Murdunud banjopolt piduripumbas
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Murdunud banjopolt piduripumbas
Hakkasin pidurivoolikuid lahti keerama ja banjopolt murdus ära...väga ebamugav. Kullinokkadega kätte ei saa, sest polt ise nii pehme, et laguneb tangide vahele ära. Neid murdunud poldi teemasi on siin eelnevalt olnud ka, kuid ei leidnud neist suurt abi. Kas on kuskil keegi, kes suudab selle välja puurida või on mingeid alternatiivseid sissekeeratavaid asju millega võiks ka proovida?
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Kui mingi kuuskant või tähik sisse peksta, ei saa lahti keerata?

-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Võta piduripump maha, sisu välja ja kõik kummist jublakad küljest ära. Kuumuta puhuriga seda keerme osa nii parasjagu... ja keera see murdunud osa "porgandiga" või kolmnurkse viili otsaga välja. Puurima ära küll seal hakka! Edu!
-
Teema algataja
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Rattal kirjutas:Võta piduripump maha, sisu välja ja kõik kummist jublakad küljest ära. Kuumuta puhuriga seda keerme osa nii parasjagu...
ja keera see murdunud osa "porgandiga" või kolmnurkse viili otsaga välja. Puurima ära küll seal hakka! Edu!
See on juba hea idee. Proovin
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Idee võib hea olla aga nende nö. porganditega ei maksa peenemate asjade ligi minna, keerab end küll vihaselt sinna auku sisse aga samas surub oma koonilisusega väljakeeratava junni auku kinni - lõpptulemuseks, paremal juhul, kui see porgand terveks jääb on junn veel kõvemini kinni. Halvemal juhul murdub see porgand päris lihtsalt, viili otsaga sama teema ja siis on juba üks mure lisaks.
Kõige paremat tulemust on andnud see, kui paraja mõõduga torx sisse lüüa, see ei pressi väljakeeratavat vidinat seina kinni. Kuuskandiga proovida pole ka hea mõte. Igasuguste kuumutamistega tuleb arvestada paisumisega, kui ikka asi on augus kinni siis kuumutades ta sinna rohkem kinni jääb. Kuumutamisest on kasu siis kui kuumutatav jubin õnnestub peale kuumutamist kiirelt maha jahutada.
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Termin ""isse löömine" viitab juba sellele, et midagi kiilub/surub ennast millegi sisse. Ja sealt edasi juba eelmist postitust tsiteerides: "surub junni auku kinni".
Porgand, viil ja torx on kõik mõeldavad variandid, kui kasutada neid mõistusega. Kui viimane puudub, ei ole ühestki abi.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Aspelund kirjutas:Termin ""isse löömine" viitab juba sellele, et midagi kiilub/surub ennast millegi sisse. Ja sealt edasi juba eelmist postitust tsiteerides: "surub junni auku kinni".
Porgand, viil ja torx on kõik mõeldavad variandid, kui kasutada neid mõistusega. Kui viimane puudub, ei ole ühestki abi.
Selles osas õigus, et ka sisse löömine mõjutab, ma ei viitsi nende terminite pärast pead valutada, tähtis on asja rohkem mitte hullemaks teha ja edasine sõltub välja keeratava huioovina seinapaksusest. Kui "liha on peal piisavalt võib keegi kas või kirve sisse taguda ja sellega keerata, miks mitte. Kui aga näiteks torx-i ots käiata, täitsa siledaks siis auku lüües lõikab see laastu( see tähendab seda, et venitamise võimalus on väiksem) ja tundub olema siiani tõhusam variant peenemaid vigureid kätte saada. Seda porgandit ma alla 14mm poldile sisse ei keera va. juhul, kui see natuke "lubamise" märke ilmutab.
