algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


krissu606
Postitusi: 155
Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
Asukoht: Pärnumaa,Tori

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas krissu606 »

Tere, minumeelest video järgi teeb küll täitsa tavalist/normaalset häält, nii ei ütleks küll, et midagi viga on... 8) Suuremat vibratsiooni sõites ei tunne?Kui ei, siis ei tohiks probleemi olla.Nukaketi pingsust, klapivahesid tuleb nagunii kontrollida aeg-ajalt.


kri5too
Postitusi: 33
Liitunud: 06 Okt 2010, 17:04

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kri5too »

.

Viimati muutis kri5too, 29 Aug 2013, 08:06, muudetud 1 kord kokku.

krissu606
Postitusi: 155
Liitunud: 03 Juul 2008, 14:21
Tsikkel: Kawasaki kx 450 f
Asukoht: Pärnumaa,Tori

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas krissu606 »

No siis vähemalt mina arvan, et sõida edasi ja kui ikka mure on, siis võta magneetopoolne kaan maha ja uuri kui suur loks väntvõllilaagritel on, õrn loks külma mootoriga peaks olema(targemad, parandage kui eksin), aga siiski üpris väike.Nukaketipingsust võid ka muidugi uurida, klapikambikaan maha ja...


kristo_92
Postitusi: 33
Liitunud: 11 Dets 2009, 17:48
Tsikkel: Kawasaki kx250f

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kristo_92 »

Kunagi oli siin probleem et kawa ei tööta poole gaasiga kui põhja keerad siis läheb. Nii vahetatud küünal, piip, karbuss ja süütesüsteem. võetud kõrvalt töötava masina pealt ja ikka täpselt sama jama, vist peab hakkama klappe uurima.


sandman1111
Postitusi: 279
Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
Tsikkel: CRF450R13

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas sandman1111 »

Ühe tüübi 125 käitus nii kui vändalaagrid olid läbi.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

mis tähendab ei tööta poole gaasiga? ei tee häält üldse või ei liigu edasi? samas kui vana on ratas ja kuna viimane mootori remont tehtud?

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas racerx »

Vastan mitemel asjale korraga, ei viitsi eraldi poste teha.

eino mis sa ütled. Kõrva järgi läbi juutuubi diagnoositakse vändalaagreid. Neljataktilisel mootorrattal, tuleb lugeda manuaali või hankida hea mehhaanik. Panna uued asjad sisse ja siis sõita seni kuni nende asjade aeg on täis tehes vahepeal kõiki neid protseduure mis vajalik nii nagu manuaalis kirjas.
Lihtne.
Kui ei tea kui vanad ja mis olukorras asjad sees on, võib sul ka absoluutse kuulmisega sümfoonik-neljataktilise -krossitsikli-mehhaanik seda reaalis kuulata oste tsikli kõrval ja seda mis juhtuma hakkab, saad teada ikkagi alles siis kui keps kuskilt turritab või läheb paremini ja on lihtsalt palju väikeseid tükke.
Lase mõnel kvaliteetsel mehel, kelle igapäevaleib on 4T krossitsikli mootorite hooldus, vähemalt keps ja kolb uus panna. Saad ka muus osas targemaks ja võid rahulikult täie gaasiga sõita.

