enduroratas

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Pekimeister

enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Tervitus kõigile,olen siin foorumis uus, muidu noor ja aktiivne mootorrattur,müüsin maha oma cruiseri,nüüd otsin endale endurot,tundub palju huvitavam ja mitmekülgsem ratas olema. kahjuks ei oska valida erinevate rataste vahel,sõidan üksi ja tahan r1 singel mootorit
silma jäi see konkreetne ktm suht kallis kuid ikkagi meeldib
http://bike.motors24.ee/vehicles/340640 ... &sort=paid
Palun vihjeid, kas tasub osta,mida eriti tähelepanelikult vaadata,või millised oleks teised alternatiivid ?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas mella »

Jätsid kirjutamata, mida sa enduroga peale kavatsed hakata. St. kas maastikul sõitma, metsas hullama või lihtsalt asfaldil kulgema.
Aga see KTM Adventure tundub niisama kruusateede jaoks väga luks. Pikka matka ei ole hea ette võtta, vibra suur, sadul kõva ja mootoriressurss väike.
Kitsal metsarajal ja endurovõistlusel sõitmiseks liiga raske. Kõrbesse sobib hästi ;)


Teema algataja
Pekimeister

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Asfaldil kulgesin 2 hooaega,väga tüütu.Peamiselt matkaks eesti piires loodused,(ka asfaldil) ei soovi väga exstreemseid elamusi,kuna pole veel kogemusi vastavaid ja selliseid sõpru kelleg koos korralikult paugutada :bsmile:

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Pekimeister kirjutas:

Tervitus kõigile,olen siin foorumis uus, muidu noor ja aktiivne mootorrattur,müüsin maha oma cruiseri,nüüd otsin endale endurot,tundub palju huvitavam ja mitmekülgsem ratas olema. kahjuks ei oska valida erinevate rataste vahel,sõidan üksi ja tahan r1 singel mootorit
silma jäi see konkreetne ktm suht kallis kuid ikkagi meeldib
http://bike.motors24.ee/vehicles/340640 ... &sort=paid
Palun vihjeid, kas tasub osta,mida eriti tähelepanelikult vaadata,või millised oleks teised alternatiivid ?

Nu tere tulemast foorumisse.

Kas varasem hooldamise või sõitmise kogemus on olemas? Kui palju pikkust ja kui palju kaalu noorsandil on?
Ja põhiline kah - mis selle rattaga tegema kavatsed hakata?? - Viimane siis sama mida Mell küsis.
Vana LC4 on väga tubli ratas. Seda eriti vana ADV. Temaga sõitmisel pead aga mitmeid tehnilisi ja "omapärasid" teadma, enne kui otsustad tema omanikuks hakata ja selleks soovitaks soojalt netist nende kohta lugeda. Materjali on nii LC4 foorumis kui ka ADV - foorumis.
See ratas "enduro" võistluseks või sõiduks otseselt ei sobi aga müttamiseks ja väga rasketes oludes reisimiseks on igati tubli riist. Selline vedrustus ja paak on kooslus, mis lõppes tollesama rattaga. Uuemad on juba kõik oluliselt kitsama kasutusalaga rattad alati. Aga mida spetsialiseerunum, seda parem ta tolles konkreetses asjas ka on.
Edu noorsand. :bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas 426f »

honda africa twine kiidetakse samas honda dominator pidi saast olema oma pehme taga kiigega,need siis sellised rattad millega kannataks asfaldil ja kruusal liigelda

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

Teema algataja
Pekimeister

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Pikkust mul 190 kaal 90kg proovisin istuda bmw f 650-ne peal naeruväärselt väike tundus,võimalik et nägin treffile sõites seda sama adventuret Mustvee statoilis suure enduropundiga Jõhvi poole suundumas,jäi silma positiivselt!

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 888
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Snowhite »

Pekimeister kirjutas:

Pikkust mul 190 kaal 90kg proovisin istuda bmw f 650-ne peal naeruväärselt väike tundus,võimalik et nägin treffile sõites seda sama adventuret Mustvee statoilis suure enduropundiga Jõhvi poole suundumas,jäi silma positiivselt!

