Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

lowrider12 kirjutas:

Kui grupis sõites on olnud neid, kellel sinihambaga ühendust pole võimalik tekitada, siis PMRi kasutasdes sai ka nemad ikka punti võtta.

Kas F4 ühendub BT kaudu ka konkureerivate toodetega (Midland/Cardo) või ainult samast tõust (Interphone) isenditega?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

andresy kirjutas:
isandpauk kirjutas:
andresy kirjutas:

Oeh. Ühesõnaga mingit head lahendust pole tänapäeva maailma veel leiutatud... Kõigil olemasolevatel on mingid puudused.

On küll leiutatud häid asju. Lihtsalt pole piisavalt selliste nõudmistega kliente. Kui leiduks miljon inimest, kes sooviks, et nende sideseade lisaks kõiksugu muudele kelladele-viledele näitaks Tallinna TV-d ja võtaks ....... ning on nõus selle eest ka piisavalt maksma, küll siis valmistataks ka selliseid sideseadmeid.

:) TV vaatamine ei tundugi tänapäeval nii võimatu. (Google Glass laadse toote baasil) Hetkel midagi sellist turul ei ole, kuid tulevikus vast ikka. Ohutus on muidugi omaette teema...

Kuidas sina oled enda Intercom-i lahendanud? Puhas Cardo?

Jah, ainult üks Cardo vidin. Olen proovinud lisaks adapteriga PMRi ja sisseehitatud bluetoothiga PMRi kuid siiani olen nendest asjadest ainult peavalu saanud.
Üks väike, kiivri küljes olev sideseade ja mobiiliga sama laadija kasutamisvõimalus on minuarust märksa parem kui mitu seadet ja ports juhtmeid ja laadijaid.
Ma ei ole raadioamatöör. Võtan oma kiivri ja lähen sõidan ükskõik millise tsikliga ja kõik on olemas - ei ole vaja midagi ümber tõsta.
See, et kord aastas üks sõber levist välja sõidab ei kaalu üles kogu seda ebamugavust PMRidega majandamisel (loodan et PMRi kasutajad annavad mulle andeks).
Sarnasel põhjusel ei ole ma veel eraldi GPS-i hankinud - milleks kui see on olemas mu telefonis? no mis siis et väga hästi ei tööta aga mul pole seda vaja ka iga päev....

Kasutaja avatar

andresy
Postitusi: 7
Liitunud: 22 Juul 2011, 16:14
Tsikkel: Honda XRV 750
Asukoht: Tallinn

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas andresy »

No on ka teisi sideseadmeid, mis ei vaja juhtraudadele hirmsat juhtmemajandust ja võimaldavad ka kenasti kahepoolset sidet. Kasutan teist hooaega interphone F4, millel juurde soetatud PMR Tribe. Omavaheline side on F4 ja Tribe vahel sinihambaga, mõlemad peavad vastu tugeva+1,5 sõidupäeva. Side aktiviseerimine häälega (VOX), saatja võib vabalt olla kusagil seljakotis-kastis või laadijaga (selleks originaallaadijat küll kasutada ei saa, tuleb veidi ümber teha) teibitud raami külge-täiesti veekindel pisike vidin. Kui grupis sõites on olnud neid, kellel sinihambaga ühendust pole võimalik tekitada, siis PMRi kasutasdes sai ka nemad ikka punti võtta.

Kuidas sina Tribe helitugevusega rahul oled? Leht ise hoiatab, et see võib olla liiga vaikne.
Ega Midland G8 BT ei ole proovinud?

Kasutaja avatar

lowrider12
Postitusi: 39
Liitunud: 22 Sept 2011, 16:58
Tsikkel: KawaER6F-11
Asukoht: Pärnu

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas lowrider12 »

macintosh kirjutas:
lowrider12 kirjutas:

Kui grupis sõites on olnud neid, kellel sinihambaga ühendust pole võimalik tekitada, siis PMRi kasutasdes sai ka nemad ikka punti võtta.

Kas F4 ühendub BT kaudu ka konkureerivate toodetega (Midland/Cardo) või ainult samast tõust (Interphone) isenditega?

