Iridium VS tavaline süüteküünal

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

Hinnavahe kolmekordne! Kas vahe ainult hinnas ja lisakilomeetrites või... Kumma olete oma kaherattalisele sõbrale valinud? Kas minu vanale tdm-ile on mõttekas neid kalleid küünlaid panna?

Viimati muutis rainz66, 09 Juul 2013, 23:32, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Pontus »

Huvitav, kust kohast neid "tavalisi" saab? Tavaliselt iridium läheb siis käiku kui töö aeg kah kolmekordne...

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

pontus kirjutas:

Huvitav, kust kohast neid "tavalisi" saab? Tavaliselt iridium läheb siis käiku kui töö aeg kah kolmekordne...

http://www.bikeshop.ee/replacement-part ... plugs.html on nii ühte kui teist!

Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1423
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Pontus »

[youtube][/youtube]

Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Kas sinu vanale rattale tasub kalleid küünlaid panna,sõltub ikka rahakoti paksusest,minu rattal on 2-he Eurine küünal ja sõidab ka sitaks hästi :D

I love my bike, it´s amazing machine!

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

Tänud,tuleb vist kallim küünal ära osta!

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas mella »

iridiumid tasuvad siis ära, kui ratas küünlaid ei lõhu ja nende vahetamine on väga keeruline. Ehk siis vahetuse hind on kallim kui küünalde hind. Osadel autodel tuleb pool kapotialust nende vahetamiseks laiali lammutada.
Iriduimküünal on valele segule tundlikum.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7406
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1093 korda
Tänatud: 1098 korda
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

mella kirjutas:

iridiumid tasuvad siis ära, kui ratas küünlaid ei lõhu ja nende vahetamine on väga keeruline. Ehk siis vahetuse hind on kallim kui küünalde hind. Osadel autodel tuleb pool kapotialust nende vahetamiseks laiali lammutada.
Iriduimküünal on valele segule tundlikum.

Ja ega nad granteeritult väga igavesed pole, minu Kawasakil on iriidiumküünalde (sinna muud ei lähegi) vahetusvälp 12K km, Hondal (Hornet) vaskelektroodiga küünaldel samal ajal 24K.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

kassikas
Postitusi: 170
Liitunud: 10 Nov 2011, 14:51
Tsikkel: on

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas kassikas »

Pretty cool cat - what you think about that!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

TDM-ile Iridiumid on täiesti pointless. Tavaline küünal on täiesti sobiv. Iridium on pirtsakas ja hakkad igal võimalusel kahtlustama hiljem küünlaid. Sul juba kuskil teises teemas on mingi jõnksutamismure. Keegi pole veel aru saanud, kas on mehaaniline jõnksutamine (nagu tavaliselt ketikomplekt põhjustab) või elektroonne (süüte- ja toitesüsteemi mure). Äkki remondid praegu iridiumküünaldega kulunud ketikomplekti hoopis?

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

StreetMoto kirjutas:

TDM-ile Iridiumid on täiesti pointless. Tavaline küünal on täiesti sobiv. Iridium on pirtsakas ja hakkad igal võimalusel kahtlustama hiljem küünlaid. Sul juba kuskil teises teemas on mingi jõnksutamismure. Keegi pole veel aru saanud, kas on mehaaniline jõnksutamine (nagu tavaliselt ketikomplekt põhjustab) või elektroonne (süüte- ja toitesüsteemi mure). Äkki remondid praegu iridiumküünaldega kulunud ketikomplekti hoopis?

Toitesüsteemi mure ikkagi! Paari nätlapärast läheb kuskile töökotta diagnosti,olgu siis Yamu ise või muu töökoda! Eks siis selgub,miss n**s rattaga on! Ketijooks on nagu uus!