Nu kui selline "suur ja tugev" poiss oled, siis phmt ei ole su valik piiratud. Alumise otsa ja "lastekad" võid jätta kõrvale ja kõiki teisi kaaluda. Siin mõni aeg tagasi oli päris korralik vana tenere ka müügis sarnases hinnaklassis. Tollega kannatab ka kaugeid sõite ette võtta ja on ka päris suutlik õigete rehvide ja harjutamisega. Aga käi ja proovi kindlasti mitmeid. Roni selga ja vaata millised meeldivad ka kaalu poolest ja istekõvaduselt ja asendilt.
Vanad rattad ja tehnika kontrollimine - kehtib kõik nagu ikka, et ära usalda ja kontrolli kõike!
:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Oleks mulle omal ajal selline LC4 hea hinnaga ette jäänud... siis ei oleks ma ilma gondlita LC4 võtnud :D
Väga pro ratas, aga nagu mainitud, tema eripäradega tuleks enne ostu end kurssi viia :)
Oh jah, nüüd tuli igatsus peale...


kalju1
Postitusi: 460
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 15 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Honda Transalp 650. Minu oma müügis. Asub Tallinnas. Huvi korral PS

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 710
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 36 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas romulus »

Julgen seda KTMi soovitada, tehniliselt v heas korras ja hooldatud. Kruusale ja ka kõvema põhjaga metsaradadele minuarust hea valik. Suur paak annab eelise ka pikematel trippidel. Olenevalt kus sa pesitsed leiab sõidukaaslasi ka. Tartust käib meie väike seltskond iga nädal uusi teid avastamas.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas villy »

.

Viimati muutis villy, 06 Dets 2013, 07:10, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Romka »

Snowhite kirjutas:

....
Vana LC4 on väga tubli ratas. Seda eriti vana ADV. Temaga sõitmisel pead aga mitmeid tehnilisi ja "omapärasid" teadma, enne kui otsustad tema omanikuks hakata ja selleks soovitaks soojalt netist nende kohta lugeda. Materjali on nii LC4 foorumis kui ka ADV - foorumis.
See ratas "enduro" võistluseks või sõiduks otseselt ei sobi aga müttamiseks ja väga rasketes oludes reisimiseks on igati tubli riist. Selline vedrustus ja paak on kooslus, mis lõppes tollesama rattaga. Uuemad on juba kõik oluliselt kitsama kasutusalaga rattad alati. Aga mida spetsialiseerunum, seda parem ta tolles konkreetses asjas ka on.
Edu noorsand. :bsmile:

Bastard kirjutas:

Oleks mulle omal ajal selline LC4 hea hinnaga ette jäänud... siis ei oleks ma ilma gondlita LC4 võtnud :D
Väga pro ratas, aga nagu mainitud, tema eripäradega tuleks enne ostu end kurssi viia :)
Oh jah, nüüd tuli igatsus peale...

Tekkis kohe huvi, et mis omapärad need siis olla võiks? Väriseb kohutavalt või mis?

Üks värskelt müüki ka tulnud> http://www.soov.ee/viljandimaa/KTM_lc4_ ... m?ca=1&w=3

K-175>Voshod>Pannonia>Jawa-350/360>IZ Planeta-5>Jawa-250>K-750>Dnerp-650>Ural-650>Honda CX500>Suzuki LS650>IZ Jupiter-1>Honda CN250> Honda CH250>Suzuki Burgman 400>Royal Enfielt-500>Suzuki VX800>Yamaha FZS-1000>Honda ANF-125>Honda Hornet-900>Yamaha MT09 gen2>Yamaha Mt-09 gen4
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas 426f »

üks omapära on sellistel maha põlev magneeto mähis

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

Teema algataja
Pekimeister

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Jeerum nüüd peaaju paks,ööläbi saksa foorumites tuhnitud ,igasuguseid erinevaid massinaid juba privas pakutud jne,keeruline,igal omad vead omapärad :wack:
panen jalad külma vette ja vahin kuulan ka youtubest võimalikke variante.Küll ma sobiva leian :P
Miks ktm mähis maha põleb??

