Õnnetused mootorratastega
-
Macintosh
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7430
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1100 korda
- Tänatud: 1118 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
sylla kirjutas:Tali - su juttu lugedes meenus Motosurvival, kus ettekeeramist käsitleti. Lühidalt jagunevad juhid kaheks - esimestele keeratakse ette pidevalt ja kogu aeg, teistele mingil põhjusel mitte. Asi selles, et teine grupp teadvustab endale, et nad ei ole liikluses nähtavad ja käituvad vastavalt.
Kui kuulud esimesse gruppi, mine kindlasti Kevadel toimuvale Motosurvival koolitusele.
Endal jättis hooaja viimast sõitu tehes arvatavasti just Kevadel läbitud koolitus ratta ja kondid terveks kui peateel liigeldes kõrvalteelt suure hurraaga ette sõideti.(Kilomeetreid sõidan hooajaga ca 7k)
Ei ole need asjad nii mustvalged. Mulle tavaliselt ei keerata ette või kui täpne olla, siis need ettekeeramised ei tule ootamatud. Enamasti.
Kahel juhul hooaja jooksul on mõni sõiduk suutnud mind tõsisemalt üllatada. Kõrvalteelt peatänavale olematu liiklusega. Hea nähtavusega. Ühel juhul juhul vaatas juht minu arusaamist mööda mulle otsa (tegelikult vist küll läbi) ja keeras seejärel ette. Alateadlikult olin selleks valmis. Milleks ma valmis polnud oli tema kiire ümberreastumine vasakule, mind endiselt märkamata. Roolis istunud naise kogu tähelepanu oli tagaismel istuval lapsel. Ta pidi krambid saama, kui ma paarkümmend meetrit edasi foori taga küsisin, miks ta mind tappa tahab.
Teisel juhul tegime kahe tsikliga möödasõitu eesliikuvast maasturist, esimene oli möödasõidu lõetanud, kui mina talle järgnesin. Samal hetkel ilmus ristuvale pinnasteele puude vahelt ootamatult pereauto. Seisatus vadi hetkeks, juht saatmas pilguga minu ees sõitnud ratturit ning seejärel pööras teele välja, kukal ikka veel minu poole. Juhi näos peegeldus ilmselge paanika, kui ta pooleldi teelekeeranud autos lõpuks pilgu sõidusuunda keeras. Sisuliselt oli sellel hetkel juba hilja midagi teha - päästis vaid kiire põige kahe sõiduki vahelt.
Passiivse turvalisuse osas minul palju enam paremaks minna ei saa - muidugi on võimalik valge kiiver asendada neoonvärvilisega ja samamoodi hele sõidukostüüm aga selektiivse nägemise vastu see ilmselt ei aita, sest esimesel juhul otsis juht teelt autot ja teisel oli pimesi veenunud, et samast suunast saab tulla vaid üks taoline sõiduk. Esimese oht oli väike, sest manööverdamisruumi oli piisavalt. Teisel juhul läks küll napilt. See viimane pidi olema üsna "õpikunäide", kus esimene rattur saab läbi ja järgmisele keeratakse ette.