Keegi kurtis ennist, et käed väsivad ja keegi härra kellel meeldib gaas põhjas sõita ( punase hondaga avataris) märkis tabavalt, et selle vastu aitab trenn. Õige. Trenn on kahtlemata kõige parem trenn, kuid küsimus on selles kui palju trenni üks harrastaja jaksab teha. Nupukam on paremini sõitma õppida. 4T 250 teeb tagarattast ca 38-40hp, 450 märgavatalt rohkem. Samas vahet pole, algaja põristaja kasutab sealt heal juhul 20 või siis sõidab teine käik piirajas, sest nii on äge. Kuid ka nende 20 ohjamine on siiski jõudunõudev tegevus kui seda proovida teha lihtsalt lenksust kinni hoides. Meenutame, et sajandialguse kõva stock võrr tegi 36heppa 12 500. Algaja harrastaja sõitis ka selle pilliga nii, et häält polnud kuulda, mis tähendab, et tema kasutada oli heal juhul 15hp ja käed väsisid samamoodi.
Seega pillis pole küsimus. Raskemat tsiklit on ainult raskem püsti hoida. Üldiselt see vahepealne jutt ei oma mingit tähtsust, kuid mul tuli lihtsalt kirjutamise isu peale.
Tulles asja juurde tagasi, kulla "käed-väsivad-kiirelt" postitaja ( sry, kirjutada viitsin aga scrollida mitte, kes oli see kasutaja, küllap saad aru, ei midagi isiklikku ) hakka pihta lihtsatest asjadest. Algatuseks tee mingi 10 stardiharjutust järjest. Lihtsalt stardi kohapealt ja sõida sirgelt teine-kolmas tühjaks. Kui peale seda on käed täiesti väsinud, siis leia omale keegi (ei kirjuta reklaami pärast, kuid võin aidata, kui viitsid sõita mulgimaa ääremaale ) kes paneb su liikumised tsikli peal paika.
Ega sa ka peale seda, kui su liikumised tsikli peal on paigas ning oled juba natuke võidusõitja moodi, ei väsi eriti vähem, trenni pead ikka tegema, lihtsalt on lootus, et kestad natike kauem ning peale seda kui oled muutunud juba üsna pehmoks, suudad siiski ennast oskustega sõidu lõpuni tsikli peal hoida ja otse loomulikult on sõita palju mõnusam kui tead, et sa ei väsi mitte sellepärast, et sa sõita ei oska vaid seetõttu, et mx ongi füüsiliselt paljunõudev ja sina oled üks neist tugevatest kuttidest kes ikka peale keerab, mis sest , et raske on.

Kuid ka kõik see eelpoolkirjutatud võib jama olla. Pane siis juba video oma sõidust kui nõu küsid. Võib olla sõidad väga hästi. Ja ka füüsisel pole viga. Äkki on hoopis esiamort paigast ära. Võib olla on hoopis magneesiumipuudus. Pead hoopis arsti külastama käte krampidega. Või on hoopis tagaamort paigast ära ja tänu sellele, ei tööta ka esimene. Võib ka olla, et näiteks on mingid suvalised rutskad ( mina näiteks saan ainult Renthali "siledate" mediumiga või hädapärast softiga sõita). Või on su kasv selline, et jääd tsikli peale krampi ja tuleks lenksu mõned millimeetrid tõsta.
Sellest kõigest võib siin kirjutada veel 20 lehekülge täiesti lõdvalt, kuid ilma põhjusi nägemata, on käte väsimise suhtes raske aidata.
Vähemalt video abil, saaks abivajajat kuhugi suunata, kas arstile või mõne muu tohtri juurde :D (v.a väntvõlli laagrite jms kuulamise juhtum, kui koliseb, siis on juba nii või naa hilja :D )

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 748
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 63 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas tito »

Viimast posti lugedes, jääb mulje et hr jagab asja!
Nii aga pole kahjuks algaja(te)ga ,kes ei oska kuskilt nõu küsida ja pihta hakkata. Sest valesti küsitud ja valest kohast uuritud asjade eest saab vasta kukalt :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!
Mind ajendas kirjutama ja sooviks oma mõtteid ja vb ka ettepanekuid jagada viimasel EHKK krossil juhtunud kurb sündmus(minu kõige siiramad kaastunded hukkunu omastele ja kogu Eesti motokrossi üldsusele)!Olles ise selles sarjas võistleja,motokrossi harrastaja aga ka elukutseline Kiirabi töötaja siis minu ettepanekud oleks järgnevad:me kõik sõidame-võistleme samal rajal....aga ilmselgelt on osad raja elemendid nõrgematele või algajamatele klassidele üle-jõu.Motokrossi mõte ja eesmärk enamusele peaks olema nn "fann"...mõnus olemine ja adrenaliini laks,mida vb tava-elus ei koge....ja meid kõiki oodatakse peale võistlust-trenni koju tagasi....siis vb oleks mõistlik jätta algajamatel klassidel teatud raja lõigud-hüpped välja,või viia nt põhupallid ajutiselt nii rajale,et hoo maha võtavad.Või nt mx-A klassi tugevamad sõitjad,kelle vastu on "aukartus olemas" nt Lusbo-Nei-Mägi....jne võistlejate koosolekul kiiresti üle kordaks põhi-tõed...või räägiksid omal valikul teatud raskemad raja elemendid ja käitumise neil lahti?Viimasel etapil oli näha nii mõndagi kukkumist või sellist rasket olukorda raja sellel lõigul,kus olid need nn "kaameliküürud".
Kuna olen suur tehnikaspordi huviline,käin tihti võistlusi vaatamas ja nt Enduro-Kestvuskross-Mäkketõus....siis minu arust on lubamatu ja lausa kuritegelik võistlejat suhtes kui seal turvab vaid "tädi Maali" sideme rulliga või ka Punane Rist,sest KAHE PALJA KÄEGA ja MED-transpordita ei tee suurt midagi.Jah,korraldajad vastavad,et Kiirabi on kallis ning minnakse seda teed,et "kõik võistlejad annavad alkkirja e on nö omal vastutusel"....siis on patt koguda vaid võistlejate stardiraha ning jätta nad ka med-poolelt nö "omale hakkamasaamisele".Siiani on läinud suuremal osal võistlustest õnneks ja miskit väga hullu pole juhtunud...aga nüüd juhtus ja ka antud kurval juhtumil ja mehl poleks olnud mingit lootust kui tema kõrval oleks olnud ebapiisav abi....dr:K Mand on väga kõva käsi ning on suur õnn,et teda ja tema meeskonda on suudetud palgata ja nad on pea iga nv kuskil võistlustel väljas.
Kas oskab keegi üldse mulle meenutada,et kuna-kus üldse Eesti motokrossis on nii õnnetult läinud,et keegi võistlustel hukka on saanud?
Ja veel-kord....EDU meile kõigile,kes me selle ohtliku alaga tegeleme ja vabandan,et seda valusat juhtumit puudutasin.


