam.
Loodan, et oli miskit kasu. Rõhutan veelkord, et see oli minu näitel toodud numbrid ja mul lihtsalt õnnestus saada oma aastaarvu kohta korralik ratas. Kindlasti on kellegil võrdluseks tuua mustem stsenaarium, kus midagi kohe kapitaalselt laiali jooksnud jne. Kusjuures mind ennast huvitaks ka, et ok kui üks päev tuleb keps läbi silindri välja, siis millised kulud kaasnevad...
Palle
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.