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas yeekim »

426f kirjutas:

üks omapära on sellistel maha põlev magneeto mähis

Miks ta maha peaks põlema (togi)
Sai ise 2 aastat sõidetud, nüüd sõidab töökaaslane ka juba 2 aastat ja ei põle!
Metsas/mudas/liivas oskaja käes hea pill, pikkasid trippe ei soovita-PITA :!:

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Sa Pekimeister valid ja otsid ratast netis kogutud LIKEDE põhjal we? Kui sulle mu ktm meeldib, siis tule vaata ja sõida.Sulle ja teistele huvilistel ratas müügis paar kuud,kuna mul uus kosilane välja valitud ja ta ei oota mind igavesti.Kindla ostjaga saame ka hinnas kokkuleppele!
NB! selle konkreetse mähis ei põle maha,teeb koostööd mootoriõliga. Edu otsingutel!

I love my bike, it´s amazing machine!

Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Bastard »

SEM süüde ja Dellorto karbuss on ühed omapärad. Kui saad pilli Mikuni/Keihini karpaga ja Kokusani süütega, siis on tegu päris hea asjaga.
Mul endal oli see SEM/Dellorto variant ja samas ka ei kurdaks millegi halva üle. Lihtsalt see eelmainitud teine süütevariant on töökindlam ja karpa käredama tõmbega (ökom ka).

Ja kui satud vana Edelbrocki karpsi otsa siis... viska see kaugele-kaugele ja sea sammud muu järgi :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kas see porgand mingist aastast alates vahetas ise selle hispaania/itaalia jama välja?


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Bastard »

pead ei anna, aga 640 LC4-d on vist kõik juba normaalse setupiga


MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Bastard kirjutas:

pead ei anna, aga 640 LC4-d on vist kõik juba normaalse setupiga

Minu 2002a 640 supermotol olid ikka need haigused peal. Ja seieriga kellad olid ka.
625 ja 660 algusest peale õige kraamiga varustatud.


Teema algataja
Pekimeister

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Tänaseks ktm üle vaadatud ja proovitud,emotsioone see aparaat pakub kuhjaga,algul vaatasin pealt kuidas vana külg ees kruusa freesis ja hetkega tagarattas paugutas,mootoris powerit rohkem kui iial oleks osand arvata.Kui ise selga ronisin ja vaikselt lõgistasin sain kohe aru,et seda resurssi ei oska ma kuidagi tõhusalt ära kasutada,siin kirjutatud vibratsioon oli ka olemas,see niivõrd ei häirinud kui sõiduasend,alaselg hakkas peal istudes kui ka sõites tuikama,ei oskand kuidagi ennast sinna paika sättida :( se ilmselgelt kahjuks minu omapära.Aga ratas ise peale kriimude igati korras ja lõtkuvaba,Mulle omanik soovitas ka kas honda AT või TA. Ilmselt vajan mugavamat ja rahulikumat. Nüüd rahunen maha ja hakkan vaikselt raha koguma kevadeks 2014

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Möku »

eks sa ise tõmbasid enda selja krampi ka sellise lühikese katsetamise ajal. Eriti kui eelmine omanik slaidis ja wheeliet lasi et sul ikka poisikese tunne oleks .
:bsmile:

Ma pean küll tõdema, et LC4 on palju lihtsam juhtida, kui Transalpi. Sadula laius on pigem eksitav faktor.

Aga aastal 2015 näeme siis juba kergenduuro seljas, mis :D

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

-donn-
Postitusi: 45
Liitunud: 16 Dets 2008, 19:29
Tänatud: 21 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas -donn- »

Ma olen näiteks 191cm ja 82kg ja LC4 on paras nii kõrguselt kui pikkuselt. SEM staator põles tõesti maha; PITA on siis, kui kahekesi sõita - üksinda sõites saab tagumikku normaalselt liigutada, et veri ringi käiks (kes siis dual-sport/enduro rattal kogu aeg istub?). Ja käreda minekuga harjud ära ja enam rahulikku väga ei tahagi.


