Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Moderaator: Moded
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
oeh...
nüüd võiks veel võtta auto vs tsikkel peatumisteekonna pikkuse teema ka.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Madman2 kirjutas:Bastard kirjutas:Pidurdada tuleb ikkagi mõlema piduriga, sh esimesega. Ja kui korralik rehv all on, siis ei tasuks kukkumise pärast põdeda. Kuldne reegel põlved-pilk-kehahoiak ja nelja näpuga heebli tõmbamine hoia meeles. Nii eksamil kui tänaval.
Miks nelja näpuga?
Algajal ratturil on niimoodi lihtsam tunnetada pidurdusjõudu ja seda vastavalt korrigeerida.
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
"Aga ARK-i eksamineerijad on ka päris *****, kui lasevad algajal juhil vihmamärjal teel äkkpidurdust teha. Samahea, kui veneruletti mängida."
Harjutuseks on: pidurdamine 30kmh kiiruselt 8m pikkuses kastis, jäädes seisma kasti lõpus. Kuidas see nüüd kvalifitseerub äkkpidurduse alla Kui seal teha äkkpidurdus siis jääb ratas liiga vara seisma ja eksamineerija käsib uuesti teha. 50kmh kiiruselt on kasti pikkuseks 16m. Täiesti mõistlik vahemaa ja eluliselt oluline harjutus ju. Ma küll soovin, et algajad oskaks vaatamata õhuniiskusele pidama saada enne foori, vöötrada, peatunud autosid...
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Olles ise hiljuti eksamit teinud ei näe küll probleemi märja rajaga seda harjutust teha. See joon on suht kaugel ja tegu pole mingi hädapidurdusega. Lihtsalt keskmiselt intensiivsem pidurdus, kus on veel varu küllaga, et varem seisma jääda.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ma täna tööle tulles jälgisin enda pidurdamistehnikat tavaliikluses.
Esmalt alati tagapidur ja veidi hiljem esipidur 1 näpuga järele. Mida ootamatum on pidurdus, seda väiksem on 2 piduri vahel ajavahe.
See ei pretendeeri absoluutsele tõele, kuid on mu igapäevases Tallinna liikluses säästnud ka killustikuga kaetud tänaval.
Osade tsiklitega ei jaksagi normaalne inimene 1 näpuga pidurit tõmmata. Eriti veel, kui harjutud kätt hoidma lülitibloki vastas.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
demineerija kirjutas:Keegi ABS üle ei taha vaielda?
Aga mis seal vaielda? ABS on igast asendist parem kui mitte-ABS.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Yerba kirjutas:demineerija kirjutas:Keegi ABS üle ei taha vaielda?
Aga mis seal vaielda? ABS on igast asendist parem kui mitte-ABS.
+1
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Bastard kirjutas:Madman2 kirjutas:Bastard kirjutas:Pidurdada tuleb ikkagi mõlema piduriga, sh esimesega. Ja kui korralik rehv all on, siis ei tasuks kukkumise pärast põdeda. Kuldne reegel põlved-pilk-kehahoiak ja nelja näpuga heebli tõmbamine hoia meeles. Nii eksamil kui tänaval.
Miks nelja näpuga?
Algajal ratturil on niimoodi lihtsam tunnetada pidurdusjõudu ja seda vastavalt korrigeerida.
Mõtlesin ise just, et miks nelja näpuga, kui õlipiduriga doseerin ka ühe näpuga esipidurit vastavalt tahtmisele kuni maksimaalse pidurdusjõuni välja. Iseasi muidugi, kas minu raskel, ühe esikettaga jurakal, esiratast asfaldil üldse blokki saab.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
pühak kirjutas:Bastard kirjutas:Miks nelja näpuga?
Mõtlesin ise just, et miks nelja näpuga, kui õlipiduriga doseerin ka ühe näpuga esipidurit vastavalt tahtmisele kuni maksimaalse pidurdusjõuni välja. Iseasi muidugi, kas minu raskel, ühe esikettaga jurakal, esiratast asfaldil üldse blokki saab.