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas leib »

Eesti motokrossis on neid juhtumeid olnud ka varem aga mis on olnud surma põhjusteks ei oska öelda ja nii on ka seekord. Keegi ei tea praeguseks hetkeks mis oli põhjuseks, eks seda näitab lahkamine.
Mis puutub radadesse siis eks see ole üks valus koht kuna enamus rajavalmistajad on lihtsalt diletandid, keegi vast ehk neist konsulteerib mõne arvestatava krossisõitjaga aga enamus kindlalt mitte. Samuti on suur oht stardijärgsed kurvid ,milliseid on paljudes kohtades, nn. U pöörded ja selliseid ei kasutata kuskil võistlustel ilmapeal( Türi,Maardu ,Vastseliina jne,jne). Aga rääkida ja seda kõike selgeks teha puupeadest ja tarkpeadest juurikatele on suht mõtetu ja EHHK vedajatel pole julgust nõuda,teha ettepanekuid,viitsimist ja ka kindlasti teadmisi ,oskusi .
Nii jääbki üle, kas osaleda või mitte ja kui osaled siis sõida rahulikult aga ka siis võib sulle mingi kohalik Cairoli selga sõita sest toimuvad ju kohalikud MM id.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

leib, millised need stardid peaks siis olema :shock:

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

EHHK vedajatel pole julgust nõuda,teha ettepanekuid,viitsimist ja ka kindlasti teadmisi ,oskusi

esiteks pole olemas sellist organisatsiooni nagu ehhk, teiseks radadele teeme just kontrolli enne võistlusi minnes kohale juba radade lükkamise ajaks. Samuti sinu jutust selgub ,et kõik rajaehitajad on "lambad" siis tekib küsimus, et kuidas nendel radadel saavad ka tiitlivõistlused toimuda?! Väga ebaviisakas ja rumal on esitada omapoolseid argumente kui puudub igasugune faktipõhine teadlikkus aga netikommentaatorilt ei oskakski rohkemat loota.

Kui nüüd rääkida elementidest siis suures osas on tänapäeval ka viga selles ,et minnakse liiga julgelt kõike proovima. Veel 5-6 aasta eest oli teatud elemendtide ees teatav aukartus juhul kui tegu polnud elukutselise sportlasega, võtkem siis Türi suuremad hüpped või Põlgaste paaris lained. Viimastel aastatel aga võetakse päris läbimõtlematult riske omamata tehnilise sõidu oskusi, sellest ka koosolekul oleme sel hooajal mitmel korral rääkinud ja ilmselt räägime ka edaspidi. Kõik elemendid rajal ei ole mõeldud iga tasemega sõitjale nö "ära tegemiseks", on ka elemente millel tuleks veidi hoogu tagasi hoida, sest ühe hüppega nagunii 20lt kohalt esimeseks ei sõida. Eestimaal tänase seisuga on kõige suurem puudus toimivatest klubidest selles mõttes, et kus võetaks ette ja tehtaks organiseeritud treeningut ja vahel ka asjatundliku juhendaja silma all. Kuna mingitel aastatel krossi populaarsus kõvasti langes ja täna on asunud taas tõusuteele siis kindlasti on siin kõvasti arenguruumi paremuse poole kõigil, alustades inimlikust suhtlemisest sellises väikses kogukonnas.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

