algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
will111 kirjutas:jaajah, võibolla on kõik see jutt õige (ja ei kehti lihtsalt ja ainult minu puhul) aga rääkige siis mulle spetsid miks ei sõida absoluutselt KÕIK tsiklimehed, 100% viimne kui naga krossisaabastega??? Kiirused lähevad ju veel eriti suureks bike'dega, kukkusmised on veel valusamad, rasked pooletonnised chopperid vajuvad peale ja lömastavad kõik ära ja kui siin viimatiste postide sisu järgi otsustada siis isegi jalgratta otsast külili prantsatades võib jalutuks jääda.
Mis sa arvad, mis juhtub, kui kusagil rinka peal 150-200km/h lohisema lähed ja siis rullima kukub ning kaalu poolest pea poole raskemad krossisaapad jalas on? Chopperimeestel pole turvalisus prioriteediks - väljanägemine on nr 1
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
will111 kirjutas:jaajah, võibolla on kõik see jutt õige (ja ei kehti lihtsalt ja ainult minu puhul) aga rääkige siis mulle spetsid miks ei sõida absoluutselt KÕIK tsiklimehed, 100% viimne kui naga krossisaabastega??? Kiirused lähevad ju veel eriti suureks bike'dega, kukkusmised on veel valusamad, rasked pooletonnised chopperid vajuvad peale ja lömastavad kõik ära ja kui siin viimatiste postide sisu järgi otsustada siis isegi jalgratta otsast külili prantsatades võib jalutuks jääda.
Ja mida on kasu sellest kui sul jalad põlveni on kui tankid aga muu kraam seal otsas lendab ikka pilbasteks? Kui asi tõesti nii ohtlik on siis pole mõtet poole kõvaga enam asjatada, tuleks selga ajada ka kõige vihasemad soomused, kõikvõimalike nukkide kaitsmad, selg, kaelad ja värgid.
Sellise jutu peale ei oskagi midagi vastata , mõni "kõvem" vend ei kanna kiivrit ka ning paljud ei kanna autoga sõites ka turvavööd
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Laiema liistuga on Fox ja Gaerne samuti alpinestars aga sidi on üks kitsaima liistuga krossisaapaid. märga kohta valiks ise alpinestari tech 8 esimesena, ajalooga ja väga vastupidav kummik.
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
KIBU kirjutas:Tere
Seepärast lähimad paar aastat pole ka kartust et enduurokaga kiiresti sõitma hakkan. Siiski krt enam aastast taastumist diivanil kah ei tahaks. Seega ma pigem ohverdaks vähe mugavuses turvalisuse kasuks ehk et nagu aru saan siis jäik krossisaabas. Sidi rinkasaapad mulle ei sobi
...
Ja kui tech10 vett ja muda ei kannata siis milline just veesõbralik oleks? Või reegel oleks mida rohkem plastikut seda parem? Veekindlust ilmselt ei maksa üheltki loota.
Ps. Rinkasaabastel tallavahetus suht lihtne ja tegijaid kah nagu leidub. Miks krossisaapal keerulisem peaks olema?
Enduroga satud väga kiirelt mõnele lainesse sõidetud lõigule, kus ka 30 pealt võid ära pudeneda, kui vea teed, ja 50-60 võib tunduda juba võimete piiril kiirus . Ja kukkumine ei ole mööda rehitsetud liivariba libisemine... Kindlasti võta korralikud saapad. Plastliigendid on hea lahendus.
Mul on ainult Sidiga kogemus. Pigem kitsam jalg mul ja need sobisid kõige paremini. Mudas mässamine mind ei eruta, ei taju biiti. Aga nt 20-30 cm lompidest hooga läbi pannes või ka omal jalal läbi jalutades ei oska küll veekindluse üle kurta. Ülaservani umbseid saapaid ma küll ei tahaks sest enduro kiirustel on ka tuulutus oluliselt väiksem kui asfaldil. Samas soojust eritub sõites korralikult, seega vent ON oluline!
...