Nelja näpuga tunnetad / kontrollid käe jõudu oluliselt paremini kui ühe näpuga pidurdades.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
pühak kirjutas:Mõtlesin ise just, et miks nelja näpuga, kui õlipiduriga doseerin ka ühe näpuga esipidurit vastavalt tahtmisele kuni maksimaalse pidurdusjõuni välja. Iseasi muidugi, kas minu raskel, ühe esikettaga jurakal, esiratast asfaldil üldse blokki saab.
Ma seda kahe ühe-kahe näpuga pidurdamist siin algajate seas küll ei propageeriks - äkkpidurduse korral saadakse maksimaalne vajalik pisurdusjõud kätte ikka kõigi nelja näpuga pidurdades. Masinad on erinevad ja nii ka pidurid, mõni masin tahab ikka korralikku haaret saada, et pidurdus oleks piisav. 1-2 näpuga on paras traialil ja ringrajal pidurdada ehk siis kohtades, kus soovitakse üheagselt nii gaasi, kui pidureid üsna täpselt kontrollida ning ootamatu ja jõuline peatumine pole eesmärgiks.
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
- Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
macintosh kirjutas:pühak kirjutas:Mõtlesin ise just, et miks nelja näpuga, kui õlipiduriga doseerin ka ühe näpuga esipidurit vastavalt tahtmisele kuni maksimaalse pidurdusjõuni välja. Iseasi muidugi, kas minu raskel, ühe esikettaga jurakal, esiratast asfaldil üldse blokki saab.
Ma seda kahe ühe-kahe näpuga pidurdamist siin algajate seas küll ei propageeriks - äkkpidurduse korral saadakse maksimaalne vajalik pisurdusjõud kätte ikka kõigi nelja näpuga pidurdades. Masinad on erinevad ja nii ka pidurid, mõni masin tahab ikka korralikku haaret saada, et pidurdus oleks piisav. 1-2 näpuga on paras traialil ja ringrajal pidurdada ehk siis kohtades, kus soovitakse üheagselt nii gaasi, kui pidureid üsna täpselt kontrollida ning ootamatu ja jõuline peatumine pole eesmärgiks.
mina näiteks oma banditil kui jätan näpud piduriheebli alla siis esipidur ei rakendugi piisavalt, et ikka kõik neli näppu heeblile ja kasvõi ratas plokki(kogemusi plokkilaskmisega paar tükki on, kuid sõidan esimest hooaega). Aga kuna esimene hooaeg alles siis võin julgelt öelda, et ARK'i platsil on see 50 pealt pidurdus siiski "joonest jooneni" mitte äkkpidurdus ja mina näiteks pidin pidurit järgi laskma, et teise jooneni jõuda üldse, see vahemaa on nii pikk. Äkkpidurdust maanteeameti eksamil pole, kuid hiljem oma rattaga soovitan küll selgeks harjutada, et kuna amort põhja jõuab, kuna ratas plokeerub ja muud sellised äkkpidurduse osad, sest oma esimese hooaja jooksul on mulle ikka paar korda küll ette keeratud ja ka jalakäiad ning osad motoriseeritud taburettide juhid arvavad, et nad teavad piisavalt liiklusseadust ja, et neil on alati õigus.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Talna kesklinnas nõkatsedes olen ikka ühe-kahe näpuga pidurdanud, lingi keskelt tõmmates loomulikult. Saab piisavalt järsku pidama. Ega need ülejäänud näpud enam paremat efekti ei anna, pigem aitaksid teravamad pidurid, kuigi ka praegused on piisavalt head, kui just esiratta peale püsti saamine eesmärk pole. Kesklinna 20-30km/h liikluses kasutan tagapidurit tavaolukorras suht harva, see on pigem "reservis". Samas pole ka minu eesmärk kahe foori vahel maksimumkiiruse saavutamine, pigem rahulik kruiis.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Tunnetad küll paremini, kuid samal ajal ei oma enam kontrolli lenksu üle. Ja see viib juba esipiduri kontrolli kadumiseni.