2715
Postitusi: 144
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 36 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Pole küll võistleja, kuid Vastseliina rada sõitnuna ütlen, et tegu on algajale kes väga hästi ei sõida vägagi hea koht sõitmiseks.
Pole ei seest tühju hüppeid ega ka selliseid, mida kindlasti peab üle hüppama ja kiirus on päris madal.
Lained oleks võinud olla pisut madalamad muidugi aga on ka hullemaid.
See surmajuhtum oli lihtsalt väga halb juhus, milles rada süüdistada pole ka õiglane.


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas leib »

Lp.mx77. Löö kasvõi lahti jutuub ja vaata mõnda ,noh kasvõi ama või mm starti ehk saad vastust oma küsimusele.
Ma pole väitnud,et rajategijad on lambad,ära palun pane oma ajusopis liikuvaid arvamusi minu piiki,vaid ,et nad on diletandid. Toon näite,et sa aru saaksid. Maardu rada ,mis on sulle südamelähedane. Rein võtab traktori ja hakkab rada tegema ja ongi kõik. Tahab lükkab hüppe,tahab ei tee. Kas tal on selleks teadmisi,oskusi ,kogemusi ,keegi ei päri seda . Ega see ,et sa natuke millegagi sõidad ei tee sinust rajameistrit. Saa asjast lahtise mõistusega aru. Aga paistab ,et sul kiilub tihti kinni,nii polegi siin midagi vaielda. Niikuinii midagi ei muutu.
Ja veel,vaja ei ole süüdistada sõitjaid,vahest ikka rajategijaid,kes neid kahtepidi lahendatavaid elemente vorbivad ning ,kui on EHKK siis olgu ka rajad tehtud hobile,mitte proffidele. Kui see on profiliiga siis muuda ka nimi.
Mõtetu vaidlus.lõpp.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Möku »

leib kirjutas:

kui on EHKK siis olgu ka rajad tehtud hobile,mitte proffidele.

See on siin küll üks asjakohasemaid lauseid ja nii nähtavasti ongi. Muidu oleks ju hobikroosi sari Kuimetsas ka kõvatamas.

Aga lisaks sellele peaks vaatama ka formaati - algajate sõidud tehakse lühikeseks, sest muidu algajad äkki ei kesta. Aga kui on väga lühike sõiduaeg, siis pead stardis kõik välja panema, et üldse mingit tulemust teha. Aga algaja peab siis stardist väljudes oma oskustest ette sõitma. Nii et seal väga algajate klassi stardis on mitukümmend tsiklit mittevalitsevat meest juhuslikkuse hoolde jäetud. Ja ega rada pole sile ja sirge mingil juhul. See on lihtsalt osa selle spordiala eripärast.

Eks stardiärevus on igal juhul olemas, aga hobiklassides on sõitjate oskustel miilipikkused erinevused: kes on ennast downgradinud et karikat võita ja kes on ennast upgradinud, et kõvem välja näha. Äkki kui võistlussõidud pikemad oleks ja stardist niipalju ei sõltuks, siis oleks tegelikult riske vähem. Vaat ei tea.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

Premium1
Postitusi: 120
Liitunud: 24 Apr 2009, 13:53
Tsikkel: GASGAS EC300
Asukoht: Tallinn, Misso

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Premium1 »

Olles endurot sõites harrastaja ja täna värskelt samal rajal käinud ei saa raja kohta midagi paha öelda. Kõik on vastavalt oskustele sõidetav ja ilma igasugu(võta või 360) riskideta.
Mis iganes seal võistlustel juhtus ( tunnen kaasa omaksetele) küsiks, kui palju maksab osavõtu tasu? Järgmisel võistlusel 25 per kärss.
OK. Raja kasutus igapäevaselt on seal 5 euri(igapäevaselt lükatud) ja oletame, et ajavõtt 5 euri. Lisaks kohtunikud ja muu huinjaa ca 200 - 300 osaleja kohta.
Kas sellisel võislusele on kiirabi palju küsitud?

