Suur jama GPZ 500s-ga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

jackson

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas jackson »

taaniellin kirjutas:

Panin käigu sisse, sõitsin, jäin seisma, et ringi keerata. Panin esimese sisse ning sidurit hoidsin veel peal, hakkasin natuke järgi laskma, umbkaudselt kolmveerand oli veel peal sidurit ja lihtsalt selline mulje jäi, et käik oleks sisse vajunud kohe. Mootor seiskus kohesellt. Käiku ei visanudki välja, selle võtsin ise välja kui seisma jäi ja lükkasin koju.

Panid käigu sisse ja siis kui sidurit lahti hakkasid laskma oli tunne nagu käik oleks sisse vajunud? Sul oli ju käik sees, kuidas see sai sisse vajuda? - selle põhjal ütleksin et sa ei tea kuidas sidur toimib. Käiku lülitatakse käiguhoovaga, sidur on lüli mootri ja käigukasti vahel mille abil saab mootori käigukastist lahutada.
Käisid üks või mitu korda sõitmas sest see mida sa praegu kirjutad erineb esialgsest? Kas mootor pärast seismajäämist käima ei läinud või sa ei proovinud? Pakuks probleemi siduri-käigukasti poolel. Pane käik sisse ja proovi tsiklit veeretada sisse tõmmatud sidurihoovaga, erinevate käikudega. Kui seal esineb mingeid tõrkeid veeretamisel siis on suht selge et käigukastis probleem.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Minu meelest on hetkel sellel teemal kaks võimalikku viga:

  1. Sa (teemaalgataja) kas ei oska selgitada, mis juhtus ja mida sa peale mootori seiskumist proovisid ning mis oli proovimise tulemus
  2. Sa (teemaalgataja) ei saa mootori tööpõhimõttest üldse aru

Lähed kohalt, mootor sureb äkitselt välja ja selle peale võtad mootori lahti? Äkki andis siduri libistamisel sidur lihtsalt saba ja ühendas lõpu libistamise asemel väntvõlli käigukastiga ning see on ju sama, mis lasta sidur rapsakalt lahti, mille peale peabki mootor välja surema. Siit küsimus: kas siduritross on ikka terve? Kas sidur teeb oma tööd (lahutab hooba vajutades ja ühendab lahti lastes.)? GPZ-il on keskhark. Saad tagaratast ringi ajada suvaline käik sees ja kõike kontrollida. Nüüd on muidugi juba kõik lahti võetud ja mitmeid asju ei saagi enam adekvaatselt tuvastada...

Kui ei anna adekvaatseid algandmeid, siis foorumi abil ravida ei õnnestu!

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas grahv »

taaniellin kirjutas:

Kas siis võis ainult süütemängus viga olla?

Sinu pildid on selleks liiga udused ja väikesed, et sealt midagi välja lugeda... Peale selle, et sul on juba seda tüüpi rootor, millel ei ole irduvate magnetite sündroomi. Seega tõenäoliselt ei olnud viga generaatoris. Mähised küljekaane sees tunduvad ju ka terved olema.

Mis on see valge moodustis küljekaane sees viimase pildi vasakus servas?


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

StreetMoto kirjutas:

Minu meelest on hetkel sellel teemal kaks võimalikku viga:

  1. Sa (teemaalgataja) kas ei oska selgitada, mis juhtus ja mida sa peale mootori seiskumist proovisid ning mis oli proovimise tulemus
  2. Sa (teemaalgataja) ei saa mootori tööpõhimõttest üldse aru

Lähed kohalt, mootor sureb äkitselt välja ja selle peale võtad mootori lahti? Äkki andis siduri libistamisel sidur lihtsalt saba ja ühendas lõpu libistamise asemel väntvõlli käigukastiga ning see on ju sama, mis lasta sidur rapsakalt lahti, mille peale peabki mootor välja surema. Siit küsimus: kas siduritross on ikka terve? Kas sidur teeb oma tööd (lahutab hooba vajutades ja ühendab lahti lastes.)? GPZ-il on keskhark. Saad tagaratast ringi ajada suvaline käik sees ja kõike kontrollida. Nüüd on muidugi juba kõik lahti võetud ja mitmeid asju ei saagi enam adekvaatselt tuvastada...

Kui ei anna adekvaatseid algandmeid, siis foorumi abil ravida ei õnnestu!

Siduritross on täiesti korras, peale seda proovisime lükkata 3-5 käiguga, aga mootor ei käinud ringi, proovisime veel täkku anda, aga ei midagi, mootorit ei tahtnud ringi ajada ikkagi
väga vabandan kui kõik jutt on arusaamatu, aga ei oska lihtsalt paremini seletada, ise sellel alal uustulnuk.