Kui eesmärk on ekstreemolukorras lisaks pidurdamisele ka juhtida, siis moodustub sul lenksu asemel pihku lenksu ja heebli suhteliselt lödi kombinatsioon ning sel juhul ei kontrolli sa eriti midagi. Lenksu liikumine mõjutab sel juhul juba survet piduriheeblile.
Kui harjuda nelja näpuga pidurdama, on 2 ühtlaselt viletsat valikut. Ei sõida ju kogu aeg 4 näppu piduril? Sel juhul on need 4 näppu sel hetkel pideme ümber, kui ajust pidurduskäsk tuleb. Näppude heeblile viimine võtab aega.
Näppude heeblil sõitmine tähendab aga viletsamat kontrolli lenksu üle, kuna sidurit tõmbavad sellised inimesed ka 4 näpuga.
Ilmselt sellisest asjast tulevadki blokkipidurdused.
2 näpuga pidurdus nõuab paremat näpukoordinatsiooni, kuid oluliselt vähendab reaktsiooniaega ja üleliigset sebimist juhtimisel.
triplekix kirjutas:Nelja näpuga tunnetad / kontrollid käe jõudu oluliselt paremini kui ühe näpuga pidurdades.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Et propageeriks siis "pigem hiljem ja äkilisemalt" pidurdamist, et kõhuli käimise tõenäosust suurendada?
macintosh kirjutas:Ma seda kahe ühe-kahe näpuga pidurdamist siin algajate seas küll ei propageeriks - äkkpidurduse korral saadakse maksimaalne vajalik pisurdusjõud kätte ikka kõigi nelja näpuga pidurdades.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Seda nimetatakse mittetöökorras või valesti reguleeritud piduriks kaasaegse ratta juures.
paikas kirjutas:mina näiteks oma banditil kui jätan näpud piduriheebli alla siis esipidur ei rakendugi piisavalt, et ikka kõik neli näppu heeblile ja kasvõi ratas plokki(kogemusi plokkilaskmisega paar tükki on, kuid sõidan esimest hooaega).
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Tagapiduri varasema vajutamise üks eelistest on see, et ratta tagaosa vajub madalamaks ja esipidurit rakendades ei kerki tagaots üles ning sellega väheneb n.ö. ülekaela pidurdamise oht. Samuti ei paki esivedru ennast sellisel juhul niipalju kokku ja amordi töö normaalses vahemikus aitab esiotsa pidamise säilimisele täiendavalt kaasa. Ratta madalamaks vajumine tagarattaga varem pidurdamisel tuleneb sellest, et kiiget raamiga ühendav võll on alati (vähemalt nendel ratastel mida tean ja siin on ka erisusi) kõrgemal, kui võll, mis kiiget ja tagaratast ühendab. Ehk siis kiige on raamist tagaratta poole vaadatuna allapoole suunatud nurgaga. Igasugune liikumise takistamine tagaratta poolt üritab seda nurka sirgeks tõmmata, mis omakorda tõstab tagaratast/langetab kogu tsiklit tagaratta suhtes. Suurema mootoripidurdusega ratastel (üks või kaks silindrit) või pidurdamise alustamisel kõrgematelt pööretelt (siis on ka neljasilindrilistel arvestatav mootoripidurdusjõud) ei pruugi tagaotsa vajumise nõksuks pidurit vaja ollagi, sest selle asja teeb ära juba mootori pidurdusjõud kaasi mahakeeramisel.
Mööda ei saa vaadata ka tõsiasjast, et senikaua kuni esimese piduriga ei ole tagumist otsa õhku pidurdatud, aitab tagumise rattaga pidurdamine kiiremale peatumisele kaasa. Kehtib see eriti halvema pidamisega kohtades ja juhul, kui tagarattal on tavapärasest rohkem kaalu (teine sõitja või täis kohvrid).