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2653
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 191 korda
Tänatud: 395 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Maaks »

pontus kirjutas:

See on väga näitlik video millest võib jääda mulje, et võib pea-aegu et ainult sädemega sõitma minna :mrgreen:
Päriselus süütepool ei anna küünlale peale mitte pidevat voolu vaid ühe konkreetse impulsi ainult süütetakti kohta.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas lebokas »

Maaks kirjutas:
pontus kirjutas:

See on väga näitlik video millest võib jääda mulje, et võib pea-aegu et ainult sädemega sõitma minna :mrgreen:
Päriselus süütepool ei anna küünlale peale mitte pidevat voolu vaid ühe konkreetse impulsi ainult süütetakti kohta.

Ega sealgi pidev vool polnud. Baigi 12000 pööret minutis annab ka küünaldele 12000 sädet minutis, 200 korda sekundis ja see on silmaga nähtavalt juba pidev kõrglahenduskaar. :)

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas mella »

Äge ;) Milline nendest kaasaegsetest baikidest 2 taktiline on?
(Jätame siinkohal vahele tõsisasja, et vanematel baikidel 2 ringi jooksul tõesti mitu sädet tekitati)

lebokas kirjutas:

Ega sealgi pidev vool polnud. Baigi 12000 pööret minutis annab ka küünaldele 12000 sädet minutis, 200 korda sekundis ja see on silmaga nähtavalt juba pidev kõrglahenduskaar. :)

Viimati muutis mella, 11 Juul 2013, 10:28, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

Vaiko21
Postitusi: 133
Liitunud: 30 Aug 2007, 09:24
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI Shrine
Asukoht: Saue vald

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Vaiko21 »

Inimese silm fikseerib heledama hetke ning kui sagedus ületab 25korda sekundis siis tundub kaarleek juba üsna valgusallikamoodi :) seega võib see näidis tiksuda seal vabalt 3000rpm.

Harley-Davidson FLHTCUI Shrine firefither special edition 2002
Ural IMZ 8.103-10 Originaal miilits 1990

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas joel »

mella kirjutas:

Äge ;) Milline nendest kaasaegsetest baikidest 2 taktiline on?

On ju küll R4 mootoreid, millel 2 silindrit ühe süütepooli taga ja säde käib iga pöördega.

Joel
Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

joel kirjutas:
mella kirjutas:

Äge ;) Milline nendest kaasaegsetest baikidest 2 taktiline on?

On ju küll R4 mootoreid, millel 2 silindrit ühe süütepooli taga ja säde käib iga pöördega.

Oled sa kindel, et ikka nii?

Kasutaja avatar

koik
Postitusi: 83
Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
Tsikkel: Ducati st4
Asukoht: Haapsalu

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas koik »

VahurLE kirjutas:
joel kirjutas:
mella kirjutas:

Äge ;) Milline nendest kaasaegsetest baikidest 2 taktiline on?

On ju küll R4 mootoreid, millel 2 silindrit ühe süütepooli taga ja säde käib iga pöördega.

Oled sa kindel, et ikka nii?

Xj900 diversionil on 2 silindrit ühe pooli pealt.

Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas lebokas »

Enamustel uutel (loe: käesoleva sajandi) autodel ja ka baikidel 2 ühes süütepoolid, säde antakse iga pöördega.

Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 998
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 25 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas stev666 »

mis puutub siia süütepool,,kas on kaks vói neli takti????

dr800 2x
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6743
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 684 korda
Tänatud: 442 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kindel, et iga pöördega (togi)

Saadetud kettaga lauatelefonist!

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas joel »

Jah, justnimelt iga pöördega. Kui on üks süütepool kahe silindri peale, siis on sekundaarmähise mõlemas otsas küünal ja säde tekib kahel küünlal korraga. Ühes silindris survetakti lõpus/töötakti alguses ja toimub segu süütamine, teises silindris väljalasketakti lõpus/sisselasketakti alguses ja siis süütamist ei toimu, sest pole, mida süüdata.

Joel

vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

stev666 kirjutas:

mis puutub siia süütepool,,kas on kaks vói neli takti????

Seda puutub, et neljataktisel on sädet kahe vändapöörde tagant vaja ja kahetaktisel igal pöördel. Mehed arvutasid mitu pööret per minut peab mootor tegema, et inimese silm sädemel ja pideval kaarleegil vahet ei teeks.

