Miks tsiklitel alati üks käik puudu on?
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Miks tsiklitel alati üks käik puudu on?
Igasugune üldistamine siin teemas on väga eksitav. Olgu siis jutt käikude arvust, pööretest, õlitusest või kütusekulust. Juba olemasolevate postituste põhjal on näha, et kõik need parameetrid erinevad rattatüüpide, markide ja mudelite lõikes väga suures ulatuses. Kui keegi soovib enda ratta kohta konkreetset tagasisidet, siis tulekski seda küsida sama või sarnase ratta omanikult.
Enda rattaga (Honda CB 1000R) sõidan nii linnas kui ka maanteel sarnaselt autoga. Esimesel juhul valdavalt 4. ja teisel juhul 5. ja 6. käiguga. Linnas jäävad pöörded 3000 kanti maanteel vahemikku 3500-4000. Kiirematele lõikudele (legaalne 110km/h) pole asja olnud, kuid seni kogetu põjal võib oletada, et 6. käiguga tõusevad sellistel kiirustel pöörded oluliselt ning võib seetõttu tekkida mulje, et käik on puudu.
Kuna tegemist on siiski tänavarattaga, siis naudin vaikset sõitu madalatel pööretel. Õnneks, tänavarattale omaselt, lubavad originaalseaded seda teha ilma üleliigse mängimiseta käikude vahel. Möödasõitudel enamasti käiku alla vahetada pole vaja, kui manööver tuleb sooritada kiiresti (nt tiheda vastassuunalise liikluse tõttu), siis olen seda siiski teinud.
Tegin ka huvi pärast väikese katse. Kui sõita maanteel kiirusel 80-90km/h 5. käiguga, on keskmine kütusekulu üle 8l. Kui samas kiirusevahemikus kasutada 6. käiku jäi kulu 5l kanti. Linnasisestel lõikudel erinevusi ei rakendanud. Trass ja katse kestvus oli mõlemal juhul sama. Kütusekulu arvutasin täispaagi meetodil.
http://www.animalistika.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.