F4 manualis on nad kirja pannud, et ühildub kõigi sinihamba (vist ikka mingi standard on ikka ka) ühendust omavate ratta sidesüsteemide, handsfreede jms. Praktikas olen kontrollida saanud vaid ühe Schuberti Cardo- teadama numbri- asjandusega - ja sellega töötas. Ühel tuttaval on BMW-l mingi oma-aretatud sidekeskus (intercom kast juhtmetega kiivrisse ühendatud), sellega ka töötas, aga enamusel on meil pundis vabalaine saatjad ja seetõttu ei tea rääkida, kas Midlandi ja teistega ikka ühildub.

Kasutaja avatar

lowrider12
Postitusi: 39
Liitunud: 22 Sept 2011, 16:58
Tsikkel: KawaER6F-11
Asukoht: Pärnu

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas lowrider12 »

andresy kirjutas:

No on ka teisi sideseadmeid, mis ei vaja juhtraudadele hirmsat juhtmemajandust ja võimaldavad ka kenasti kahepoolset sidet. Kasutan teist hooaega interphone F4, millel juurde soetatud PMR Tribe. Omavaheline side on F4 ja Tribe vahel sinihambaga, mõlemad peavad vastu tugeva+1,5 sõidupäeva. Side aktiviseerimine häälega (VOX), saatja võib vabalt olla kusagil seljakotis-kastis või laadijaga (selleks originaallaadijat küll kasutada ei saa, tuleb veidi ümber teha) teibitud raami külge-täiesti veekindel pisike vidin. Kui grupis sõites on olnud neid, kellel sinihambaga ühendust pole võimalik tekitada, siis PMRi kasutasdes sai ka nemad ikka punti võtta.

Kuidas sina Tribe helitugevusega rahul oled? Leht ise hoiatab, et see võib olla liiga vaikne.
Ega Midland G8 BT ei ole proovinud?

Olen rahul. Tegelikult see Tribe ongi vaid saatja-vastuvõtja ja sellel endal heliväljundit/reguleerijat sisse ehitatud ei ole. Saab reguleerida vaid VOX tundlikust kolmeastmeliselt. Tribe kannab raadioeetri üle BT otse F4 sisse ja nii tugevalt, kui F4 volumi nupp on reguleeritud, nii kõvasti ka kõrva heli tuleb. Ja ei saa öelda, et heli kehva F4 on. Linnas on heli kusagil kolmandiku või alla poole, sest muidu röögib kõrva. Maanteel on kuni 130...150 km/h suht kõrvalembeline, üle selle hakkab tuulemüra tapma. Pigem on nii, et teised mind oma Cobra+juhtmed saatjaga ei kuule, kui mina kuulen hästi. Küsimus on pigem levis, manual lubab Tribele linnas 1 km ja lahtisel maastikul kuni 5 km, tegelikkus on veidi teine. Reaalsus - arusaadavus linnas on u. 0,5 km ja ilmast olenevalt maastikul 1-2 km. F4-d omavahel lubavad ka kuni 500 m. Tribe saigi ostetud seetõttu, et kõigile seda F4, Cardot või Sennat pole, aga vabaline saatja sebib ikka kuskilt välja.
Müra-killer on F4 muidugi väga hea: Warsawi-Berliin kiirteel sõites helistas sõber kiivrisse ja arvas, et olen tööl kontoris ja ei usukunud, et räägin kiirteel 150 km/h sõites. Kiiver on HJC IS-16, mitte just kõige vaiksem kiiver, selline keskmine.


isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

Cardol tarkvara uuendused väljas:

G9 seadmele väljas tarkvara versioon 1.6
:
Lisandus "Cardo SmartSet" androidi äpi tugi. Selle äpiga peaks saama seadistada G9-l kõikvõimalikke parameetreid.
"Peaks" kuna endal android os-iga telefon veel puudub ning ei ole saanud seda kontrollida. Androidi kasutajad lennake peale! Äpp saadaval Googel plays.
G9 seadme tarkvara uuendamiseks külasta Cardo Community portaali.


G4 seadmele väljas tarkvara versioon 3.2
:
• Uus režiim BMW Bluetooth® helisüsteemiga sidumiseks (testitud BMW K1600 peal) - võimaldab G9 kasutajatel siduda oma seadet samaaegselt nii mobiiltelefoni kui eelpoolnimetatud helisüsteemiga.
• Parandatud ühilduvust Android nutiföönidega.
• Parandatud ühilduvust Garmin Zumo 660 GPS-iga, mis võimaldab paremat A2DP muusika kuulamist.
• Parandatud mikrofoni reageerimist pehmematele häältele (sisselülitamiseks vali "VOX tundlikkuseks" High)
• Lisatud helisignaal omavahelise side alustamisel

Rohkem infot tarvara uuenduste kohta http://www.cardosystems.com/download/release-notes


Maicle
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Juul 2007, 01:03

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Maicle »

Millise sidesüsteemi poole vaadata kui sooviks on hakata kokku panema jupp jupi kaupa sidesüsteemi ja lõppeesmärgiks oleks soov kokku panna 4-ja inimese vaheline suhtlus ja idee poolest ka vb mingit muusikat lasta süsteemi sisse.