Nelja näpuga pidurdamise harjutamist ma väga ei soovitaks. Alati tasub üks, kaks või ka kolm näppu (maitse asi ja tunnetuse küsimus) hoida pidevalt lenksu ümber. Seda juhuks, kui kohe peale pidurdamise lõpetamist (või ka juba lõpetamise ajal) on vaja põiget sooritada. Siis saab normaalselt juhtraua pööramisega alustada enne, kui näpud piduriheeblilt lenksu ümber jõuavad. Aga kindlasti peaks hädapidurdusel kasutama sama arvu näppe, mida olete igapäevaselt tavaliikluses kasutanud. Vahet pole palju neid siis oli. Muidu on esiotsa alttõmbamise või alapidurdamise tõenäosus väga suur.
5115112
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
mella kirjutas:Seda nimetatakse mittetöökorras või valesti reguleeritud piduriks kaasaegse ratta juures.
Kaasaegne hakkab kust?
Paljudel ei olegi võimalik midagi reguleerida, kui just ebayst logisevaid/reguleeritavaid heebleid külge ei soovi kruvida.
Minu ratta puhul tähendaks säärane reguleerimine piduripumba vahetust... Kahe näpuga pidurdades ei ole võimalik kuival asfaldil blokki saada. Pump, suppordid, kettad, voolikud, torud kõik 100% korras.
Rattaid on erinevaid... Või noh 97 aasta võib siis ju ka uunikumide alla lugeda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Piduriheebli reguleeerimine ei aita mitte kuidagi kaasa piduri töö reguleerimisele. Sellega reguleerid sa lihtsalt heebli kaugust rutskast, vajalik, kuna inimeste näpud on erineva pikkusega.
-
- Postitusi: 112
- Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
- Tsikkel: suzuki DR800S
- Asukoht: Rakvere
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
demineerija kirjutas:mella kirjutas:Seda nimetatakse mittetöökorras või valesti reguleeritud piduriks kaasaegse ratta juures.
Kaasaegne hakkab kust?
Paljudel ei olegi võimalik midagi reguleerida, kui just ebayst logisevaid/reguleeritavaid heebleid külge ei soovi kruvida.
Minu ratta puhul tähendaks säärane reguleerimine piduripumba vahetust... Kahe näpuga pidurdades ei ole võimalik kuival asfaldil blokki saada. Pump, suppordid, kettad, voolikud, torud kõik 100% korras.Rattaid on erinevaid... Või noh 97 aasta võib siis ju ka uunikumide alla lugeda
OT ! siis sul sääl küll midagi mäda, mul pole mingisugust probleemi doktoriga eriratas blokki pidurdada.. seda ikka kahe näpuga, ratta aastaks on 91. alusta ikka pidurite õhutamisest ja vedelike vahetamisest, küll sa selle ikalduse ka blokki kunagi saad.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Olgu selle ühe-kahe-kolme näpu pidurduse/sidurdusega kuidas on (ehki neli on tänaval ainuõige), aga kui mina eelmisel aastal selle lolli kahenäpu kombe endale külge olin harjutanud ja ühel kenal sügispäeval ennast põllult külili leidsin, lenksuots maa sees ja minu kaks näppu siduriheebli vahel...vot siis elu õpetas ümber uuesti.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
TarmoM kirjutas:Olgu selle ühe-kahe-kolme näpu pidurduse/sidurdusega kuidas on (ehki neli on tänaval ainuõige), aga kui mina eelmisel aastal selle lolli kahenäpu kombe endale külge olin harjutanud ja ühel kenal sügispäeval ennast põllult külili leidsin, lenksuots maa sees ja minu kaks näppu siduriheebli vahel...vot siis elu õpetas ümber uuesti.