GRAHV, see valge ollus on metallipuru

Kasutaja avatar

voyager
Postitusi: 114
Liitunud: 23 Mär 2010, 00:56
Tsikkel: ZX-6R
Asukoht: Läänemaa

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas voyager »

taaniellin kirjutas:

aga mootor ei käinud ringi, proovisime veel täkku anda, aga ei midagi, mootorit ei tahtnud ringi ajada ikkagi

Kas starter töötab? Kui starter ise käib tühjalt ringi, siis kontrolli, et geneka mangetvöö tagant starteri pendiks irdunud poleks.


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda puru on seal nõksa paljuvõitu ma kardan. suht kohvi pealt ennustamine küll, kuid ma eeldan, et sul on jama ikkagi käigukastis. muidugi ükskõik mis seal käigukastis ka ei juhtuks siis siduriga ära lahutades (eeldusel, et see muidugi töötab ja lahutab veel) peaks mootor ise ikka kenasti ja vabalt ringi käima.
kui mootorit ringi ajada ei saa siis on oluline teada saada kas see on täiesti jäigalt ühe koha peal kinni või liigub näiteks pool pööret vms. kuna sinul aga väidetavalt käib mootor kenasti ringi siis ma sealtpoolt üldse viga ei otsiks enam.


K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas K2bi »

onu ma tulen ja ostan su katkise ratta 200.- ära . siis saad murest ja vaevast lahti


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

Voyager, Hakkan varsti uuesti masina kallal vaeva nägema ning vaatan siis üle,starter ise ringi niisama ei käinud, siis kui mootor soe oli siis ainult läks käima, muidu sai täkku antud ja läks nagu niuhti käima
Will111 eks ma kontrollin käigukasti ka üle, ei võta kaua aega ning parem ikka kõik üle kontrollida kui uuesti kokku panna
K2bi ma ei müü mingi hinna eest seda ratast maha, mul aega on, finants olukord pole ka kõige halvem niiet sebi mujalt omale ratas :)


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

Sain siis vea teada, käigukastis olev kett jookseb liiga lõdvalt ning tõmbab vahele kinni, kolb ja kõik seest nagu uus :) pole mitte ühtegi viga :D

Kasutaja avatar

valev247
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Nov 2008, 00:48
Tsikkel: Ducati SCRAMBLER
Asukoht: Pärnu / Tallinn

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas valev247 »

taaniellin kirjutas:

Sain siis vea teada, käigukastis olev kett jookseb liiga lõdvalt ning tõmbab vahele kinni, kolb ja kõik seest nagu uus :) pole mitte ühtegi viga :D

Aga milline kett seal käigukastis lõdva on? Kas see mis jookseb väntvõllilt nukkvõllidele (mootori keskelt) või see mis sidurikorvi ja väntvõlli ühendab (paremal pool) või siis seal vasakul pool peaks kh kett jooksma väntvõlli ja starteri vahel ?


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

sidurikorvi ja väntvõlli ühendav


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

No siis peab see väntvõlli hammasratas ka eriliselt kidur välja nägema.
Ma ei kujuta, kui lõtv see kett peab olema, et kinni kiilub. See ei peaks hammasratta peal püsimagi siis..... ei kujuta ette, mida see mootor sel juhul näinud on.... või siis ei ole ka see mootori rikke põhjus ja Sul tuleb veel otsida, vahetades muidugi keti ja tuksis hammasrattad. Pigem usun seda teist varianti.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

valev247
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Nov 2008, 00:48
Tsikkel: Ducati SCRAMBLER
Asukoht: Pärnu / Tallinn

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas valev247 »

taaniellin kirjutas:

sidurikorvi ja väntvõlli ühendav

See sidurikorvi ja väntvõlli vaheline kett ei saagi nii välja venida et kuskile vahele kinni jookseks, pigem läheb ennem pooleks. See kett peabki lõtv olema ja seda pingutada ei saa. Aga kui seal midagi kinni jookseb siis pigem vaadata sidurikorvi all olevat puksi (pronks puks vist ja umbes 20 mm pikk) - et äki keegi pole varemalt seda puksi pannud või vale asi seal ja siis nüüd sidurikorvi tõmbab risti.


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas will111 »

mul on tunne, et seda mootorit peaks lihtsalt vaatama keegi, kes asja jagab ka :D saaks ehk veale jälilegi

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

See kett venib välja ja korralikult. Kuna seda pingutada ei saa(see ei tähenda, et ta peab lõtv olema), siis on tehase poolt ette antud läbivajumise max määr(minu rattal max. 2,5 cm).
Selle ületades võib kett täiesti vabalt kuskil poole hambaga kinni puua.