ajalugu: sääru, Husaberg FE 501E, porgand, jms.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

leib kirjutas:

Lp.mx77. Löö kasvõi lahti jutuub ja vaata mõnda ,noh kasvõi ama või mm starti ehk saad vastust oma küsimusele.
Ma pole väitnud,et rajategijad on lambad,ära palun pane oma ajusopis liikuvaid arvamusi minu piiki,vaid ,et nad on diletandid. Toon näite,et sa aru saaksid. Maardu rada ,mis on sulle südamelähedane. Rein võtab traktori ja hakkab rada tegema ja ongi kõik. Tahab lükkab hüppe,tahab ei tee. Kas tal on selleks teadmisi,oskusi ,kogemusi ,keegi ei päri seda . Ega see ,et sa natuke millegagi sõidad ei tee sinust rajameistrit. Saa asjast lahtise mõistusega aru. Aga paistab ,et sul kiilub tihti kinni,nii polegi siin midagi vaielda. Niikuinii midagi ei muutu.
Ja veel,vaja ei ole süüdistada sõitjaid,vahest ikka rajategijaid,kes neid kahtepidi lahendatavaid elemente vorbivad ning ,kui on EHKK siis olgu ka rajad tehtud hobile,mitte proffidele. Kui see on profiliiga siis muuda ka nimi.
Mõtetu vaidlus.lõpp.

Mis ma neist juutuubidest vaatan, ise mitmetel MM etappidel kohal käidud. USA-sse pole kahjuks veel jõudnud. Väga paljudel krossiradadel on stardikurviks U-kurv. Sa ei suutnudki oma suures tarkuses selgitada, mis sellel U-pöördel häda on ja hakkasid midagi Maardu rajast jahuma. Mis sellel Maardu rajal siis häda on?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Premium1 kirjutas:

Olles endurot sõites harrastaja ja täna värskelt samal rajal käinud ei saa raja kohta midagi paha öelda. Kõik on vastavalt oskustele sõidetav ja ilma igasugu(võta või 360) riskideta.
Mis iganes seal võistlustel juhtus ( tunnen kaasa omaksetele) küsiks, kui palju maksab osavõtu tasu? Järgmisel võistlusel 25 per kärss.
OK. Raja kasutus igapäevaselt on seal 5 euri(igapäevaselt lükatud) ja oletame, et ajavõtt 5 euri. Lisaks kohtunikud ja muu huinjaa ca 200 - 300 osaleja kohta.
Kas sellisel võislusele on kiirabi palju küsitud?

Minu mäletamist mööda oli kiirabi kohal ja vist isegi 2 tükki. Kust see kiirabi jutt pärit on?
Ma küll hakkasin enne õnnetust kodu poole liikuma, seega, mis sel hetkel oli ei tea.


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas leib »

Mis ma sulle suurele teoreetikule ja praktikule hakkan lihtlabaseid asju lahti seletama.Ja ega Maardu rajal polegi midagi häda,lihtsalt väike näide kuidas radasid saab ehitada kuigi jah , maardukas oli enne juba valmis oma olemuselt kui uued meistrimehed peale lendasid. Sõber rääkis ,et nüüd ehitatud poole sirge peale mingi küür kust saab sinusugune oskaja ehk hüpata korralikult,lihtsurelikele on sellevõrra rada kitsam. Maarduga on kõik ok, maga rahulikult. See jutu alumine osa oli mõeldud EHKK Isandale.
Ah,mis siin jahuda,lähme parem Eesti krossi suursündmust vaatama Kiviõlisse ,ikkagi MM. Mul auto juba soe. Tuled ka?

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Pira »

Tule taevas appi....johhaidiii :shock:
Mida juppi..... Olgu või superkrossi rada, ma sõidan vastavalt oma sisetundele ja oskustele....probleemid hakkavad ikka iga inimese peast...
Kui ei soorita mingit elementi 100%, siis võistlused selle katsetamiseks on väga vale koht. Sõidud pikemaks ???? siis meie hobi meeste käpad lõpetavad pidamise ja lõpus on suurem tõenäosus tokki panna...
.....kõigile ei saagi meele järgi olla....on radasid mis mulle ei meeldi ja on radasid mis mulle istuvad...ja enamalt mitte elementide pärast aga pinnasest ja ei pea jahuma nagu mõni, et tegu kohe valesti ehitatud rajaga kuna mina hakkama ei saa...