Esialgselt oleks kulutada 100€, Selles eest võiks saada mingisuguse tüki kätte vajalikust süsteemist ja siis hiljem midagi juurde soetada jne.
Kõige kihvtim olekski see Cardo G9 aga see on igati hinnast väljas. Uurisin ka Midland BT NEXT ( http://www.tehnoturg.ee/EE/3613/A297 ) süsteemi. Sõitja ja seljakoti ühenduse saaks 100€ eest kätte, aga hilisem teise mootorattaga ühendumine oleks võrdlemisi ebamugav, tuleks osta juurde eraldi raadiosaatja mõlemale ja see tuleks lenksule kinnitada (lenksul ruumi väga vähe ja lisaks ühe raadiosaatja hinnaks tundub olevat 100€)

Äkki keegi on taolises olukorras olnud ja teab kohe näpuga näidata suund kätte.
Sõbranna soovib oma kutile jõulukinki teha, tuli nõu küsima.

Suured tänud asjaliku info eest! :)

Kasutaja avatar

Anjolle
Postitusi: 12
Liitunud: 05 Juun 2008, 22:48
Tsikkel: Honda Hornet 900
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Anjolle »

Maicle kirjutas:

Millise sidesüsteemi poole vaadata kui sooviks on hakata kokku panema jupp jupi kaupa sidesüsteemi ja lõppeesmärgiks oleks soov kokku panna 4-ja inimese vaheline suhtlus ja idee poolest ka vb mingit muusikat lasta süsteemi sisse...
Kõige kihvtim olekski see Cardo G9...

Mina soovitaks ikkagi Cardo G9 kui ikka väärt kutt on. Kui hakata ostma mingeid käkke, lisaks veel raadiosaatjaid, pärast mõtled, kust veel musa sisse saada ja GPS hääljuhendid... Lõpuks läheb asi ikka sama kalliks ja/või on ebamugav kasutada.
Ise kasutan G4 juba paar-kolm aastat ja asjaga rahul. Samsungi nutitelefonist lasen üle BlueToothi MP3, GPS-i hääljuhiseid, räägin telefoniga. FM-raadio pole just suurem asi - töötab ainult linnas. Pean tunnistama, et kiivrist-kiivrisse sidet polegi reaalselt kasutanud kuid telefon on legaalsetel kiirustel täiesti kasutatav, üle 100km/h läheb tuulemüra liiga suureks (tuuleklaasita naked ratas ja odavama otsa avatav kiiver). Inimesed üllatuvad positiivselt kui saavad teada, et kõnelen nendega tsikliga sõites. Lahe on see, et kõnele vastamiseks pole vaja isegi kuhugi vajutada - tuleb ainult karjatada :mrgreen:
Kasulik omadus on veel automaatne helivaljuse reguleerimine (suurendab ja vähendab helivaljust vastavalt ümbritsevale mürale).
Meeldiva mulje jätab ka see, et ka mitu aastat vanadele mudelitele viitsitakse veel tarkvarauuendusi teha nagu eespool postitusest näha on.