Tallavahetuse erinevuste osas peaks Sepp pädev olema . Need vanakooli (õmmeldud) tallad (plekkninadega) peaks iga kingsepp suutma ära vahetada-taastada. Uuem variant käib Sidil vist kruvidega, neid taldu pead Sidi-müüjatelt ostma. Mul on see vanakooli variant, aastast 2007, kasutatud 6 suvega mingi 80-90 tundi - oma lõbuks. Ei taldadega ega ninaplekkidega küll mingit muret ei ole veel. Üks liigendi"neet" on selle ajaga ära lennanud. Neid saab saabastega kaasa, panin uue. Ma arvan, et mulle jätkub seda paari veel aastateks. Väga rahul.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Ma ei ole eriline proff saabast soovitama aga kui omale otsisin siis paljud soovitasid nn. liigendiga saabast. Mulle hakkasid Depoos näppu sellised:
http://www.motopost.ee/detailid.php?2436
Nüüd aastake kasutusel olnud ja tundub, et selle hinna eest on saabast küll, vedelamaks ei ole kuskilt otsast muutunud. Veekindluse kohalt jätab veits soovida aga ega mul kusagil mülkas puurida ka ei meeldi. Eks see on individuaalne aga täpselt minu jala järgi tehtud ja minusugusele harrastajale tundub piisavalt hea
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
anyway, minu vahepealne jutt ei olnud ka täielikult nali. ehk siis, mõttetu oleks osta omale huippuvägevad saapad ja siis minna metsa rallitama ilma, et mingit muud kaitset peal oleks.
ma ei tea, võibolla olen mingi erijuhtum, aga mina maandun kukkudes alati "nukkide" peale teadlikult. või noh, siis kui see vähegi võimalik on. seega palju abi on põlve, küünarnuki ja käekaitsmetest (randmetoestusega). samuti on väga kasulik pehmendus perse külgedel.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Sa oled siis pea sama tubli nagu mu kass. Ta kukub ka alati käppadele.
Liivas valel hetkel gaasi maha lastes vm viga tehes, lendan mina üsna kontrollimatult üle lenksu. Trajektoor sõltub pigem kiirusest ja igasugu ettearvamatutest asjadest. Mulle on tähtsad kiiver, saapad, põlved (saapast 1/3 reieni), selg, kindad. Puusa- ja sabakondipehmendusega pükstest on pea igal kukkumisel kasu.
Minu arvates on loogiline, et jalad on hästi kaitstud. Torsole või kätele sarnase kaaluga kaitsmeid külge panna - see teeks sõitjast midagi raudrüütli sarnast ja viiks raskuskeskme kõrgele. Sa ei naudiks sellist sõitu, liiga palju auru kuluks lisandunud kaalu taltsutamisele.
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 18 Aug 2009, 22:03
- Tsikkel: DR800 / SE300R
- Asukoht: Harjumaa Harku vald
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Päris algaja enam pole ja krossi ei harrasta ka enam aastaid, aga see vist ikkagi parim koht minu küsimusele.
Millist määret keegi kasutab kiige ja amordilingi laagrite määrimiseks?
Tegemist mammut-enduroga, mis näeb üsna sageli vett, pori ja muda.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kuidas olukord Kohila rajal on ka ja kuidas seal maksmine käib ?
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tere
Natuke uuriks veel oma saapateemat. Käisin proovisin mõnda ja kõige mugavam tundus alpinestarsi tech3. Eelnevalt seda saabast ei mainitud, ainult kõrgematest techidest käis jutt. Küsimus siis kas enduurotamiseks piisab kolmest ?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
KIBU kirjutas:Tere
Natuke uuriks veel oma saapateemat. Käisin proovisin mõnda ja kõige mugavam tundus alpinestarsi tech3. Eelnevalt seda saabast ei mainitud, ainult kõrgematest techidest käis jutt. Küsimus siis kas enduurotamiseks piisab kolmest ?
Ega ta kaitseomadustelt kõvasti tech10 alla kyll ei jää,kui üldse jääb,pigem mugavus,saapatumnetus,kergus jne,kuid kui sulle tundub hoopis tech3 mugavaim,siis võta see
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
ssander kirjutas:Kuidas olukord Kohila rajal on ka ja kuidas seal maksmine käib ?
Kontaktid on siin.
https://www.google.ee/url?sa=t&source=w ... 2450,d.Yms
Helista.
