enduroratas
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
enduroratas
Tervitus kõigile,olen siin foorumis uus, muidu noor ja aktiivne mootorrattur,müüsin maha oma cruiseri,nüüd otsin endale endurot,tundub palju huvitavam ja mitmekülgsem ratas olema. kahjuks ei oska valida erinevate rataste vahel,sõidan üksi ja tahan r1 singel mootorit
silma jäi see konkreetne ktm suht kallis kuid ikkagi meeldib
http://bike.motors24.ee/vehicles/340640 ... &sort=paid
Palun vihjeid, kas tasub osta,mida eriti tähelepanelikult vaadata,või millised oleks teised alternatiivid ?
Re: enduroratas
Jätsid kirjutamata, mida sa enduroga peale kavatsed hakata. St. kas maastikul sõitma, metsas hullama või lihtsalt asfaldil kulgema.
Aga see KTM Adventure tundub niisama kruusateede jaoks väga luks. Pikka matka ei ole hea ette võtta, vibra suur, sadul kõva ja mootoriressurss väike.
Kitsal metsarajal ja endurovõistlusel sõitmiseks liiga raske. Kõrbesse sobib hästi
-
Teema algataja
Re: enduroratas
Asfaldil kulgesin 2 hooaega,väga tüütu.Peamiselt matkaks eesti piires loodused,(ka asfaldil) ei soovi väga exstreemseid elamusi,kuna pole veel kogemusi vastavaid ja selliseid sõpru kelleg koos korralikult paugutada
-
- Mode
- Postitusi: 888
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 39 korda
- Kontakt:
Re: enduroratas
Pekimeister kirjutas:Tervitus kõigile,olen siin foorumis uus, muidu noor ja aktiivne mootorrattur,müüsin maha oma cruiseri,nüüd otsin endale endurot,tundub palju huvitavam ja mitmekülgsem ratas olema. kahjuks ei oska valida erinevate rataste vahel,sõidan üksi ja tahan r1 singel mootorit
silma jäi see konkreetne ktm suht kallis kuid ikkagi meeldib
http://bike.motors24.ee/vehicles/340640 ... &sort=paid
Palun vihjeid, kas tasub osta,mida eriti tähelepanelikult vaadata,või millised oleks teised alternatiivid ?
Nu tere tulemast foorumisse.
Kas varasem hooldamise või sõitmise kogemus on olemas? Kui palju pikkust ja kui palju kaalu noorsandil on?
Ja põhiline kah - mis selle rattaga tegema kavatsed hakata?? - Viimane siis sama mida Mell küsis.
Vana LC4 on väga tubli ratas. Seda eriti vana ADV. Temaga sõitmisel pead aga mitmeid tehnilisi ja "omapärasid" teadma, enne kui otsustad tema omanikuks hakata ja selleks soovitaks soojalt netist nende kohta lugeda. Materjali on nii LC4 foorumis kui ka ADV - foorumis.
See ratas "enduro" võistluseks või sõiduks otseselt ei sobi aga müttamiseks ja väga rasketes oludes reisimiseks on igati tubli riist. Selline vedrustus ja paak on kooslus, mis lõppes tollesama rattaga. Uuemad on juba kõik oluliselt kitsama kasutusalaga rattad alati. Aga mida spetsialiseerunum, seda parem ta tolles konkreetses asjas ka on.
Edu noorsand.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Re: enduroratas
honda africa twine kiidetakse samas honda dominator pidi saast olema oma pehme taga kiigega,need siis sellised rattad millega kannataks asfaldil ja kruusal liigelda
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
Teema algataja
Re: enduroratas
Pikkust mul 190 kaal 90kg proovisin istuda bmw f 650-ne peal naeruväärselt väike tundus,võimalik et nägin treffile sõites seda sama adventuret Mustvee statoilis suure enduropundiga Jõhvi poole suundumas,jäi silma positiivselt!
-
- Mode
- Postitusi: 888
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 39 korda
- Kontakt:
Re: enduroratas
Pekimeister kirjutas:Pikkust mul 190 kaal 90kg proovisin istuda bmw f 650-ne peal naeruväärselt väike tundus,võimalik et nägin treffile sõites seda sama adventuret Mustvee statoilis suure enduropundiga Jõhvi poole suundumas,jäi silma positiivselt!
Nu kui selline "suur ja tugev" poiss oled, siis phmt ei ole su valik piiratud. Alumise otsa ja "lastekad" võid jätta kõrvale ja kõiki teisi kaaluda. Siin mõni aeg tagasi oli päris korralik vana tenere ka müügis sarnases hinnaklassis. Tollega kannatab ka kaugeid sõite ette võtta ja on ka päris suutlik õigete rehvide ja harjutamisega. Aga käi ja proovi kindlasti mitmeid. Roni selga ja vaata millised meeldivad ka kaalu poolest ja istekõvaduselt ja asendilt.
Vanad rattad ja tehnika kontrollimine - kehtib kõik nagu ikka, et ära usalda ja kontrolli kõike!