Hornet 900
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Cardo tundub parim võimalik olevat. Häälestust on võimalik otse nutitelefonist teha ning ühendused sõitjate vahel on ülilihtsad. Samas tasub vaadata, mis sõprade seas kõige levinum on. Midland BT Next viimane põlvkond pole sugugi halb, sama käib ka Sena kohta. Interphone F5 on tõhus. Sena pakub viimasel ajal vast kõige enam innovatsiooni ja avatust. Sena uued mudelid ja Midland BT Next on võimelised ühenduma ka teiste tootjate lahendustega, Cardo suhtleb vaid omasugustega. Cardo vaieldamatuks plussiks on muidugi ülilihtne ühendatavus ja võimalus üheaegselt suhelda kuni 4 sõitjaga. Oma kogemuse baasil oskan öelda, et BT Next on kahe sõitja vahel vägagi mugav, nelja sòitja ühendamine nõuab pisut aega ja korraga saad ikka rääkida vaid ühega.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Siiski jään arvamusele et CARDO süsteem pole parim.
Mina hoian oma G9/G4 süsteeme alles just sellepärast, et see rohkem levinud meil maal. Sõpradel, tuttavatel Cardo süsteemid.
Kuid heli kvaliteedi, kasutamislihtsuse osas, on Sena süsteem ikkagist Cardost üle mu meelest.
Näit rääkides tel-ga linnas liikumisel ca 50km/h, teised ei saa arugi, et ma sõidan, siis kui Cardoga on see väga hästi aru saada, muu välismüra kostub paremini sisse. Heli kvaliteet muusika kuulamisel on üsnagi hea. Senat saad kasutada ja laadida samaaegselt, siis kui cardot ei saa ja aku kestvus on Senal parem. Side katkemisel liiga pika vahemaa peal vaatevälja uuesti ilmumisel taastab SENA ühenduse ise, Cardo'ga hakka jälle vehkima ja nuppe muljuma.
Mul oli veelgi probleeme G9'ga kuid seda ei hakka CARDO sidesüsteemide kaela ajama, ehk ise ei olnud piisavalt pädev ja konfisin miskit valesti
(mina näit ei saanud side ise püsti ajada ainult teine rattur, mina sain vastuseks alati et on hõivatud, kuid õnnestus vahetevahel kasutades VOX'i e. häälkäsklust) seepärast see side katkemine harja punaseks ajas, sest ei saanud ma side püsti.
Ehe näide oli selline:
Mina põrutasin kruusal üksinda ees, mu paariline oli koos kaassõitjaga ja suurte kohvritega taga suht ettevaatlik, mina paugutasin eespool hoiatades ohtlikest teelõikudest ja katkev side mille järel pidid jälle voodoo't nägema, muljudes nuppe käega seal kõrva juures ja andes häälkäsklust ajas tõsiselt ropendama!

Tõesti kahju, et raadioside suhtlusprotokoll pole universaalne üle erinevate sidesüsteemide. Ja pean kasutama seda mis mul ei meeldi!

Macintossile vaideln vastu, SENA ei ühildu teiste süsteemidega ainult endasugusega. Ei ole see SENA midagi innovatiivne, pigem üks samm tagapool vähem kellasid ja vilesid kui CARDO'l kuid see teebki temast parema kui CARDO.
G9'ga saab paraja kolhoosi taha ühendada oli see 8+1, Sena võimaldab ainult max 4 persooni ja Senal puudub FM raadio
COME-ON CARDO'ga mulju ühte nuppu hoia seal mitu sekki ütle miskit mikrisse jne siis pea meeles mis nuppu sa pead hoidma et lülitada muusikat või raadiot-on tükk maad keerulisem kui SENAL, SENA on intuitiivsem

Viimati muutis eerikkarts, 16 Dets 2013, 00:00, muudetud 1 kord kokku.
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2403
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas kris. »

Cardo ei tööta korralikult WP8 telefonidega, täpsemalt Lumia seeriaga. Kas on kellegil kogemusi WP8 ja mõne muu süsteemiga?

Terv
Kris.

Riding with a King!
Kasutaja avatar

erxz
Kaupmees
Postitusi: 238
Liitunud: 24 Mai 2005, 23:31
Tsikkel: Kawa/KTM/Honda/Beta
Asukoht: Tallinn

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas erxz »

eerikkarts kirjutas:

G9'ga saab paraja kolhoosi taha ühendada oli see 8+1, Sena võimaldab ainult max 4 persooni ja Senal puudub FM raadio
COME-ON CARDO'ga mulju ühte nuppu hoia seal mitu sekki ütle miskit mikrisse jne siis pea meeles mis nuppu sa pead hoidma et lülitada muusikat või raadiot-on tükk maad keerulisem kui SENAL, SENA on intuitiivsem