Viile võib igaüks ju taguda sinna kuhu soovib( tegelikult ei soovita viilile üldse haamriga läheneda) aga millegi väljakeeramisel seda küll ei soovita proovida - milleks oma elu keeruliseks teha. Aga kui muidu kohe ei saa, et peab kolmnurkse asjaga proovima siis võib alati ohverdada mõne vana sisekant poldi padruni või kasvõi torx-i ja selle kolmnurkseks käiata.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Kui leiad kuskilt vasak keerme pulga sobivas mõõdus, saad ehk kõige kindlamini junni kätte. Kunagi sain sõbralt sellise keermestaja. Jälgima peab muidugi , et puruks ei keera.
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Ärge nüüd liiale minge oma sisselöömiste ja puruks keeramistega! Asja mõte on erinevate metallide väga erinevas soojuspaisumises. Kui selle alumiinium sulamist pumba ots korralikult kuumaks ajada, siis laseb ehk sellest poldist lahti ja viiliotsa sisselükates võib heal juhul selle "käega" välja keerata. Kuumutamine on pea alati aidanud, kui on võimalus seda teha. Muidugi on olnud ka selliseid kokkukasvamisi, kus nõrgem annab järele ja ava keere jääbki poldi külge!
See ongi selline tunde ja õnne mäng, mis alati ei õnnestugi!
-
Teema algataja
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Sai kõike proovitud. Torkse, kuuma, keermeasjandust ja veel paari asja mida nimetadagi ei oska. Tulemus 0. Kuna see banjopolt oli samuti alumiiniumist, oleks nad justkui pumbaga kokku sulanud. Nüüd peab midagi nuputama, kas uue keerme ja suurema poldi(mida pean ka vist ise tegema). Õnneks on teine pump ka olemas kuid kahju on korralikku brembot ära visata. Kui keegi arvab, et suudab sinna uue keerme võluda, siis andke teada.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Uue keerme lõikamisega(kui on seina paksust) selline lugu, et käsitsi puurida ja lihtsalt keermelõikuriga ei saa keeret täiesti otse, mille tulemusel tihendi seib ei jää pidama.
-
- Postitusi: 117
- Liitunud: 26 Mai 2010, 00:34
- Tsikkel: Duke 690, EC 250, V4R APRC
- Asukoht: Viljandi
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Banjopolt alumiiniumist on küll tõsine jama Selline ju ainult ühekordseks pingutuseks täpse momendiga ja üldiselt juba aimatavalt halb lahendus!
Nagu koi juba mainis, ei õnnestu tõenäoliselt pind-pinnaga pidavat keeret sinna otse saada.
Mina teeks nii: Laseks treialil teha vahetüki, kus ühes otsas on keermega ava korraliku banjopoldi jaoks ja teises otsas siis keere vastavalt sellele, mis osutub võimalikuks pumba sisse keerata. Siis keeraks selle vahetüki keerme või laagriliimiga pumba külge ja asi toimib jälle!
No kõike muidugi saab teha, kui Sul on hea treial, kel huvi ja aega teha siis võib kasvõi uue pumba titaanist teha...
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Ma küll ei kujuta täpselt ette palju sul seal mängumaad on aga tihtipeale on aidanud sisu väljapuurimine, siis augu täiskeevitamine, puurimine ja uuesti keermestamine . Tihendi pinnaga võib sellisel puhul silindripoolses osas probleem tekkida, kui ülefreesimise või lihvimise võimalust pole. Kuumutatud ja õlisse visatud vaskseivid suudavad vahest muidugi imet teha, kui aluspind vähegi tasapinnas. Varjant on ka puurida murdunud poldi sein võimalikult õhukeseks ja siis kild haaval välja nokkida, sellise tegevuse puhul saab silindri keere suht tõenäoliselt vähemal või suuremal määral kahjustada aga kui keermepulgaga üle lasta ei tohiks hullu olla. Kui muidugi keere eelnevalt pole valekeermesse keeratud või oksiid lõplikult pole oma tööd teinud.
