Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ktsort kirjutas:arendaja kirjutas:Tee katse: istu ratta peal kohapeal ja hoia esipidurit peal ning proovi kas saad ratast kiigutada nagu kiikhobu, tõenäoliselt kiigub vägagi hästi. Nüüd vajuta tagapidur peale ja esipidur ning proovi uuesti. Ehk see annab vastuse su küsimusele.
Kõigepealt tänud vastuse eest! Miks versioon "esipidur enne" kuidagi kehvem on, ei saanud aru.
Jah 1. Arusaadavalt on seisev mootorratas oluliselt vähem kiigutatav, kui blokeeritud on selle mõlemad rattad.
Jah 2. Pulksirgete, kangete kätega on kehv pidurdamist läbi viia.Mil viisil aitab "tagapidur enne" pidurdusmaad lühendada, jäi selgusetuks.
Mil viisil aitab "tagapidur enne" pidurdusprotsessi ohutumaks või stabiilsemaks muuta, jäi samuti selgusetuks.
Mulle tundub ohuolukorras esipiduriga viivitamine veidi suitsiidne. Äkki on nii, et see tagapiduriga läbitav "murdosa sek" konventeerub lisameetriteks pidurdusteekonnas, mis esipidurit viivitamata rakendades olemata võinuks olla?Ühesõnaga - mõeldes üldteada pidurdusjõudluse jaotusele 75% 25% esipiduri kasuks, tundub esipiduriga viivitamine kahjuliku tegevusena.
Alustaks füüsikast. Kui ratta kaalujaotus on paigas, siis jaotub kaal ratastele ca 50%-50%. Siit tuleneb see, et pidurduse alustamise hetkel on mõlemad rattad täiesti võrdsed. See 75%-25% jaotus tekib pidurduse käigus, kui raskus esirattale kandub. Kui tee on märg, siis on suhteliselt lihtne esiratas libisema saada enne, kui raskus jõuab esirattale kanduda, kui ratas juba libiseb, siis pidurdusjõud ei suurene ja raskus ei kandugi esirattale.
Kui vajutada tagapidurit pisut varem, siis raskus kandub esirattale, isegi kui tagaratas selle peale libisema läheb, esipiduri rakendudaes on kohe olemas piisav pidurdusjõud ja ratas ei lähe veekihil libisema.
Aga mis ma ikka räägin, eks rookied olegi maailma tarkust silmini täis, mida need kogenud töllid siin ikka targutavad...
P.S. See 50lt paigale pidurdamine on suht lihtne harjutus ka raskemapoolse rattaga, seda ka märjal...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.