Kas neli näppu oleks parem olnud, juhul, kui mitte sidurdamise hetkel kukkuda? Sõiduvõtteid õpitakse ikka enamjaolt parema püstipüsimise ja tsikli üle kontrolli säilitamise nimel. Kukkumiseks õpetatakse (vähemalt minu kooliskäimise ajal õpetati), et tsikkel tuleb tasakaalu minetamise puhul võimalikult kiiresti hüljata, ennast tsikli trajektoorist kaugemale tõugates ja tegeleda enda võimaluse piires kontrollitud aeglustumisega maad mööda lohisedes-veeredes.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Võtad kogu süsteemi lahti, ülalt ja alt kolvid välja. Puhastad kõik vanadest jääkidest ja hindad kulumist. Nii kolvid kui mansetid.
Kriimudeta ja astmeteta kolvid paned määrdega sisse ja süsteemi kokku tagasi. vaatad, et heebli ja kolvi vahel oleks lõtk. Klotsid tõmbad tasasel alusel peene liivapaberi peal puhtaks. Või sirge silikaattellise peal. Puhastad kettad õlivabaks.
Surud pidurivedeliku alt üles süstla või mõne muu riistapuuga ja sel ajal peab olema piduri peapumba sees olev õlivõtte auk kõige kõrgem punkt ning voolik ei tohi mitu korda vertikaalis suunda muuta. Voolik peab olema allpool peapumpa sisenemise ava.
Kui süsteem on täis, hakkad survega allapoole õhutama (pumpad-hoiad-nippel lahti-kinni) kuniks õhumulle ei tule. Võid algul niisama joosta lasta ja vaatad, et anum tühjaks ei saa.
Sõidad pidurid sisse. (Mina sõidan pidur blokeerimise piiril aeglasel kiirusel ketta tuliseks. Vahel ehmatan ka veega. Maanteekiirusel kulgeval baigil pole ma päris kindel, kas seda nii teha tohiks ja kuidas see kettale mõjub)
demineerija kirjutas:Minu ratta puhul tähendaks säärane reguleerimine piduripumba vahetust... Kahe näpuga pidurdades ei ole võimalik kuival asfaldil blokki saada. Pump, suppordid, kettad, voolikud, torud kõik 100% korras.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Täpselt nii. Ära ürita tsiklit enda tervise hinnaga päästa. Selle asemel, et pingsalt leiutada, mitme näpuga kukkudes need vahele jäävad, võiks keskendudad sellele, millised juhtimisvõtted külili käimisest päästavad.
Ja üldse - ostke esimeseks rattaks mingi kasutatud KERGE enduurokas või kasvõi pitpro ning käige metsateedel, karjäärides ja muudes lubatud kohtades harjutamas. Seal ei ole küsimus kas kukud vaid mitu korda päevas see juhtub. Tulemuseks on hoopis pädevam tsiklivalitsemine tänaval ning arenenum liikluse jälgimise/arvestamise võime.
Kerge endurokaga liivas kukkudes on kahjud minimaalsed (kui üldse). Hindamatud kogemused tulevad aga väga odavalt kätte.
Pärast linnaliikluses jääb märksa vähemaks igasugu ette keeramisi ja ootamatuid olukordi, kuna näed neid ette või toimuvad juba sinu jaoks nii aeglaselt, et enne ohtlikuks minemist jõuad probleemi lahendada.
Minu paremate päevade kukkumisrekordid on mingi 10-20. Tänaval 0.
pühak kirjutas:tsikkel tuleb tasakaalu minetamise puhul võimalikult kiiresti hüljata, ennast tsikli trajektoorist kaugemale tõugates ja tegeleda enda võimaluse piires kontrollitud aeglustumisega maad mööda lohisedes-veeredes.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
pühak kirjutas:Kas neli näppu oleks parem olnud, juhul, kui mitte sidurdamise hetkel kukkuda?
Jah, iga kell ja igal ajal.
Aga sellega mina lõpetan, on erinevad koolkonnad ja erinevad arvamused ja siin üht teises veenda ei õnnestu ilmselt kellelgi. Lollile ju ka selgeks ei tee, et ta loll on, sest ta on loll (mitte et ma kumbagi poolt lolliks peaks). Selleks peaks juba platsil kokku saama ja lihtsalt võrdlema erinevaid pidurdus- ja muid sõiduvõtteid. Youtubest võib leida ka selliseid "õppevideosid" kus esimest lausa keelatakse kasutada pidurduseks, võib kukkuda ju...