Olge normaalsed ja turvalist sõiduvalikut kõigile... :bsmile:


sandman1111
Postitusi: 279
Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
Tsikkel: CRF450R13

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas sandman1111 »

Kas liivarehvile on kruusal ja asfaldil sõitmine väga surm? Kulub märgatavalt kiiremini kui mõni keskmise pinnase rehv? Sõita vaja küll ainult selleks, et kohale jõuda.

Kasutaja avatar

hotshot
Postitusi: 115
Liitunud: 16 Jaan 2008, 15:23
Tsikkel: crf 450r, Varadero
Asukoht: Talinn/Euroopa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas hotshot »

Tere!

Sooviks pisut nõu ühe piinliku situatsiooni kohta.

Nimelt trennis olles üritasin omale tundmatul rajal ühte duubelhüpet esimest korda üle hüpata ja hüppasingi :) Aga panin liiga suure hooga ja ei suutnud enam kohe järgnevat kurvi läbi keerata ja otsustasin otse rajalt välja sõita. Ja siis algas probleem! Nimelt samal ajal kui mina suht paanikas ja kontrollimatult käkerdasin tuli samast kohast rajale teine krossimees ja kahjuks põrkasime kokku (crash) Teine osapool oli minupeale küllaltki tige ja teatas, et kui tema tsiklil mingi kahjustus on pean mina selle kinni maksma ja saan lõuga kah veel! Hiljem siis boksis marssiski tegelane minu juurde ja ütles, et tema tsikli radiaator on vigastatud. Vaatasime siis koos asja üle ja tõepoolest oli radikal mõlk sees kuid iseenesest katki ei olnud midagi.

Siit siis küsimus - kas peaksin selle kergelt deformeerunud kuid terve radika kinni maksma?!

Taavi #278

Kasutaja avatar

hotshot
Postitusi: 115
Liitunud: 16 Jaan 2008, 15:23
Tsikkel: crf 450r, Varadero
Asukoht: Talinn/Euroopa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas hotshot »

sandman1111 kirjutas:

Kas liivarehvile on kruusal ja asfaldil sõitmine väga surm? Kulub märgatavalt kiiremini kui mõni keskmise pinnase rehv? Sõita vaja küll ainult selleks, et kohale jõuda.

On küll surm.


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas leib »

Kui tohiks küsida kus raja peal see toimus? Ja kohe kindlasti ei pea sa maksma ,ise ta tuli selga,oleks pidanud arvestama sellega ,et eespool võib juhtuda igasuguseid asju. Kahjuks selliseid kraaksujaid leidub ikkagi.


Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

Päris imelik suhtumine (eeldusel,et Sa ise rada vastupidises suunas ei kulgenud,sest see ainus mille puhul võiks mingigi nõude esitada),kuid igal muul juhul ootaks raja nime ja võimalusel selle "ülekeeva" tegelase võistlusnumbrit(et vältida sellist tegelast rajal).

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Üldiselt on ikka nii, et kes sõidab rajale peab arvestama nendega kes on rajal (ja sellega, et nad võivad rajalt välja sõita).

Kasutaja avatar

hotshot
Postitusi: 115
Liitunud: 16 Jaan 2008, 15:23
Tsikkel: crf 450r, Varadero
Asukoht: Talinn/Euroopa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas hotshot »

Täpsustuseks, ta ei olnud rajal vaid ootas raja kôrval rajale pääsu! Mina panin rajalt välja!

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas fotek »

mx77 kirjutas:

Üldiselt on ikka nii, et kes sõidab rajale peab arvestama nendega kes on rajal (ja sellega, et nad võivad rajalt välja sõita).

Ja lisaks peaks rajale sõidu koht enamasti olema kõige ohutumas kohas.
Kui sa just autoparklasse ei maandunud siis ei tohiks probleemi olla.

Siim
#609

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas piloot »

Kas saab radikat mõlki sõita ilma, et plastikud sellest midagi ei tea? Minu rattal küll mitte. Äkki tegelane üritab oma iidamast-aadamast mõlki sulle kraesse keerata?

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas leib »

hotshot kirjutas:

Täpsustuseks, ta ei olnud rajal vaid ootas raja kôrval rajale pääsu! Mina panin rajalt välja!

Kus rajal see siis toimus,ons see saladus?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”