Kogu sellele kiilumisele peaks aga eelneva korralik kõrin ja kolin käivitamisel ning gaasi maha lastes.

edu

NB! Teen just enda Kawal mootorisiseste kettide vahetust

Saadetud kettaga lauatelefonist!

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas grahv »

gpz500 manualist:

Primary chain 20-link lenght:
standard 190.50-190.97mm
wear limit 193.4mm

(If the lenght from the 1st pin to the 21st pin exceeds the limit in Table 1, install new chain)


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

Will111, mootorit vaatabki targem mees üle ja temagi saab kuus 1 või 2 korda abis käia. Motokeskusesse eriti ei tahaks vedada, jube raha läheb alla.
Yeekim, tänud info eest :)


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

noo nii, tere siis taas, edastan paar punkti mis sai täna õhtusega teada:

  1. Kõik ketid on absoluudselt õigesti ning pole ükski õnneks välja veninud ega midagi muud halba
  2. Kõik saaled ja väntvõllid ja absull kõik asjad on nagu tutikad seal sees, pole ühtegi kriimu ega midagi

Veaks tuli rootori kaane vahele jäänud pasahunnik, ehk seal oli paska täis ning sai sealt kõik puhtaks tehtud, seega nüüd siis vaja ainult uut rootori kaant
Tean, et pole õige mees seletama aga ehk saab keegi aru midagi :)
Kui keegi arvab, et mootori täiesti lahtivõtmine oli mõttetu siis pean vastu vaidlema, kuna mootorit pole ise seestpoolt näinud ning ei teadnud seisukorda( parem ikka üle vaadata)

Kasutaja avatar

valev247
Postitusi: 24
Liitunud: 04 Nov 2008, 00:48
Tsikkel: Ducati SCRAMBLER
Asukoht: Pärnu / Tallinn

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas valev247 »

Millest täpsemalt see pasahunnik koosnes ? Arvan et see oli metalli ja magnetipuru. Külje kaanekülge kinnitub rootor (mähised) ja ümber selle hakkab magnetvöö tiirlema (magnetvöö on väntvõlli otsa kinnitatud). Mida täpsemalt mõtled selle rootorikaane all ? Kas seda magnetvööd või hoopis mootori küljekaant ?

Pakkusin seda viga ju kohe alguses juba.


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

valev, tänud lahti seletamast, siis ikka magnetvöö ja selle taga oleva hammaka vahel oli metalli paska täis.


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

Igaksjuhuks küsin ära, ega keegi ei tea kust sellist tihendit tellida?
Keegi võiks linki visata vms
Ärge palun laimama hakake :)
http://www.upload.ee/image/3959144/1000 ... _n__1_.jpg

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas puna »

Mõõdu järgi saab vast vesse tn firmat enam ei mäleta


Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

aga kuskilt internetist vms pole võimalik tellida või oskab keegi täpsemalt jupi nime öelda vms

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas Pontus »

taaniellin kirjutas:

aga kuskilt internetist vms pole võimalik tellida või oskab keegi täpsemalt jupi nime öelda vms

Ole lahke kaasfoorumlane:
Pilt
http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-GPZ500 ... 232b99705d
Ja alati aita ise kah kaasfoorumlasi, ega muidu foorum ei arene paremuse poole kui me ise endeid ei aita :!:

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

Aitäh vastuse eest, aga see pole see mis ma otsin, otsin seda mis sinna ringi sisse käima peaks.
Aitan alati kaasfoorumlasi kui vaja :)

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Hoi!

Sinna käib vist "simmer"
Vajaliku mõõdu saad varuosade kataloogist.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Teema algataja
taaniellin
Postitusi: 32
Liitunud: 20 Okt 2013, 00:12
Tsikkel: Gpz500 93/sv650s 04
Asukoht: Pärnu

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas taaniellin »

yeekim kirjutas:

Hoi!

Sinna käib vist "simmer"
Vajaliku mõõdu saad varuosade kataloogist.

Edu

Keegi võiks linki visata kuna ise pole netist kuskil leidnud seda juppi. enne ei saa krt mootorit korralikumalt kokku laduda

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas Pontus »

R.T.F.M Sedas toimides saad kindlasti teada varuosa koodi ja sealt nii edasi...

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Suur jama GPZ 500s-ga

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Säärane joonistus:
https://www.kawasakiepc.com/SystemSearc ... N=91157022

Ja seal käivad järgmised asjad:
92042-016
92066-1208

Paraku mingit simmerit seal ei kohta,ehk käib seal mootori kokku lappimisel õhuke kiht silikooni :roll:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”