#609
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Võhma on küllaga, aga suur probleem, et juba 3ndal ringil tõmbab käed ära, 4 ringi suudan sõita, üle selle ei taha/julge kuna käed juba süldid. Üritan küll hoida lenksust kinni lõdvalt ning küünarnukke üleval hoida, kuid tolku ei midagi
Pikemad hüpped, justkui jääb julgusest puudu. Kardan,et maandun nuki peale ja lõppeb õnnetult. On see tõesti nii,kui nukipeale maandun viskab rattalt suht kindlalt minema?Samuti vajab iga pikem hüpe ka õhus pidurdamist? Kuna peale minek ju ikkagi suure kiirendusega?
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 433 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kri5too kirjutas:Võhma on küllaga, aga suur probleem, et juba 3ndal ringil tõmbab käed ära, 4 ringi suudan sõita, üle selle ei taha/julge kuna käed juba süldid. Üritan küll hoida lenksust kinni lõdvalt ning küünarnukke üleval hoida, kuid tolku ei midagi
Pikemad hüpped, justkui jääb julgusest puudu. Kardan,et maandun nuki peale ja lõppeb õnnetult. On see tõesti nii,kui nukipeale maandun viskab rattalt suht kindlalt minema?Samuti vajab iga pikem hüpe ka õhus pidurdamist? Kuna peale minek ju ikkagi suure kiirendusega?
Käed lähevad jämedaks kui liiga kramplikult kinni hoiad.
Aga kuidas sa seal õhus pidurdad?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mx77 kirjutas:kri5too kirjutas:Võhma on küllaga, aga suur probleem, et juba 3ndal ringil tõmbab käed ära, 4 ringi suudan sõita, üle selle ei taha/julge kuna käed juba süldid. Üritan küll hoida lenksust kinni lõdvalt ning küünarnukke üleval hoida, kuid tolku ei midagi
Pikemad hüpped, justkui jääb julgusest puudu. Kardan,et maandun nuki peale ja lõppeb õnnetult. On see tõesti nii,kui nukipeale maandun viskab rattalt suht kindlalt minema?Samuti vajab iga pikem hüpe ka õhus pidurdamist? Kuna peale minek ju ikkagi suure kiirendusega?
Käed lähevad jämedaks kui liiga kramplikult kinni hoiad.
Aga kuidas sa seal õhus pidurdad?
Selgita esimest lauset
Sõnastasin valesti, pigem vajutad õhus pidurit,et esiosa allapoole tuua.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 433 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
No üldiselt peaks ennast ikka jalgadega kinni hoidma. Käed võimalikult lõdvalt.
Aga hüppel tagapiduriga esotsa alla toomine peaks ainult erandjuhtudel toimuma, kui näiteks enne hüpet on väga lühike sirge ja sa pead hüppe tõusul kõvast kiirendama. Üldjuhul on ikka hüpete pealesõidud piisavalt kiired ja lased ühtlase hooga üle.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
mx77 kirjutas:No üldiselt peaks ennast ikka jalgadega kinni hoidma. Käed võimalikult lõdvalt.
Aga hüppel tagapiduriga esotsa alla toomine peaks ainult erandjuhtudel toimuma, kui näiteks enne hüpet on väga lühike sirge ja sa pead hüppe tõusul kõvast kiirendama. Üldjuhul on ikka hüpete pealesõidud piisavalt kiired ja lased ühtlase hooga üle.
Hoian jalgadega ja käed võimalikuld lõdvalt, kui ikkagi juba 4ndal ringil tuleb lõpetada,kuna käed nii läbi.
Äkki on masin (450kawa) liiga jäik mu 80kilo all?
Või siis tuleb lenksu ettepoole tuua?
Igasugune abi oodatud
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Või on masin liiga võimas ja sa ei oska kehaga kiirendusele vastu töötada. siis venitab käed sirgeks ja kramplikust kinni hoidmisest lähevad käed jämedaks.
Aga mingid ässad olla käeopi läbi teinud, nahk jäi liiga kitsaks
kri5too kirjutas:Hoian jalgadega ja käed võimalikuld lõdvalt, kui ikkagi juba 4ndal ringil tuleb lõpetada,kuna käed nii läbi.
Äkki on masin (450kawa) liiga jäik mu 80kilo all?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Alguse asi ka see aga proovi sõita nt 250se masinaga kui võimalus, peaks lihtmas olema .
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kev124 kirjutas:Alguse asi ka see aga proovi sõita nt 250se masinaga kui võimalus, peaks lihtmas olema .
