Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Räägime mooroti vigadest ehk siis takistustest, mis rikuvad gaaside voolavuse ära. Portimise peamine eesmärk on parandada voolavust. Portimise käigus eemaldatakse tehase tootmise vead. Selleks võib olla tehase valu vead või lihtsalt mingi serv/äär, mis tekitab turbulentse. Õnneks/kahjuks on jupiteril neid oi oi kui palju ja oi oi kui suures ulatuses. Idee poolest peaks täpsusklass olema 0,1mm, kuid antud jupiteril oli see 3...10mm.
Täpselt on selline tunne, et kui neid IZ'e välja mõeldi, siis olid eraldi osakonnad. üks meekond mõtles välja karteri ja teine silindri. See kes tegeles karteriga leidis, et jube hea oleks kui ülevoolu kanal oleks kandiline. Teine osakond kes tegi silindrit, mõtles et see peaks olema ikka ovaalsem ja siledam. Nii ned erinevad jupid tootmisse läksid ja keegi omavahel ei kooskõlastanud. Tulemus ongi see, et kui kaks juppi omavahel kokku peaksid sobima 0,1mm täpsusega, siis reaalsuses kokku sai hoopis kandiline ja ümmargune toru. Kuna masinad juba töötasid ja norm oli vaja täita, siis keegi ei viitsinud neid ümber teha ja nii ongi viga 3...10mm. See on muidugi minu arvamus ja ei pruugi tõsi olla.
Vead:
Kandiline ülevoolu ava
Ja ovaalne ülevoolu ava. Ideaalselt sobivad kokku
Silindri hülss ja karteri ava isegi sobivad.
Kandilise ja ovaalse avade kokku panemisel on serv, mis tekitab suuri turbulentse.
Alka ja hülsi serv 1..2mm. Taas halb koht
Ja nüüd kõige parem koht, silindri sobivus karteriga. Silindri serv ulatub 3mm karteri ülevoolu kanalisse. See on kõige suurem turbulentside koht.
Sama koht silindril
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.