Eks see kolhoosi ühendamine on nii ja naa - vahemaad suuremas grupis muutuvad pikaks, seega levi probleemid jne
Senal olemas FM mudel SMH5FM millele raadio integreeritud (samas kui on olemas telefon Bluetooth-iga ja võimaldab raadio/muusika mängimist siis pole sisseehitatud FM-i vajagi ...)
Konverentsi võimalus on SMH10 ja SMH10R olemas (vanematel SMH10-tel tuleb softi uuendus teha)

http://senabluetooth.com/
http://motopost.ee/index.php?kat=235
motodepoos on võimalik kõiki Bluetooth 3.0 seadmeid katsuda ja proovida

erko(at)motodepoo.ee
www.motodepoo.ee

Tonis_T
Postitusi: 147
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Tonis_T »

http://senabluetooth.com/product/intercoms/20s/
see peaks nüüd kohe-kohe välja tulema. 20S-i üks featuur on siis sellise nimega: Universal IntercomTM: intercom with other brand communication systems
Lisaks peaks sama omadus firmware updatega ka vanematele mudelitele tulema.

Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 528
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

Sisult ja olemuselt tundub Cardo G9 kõige arenenum hetkel saadaolev sidesüsteem olema. Kas ta kõige parem on, sõltub pigem kasutajast. Liigne keerukus, kellade- vilede olemasolu võib teatud juhtudel muutuda kasutajale peavaluks. Kolhoosi sidestamisel soovitaks jääda tänasel päeval veel siiski vanakooli PMR-i juurde, sest meie katsetustel hakkavad teatud jamad juba alates 4-st bike- bike bluetooth ühendusest. 8 ühendusega võiks teoreetiliselt juba päris huvitavaks minna. Tehnogurudele muidugi sellised pisimured meeldivad :)


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Tonis_T kirjutas:

http://senabluetooth.com/product/intercoms/20s/
see peaks nüüd kohe-kohe välja tulema. 20S-i üks featuur on siis sellise nimega: Universal IntercomTM: intercom with other brand communication systems
Lisaks peaks sama omadus firmware updatega ka vanematele mudelitele tulema.

Minu jaoks on see küll sigahea uudis!
Tegin pisut otsingut selle Universal intercomTM kohta ja lugesin press release'i Ja tõesti detsembris lubatakse vanematele mudelitele ka selle tuge!
Väga hea, põhimõtteliselt see on ainus õige lüke neil, ainult nii saab turgu juurde võita andes võimaluse ühineda teiste süsteemidega!
http://senabluetooth.com/sena-technolog ... atibility/

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas koi »

Mul G4 ja suht rahul vidinaga. Seljakotiga side super, telefoniga side ja kuuldavus super. Kidur on raaio, mis tõesti toimib vaid suuremates keskustes. Metsavahel kähiseb vaid nagu vähja kott ja ei püsi jaamal. Võb olla on ka juures oma viga, sest kiivrile kinnitasin roostevaba plaadikesega. Kas see võib näiteks raadiot segada? Lahe oleks , kui raadiole oleks võimalik mingi antenni taoline asi külge pookida. Need kõlari juhtmed antenniks on minuarust ikka super hiina jura.
Kui jalaga käike vahetada, polegi rohkem segajaid vaja, mulle.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

eerikkarts kirjutas:

Siiski jään arvamusele et CARDO süsteem pole parim.
Mina hoian oma G9/G4 süsteeme alles just sellepärast, et see rohkem levinud meil maal. Sõpradel, tuttavatel Cardo süsteemid.
Kuid heli kvaliteedi, kasutamislihtsuse osas, on Sena süsteem ikkagist Cardost üle mu meelest.
Näit rääkides tel-ga linnas liikumisel ca 50km/h, teised ei saa arugi, et ma sõidan, siis kui Cardoga on see väga hästi aru saada, muu välismüra kostub paremini sisse. Heli kvaliteet muusika kuulamisel on üsnagi hea. Senat saad kasutada ja laadida samaaegselt, siis kui cardot ei saa ja aku kestvus on Senal parem. Side katkemisel liiga pika vahemaa peal vaatevälja uuesti ilmumisel taastab SENA ühenduse ise, Cardo'ga hakka jälle vehkima ja nuppe muljuma.
Mul oli veelgi probleeme G9'ga kuid seda ei hakka CARDO sidesüsteemide kaela ajama, ehk ise ei olnud piisavalt pädev ja konfisin miskit valesti
(mina näit ei saanud side ise püsti ajada ainult teine rattur, mina sain vastuseks alati et on hõivatud, kuid õnnestus vahetevahel kasutades VOX'i e. häälkäsklust) seepärast see side katkemine harja punaseks ajas, sest ei saanud ma side püsti.
Ehe näide oli selline:
Mina põrutasin kruusal üksinda ees, mu paariline oli koos kaassõitjaga ja suurte kohvritega taga suht ettevaatlik, mina paugutasin eespool hoiatades ohtlikest teelõikudest ja katkev side mille järel pidid jälle voodoo't nägema, muljudes nuppe käega seal kõrva juures ja andes häälkäsklust ajas tõsiselt ropendama!