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
No johhaidii...
DR800 omanik, kes sa siin olidki. Vähe erinev aastakäik ning samuti ka esipiduriosa... 91 omal teised jubinad.
Keegi, kes siin mul pidurisüsteemi lahtilammutada soovitas... Vaata ei näe põhjust peegelsiledaid ja läikivaid kolbe puhastada.. Samuti ei näe põhjust praktiliselt uusi piduriklotse liivapaberiga "puhastada". Samuti ei ole vaja kettast rääkima hakata...
Muide DR800 esipidureid õhutades ei ole vaja süstlaga midagi jebida...
Pidurid on 100% korras and thats final!
Kokkuvõttes oleneb see blokki ja mitte blokki pidurdamine kahe näpuga väga paljudest teguritest... Rehv, Teeolud, Sõrmede paksus koos kindaga, Käe täpne asetus juhtraual(Ei hõõru paaniliselt oma käsi vastu "lüliteid"), Heebli kuju, Klotsisegu, Ketta kvaliteet. Samuti juhikaal + asend jne.
Jahume minu ratta olematu probleemi remontimist ehk kusagil mujal edasi. Total BS.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
TarmoM kirjutas:pühak kirjutas:Kas neli näppu oleks parem olnud, juhul, kui mitte sidurdamise hetkel kukkuda?
Jah, iga kell ja igal ajal.
Pidasin silmas, et kas neli näppu heebli vahel oleks parem olnud, kui mitte sidurdamise hetkel kukkuda?
Aga jah, see oleneb nii palju sõidustiilist, sõitja näpujõust, tsiklist jne. Kunagi vaidlesin klaveriõpetajaga õigete näppude kasutamise üle konkreetses palas. Lõpuks peale käte ülemõõtmist jõudsime järeldusele, et mõlemal oli õigus.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
macintosh kirjutas:Masinad on erinevad ja nii ka pidurid, mõni masin tahab ikka korralikku haaret saada, et pidurdus oleks piisav.
No täpselt, pole ju mõtet nelja näpuga pidurdada kui ühe-kahega saab ilma vähemagi vaevata plokki... Olenevalt ratta/piduri iseärasustest ja olukorrast.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Eeblitest ja näppudest niipalju, kasutasin kahte näppu täpselt nii kaua kui üks hetk väikesel kiirusel kruusal oli käik ses ja oli vee lomp ning veits aügavam auk. Lahutasin siduri ja vajutasin veits kahe näpuga pidurit ja see hetk kui panin jala maha hakkas tSikkel vajuma auku ei näind ja tekkis selline rumal olukord kaotasin hetkeks tasAkaalu. Siis aga hakkas kõige naljakam pihta silm punnis üritan ratast mitte külili lasta ja tõsta kah ei saa, näpud eebli all kinni ja no nii kuradi valus, et silm punnis higimull otsaees mingi ime läbi kuidagi tõe ja valega punnitasin masina püsti peale seda üritan kõiki varbaid kasutada
Egas ei pea ka nelja näpuga plokki vajutama piisab kui tõsta näpud alt ära. Ja libedal tuleb üldse olla ettevaatlik esipiduriga näiteks murul peale vihma
Ja seda pidurdamist tasub ikka ja jälle harjutada see pole häbiasi ka kogenud meestele. Eriti hooaja alguses.
Ps: eksamit saab teha oma rattaga ja ABS pole keelatud. Tuleb eksamiks sebida absi ratas.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ps: eksamit saab teha oma rattaga ja ABS pole keelatud. Tuleb eksamiks sebida absi ratas.
Läheb see ABS-iga ratas ka alt ära nagu sipsti, kui ikka üle pingutada.
Vabal ajal olen normaalne aga vaba aega on vähe, siis pakun veoteenust 8-kohaliste väikebussidega. Info Ps.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.