Kasutaja avatar

Vaiko21
Postitusi: 133
Liitunud: 30 Aug 2007, 09:24
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI Shrine
Asukoht: Saue vald

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas Vaiko21 »

Vaiko21 kirjutas:

Inimese silm fikseerib heledama hetke ning kui sagedus ületab 25korda sekundis siis tundub kaarleek juba üsna valgusallikamoodi :) seega võib see näidis tiksuda seal vabalt 3000rpm.

Tegemist siis ikka klassikalise neljatakti mootoriga (süütamine üle takti).
Kui pauk pannakse igal pöördel siis on tulem lihtsalt 1500rpm st. bike tüüpiratta tühikäik :).

Harley-Davidson FLHTCUI Shrine firefither special edition 2002
Ural IMZ 8.103-10 Originaal miilits 1990

Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

VahurLE kirjutas:
joel kirjutas:
mella kirjutas:

Äge ;) Milline nendest kaasaegsetest baikidest 2 taktiline on?

On ju küll R4 mootoreid, millel 2 silindrit ühe süütepooli taga ja säde käib iga pöördega.

Oled sa kindel, et ikka nii?

Audi c4 2,8 bensukas on V6 ja kolm süütepooli


Teema algataja
rainz66
Postitusi: 60
Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
Tsikkel: tdm900
Asukoht: Harjumaa

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas rainz66 »

Üldiselt,härra,loe pealkiri veelkord läbi! Point ei olnud manuaalis ega selles et ma ei tea mis koodiga küünalt osta,vaid MIS vahe on tavalisel ja iriidium küünlal! Kurat küll!

Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas lebokas »

See õigus jah, et neljataktiline, ja vaja oleks sädet iga teine pööre. Aga tänapäeval kasutatakse ´topeltsädet´, st. töötakti ajal, ja veel väljalaske lõpus = iga pöörde ajal. Kui ei usu, eks proovige sõrmega järgi :bsmile: :ner:

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kuulge - mis te leiutate! Võtke väntvõlli ühe otsa kaas läahti ja näete, mis seal taga on - magneeto või süütemähis. Sädet antakse 4-taktilisel mootoril iga vändapöördega ehk 2 korda tihemini kui tegelikult tarvis - iga teine säde läheb tühja. Sädeme andmise hetke määrab väntvõlli otsas olev magneeto asend ja see käib täpselt samapalju ringi kui väntvõll.

Aga kõik see läheb teemast mööda juba ammu - Iridium küünal ainult neile, millel tehasest Iridium peale pandud ja nõutud. Kõik ülejäänud aparaadid on sobilikud tavaliste küünaldega sõitma. Iridium midagi paremaks ei tee ega ühtki viga ei paranda.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas lebokas »

StreetMoto kirjutas:

Kuulge - mis te leiutate! Võtke väntvõlli ühe otsa kaas läahti ja näete, mis seal taga on - magneeto või süütemähis. Sädet antakse 4-taktilisel mootoril iga vändapöördega ehk 2 korda tihemini kui tegelikult tarvis - iga teine säde läheb tühja. Sädeme andmise hetke määrab väntvõlli otsas olev magneeto asend ja see käib täpselt samapalju ringi kui väntvõll.

Ehk siis kokkuhoid, süütepoole ja muid vidinaid-elektroonikat kulub poole vähem.

Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Iridium VS tavaline süüteküünal

Lugemata postitus Postitas lebokas »

rainz66 kirjutas:

Üldiselt,härra,loe pealkiri veelkord läbi! Point ei olnud manuaalis ega selles et ma ei tea mis koodiga küünalt osta,vaid MIS vahe on tavalisel ja iriidium küünlal! Kurat küll!

Iridiumküünal annab kindlama ja tugevama sädeme, kestab kauem, vähem ülelöögivõimalust. Tavakasutuses polegi vahet. Kui mingitel pööretel aga segu vale (võistlusseaded, vale reguleering jms.) Tasub ennast iridium. Minu endine ratas ´märgas´ vahel küünlaid, tavaküünlad kustusid päris tihti. Iridium kestis. See vahe ongi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”