Tõesti kahju, et raadioside suhtlusprotokoll pole universaalne üle erinevate sidesüsteemide. Ja pean kasutama seda mis mul ei meeldi!

Macintossile vaideln vastu, SENA ei ühildu teiste süsteemidega ainult endasugusega. Ei ole see SENA midagi innovatiivne, pigem üks samm tagapool vähem kellasid ja vilesid kui CARDO'l kuid see teebki temast parema kui CARDO.
G9'ga saab paraja kolhoosi taha ühendada oli see 8+1, Sena võimaldab ainult max 4 persooni ja Senal puudub FM raadio
COME-ON CARDO'ga mulju ühte nuppu hoia seal mitu sekki ütle miskit mikrisse jne siis pea meeles mis nuppu sa pead hoidma et lülitada muusikat või raadiot-on tükk maad keerulisem kui SENAL, SENA on intuitiivsem

Mõned täpsustused. G9 seadmel on nn. häälkäsud, mis vaikimisi seadistuses ootavad sinult omavahelise side alustamiseks "call intercom" häälkäsku. See on jah jube tüütu tegevus aga selle saab seadistuses ära keelata, peale mida alustatakse omavahelist sidet kohe kui midagi mikrofoni hõikad.
Üks kord nuppu vajutada ei ole ka püsiva side alustamiseks mingi ropendama ajav raketiteadus. Tuleb lihtsalt rahulikult asja võtta ning mitte kõik korraga nuppe hakata pressima.
Cardo G4 sai veel kasutada laadimise ajal aga see laadimise ajal kasutamine on halb mõte kuna pistikupesad võivad nii viga saada. Need pole selleks ette nähtud. G9 mudeliga kadus see võimalus ja väga hea et nii tehti.
Kui mingi välismüra kostab 50kmh sisse siis peab viga olema tihendis - üldjuhul mikrofon liiga kaugel või valet pidi.
Suhtlusprotokoll on universaalne, kuid tavaliselt on tootjad tarkvaraliselt hoolitsenud selle eest, et erinevate tootjate seadmeid ei saaks omavahel siduda/paaritada. Selleks kasutatakse tõenäoliselt bluetoothi MAC aadressi, millest osa võimaldab identifitseerida tootjat. Ma usun, et esialgne eri firmade seadmete ühilduvus hakkabki toimima nii, et vahetatakse lihtsalt bluetoothi MAC aadress ära selliseks, millega teine osapool nõustub suhtlema. Üks firma võtab "piiraja" maha ja kohe tulevad teised ka järele esitledes seda piirangu eemaldamist kui uut funktsionaalsust ja väites et just nende seade oli selles valdkonnas esimene :D

Kellel G9 funktsionaalsusest väheks jääb võtku teadmiseks, et uuel aastal tuleb välja Cardo uus tippmudel ja lisaks veel spetsiaalsed SHOEI kiivritele (Qwest XR-1100, Multitec Neotec, J-Cruise Hornet-DS, RJ-Platinum) sobivad seadmed. Viimaste tutvustus on Cardo veebilehel juba üleval http://www.cardosystems.com/motorcycles/cardo-sho-1-duo

Häid jõule!


Maicle
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Juul 2007, 01:03

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Maicle »

Uurin seda Sena SMH10 ja 5 erinevusi.
Suurim ja oluliseim on ilmselt see, et SMH10 võimaldab konverentskõnet ja üldist kõnet suurema leviga kui SMH5.

Ehk siis SMH5-ga ei saa 4 inimest korraga "möliseda" ilma mingeid "vahetusi" tegemata?
Ja SMH10 võimaldab seda.
Correct?


Aivar123
Postitusi: 208
Liitunud: 23 Juul 2012, 17:00
Tsikkel: TDM 900
Asukoht: tallinn

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Aivar123 »

Kas Cardole miskit sellist "junni" on vahele panna, et seda saaks PMR ( või mõne muu) raadiojaamaga ühenduses kasutada. PMR side ikkagi kilomeetreid, samas kui see BT heal juhul 2 rekkapikkust võtab.