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: enduroratas
Oleks mulle omal ajal selline LC4 hea hinnaga ette jäänud... siis ei oleks ma ilma gondlita LC4 võtnud
Väga pro ratas, aga nagu mainitud, tema eripäradega tuleks enne ostu end kurssi viia
Oh jah, nüüd tuli igatsus peale...
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: enduroratas
Julgen seda KTMi soovitada, tehniliselt v heas korras ja hooldatud. Kruusale ja ka kõvema põhjaga metsaradadele minuarust hea valik. Suur paak annab eelise ka pikematel trippidel. Olenevalt kus sa pesitsed leiab sõidukaaslasi ka. Tartust käib meie väike seltskond iga nädal uusi teid avastamas.
Re: enduroratas
Snowhite kirjutas:....
Vana LC4 on väga tubli ratas. Seda eriti vana ADV. Temaga sõitmisel pead aga mitmeid tehnilisi ja "omapärasid" teadma, enne kui otsustad tema omanikuks hakata ja selleks soovitaks soojalt netist nende kohta lugeda. Materjali on nii LC4 foorumis kui ka ADV - foorumis.
See ratas "enduro" võistluseks või sõiduks otseselt ei sobi aga müttamiseks ja väga rasketes oludes reisimiseks on igati tubli riist. Selline vedrustus ja paak on kooslus, mis lõppes tollesama rattaga. Uuemad on juba kõik oluliselt kitsama kasutusalaga rattad alati. Aga mida spetsialiseerunum, seda parem ta tolles konkreetses asjas ka on.
Edu noorsand.
Bastard kirjutas:Oleks mulle omal ajal selline LC4 hea hinnaga ette jäänud... siis ei oleks ma ilma gondlita LC4 võtnud
Väga pro ratas, aga nagu mainitud, tema eripäradega tuleks enne ostu end kurssi viia
Oh jah, nüüd tuli igatsus peale...
Tekkis kohe huvi, et mis omapärad need siis olla võiks? Väriseb kohutavalt või mis?
Üks värskelt müüki ka tulnud> http://www.soov.ee/viljandimaa/KTM_lc4_ ... m?ca=1&w=3
Re: enduroratas
üks omapära on sellistel maha põlev magneeto mähis
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
Teema algataja
Re: enduroratas
Jeerum nüüd peaaju paks,ööläbi saksa foorumites tuhnitud ,igasuguseid erinevaid massinaid juba privas pakutud jne,keeruline,igal omad vead omapärad
panen jalad külma vette ja vahin kuulan ka youtubest võimalikke variante.Küll ma sobiva leian
Miks ktm mähis maha põleb??
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6767
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: enduroratas
426f kirjutas:üks omapära on sellistel maha põlev magneeto mähis
Miks ta maha peaks põlema
Sai ise 2 aastat sõidetud, nüüd sõidab töökaaslane ka juba 2 aastat ja ei põle!
Metsas/mudas/liivas oskaja käes hea pill, pikkasid trippe ei soovita-PITA
edu
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: enduroratas
Sa Pekimeister valid ja otsid ratast netis kogutud LIKEDE põhjal we? Kui sulle mu ktm meeldib, siis tule vaata ja sõida.Sulle ja teistele huvilistel ratas müügis paar kuud,kuna mul uus kosilane välja valitud ja ta ei oota mind igavesti.Kindla ostjaga saame ka hinnas kokkuleppele!
NB! selle konkreetse mähis ei põle maha,teeb koostööd mootoriõliga. Edu otsingutel!
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: enduroratas
SEM süüde ja Dellorto karbuss on ühed omapärad. Kui saad pilli Mikuni/Keihini karpaga ja Kokusani süütega, siis on tegu päris hea asjaga.
Mul endal oli see SEM/Dellorto variant ja samas ka ei kurdaks millegi halva üle. Lihtsalt see eelmainitud teine süütevariant on töökindlam ja karpa käredama tõmbega (ökom ka).
Ja kui satud vana Edelbrocki karpsi otsa siis... viska see kaugele-kaugele ja sea sammud muu järgi
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: enduroratas
Kas see porgand mingist aastast alates vahetas ise selle hispaania/itaalia jama välja?
Re: enduroratas
Bastard kirjutas:pead ei anna, aga 640 LC4-d on vist kõik juba normaalse setupiga
Minu 2002a 640 supermotol olid ikka need haigused peal. Ja seieriga kellad olid ka.
625 ja 660 algusest peale õige kraamiga varustatud.