Teema algataja
Pekimeister

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Mul liiga lühikesaed käed ja pikk selg :D sellest ka se sundasend vast,kuigi kenksukõrgendused olid vahel ja piinlik luga ka see,et vändast mina seda käima ei saanud :oops: ,kõrvalt vaatad- lööb peaaegu käega käima.
Kas pole nii,et rattale istudes peaks ikka ennast mugavalt tundma,või kuidas? kuidagi väga"krossimaitseline" tundus


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Küll sa ajapikku ära harjud, leiad sobiva sõiduasendi. Kui mina LC4 sain, harjutasin selle käivitamist ikka päevi. Lõpuks läks igast asendist (kui pillil õige tuju oli). Koolirahaks läks muidugi puruks löödud vänt ka, kui liialt jõudu tehnika asemel rakendatud sai :D Aga see-eest peale katoomi käivitama õppimist võid sisuliselt iga kickstarteriga pilli vaevata käima lüüa.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas mella »

See on küll täiesti ajuvaba jutt.
KTM LC4 620/640 on väga lihtsa käivitusega. Muude väntpillidega võrreldes sama või lihtsam. Rääkimata näiteks XR650R või kasvõi sportižist.

peki, kas tollel LC4-l e-starterit polnud? Minuteada peaks kõik 640 Adventured tulema E-stardiga ning kuulutuses oli see nii ka.

Bastard kirjutas:

Aga see-eest peale katoomi käivitama õppimist võid sisuliselt iga kickstarteriga pilli vaevata käima lüüa.

Kasutaja avatar

MartM
Postitusi: 16
Liitunud: 21 Mär 2013, 21:13

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas MartM »

Ma ise sain siin foorumiteemas endale päris hea ratta.

Kevadel kui lumi ära sulas tõin teise Viljandist - sain veel kama ka pealekauba.
Hind oli hea ning see kes müüs,äratas usaldust.

Ratas siis KTM 620 lc4.

Ennem ka mingit mootorrattakogemust polnud, aga eks ta ajapidi tekkis. Nüüd isegi käristan omameelest käreldalt ringi.
Mulle meeldib LC4 hääl. See on selline tõsine 'bass'.

Kui krossimeestega sõidan, siis tuleb isegi mõni hüpe välja.
Kõrvale peaks ostma omale kergema ratta, sest ta on ikkagi raske ja paar korda olen tõsiselt võssa lennanud,ning käiguhooba ära lõhkunud ja ratta viltu keeranud.
LC4-l vist see käiguhoob nagu nati halva kohapeal - sest seda suht palju pidand keevitama.

Käivitub suurepäraselt, ning isegi elektristarter olemas.

Üks KTMi mees rääkis, et elektristarter pidi neil kehv koht olema. Ehk keegi teab paremini, mul käivutub hästi. Kasutangi ainult seda. Kickstarter töötab ka, aga nii on mugavam.

150 kg juhtida, on minu puhul (90 kg, 185cm) päris ok. Paari tunnise sõidu peale hakkavad käed valutama ja jalad värisema natuke.

kord sõitsin natuke rohkem, ja peale seda ei saanud motika pealt maha, nii kange olin.
Nüüd on vist käsi kuradile antud, sest sõitmine on suurepärane!


Teema algataja
Pekimeister

Re: enduroratas

Lugemata postitus Postitas Pekimeister »

Kuna mota on minu jaoks siiski hobi,ei hakka selleks laenu ega lissi võtma,teeb pekinägu rohkem tööd ja vähem kära,ja äkki sõidab vast järgmine või ülejärgmine hooaeg juba bmw 800 gs-iga.Usun,et tuleb selle isendiga palju muretuid km.Unistuste poole peab püüdlema :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”