Ps. ma rohkem autosid lõhkunud, motika remondiga pole rohkem kokku puutunud kui enda mõne rattaga, eelnevalt kribatu oli lihtsalt mõte ja vintis peaga.
http://www.krracing.ee/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Pakun,et tuleb uus pump kasutusele võtta,kuna ta sul juba olemas.Kui, seal mõlemad detailid on alumiiniumist,siis ilmselt on keerme vahele oksiid tekkinud,mis ei lase keerata ja on ka suure tõenäosusega keeret kahjustanud.Juhul kui sa isegi saad selle asja sealt lahti,siis päris kindlasti ei ole see keere enam kasutuskõlblik.Kõik need keermeliimi ja vahetükkidega lahendused sobivad igalepoole mujale ,aga mitte pidurite juurde.Uue pumba juures proovi alumiinium polt asendada mingi muust materjalist poldiga,et edaspidi analoogset jama vältida.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
XL1000 kirjutas:Pakun,et tuleb uus pump kasutusele võtta,kuna ta sul juba olemas.Kui, seal mõlemad detailid on alumiiniumist,siis ilmselt on keerme vahele oksiid tekkinud,mis ei lase keerata ja on ka suure tõenäosusega keeret kahjustanud.Juhul kui sa isegi saad selle asja sealt lahti,siis päris kindlasti ei ole see keere enam kasutuskõlblik.Kõik need keermeliimi ja vahetükkidega lahendused sobivad igalepoole mujale ,aga mitte pidurite juurde.Uue pumba juures proovi alumiinium polt asendada mingi muust materjalist poldiga,et edaspidi analoogset jama vältida.
Mina olen ka sama meelt. Võin ju mingi keberniidi kokku keerata, kuid kas pärast on kindlust 100km/h esirattale pidurdada ja paarsada meetrit nii veereda?
Vaatame, üks asjalik mees pakkus abi, tõenäoliselt vaatame mis teha annab.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
Ai kurja, tagantjärele tarkus jälle aga alumiinium poldi korral pidanuks kohe puuriga lähenema, korralik tsentriauk olemas juba. Sel juhul puurida nö. keermealuse puuriga läbi, ainult keerme hari jääb keermesse alles. Paari ringi jagu saab seda alguses kindlast mingi orakaga välja nokkida, et keermepuur hakkaks ilusti olemasolevasse keermesse ja ülejäänud keerab juba ilusti ise välja.
-
- Postitusi: 75
- Liitunud: 19 Juul 2012, 08:32
- Tsikkel: Suzuki GSF600 Bandit
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Murdunud banjopolt piduripumbas
mart211 kirjutas:XL1000 kirjutas:Pakun,et tuleb uus pump kasutusele võtta,kuna ta sul juba olemas.Kui, seal mõlemad detailid on alumiiniumist,siis ilmselt on keerme vahele oksiid tekkinud,mis ei lase keerata ja on ka suure tõenäosusega keeret kahjustanud.Juhul kui sa isegi saad selle asja sealt lahti,siis päris kindlasti ei ole see keere enam kasutuskõlblik.Kõik need keermeliimi ja vahetükkidega lahendused sobivad igalepoole mujale ,aga mitte pidurite juurde.Uue pumba juures proovi alumiinium polt asendada mingi muust materjalist poldiga,et edaspidi analoogset jama vältida.
Mina olen ka sama meelt. Võin ju mingi keberniidi kokku keerata, kuid kas pärast on kindlust 100km/h esirattale pidurdada ja paarsada meetrit nii veereda?
![]()
Vaatame, üks asjalik mees pakkus abi, tõenäoliselt vaatame mis teha annab.
ehh hakkasin teemat lugema teades, et kõik piduri banjopoldid on ikka vasest või kalvaniseeritud terasest aga näetsa imet keegi alumiiniumist junni teinud kõige tähtsama lisa sisse ka veel pealekauba. Siinkohal pean lihtsalt tootja välja naerma. Õnneks aga on saada sellele alumiiniumile asendust enamasti kalvaniseeritud või vasetatud teraspoldi näol.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.