-
Teema algataja
Re: enduroratas
Tänaseks ktm üle vaadatud ja proovitud,emotsioone see aparaat pakub kuhjaga,algul vaatasin pealt kuidas vana külg ees kruusa freesis ja hetkega tagarattas paugutas,mootoris powerit rohkem kui iial oleks osand arvata.Kui ise selga ronisin ja vaikselt lõgistasin sain kohe aru,et seda resurssi ei oska ma kuidagi tõhusalt ära kasutada,siin kirjutatud vibratsioon oli ka olemas,see niivõrd ei häirinud kui sõiduasend,alaselg hakkas peal istudes kui ka sõites tuikama,ei oskand kuidagi ennast sinna paika sättida se ilmselgelt kahjuks minu omapära.Aga ratas ise peale kriimude igati korras ja lõtkuvaba,Mulle omanik soovitas ka kas honda AT või TA. Ilmselt vajan mugavamat ja rahulikumat. Nüüd rahunen maha ja hakkan vaikselt raha koguma kevadeks 2014
Re: enduroratas
eks sa ise tõmbasid enda selja krampi ka sellise lühikese katsetamise ajal. Eriti kui eelmine omanik slaidis ja wheeliet lasi et sul ikka poisikese tunne oleks .
Ma pean küll tõdema, et LC4 on palju lihtsam juhtida, kui Transalpi. Sadula laius on pigem eksitav faktor.
Aga aastal 2015 näeme siis juba kergenduuro seljas, mis
Re: enduroratas
Ma olen näiteks 191cm ja 82kg ja LC4 on paras nii kõrguselt kui pikkuselt. SEM staator põles tõesti maha; PITA on siis, kui kahekesi sõita - üksinda sõites saab tagumikku normaalselt liigutada, et veri ringi käiks (kes siis dual-sport/enduro rattal kogu aeg istub?). Ja käreda minekuga harjud ära ja enam rahulikku väga ei tahagi.
Donn DIY @ YouTube; joonised siit: http://youshouldbuildit.blogspot.com
-
Teema algataja
Re: enduroratas
Mul liiga lühikesaed käed ja pikk selg sellest ka se sundasend vast,kuigi kenksukõrgendused olid vahel ja piinlik luga ka see,et vändast mina seda käima ei saanud
,kõrvalt vaatad- lööb peaaegu käega käima.
Kas pole nii,et rattale istudes peaks ikka ennast mugavalt tundma,või kuidas? kuidagi väga"krossimaitseline" tundus
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: enduroratas
Küll sa ajapikku ära harjud, leiad sobiva sõiduasendi. Kui mina LC4 sain, harjutasin selle käivitamist ikka päevi. Lõpuks läks igast asendist (kui pillil õige tuju oli). Koolirahaks läks muidugi puruks löödud vänt ka, kui liialt jõudu tehnika asemel rakendatud sai Aga see-eest peale katoomi käivitama õppimist võid sisuliselt iga kickstarteriga pilli vaevata käima lüüa.
Re: enduroratas
See on küll täiesti ajuvaba jutt.
KTM LC4 620/640 on väga lihtsa käivitusega. Muude väntpillidega võrreldes sama või lihtsam. Rääkimata näiteks XR650R või kasvõi sportižist.
peki, kas tollel LC4-l e-starterit polnud? Minuteada peaks kõik 640 Adventured tulema E-stardiga ning kuulutuses oli see nii ka.
Bastard kirjutas:Aga see-eest peale katoomi käivitama õppimist võid sisuliselt iga kickstarteriga pilli vaevata käima lüüa.
Re: enduroratas
Ma ise sain siin foorumiteemas endale päris hea ratta.
Kevadel kui lumi ära sulas tõin teise Viljandist - sain veel kama ka pealekauba.
Hind oli hea ning see kes müüs,äratas usaldust.
Ratas siis KTM 620 lc4.
Ennem ka mingit mootorrattakogemust polnud, aga eks ta ajapidi tekkis. Nüüd isegi käristan omameelest käreldalt ringi.
Mulle meeldib LC4 hääl. See on selline tõsine 'bass'.
Kui krossimeestega sõidan, siis tuleb isegi mõni hüpe välja.
Kõrvale peaks ostma omale kergema ratta, sest ta on ikkagi raske ja paar korda olen tõsiselt võssa lennanud,ning käiguhooba ära lõhkunud ja ratta viltu keeranud.
LC4-l vist see käiguhoob nagu nati halva kohapeal - sest seda suht palju pidand keevitama.
Käivitub suurepäraselt, ning isegi elektristarter olemas.
Üks KTMi mees rääkis, et elektristarter pidi neil kehv koht olema. Ehk keegi teab paremini, mul käivutub hästi. Kasutangi ainult seda. Kickstarter töötab ka, aga nii on mugavam.
150 kg juhtida, on minu puhul (90 kg, 185cm) päris ok. Paari tunnise sõidu peale hakkavad käed valutama ja jalad värisema natuke.
kord sõitsin natuke rohkem, ja peale seda ei saanud motika pealt maha, nii kange olin.
Nüüd on vist käsi kuradile antud, sest sõitmine on suurepärane!
-
Teema algataja
Re: enduroratas
Kuna mota on minu jaoks siiski hobi,ei hakka selleks laenu ega lissi võtma,teeb pekinägu rohkem tööd ja vähem kära,ja äkki sõidab vast järgmine või ülejärgmine hooaeg juba bmw 800 gs-iga.Usun,et tuleb selle isendiga palju muretuid km.Unistuste poole peab püüdlema
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.