Parem kui me tööalaselt ei kohtu... mitte et minul klientide vastu midagi oleks.

Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Kasutaja avatar

Anjolle
Postitusi: 12
Liitunud: 05 Juun 2008, 22:48
Tsikkel: Honda Hornet 900
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Anjolle »

Aivar123 kirjutas:

Kas Cardole miskit sellist "junni" on vahele panna, et seda saaks PMR ( või mõne muu) raadiojaamaga ühenduses kasutada.

Mingi junn nagu oleks http://www.tehnoturg.ee/EE/4144/ALB08 ja osadel PMR-idel on BlueTooth juba sees. Ei kujuta ette, kui mugavalt see Cardoga kokku käib, kas näiteks VOX töötaks või peab PTT nuppu pressima.

Hornet 900

isandpauk
Kaupmees
Postitusi: 191
Liitunud: 09 Aug 2005, 00:27
Tänatud: 1 kord

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas isandpauk »

Aivar123 kirjutas:

Kas Cardole miskit sellist "junni" on vahele panna, et seda saaks PMR ( või mõne muu) raadiojaamaga ühenduses kasutada. PMR side ikkagi kilomeetreid, samas kui see BT heal juhul 2 rekkapikkust võtab.

Saab ühendada PMR saatjaid, millel on bluetooth tugi ja ka teisi adapterite abil aga see teeb kogu süsteemi mõtetult kohmakaks. Mitusada meetrit sinu arvates need rekad pikad on?

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Maicle kirjutas:

Uurin seda Sena SMH10 ja 5 erinevusi.
Suurim ja oluliseim on ilmselt see, et SMH10 võimaldab konverentskõnet ja üldist kõnet suurema leviga kui SMH5.

Ehk siis SMH5-ga ei saa 4 inimest korraga "möliseda" ilma mingeid "vahetusi" tegemata?
Ja SMH10 võimaldab seda.
Correct?

Yep. Kaks põhierinevust: disatnts (SMH10 900m, SMH5 400m) ja konveretskõne võimalus.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Maicle
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Juul 2007, 01:03

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Maicle »

isandpauk kirjutas:

Mitusada meetrit sinu arvates need rekad pikad on?

Noo ikka on :D

Viimaseks küsimuseks siis, kas multi pairing selle Sena seadme puhul siis tähendab seda, et sa saad valida selle inimese kellega sa räägid? Ehk siis korraga saab olla ainult 1 paar korraga suhtluses ja koguaeg pead nupuga vahetama seda? Või siis häälkäsklusega äkki?


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Maicle kirjutas:
isandpauk kirjutas:

Mitusada meetrit sinu arvates need rekad pikad on?

Noo ikka on :D

Viimaseks küsimuseks siis, kas multi pairing selle Sena seadme puhul siis tähendab seda, et sa saad valida selle inimese kellega sa räägid? Ehk siis korraga saab olla ainult 1 paar korraga suhtluses ja koguaeg pead nupuga vahetama seda? Või siis häälkäsklusega äkki?

SMH10 kõik 4 saavad suhelda üheaegselt. Multi pairingu alt pigem ehk mõtlevad mitu seadmega korraga paaritumine, ehk kanal A otsa istub üks seade kanal B otsa teine seade kanal C kolmas
See vana video

Nüüd SENA lubab konference suhtlemist viimaste update'idega

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Seadmete ühendamine on endiselt paras peavalu, niikaua, kui on vaja kaks seadet omavahle paari panna pole nagu vigagi aga grupi puhul on juba paras tegemine (sama ka Midlandiga).

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas kalle »

Päris mitu aastat olen PMRe kasutanud. Viimasel ajal oli veidi probleeme ja kuidagi ei jõudnud järgi uurida, kas viga oli nupus, või jaamas. Vahepeal tahtsin siis Cardot ka proovida ja tänu kasutaja isandpauk lahkusele saingi seda väikese Valgevene tiiru ajal teha. Tänud siinkohal selle eest!
Eks ta peale PMRi ikka harjumist ja harjutamist taha, aga üldiselt töötas kõik nagu ette nähtud.

eerikkarts kirjutas:

. Side katkemisel liiga pika vahemaa peal vaatevälja uuesti ilmumisel taastab SENA ühenduse ise, Cardo'ga hakka jälle vehkima ja nuppe muljuma.