Eelmine masin oli 250 2 takti
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
250 kahetaktikas pole kergem sõita, kui 450, mõeldud oli ikka nelarit. Või kui saad, proovi 125? Mis on muidugi äge käiguvahetus ja rabelemine suht, et sõita saaks.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Loomulikult 250 4T. See peaks olema 80kg sõitja jaoks küll ja rohkem.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Ütlen kohe ära, et ma pole mingi proff nõu andma aga mõningast kogemust on mida omal nahal kogetud.
Kas nüüd hakata selle pärast kohe ratast vahetama, kahtlen, et aitab. Vbl. alustaks sellest, et kui palju üldse sõitmas käid ja millisel rajal.
Mul oli kunagi sama mure - 10min ja oleks tahtnud juba ratta ära parkida aga mida rohkem sõita sai ja mida rohkem laines-aukus rajal, seda kiirem see mure kadus. Lihtne öelda aga proovi see neljas-viies ring ära kannatada ehk peale seda läheb käsi lahti.
-
- Postitusi: 115
- Liitunud: 16 Jaan 2008, 15:23
- Tsikkel: crf 450r, Varadero
- Asukoht: Talinn/Euroopa
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kri5too kirjutas:Võhma on küllaga, aga suur probleem, et juba 3ndal ringil tõmbab käed ära, 4 ringi suudan sõita, üle selle ei taha/julge kuna käed juba süldid. Üritan küll hoida lenksust kinni lõdvalt ning küünarnukke üleval hoida, kuid tolku ei midagi
Pikemad hüpped, justkui jääb julgusest puudu. Kardan,et maandun nuki peale ja lõppeb õnnetult. On see tõesti nii,kui nukipeale maandun viskab rattalt suht kindlalt minema?Samuti vajab iga pikem hüpe ka õhus pidurdamist? Kuna peale minek ju ikkagi suure kiirendusega?
Tere!
Olen küll ise ka üsna rahulik kärnataja ja eriti soovitusi jagada ei oska aga nendele küsimustele võin omast kogemusest vastata küll.
Käte väsimise vastu on väga lihtne rohi - trenn!
Nende hüpetega on nii, et võta kogu oma julgus kokku ja pane lihtsalt põhjagaasiga peale, sul on nii võimas tsikkel et teeb sinu eest töö ära! Kui näed õhus, et jääb lühikeseks, siis keera gaas põhja enne maandumist ja ei juhtu hullu midagi. Muidugi võib juhtuda, et lendad hüppest liiga kaugele (nagu mina tihtipeale) aga siis on mind aidanud samuti kõvasti gaasi andmine enne maandumist.
Ära võta nüüd mu juttu kindla reeglina aga mina olen oma peaga need probleemid lahendanud selliselt.
Edu ja turvalist sõitu!
Taavi #278
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kri5too kirjutas:kev124 kirjutas:Alguse asi ka see aga proovi sõita nt 250se masinaga kui võimalus, peaks lihtmas olema .
Eelmine masin oli 250 2 takti
Mõtlesin muidu 250 4 takti masinat.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Nende hüpetega on nii, et võta kogu oma julgus kokku ja pane lihtsalt põhjagaasiga peale, sul on nii võimas tsikkel et teeb sinu eest töö ära! Kui näed õhus, et jääb lühikeseks, siis keera gaas põhja enne maandumist ja ei juhtu hullu midagi. Muidugi võib juhtuda, et lendad hüppest liiga kaugele (nagu mina tihtipeale) aga siis on mind aidanud samuti kõvasti gaasi andmine enne maandumist.
No ma nüüd ei tea....Mõne kuni 10 m hüppe võid nii isegi viga saamata üle hüpata, aga pikematega võib väga palju haiget saada. Enne on ikka väga head rattatunnetust vaja ja seda ka õhus olles. Viimane EHKK etapp oli hea näide sellest. Üsna mitu sõitjat said viga. Ega koosolekul asjata öeldud, et kahekümnenda koha pealt esimeseks ei hüppa, eriti peeti silmas härraseid C ja D klassist.
-
- Postitusi: 115
- Liitunud: 16 Jaan 2008, 15:23
- Tsikkel: crf 450r, Varadero
- Asukoht: Talinn/Euroopa
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Eks harjutamine teeb meistriks Ilma hoota üle 10 meetrist hüpet pole võimalik hüpata ja hoogu saab minuteada gaasi keerates
Chill
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Vändalaager on kaheksas hääle järgi
kuula kuidas mu yamaha käis
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.