Sellest omadusest tundsin küll puudust. Hetkel nagu ei teagi mida peaks tegema, kas teha oma vanad jaamad korda, või minna ka Cardole vms. üle

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Hetkel nagu ei teagi mida peaks tegema, kas teha oma vanad jaamad korda, või minna ka Cardole vms. üle

Mõlemal variandil omad plussid ja miinused. Ideaalse seade korral on sul BT kiivriside külge ka juhtmevaba PMR ühendatud. Viimane on universaalne ning tagab oluliselt suurmema ulatuse ning küünib ka üle suuremate takituste ja läbi metsaste kurvide. BT ideaalne kasutusjuht tunub olevat pigem juhi ja tagasõitja (või kahe sõitja) vahel, kohe kui sõitjaid on rohkem on kõikide nende ühendamiste, lülitamiste ja seadistamistega pidevalt mingi probleem (nähtude tehtud). BlueTooth kui protokoll pole ju iseenesest mõeldud selleks, milleks teda kiivriside puhul kasutatatkse.

Ise plaanin oma peakomplekti juurde (Midland BT Next) järgneval suvel ka PMR-i lisada.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Metsanotsu
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Dets 2003, 16:15
Tänatud: 2 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Metsanotsu »

Tervist,

kas keegi on proovinud Cardo uut appi Cardo SmartSet, nimelt ei saa ma seda tööle. Seadmetele (G9) lasin uue update peale (vers 1.6) aga kui läbi telefoni app´i proovin siis ei üheda ära vaid krijutab et Update device software http://www.cardosystems.com (telefoniga ühendab aga app´iga mitte). Samas seal interneti lehel läbi kabli ühendab seadmed ära ja saab ka seadistust muuta. Millegi pärast update´des täiesti lõpus seade vist tegi restarti ja siis ühendus korraks kadus ja viskas errori ette, kui lahti ühendasin ja uuesti külge siis näitas ilusti et peal on soft 1.6. Äkki keegi targem oskab midagi tarka selle kohta ütelda :bsmile: telefoniks CAT B15 androidiga 4.1.2

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7383
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1974 korda
Tänatud: 568 korda

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Olen siiani kasutanud ainult profi saatjaid ja need bluethootiga asjad tunduvad nagu rohkem laste mäguasjad nendega võrreldes olevat.Võtsin ühe BT paari prooviks,aga no see on ikka ainult seljakotiga rääkimiseks,mitte rataste vahel side pidamiseks.Telefon mind sõidu ajal ei huvita(enne kiivri pähe panekut läheb hääletu peale,sest ma sõidan ja räägin siis kui ei sõida) ja muusikat ei kuula.Nagu ma aru saan,siis peale kehva side on nendega nii,et kui kaks ratast neli inimest,siis rääkida saab ikka ainult ühega neist või?Kõik mind ei kuule?Või olen ma valesti aru saanud?
Et seljakotiga rääkida pole ju üldse midagi erilist vaja.Ka juhtmega asi toimib.Selle jaoks mitusada kulutada on ju suht mõtetu.
Kas selline või analoogne(neid palju erinevaid) asi võimaldab rohkemat kui ühega korraga suhelda,kas teised kuulevad mind ka,aga vastata saab muidugi üks haaval nagu profi saatjatel?
http://www.louis.de/_50050253ac295b05ce ... r=10059196
Nendel tundub levi vähemalt natuke pikem olevat.Keegi kuskil väitis,et ka linnas võib olla kuni pool kilomeetrit?Ma võin igasugu nuppe vajutada,aga tähtsaks pean seda,et mind siis ka kuuldaks ja kogu seltskond kuuleks ning ka mina kuulen selget juttu,mitte silpe ja sahinat.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemidest rattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

XL1000 kirjutas:

Kas selline või analoogne(neid palju erinevaid) asi võimaldab rohkemat kui ühega korraga suhelda,kas teised kuulevad mind ka,aga vastata saab muidugi üks haaval nagu profi saatjatel?.

See on kōige tavalisem PMR saatja/vastuvōtja (teadjamad korrigeerivad vajadusel täpsemaks) millega saad kõikide teiste PMR saatjatega piiramatult suhelda. Kuulevad need, kel saatja samal sagedusel ja räägitakse ikka ükshaaval - PTT nupp alla ja räägid. Distants ja kuuldavus sōltuvad üldjuhul saatja vōimsusest ja maastikust aga otsest nähtavust nagu BT seadmete puhul ole vaja.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”